Arbejd stopper angst, angst stopper arbejd~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-08 01:52

Arbejd stopper angst, angst stopper arbejde

At vilde dyr skal skaffe sig mad, hindrer dem at blive sindsyge. Når man af
sult er drevet til aktivitet, så er man opslugt af planlægning, arbejde,
resultater, ny planer og man har ikke tid til andet.

Mennesket opfandt såning, jernplov, traktor, robotstyret supermarked og
fritid til alle er mangedoblet og tendensen stiger eksponentielt,
eksplosionsagtigt.

Derfor har Kina været genial at sluge alle job via underbetaling af sine
arbejere - de kan nu gradvis betale normalt og resten af verden er kommet af
vane med at masseproducere selv

Når fritid bliver et kedsomhedsproblem så opstår angst - er der intet at
bekymre sig om så opfindes noget. Fobi er kreativ angst for angsten.
Handlelammes man, går arbejdet i stå og andre snupper de spændende og knap
så spændende arbejdsopgaver. Kineserne er geniale at de tidligt i
efterkrigstiden satsede hårdt på at komme først på lavteknologiske
eksporterhverv og nu går videre til de højteknologiske og udkonkurerer alle.
Topper de nogensinde? UK toppede ca 1850 fordi Tyskland der var blevet
holdt tilbage af del og hersk politik, pludselig forenedes og stormede frem.
Men Kina har kun konkurrenter, når disse er råstofrige - at vesten kan
bevare forspring i kreativitet er tvivlsomt. Det betyder at selvforstærkende
arbejde akkumuleres hos konfuzianerne, og sygdomsskabende

CITATER OM ANGST - og om ARBEJDE

Den, der frygter for at komme til at lide, lider allerede af det, som han
frygter Montaigne, Michel de (1533-1592)

an< Jeg tror, at den største fejl er at være bange... Fuldkommen
kærlighed overvinder frygten. Når jeg ser tilbage på mit tidligere liv, ser
jeg, at de forkerte ting, jeg har gjort, alle skyldes frygt ...
Katherine Mansfield

An< Angst er den pris, vi betaler for vores bevægelighed. Planter
og sten kender ingen angst. Hans Kudszus

an< "Alt som gør os passive, gør os til kastebold mellem vore
følelser."Nietzsche

an< ¾ of all the evil committed in the world is due to timidity.

An< Angst er guds kald på mennesket Søren Kierkegaard

AN< Angst har alle dage været vældig livsbekræftende, og de mest
livsduelige mennesker i dag er måske dem, der kaldes neurotiske.
Elsa Gress

An< Angsten minder - venligt men bestemt - om at Lidenskab,
Redelighed og Mod til at se sig selv i øjnene, er og forbliver det
afgørende" Søren Kierkegaard

an< Anxiety is the dizziness of freedom . Søren Kierkegaard

an< At gøre, hvad du er bange for, det er at leve.
Oluf Høst

an< Bekymringer er som babyer: jo mere man kæler for dem, desto
bedre trives de. Douglas Jerold

an< De Modløse synger ikke. Georg Brandes

An< Den, der ikke kender angst, mangler noget, som ingen kan være
foruden: fantasi. Herta Müller

An< Det er bedre at være en kujon et kort øjeblik end at være død
resten af livet. Irsk ordsprog

An< Det er meget sikrere at være frygtet end elsket. Machiavelli

an< En lille smule frygt for noget bestemt er godt. Den dæmper
den langt større angst for noget ubestemt. Robert Musil

an< Everyone becomes brave when he observes one who despairs.
Nietzsche

AN< For nylig traf jeg en, der havde angst for angsten. Hvor
gjorde han mig bange. Folmer Elling

an< Frygt: moralens moder.Friedrich Nietzsche

An< Frygten for en fare titusinde gange mere skrækindjagende end
selve faren, når man står over for den. Vi føler angstens byrde meget
tungere end selve ulykken, når den endelig kommer over os. Daniel
Defoe

an< He that fears not the future may enjoy the present.
Thomas Fuller

an< How much pain have cost us the evils which have never
happened. Thomas Jefferson

AN< Hvilken virkning har intet ? Det føder angst. Søren Kierkegaard
Angst er frihedens mulighed som mulighed for muligheden

An< I have discovered that all human evil comes from this, man's
being unable to sit still in a room Pascal

An< If I knew what I was so anxious about, I wouldn´t be so
anxious. Mignon Mclaughlin, American journarist

An< If you are scared to go to the brink, you are lost. John
Foster Dulles 1888 - 1959

an< Jeg har haft mange problemer i mit liv, men de fleste af dem
blev ikke til noget. Mark Twain

an< Jesus: Bekymr jer ikke. Men vær som himlens fugle og markens
liljer, der
hverken syr eller spinner.
An Angst æder sjæle" Heinrich Heine

