|
| Ufuldstændig levering af varer bestilt på ~ Fra : raiter1980@gmail.com |
Dato : 17-10-08 06:17 |
|
Hej!
Jeg har et problem ang. levering af varer fra et firma. Jeg har for
ca. en måned siden bestilt en række dvd'er fra firmaet DVD4U. Med stor
forsinkelse blev de endelig afsendt og jeg har modtaget pakken sidste
uge. Men der mangler en af dvd'erne, som jeg både har bestilt og
betalt for (endda den dyreste), og firmaet svarer ikke på mine
henvendelser (tlf., email). Hvad skal jeg gøre? Det lugter af fusk,
når de hverken vil besvare mine mails eller tage telefonen.
Håber der er nogen der kan hjælpe!
Mvh.
| |
Jubii (17-10-2008)
| Kommentar Fra : Jubii |
Dato : 17-10-08 13:28 |
|
<raiter1980@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:cddf5b7c-724b-41c9-bdc9-55e443933462@a70g2000hsh.googlegroups.com...
Hej!
Jeg har et problem ang. levering af varer fra et firma. Jeg har for
ca. en måned siden bestilt en række dvd'er fra firmaet DVD4U. Med stor
forsinkelse blev de endelig afsendt og jeg har modtaget pakken sidste
uge. Men der mangler en af dvd'erne, som jeg både har bestilt og
betalt for (endda den dyreste), og firmaet svarer ikke på mine
henvendelser (tlf., email). Hvad skal jeg gøre? Det lugter af fusk,
når de hverken vil besvare mine mails eller tage telefonen.
Håber der er nogen der kan hjælpe!
Danskbaseret firma?
Jeg vil mene forbrugerklagenævnet vil behandle en klage.
| |
Claus U (17-10-2008)
| Kommentar Fra : Claus U |
Dato : 17-10-08 13:40 |
| | |
Henrik Nielsen (17-10-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 17-10-08 19:06 |
|
"Jeg har et problem ang. levering af varer fra et firma."
Jeg har også en lidt træls oplevelse, dog et andet firma. De delleverede.
De havde dog ikke trukket pengene for de manglende varer. Så langt så godt.
Jeg sendte en mail for at hører om resten ville blive eftersendt. Intet
svar. Så jeg formodede at handlen var afsluttet. Meget senere opdager jeg at
det resterende beløb er blevet hævet. Men nu er der gået 2 mdr. og jeg har
fået afslag på tilbageførsel. På trods af at jeg faktisk har henvendt mig
før, de trukket beløbet !!
--
Mvh.
Henrik
Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
| |
Bertel Lund Hansen (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 18-10-08 15:38 |
|
Henrik Nielsen skrev:
> det resterende beløb er blevet hævet. Men nu er der gået 2 mdr. og jeg har
> fået afslag på tilbageførsel.
Hvem bad du om tilbageførsel?
Hvad var begrundelsen for afslaget?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Henrik Nielsen (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 18-10-08 16:05 |
|
"Hvem bad du om tilbageførsel?"
Min bank.
"Hvad var begrundelsen for afslaget?"
At der var gået 2 mdr. mellem henvendelser. Jeg havde dog været i telefonisk
kontakt i dagene før der var gået 2 mdr, men det kan jeg ikke dokumentere.
--
Mvh.
Henrik
Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
| |
Bertel Lund Hansen (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 18-10-08 18:01 |
|
Henrik Nielsen skrev:
> "Hvad var begrundelsen for afslaget?"
> At der var gået 2 mdr. mellem henvendelser.
Dit krav forældes først 3 år efter at det er etableret. Gå til
din bank og henvis dem til lov om betalingsmidler §11 og lov om
forældelse § 1, 2 og 3:
Lov om betalingsmidler:
§ 11. Udsteder hæfter i forhold til brugeren for tab som følge af
andres uberettigede anvendelse af et betalingsmiddel,
medmindre andet følger af stk. 2-6. Brugeren hæfter kun efter
stk. 2-6, hvis transaktionen er korrekt registreret og
bogført.
Det med stk. 2-6 er kun aktuelt ved underskrift eller pinkode.
Lov om forældelse:
§ 1. Fordringer på penge eller andre ydelser forældes efter
reglerne i denne lov, medmindre andet følger af særlige
bestemmelser om forældelse i anden lov.
§ 2. Forældelsesfristerne regnes fra det tidligste tidspunkt, til
hvilket fordringshaveren kunne kræve at få fordringen
opfyldt, medmindre andet følger af andre bestemmelser.
[...]
§ 3. Forældelsesfristen er 3 år, medmindre andet følger af andre
bestemmelser.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Claus U (19-10-2008)
| Kommentar Fra : Claus U |
Dato : 19-10-08 07:53 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> Lov om forældelse:
Følgende er klippet fra
< http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel>
******************************
Hvis du lader tiden gå uden at foretage dig noget, eller du ikke kan
bevise, at du har foretaget dig noget, kan du risikere, at pengene vil
være tabt.
Du kan forvente, at banken vil afvise dit krav om tilbageførsel, hvis
der er gået mere end to måneder.
Hvis banken nægter at tilbageføre penge, du mener at have krav på, kan
du klage til Pengeinstitutankenævnet.
******************************
Hvilken lov som er grundlag for tekst, kan jeg ikke lige finde.
