spore og grafikkort?
Fra : RK

Dato : 17-10-08 21:43

Min datter har en PC med onboard grafikkort.Hun kan sagtens spille Sims men
på dette spil vi har fået står der "grafikkort der understøtter pixel shader
2.0"?
Hvad skal man købe for at være "up to date" med de mest alm. spil?

Fra : Ole C

Dato : 17-10-08 21:53

RK skrev blandt andet:

> [...]
> understøtter pixel shader 2.0"?
> Hvad skal man købe for at være "up to date" med de mest alm. spil?

Jeg tror du får det bedste svar i gruppen "dk.edb.hardware.grafikkort"

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 22:42

RK wrote:
> [...]
> understøtter pixel shader 2.0"?
> Hvad skal man købe for at være "up to date" med de mest alm. spil?

En pose matadormix

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-10-08 03:57

RK wrote:

> [...]
> understøtter pixel shader 2.0"?

> Hvad skal man købe for at være "up to date" med de mest alm. spil?

Spore er denne tidsalders flight sim, se hardwarekravene på EA's site,
integreret grafikkort står nok ikke øverst på listen over anbefalet
opsætning.

Min erfaring er at en 2 GHz enkeltkerne maskine med et FX5200 med passiv
køling ikke var nok, det skulle over på en dobbeltkerne-maskine med et
vistnok FX7600 med passiv køling som fylder så meget at slot'en ved siden af
det ikke kan bruges. Det var godt nok spilbart på den "lille" maskine, men
alle "gennemsigtigseffekter" i grafikken skulle slås fra, og alligevel var
det sløvt.

På den store maskine er det rigtig rigtig flot .... men fascinationen
kølnede hurtigt, jeg blev skuffet med hensyn til evolutions-gameplay, det er
ren creationisme med for lidt tilfældighed, som life-sim synes jeg det var
en skuffelse og jeg blev hurtigt træt af det.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-08 11:37

Peter Larsen wrote:

> vistnok FX7600 med passiv køling som fylder så meget at slot'en ved siden af

Et GF7600, mener du vel?

Jesper Poulsen