An< Ligesom vinen forgærer til eddike, forvandles seksualitet til
angst. Sigmund Freud

An< Man kan næsten klare hvad som helst, bare man ikke bekymrer
sig. Gösta Ekman

An< Man opdager ingen nye verdensdele, hvis man ikke har mod til
at lade alle kyster ude af syne. André Gidé

An< Man's grandeur stems from his knowledge of his own misery. A
tree does not know itself to be miserable. Pascal

an< Nothing is more expensive than a start. Nietszche

an< Opslugt af rummenes uendelige vidder, som jeg intet ved om,
og som intet ved om mig, så gyser jeg. Disse uendelige rums evige tavshed
får mig til at gyse.

an< Pinsler ved forsigtighed overgår de farer, der skal undgås -
ofte er det bedre at overlade sit selv til skæbnen. Napoleon I -

An< Som vandet dråbevis kan fylde kruset, sådan kan det
uforstandige fyldes til randen af bekymringer. Indisk orsprog

An< Succes giver tryghed, tryghed giver succes. Ulrich Schamoni

AN< The first and great commandment is, Don't let them scare you.
Elmer Davis

AN< The mass of men lead lives of quiet desperation.
Henry David Thoreau

an< We are more often frightened than hurt: our troubles spring
more often from fancy than reality. Seneca

an< We poison our lives with fear of burglary and shipwerck and,
ask anyone, the house is never burgled and the ship never goes down.
Jean Anoulh

an< Ængstelighedens grad er en målestok for intelligensen.
Nietzsche

an<. Hvor frykt er, der er hæder. Danske
Ordsprog

an<< How much pain have cost us the evils which
have never happened. Thomas Jefferson

An<< The reason we all like to think so well of ourselves is that we
are all afraid for ourselves. The basis of optimism is sheer terror.
Oscar Wilde

CITATER OM ARBEJDE

< Det er den travleste mand, der har tid til
overs. Cyril N. Parkinson.

Ak< "Alt som gør os passive, gør os til kastebold mellem vore
følelser."Spinoza

Ak< Arbejde er godt, så længe man ikke glemmer at leve. (Ordsprog)

Ak< As a remedy against all ills - poverty, sickness, and
melancholy - only one thing is absolutely necessary: a liking for
workCharles Baudelaire.

Ak< Det er bedre at slides op end at fortærres af rust. (Ordsprog)

Ak< Det er sjovere at arbejde end at have det sjovt. Curt Nicolin

ak< Det var ikke sejren, jeg ville, det var kampen. August
Strindberg

Ak< Det vi lærer, lærer vi ved at gøre det. Aristotles

Ak< Gør som lægen der ikke nøjes med at stille en dignose, men også
prøver at finde et middel mod sygdommen, for menneskets værste sygdom er
netop deres passivitet." Spinoza

ak< Happiness is a ball after which we run, wherever it rolls,
and we push it with our feet when it stops Goethe "

ak< Hårdt arbejde bortjager de tre store onder, kedsomhed, last
og fattigdom. Francois de Voltaire

Ak< He is idle that might be better employed. Thomas Fuller 1618 -
1661

Ak< Hvor der er arbejde er der lykke. (Ordsprog)

AK< In skating over thin ice, our safety is in our speed. Emerson

ak< Iøvrigt hader jeg alt det, der kun belærer mig uden at forøge
eller umiddelbart stimulere min virkelyst Goethe

Ak< It is necessary to work, if not from inclination, at least
from despair. Everything considered, work is less boring than amusing
oneself. Baudelaire

ak< Jeg holder aldrig et foredrag, ikke fordi jeg er genert eller
en dårlig taler, men simpelt hen fordi jeg hader den slags folk som går til
foredrag, og jeg ønsker ikke at træffe dem. Mencken

ak< Kraft gennem glæde. Tysk slogan i nazi-tiden, muligvis
inspireret af Nietzsche : "Er livet ikke tusind gange for kort til at kede
sig?" (Zarathustra)

ak< Kun de tamme fugle længes. De vilde flyver.
Elmer Diktonius

Ak< Lediggang er roden til alt ondt. Biblen

AK< Nature knows no pause in progress and development, and attaches
her curse to all inaction. Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist,
Novelist, and Scientist

ak< To be busy is a man's only happiness. .Mark Twain

ak< Træls arbejde fra morgen til aften er det bedste politi - det
hindrer udvikling af fornuft, livslyst og uafhængighed - er livet ikke 1000
gange for kort til at kede sig? Nietzsche

AK< Work is more fun than fun. Noel Coward

ak< You must either conquer and rule or serve and lose, suffer or
triumph, be the anvil or the hammer. Goethe

AK<. Without work, all life goes rotten.
Albert Camus