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk
| |
Henrik Nielsen (19-10-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 19-10-08 12:10 |
|
Tak. Jeg har lige skrevet til banken igen, med håb om at de vil kigge på det
igen. Jeg vender tilbage, så snart der er nyt.
--
Mvh.
Henrik
Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
| |
Henrik Nielsen (30-10-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 30-10-08 20:20 |
|
Svaret er:
Det er en aftale europæiske banker i mellem at man kun har en frist på 60
dage ifm. denne type sager.
--
Mvh.
Henrik
Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
| |
Arne H. Wilstrup (19-10-2008)
| Kommentar Fra : Arne H. Wilstrup |
Dato : 19-10-08 13:02 |
|
"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen
news:v75kf4tmm3mqa8u83n8mva1nrm1euggfc6@news.stofanet.dk...
> Henrik Nielsen skrev:
>
>> "Hvad var begrundelsen for afslaget?"
>
>> At der var gået 2 mdr. mellem henvendelser.
>
> Dit krav forældes først 3 år efter at det er etableret. Gå
> til
> din bank og henvis dem til lov om betalingsmidler §11 og lov
> om
> forældelse § 1, 2 og 3:
>
> Lov om betalingsmidler:
>
> § 11. Udsteder hæfter i forhold til brugeren for tab som
> følge af
> andres uberettigede anvendelse af et betalingsmiddel,
> medmindre andet følger af stk. 2-6. Brugeren hæfter kun
> efter
> stk. 2-6, hvis transaktionen er korrekt registreret og
> bogført.
>
> Det med stk. 2-6 er kun aktuelt ved underskrift eller
> pinkode.
>
>
> Lov om forældelse:
>
> § 1. Fordringer på penge eller andre ydelser forældes efter
> reglerne i denne lov, medmindre andet følger af særlige
> bestemmelser om forældelse i anden lov.
>
> § 2. Forældelsesfristerne regnes fra det tidligste
> tidspunkt, til
> hvilket fordringshaveren kunne kræve at få fordringen
> opfyldt, medmindre andet følger af andre bestemmelser.
>
> [...]
>
> § 3. Forældelsesfristen er 3 år, medmindre andet følger af
> andre
> bestemmelser.
>
Læs du hellere Claus Us indlæg! Bare et godt råd.
| |
Andy Dufresne (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Andy Dufresne |
Dato : 18-10-08 15:07 |
|
Efter mange tanker skrev raiter1980@gmail.com:
> Hej!
>
> Jeg har et problem ang. levering af varer fra et firma. Jeg har for
> ca. en måned siden bestilt en række dvd'er fra firmaet DVD4U. Med stor
> forsinkelse blev de endelig afsendt og jeg har modtaget pakken sidste
> uge. Men der mangler en af dvd'erne, som jeg både har bestilt og
> betalt for (endda den dyreste), og firmaet svarer ikke på mine
> henvendelser (tlf., email). Hvad skal jeg gøre? Det lugter af fusk,
> når de hverken vil besvare mine mails eller tage telefonen.
> Håber der er nogen der kan hjælpe!
>
> Mvh.
Du kan da starte med at gå i banken og få det du har betalt
tilbageført. Du HAR vel betalt med dankort?!?! - De må nemlig ikke
trække penge før ALLE vare er afsendt!
--
tomtombruger.dk - Et samlingssted for tomtombugere i danmark.
| |
Bertel Lund Hansen (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 18-10-08 15:37 |
|
Andy Dufresne skrev:
> Du kan da starte med at gå i banken og få det du har betalt
> tilbageført. Du HAR vel betalt med dankort?!?! - De må nemlig ikke
> trække penge før ALLE vare er afsendt!
Der er to ting i det.
Netfirmaer har en aftale med PBS der siger at pengene ikke må
trækkes før varen er sendt. Men det er ikke ulovligt at gøre det,
og det er ikke misbrug af kortbetalingen at gøre det. Derfor
hæfter ens bank ikke på den baggrund alene.
Men hvis en bestilt vare som man har betalt for, ikke bliver
afsendt, er der tale om misbrug af kortbetalingen når firmaet
efterfølgende ikke vil rette op på miseren, og det hæfter banken
(kortudstederen) for.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Andy Dufresne (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Andy Dufresne |
Dato : 18-10-08 15:51 |
|
Bertel Lund Hansen tastede følgende:
> Andy Dufresne skrev:
>
>> Du kan da starte med at gå i banken og få det du har betalt
>> tilbageført. Du HAR vel betalt med dankort?!?! - De må nemlig ikke
>> trække penge før ALLE vare er afsendt!
>
> Der er to ting i det.
>
> Netfirmaer har en aftale med PBS der siger at pengene ikke må
> trækkes før varen er sendt. Men det er ikke ulovligt at gøre det,
> og det er ikke misbrug af kortbetalingen at gøre det. Derfor
> hæfter ens bank ikke på den baggrund alene.
>
> Men hvis en bestilt vare som man har betalt for, ikke bliver
> afsendt, er der tale om misbrug af kortbetalingen når firmaet
> efterfølgende ikke vil rette op på miseren, og det hæfter banken
> (kortudstederen) for.
Jeg takker for korrektionen. Det er dok ikke den opfattelse jeg har
efter at have 'sendt et firme' til e-handlesfonden. - Men jeg erkender
at det jo også er noget andet.
--
tomtombruger.dk - Et samlingssted for tomtombugere i danmark.
| |
|
|