/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fjerne sine møbler?
Fra : Dis


Dato : 16-10-08 22:58

Jeg har efter langs tids tvist mod min eks.i byretten fået tilkendt vores
lejlighed, og nu også fået flyttet hendes adresse i folkeregisteret.
Vi kan desværre ikke snakke sammen, men jeg vil gerne have hun hurtigst
mulige fjerner sine møbler osv.
Kan jeg skrive en SMS til hende at hun har 14 dage til at få fjernet sine
ting, ellers kører jeg dem på lossepladsen, eller hvad kan jeg gøre?

Mvh Dis


 
 
Søren Blom (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 16-10-08 23:08

"Dis" <No@spammm.dk> skrev i
> lejlighed, og nu også fået flyttet hendes adresse i folkeregisteret.
> Vi kan desværre ikke snakke sammen, men jeg vil gerne have hun hurtigst
> mulige fjerner sine møbler osv.
> Kan jeg skrive en SMS til hende at hun har 14 dage til at få fjernet sine
> ting, ellers kører jeg dem på lossepladsen, eller hvad kan jeg gøre?
>

Send hende et anbefalet brev, så er du sikker på at hun får besked, det er
du ikke med en sms.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke



Dis (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Dis


Dato : 16-10-08 23:16


"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
news:48f7bb4f$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Dis" <No@spammm.dk> skrev i
>> lejlighed, og nu også fået flyttet hendes adresse i folkeregisteret.
>> Vi kan desværre ikke snakke sammen, men jeg vil gerne have hun hurtigst
>> mulige fjerner sine møbler osv.
>> Kan jeg skrive en SMS til hende at hun har 14 dage til at få fjernet sine
>> ting, ellers kører jeg dem på lossepladsen, eller hvad kan jeg gøre?
>>
>
> Send hende et anbefalet brev, så er du sikker på at hun får besked, det er
> du ikke med en sms.
Ja, det kunne jeg gøre, er dog ikke helt sikker på hvor hun bor...
Og 14 dage er vel en rimlig frist?

Mvh Dis


Johnny Andersen (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Johnny Andersen


Dato : 16-10-08 23:21


"Dis" <No@spammm.dk> skrev i en meddelelse
news:48f7bd1a$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, det kunne jeg gøre, er dog ikke helt sikker på hvor hun bor...
> Og 14 dage er vel en rimlig frist?

Du sender et anbefalet brev til hendes folkeregisteradresse. 14 dage er en
rimmelig frist.

Du kan evt. få oplyst hendes folkeregisteradresse hos kommunen.

/Johnny



Kim Ludvigsen (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 17-10-08 02:15

Dis skrev:
> Jeg har efter langs tids tvist mod min eks.i byretten fået tilkendt
> vores lejlighed, og nu også fået flyttet hendes adresse i folkeregisteret.
> Vi kan desværre ikke snakke sammen, men jeg vil gerne have hun hurtigst
> mulige fjerner sine møbler osv.
> Kan jeg skrive en SMS til hende at hun har 14 dage til at få fjernet
> sine ting, ellers kører jeg dem på lossepladsen, eller hvad kan jeg gøre?

Bare lige så du ikke gør noget dumt, før en mere vidende end
undertegnede svarer med hensyn til fremgangsmåden:
De to tidligere svar giver indtryk af, at du godt må køre
møblerne på lossepladsen efter fristen, men det må du /ikke/.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler på skærmen - med indbygget alarmfunktion.
http://kimludvigsen.dk

Bertel Lund Hansen (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-10-08 08:24

Kim Ludvigsen skrev:

> De to tidligere svar giver indtryk af, at du godt må køre
> møblerne på lossepladsen efter fristen, men det må du /ikke/.

Det er rigtigt. Jeg mener at folk plejer at sige at man kan køre
møblerne til opbevaring, og når det så har kostet så meget som
møblerne skønnes at være værd, kan man sælge dem.

Hvis man selv har plads, kan man opbevare dem og beregne sig en
pris for det og så bruge samme princip.

Hvis hun henter dem inden de er blevet solgt, er der et problem
med at få hende til at betale for opbevaringen, men den slags
problemer giver altså ikke en ret til at bortskaffe andres
ejendele.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Dis (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Dis


Dato : 17-10-08 08:51


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:m6fgf4hsvc0cmmdfahkpk6t5n7vki37d57@news.stofanet.dk...
> Kim Ludvigsen skrev:
>
>> De to tidligere svar giver indtryk af, at du godt må køre
>> møblerne på lossepladsen efter fristen, men det må du /ikke/.
>
> Det er rigtigt. Jeg mener at folk plejer at sige at man kan køre
> møblerne til opbevaring, og når det så har kostet så meget som
> møblerne skønnes at være værd, kan man sælge dem.
>
> Hvis man selv har plads, kan man opbevare dem og beregne sig en
> pris for det og så bruge samme princip.
>
> Hvis hun henter dem inden de er blevet solgt, er der et problem
> med at få hende til at betale for opbevaringen, men den slags
> problemer giver altså ikke en ret til at bortskaffe andres
> ejendele.


