den bipper
Fra : Spilopmager

Dato : 15-10-08 13:19

Min PC bipper når den stresses. Fx. når jeg kører virusscanning, bippes der
engang i mellem. Intervallerne er ikke konstante. Den kan kører i mange
minutter uden en lyd, men den kan også bippe hvert 30. sek. Den har gjort
det i lang tid - uden der "sker noget".

Min HD er en Samsung SATA disk. Da jeg installerede den, var der noget med,
at jeg satte jumper til at køre ½ hastighed. Kan ikke lige huske hvorfor,
men det stod i vejledningen.

CPU'en er en Intel Pentium 4 på 3 GHZ.
Der er 2 GB RAM

Min formodning er, at harddisken ikke kan følge med? Kan Jeg gøre noget ved
det?

Tænker også på om jeg har et varmeproblem? HD syntes ikke varm.

På forhånd tak for svar.

/Spilopmager

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-10-08 14:45

Spilopmager wrote:
> [...]
> CPU'en er en Intel Pentium 4 på 3 GHZ.
> Der er 2 GB RAM
> Tænker også på om jeg har et varmeproblem? HD syntes ikke varm.

Det er bundkortet, som advarer dig om at noget ikke er som det bør være
- måske er en eller flere spændinger er for høje eller lave, kunne være
tegn på at PSU'en er ved at stå af.

Det kunne også være processoren, som er for varm (selv om P4 selv burde
drosle ned når den bliver for varm).
Måske er det tid til at rense blæseren på den for støv, og så kan man
lige så godt gøre hovedrent i PC'en mens man har den åben.
Brug ikke en støvsuger inde i den.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 17-10-08 10:10

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:gd4s4e$23m1$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> Måske er det tid til at rense blæseren på den for støv, og så kan man lige
> så godt gøre hovedrent i PC'en mens man har den åben.

Det med at man ikke må bruge støvsuger inde i den - holder den
stadigt? Jeg ved godt, at det er pga. statisk elektricitet - men i dag
hvor næsten alle støvsugere er med plastik-slange og plastik-studs for
enden, kan der vel ikke ske noget? I "gamle dage" var studsen af metal,
hvorved den statisk elektricitet kunne overføres til computeren ved
berøring og dermed gøre skade. Men plastik kan ikke lede elektricitet.

Kent.

Fra : Ole C

Dato : 17-10-08 10:42

Kent (bærbar) skrev blandt andet:

> Men plastik kan ikke
> lede elektricitet.

Statisk elektricitet = statisk ladning, er netop især et problem med
ikke-ledende materialer.
Læs for eksempel lidt her:
http://www.scanion.com/default.asp?pageid=2&title=Statisk%20Elektricitet&lang=208

--
vh
Ole C

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 17-10-08 11:06

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Statisk elektricitet = statisk ladning, er netop især et problem med
> [...]

Ok - tak for det .

Kent.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-10-08 13:23

Spilopmager skrev bl.a.:

> Min PC bipper når den stresses. Fx. når jeg kører virusscanning,
> Min formodning er, at harddisken ikke kan følge med? Kan Jeg gøre
> noget ved det?

Det har næppe noget med disken at gøre, det tyder mere på en PSU, som ikke
er stabil eller optimal kvalitet.

Claus