Ja, men problemet er at hun bor hos en ny "ven" og der måske går et ½ år før
hun får sin egen lejlighed.
Jeg kan og vil ikke opbevare hendes ejedele så længe, da jeg skal have plads
til mine egne møbler.

Er der en regl der siger hvordan jeg skal opbevare dem? Eller kan jeg sætte
dem ned på gaden, og sige hun skal afhnete dem der, opg hvis de så ikke
bliver hentet er det hendes problem?

Mvh Dis


Bertel Lund Hansen (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-10-08 09:54

Dis skrev:

> Er der en regl der siger hvordan jeg skal opbevare dem?

Jeg ved ikke hvad det hviler på, men folk der ved mere end mig,
har tidligere fortalt at man hverken kan tillade sig at sætte
møblerne på gaden eller køre dem på lossepladsen. Du har pligt
til at sørge for at de opbevares forsvarligt selv om det påfører
dig ulemper. Du kan naturligvis tage dig betalt af hende for de
udgifter det måtte påføre dig.

Skriv et brev til hende hvor du oplyser at du ikke har plads til
møblerne og at du derfor vil sende dem til opbevaring på hendes
regning hvilket vil koste X kroner (tjek det i forvejen) om
måneden medmindre hun selv vil sørge for en anden ordning der
frigiver pladsen som du har brug for. Forklar også at du skønner
at møblerne er Y kroner værd og at du derfor efter N måneder vil
sælge dem til højstbydende for at få dækket dine udgifter.

Hvis du kan få en aftale til 400 kr. om måneden (det er
realistisk), og du forventer at kunne sælge dem for 2000 kr., så
kan du sætte dem til salg efter 5 måneder. Og hvis hun så kommer
efter de 5 måneder, har du ret til ikke at udlevere dem medmindre
hun betaler dig kontant på forhånd.

Giv hende en frist på f.eks. en uge til at svare, og send så
møblerne til et opbevaringsfirma hvis hun ikke foretager sig
noget.

> Eller kan jeg sætte dem ned på gaden, og sige hun skal afhnete
> dem der, opg hvis de så ikke bliver hentet er det hendes problem?

Nej. Du vil i hvert fald kunne blive straffet for at fylde gaden
op med skrammel og muligvis også for at medvirke til at en andens
ejendele ødelægges. Men jeg kender ingen konkrete paragraffer.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Dis (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Dis


Dato : 17-10-08 12:10

Takker for svarene..


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:53kgf49c4l3t9rvua0k435bhk2sanpco8j@news.stofanet.dk...
> Dis skrev:
>
>> Er der en regl der siger hvordan jeg skal opbevare dem?
>
> Jeg ved ikke hvad det hviler på, men folk der ved mere end mig,
> har tidligere fortalt at man hverken kan tillade sig at sætte
> møblerne på gaden eller køre dem på lossepladsen. Du har pligt
> til at sørge for at de opbevares forsvarligt selv om det påfører
> dig ulemper. Du kan naturligvis tage dig betalt af hende for de
> udgifter det måtte påføre dig.
>
> Skriv et brev til hende hvor du oplyser at du ikke har plads til
> møblerne og at du derfor vil sende dem til opbevaring på hendes
> regning hvilket vil koste X kroner (tjek det i forvejen) om
> måneden medmindre hun selv vil sørge for en anden ordning der
> frigiver pladsen som du har brug for. Forklar også at du skønner
> at møblerne er Y kroner værd og at du derfor efter N måneder vil
> sælge dem til højstbydende for at få dækket dine udgifter.
>
> Hvis du kan få en aftale til 400 kr. om måneden (det er
> realistisk), og du forventer at kunne sælge dem for 2000 kr., så
> kan du sætte dem til salg efter 5 måneder. Og hvis hun så kommer
> efter de 5 måneder, har du ret til ikke at udlevere dem medmindre
> hun betaler dig kontant på forhånd.

Jeg har undersøgt prisen, og den vil ca. være 1000,- om måneden for et rum
der er stort nok til hendes ting.

> Giv hende en frist på f.eks. en uge til at svare, og send så
> møblerne til et opbevaringsfirma hvis hun ikke foretager sig
> noget.

Jeg har desværre ikke råd til sådan et firma, hvis det er mig der skal
betale indtil hun afhenter tingene.
´Tror heller ikke tingene kan sælges hvis hun ikke betaler, så det ender nok
med storskrald til de ting jeg ikke har plads til i mit kælderrum.


>> Eller kan jeg sætte dem ned på gaden, og sige hun skal afhnete
>> dem der, opg hvis de så ikke bliver hentet er det hendes problem?
>
> Nej. Du vil i hvert fald kunne blive straffet for at fylde gaden
> op med skrammel og muligvis også for at medvirke til at en andens
> ejendele ødelægges. Men jeg kender ingen konkrete paragraffer.


Mvh Dis


Bertel Lund Hansen (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-10-08 12:18

Dis skrev:

> Jeg har desværre ikke råd til sådan et firma, hvis det er mig der skal
> betale indtil hun afhenter tingene.

Det er det. Men nu savner jeg en juridisk kyndig der kan fortælle
os hvad man lovligt kan stille op hvis man ikke har råd til at
sørge for forsvarlig opbevaring i sådan en situation.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henrik Eriksen (18-10-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Eriksen


Dato : 18-10-08 10:42

Jeg kom til at tænke på:

Kan de ikke afleveres på et hittegodskontor?

Altså, hvis en mig ukendt person anbringer sin nye bil på min grund og
derefter forsvinder, skal jeg vel ikke bruge mit krudt på at opbevare den?
Jeg vil mene det er hittegods.

Hvis en person jeg kender godt, men ikke kan få fat på gør det samme, så er
det pludselig mit problem at opbevare hans bil? Eller kan det også betragtes
som hittegods?

Men måske er problemet, at hun tidligere har haft lov til at have tingene
stående, og nu bare ikke har det mere. Så man ikke kan sige, at han
"pludselig finder" nogle møbler i sit hus...

Det her er måske OT, og brugbarheden afhænger også af størrelsen af damens
nye fyr, men send dog et brev om at hun skal afhente sine ting inden to
uger.
Sker der ikke noget, så smid tingene ud.
Bliver der bøvl bagefter, er det hendes ord mod dit, når du hævder at hun
"sendte en mand for at hente det hele for tre dage siden".

Henrik E.



Tonni Madsen (19-10-2008)
Kommentar
Fra : Tonni Madsen


Dato : 19-10-08 13:35

Jeg har ikke forstan på den slags, men jeg hørte engang i radioen i en af de
her "ring ind" udsendelser hvor man kan få råd af en avekat, der var en dame
der havde en mængde billeder til at stå i kælderen, de tilhørte hendes søn,
som hun ikke havde været på talefod med i mange år. Hendes spørgsmål gik
også på om hus måtte sælge eller smide dem ud.
Det måtte hun bestemt ikke da det jo ikke var hendes ejendom... Hvad
løsninges blev kan jeg naturligvis ikke huske, men hvis hun smed dem væk
blev hun erstatningspligtigt det er jeg ret sikker på...

Mvh Tonni Madsen



Dis (19-10-2008)
Kommentar
Fra : Dis


Dato : 19-10-08 17:39


"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:48fb2a3e$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har ikke forstan på den slags, men jeg hørte engang i radioen i en af
> de her "ring ind" udsendelser hvor man kan få råd af en avekat, der var en
> dame der havde en mængde billeder til at stå i kælderen, de tilhørte
> hendes søn, som hun ikke havde været på talefod med i mange år. Hendes
> spørgsmål gik også på om hus måtte sælge eller smide dem ud.
> Det måtte hun bestemt ikke da det jo ikke var hendes ejendom... Hvad
> løsninges blev kan jeg naturligvis ikke huske, men hvis hun smed dem væk
> blev hun erstatningspligtigt det er jeg ret sikker på...
>
> Mvh Tonni Madsen

Jo, men hvis hun ikke afhenter tingene og jeg bliver nød til at smide dem
ud, skal hun vel vise kviteringer
på de ting hun mener en hendes hvis hun vil gøre krav på noget?
Og jeg er sikker på at hun ikke har gemt kvitteringer..

Mvh Dis


Bertel Lund Hansen (19-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-10-08 20:06

Dis skrev:

> Jo, men hvis hun ikke afhenter tingene og jeg bliver nød til at smide dem
> ud, skal hun vel vise kviteringer

Nej. Ens ejendele holder ikke op med at tilhøre en blot fordi man
ikke har kvitteringer på dem. Du er f.eks. ikke spor i tvivl om
hvem de tilhører.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Rene Hansen (20-10-2008)
Kommentar
Fra : Rene Hansen


Dato : 20-10-08 20:27

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev:
>Dis skrev:
>
>> Jo, men hvis hun ikke afhenter
>>tingene og jeg bliver nød til at smide dem
>> ud, skal hun vel vise kviteringer
>
>Nej. Ens ejendele holder ikke op med
>at tilhøre en blot fordi man
>ikke har kvitteringer på dem. Du er
>f.eks. ikke spor i tvivl om
>hvem de tilhører.
>
>--
>Bertel
>http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO:
>http://fiduso.dk/

Hvad for ejendele????
"Har du nogle kvitteringer eller anden form for bevis på dine
påstande...."

Ren
(Som ikke kender en snus til jura...)


Bertel Lund Hansen (21-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-10-08 11:32

slet 3ACZ7 skrev:

> Hvad for ejendele?

Har du fulgt tråden?

> "Har du nogle kvitteringer eller anden form for bevis på dine
> påstande...."

Er du i tvivl om at dine ejendele tilhører dig, og at mine
ejendele tilhører mig?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste