Kan ikke få gang i renset PC:
Fra : ejsmb\(A\)privat.dk

Dato : 13-10-08 18:53

Hej med jer,

Jeg håber dette er den rigtige gruppe.

Vi har fået en ny "gammel" pc af min kones firma.

Den er blevet renset af et it-firma og der medfølger originale windows
CD'ere.

Nå vi starter den skriver den

"Reboot and select prober Boot device or insert Boot media in selected boot
device and press a key"

Jeg har nu prøvet alle CD'ere men uden held!

Jeg har sat den op til at læse på DVD-drevet først.

Er der een der kan hjælpe?

På forhånd stor tak

MVH

Bo

Fra : Ole C

Dato : 13-10-08 19:13

ejsmb(A)privat.dk skrev blandt andet:

> Jeg håber dette er den rigtige gruppe.

Måske....

> Vi har fået en ny "gammel" pc af min kones firma.
>
> Den er blevet renset af et it-firma og der medfølger originale windows
> CD'ere.

Og allerede her er der noget der lyder mærkeligt.
Hvilken Windows er der tale om?
For eksempel ligger Windows XP på en enkelt CD.

> Nå vi starter den skriver den
>
> "Reboot and select prober Boot device or insert Boot media in
> selected boot device and press a key"
>
> Jeg har nu prøvet alle CD'ere men uden held!

Jamen, hvor mange er der dog?

> Jeg har sat den op til at læse på DVD-drevet først.
>
> Er der een der kan hjælpe?

Jeg tror ikke meget på de CD'er I har fået med.....

--
vh
Ole C

Fra : ejsmb\(A\)privat.dk

Dato : 13-10-08 20:12

> Måske....

Godt så

> Og allerede her er der noget der lyder mærkeligt.
> Hvilken Windows er der tale om?
> For eksempel ligger Windows XP på en enkelt CD.

Det er XP proffesional og der er også mærkat på pc'en.

> Jamen, hvor mange er der dog?

Der er ret mange DVD'ere med men kun 2 der står XP på Den ene hedder
"Opdatering til business Contact Manager" og den anden "er årgang 2002 prof"

> Jeg tror ikke meget på de CD'er I har fået med.....

Øv

hvad kan jeg så gøre?

Fra : Mureren

Dato : 13-10-08 21:41

> Der er ret mange DVD'ere med men kun 2 der står XP på Den ene hedder
> "Opdatering til business Contact Manager" og den anden "er årgang 2002
> prof"

Det lyder mere som Office XP end Windows XP.

Mvh.
Mureren

Fra : ejsmb\(A\)privat.dk

Dato : 13-10-08 22:21

> Det lyder mere som Office XP end Windows XP.

den ene kan godt være til office men den anden står der XP proffessional på.

Fra : Preben

Dato : 14-10-08 23:09

"ejsmb(A)privat.dk" <ejsmb@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er ret mange DVD'ere med men kun 2 der står XP på Den ene hedder
> "Opdatering til business Contact Manager" og den anden "er årgang 2002

De CD du har er nok ikke de rigtige,
Den med opdatering kan ikke bruges uden der er et system i forvejen uden
krumspring
2002 prof lyder mere som en OFFICE

Du kan prøve om CDerne kan boote i en anden maskine, hvis du slukker igen
inden der skal svares på noget sker der ingen skade...

ps. Hvis der står XP professionel uden noget firmanavn på mærkaten kan du
bruge enhver xp pro skive du kan finde, når blot du bruger koden fra
mærkaten.. Er det fx et DELL eller Siemens mærke skal du sikkert have en
skive derfra...

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 19:18

Det optiske drev er vel defekt ?
Godt støvet til og sikkert aldrig brugt.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-10-08 19:37

ejsmb(A)privat.dk wrote:
> Jeg har nu prøvet alle CD'ere men uden held!
> Jeg har sat den op til at læse på DVD-drevet først.

Måske DVD-drevet, som er defekt og ikke vil læse CD'er?
Prøv med en CD, som du véd der kan bootes på.

Fra : ejsmb\(A\)privat.dk

Dato : 13-10-08 20:09

> Måske DVD-drevet, som er defekt og ikke vil læse CD'er?
> Prøv med en CD, som du véd der kan bootes på.

Hvordan ved jeg at en CD kan bootes på?

Fra : ShutEye

Dato : 13-10-08 20:51

> Hvordan ved jeg at en CD kan bootes på?

Test i en anden maskine?

Fra : ShutEye

Dato : 13-10-08 20:52

Hent evt. Linux: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download og prøv med det.

Fra : Optimus Prime

Dato : 14-10-08 13:13

Jens C. Hansen skrev:
> Måske DVD-drevet, som er defekt og ikke vil læse CD'er?
> Prøv med en CD, som du véd der kan bootes på.

Du kan også prøve at lytte dig frem - når du vælger at boote på cd'en,
kan du så høre drevet spinder op eller sker der ikke noget?

Sker der ikke noget, ville jeg først kontrollere drevet sidder
tilsluttet korrekt - ellers tyder det på drevet er defekt.

Kan du høre drevet spinne op og forsøger at læse, så tyder det på drevet
ikke kan læse skiven... Den kan så være ridset eller drevet er slidt...

Endelig er der "jokeren" - at lige netop det drev, som iøvrigt fungerer
fint, bare ikke kan læse lige den cd, som iøvrigt intet fejler... Det
sker sjældent med "købe" cd'ere; men jeg har oplevet det

Løsninger: Prøve med et andet drev eller lån en anden windows skive og
se om den kan læse (udelukkelsesmetoden)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-10-08 16:44

Optimus Prime wrote:

> Endelig er der "jokeren" - at lige netop det drev, som iøvrigt fungerer
> fint, bare ikke kan læse lige den cd, som iøvrigt intet fejler... Det
> sker sjældent med "købe" cd'ere; men jeg har oplevet det

Jeg sidder selv med den joker i øjeblikket. "DS2 BW"-cd'en virker _kun_
i min PlexWriter 8432 og _ikke_ i mit PX-755A. Underligt.

> Løsninger: Prøve med et andet drev eller lån en anden windows skive og
> se om den kan læse (udelukkelsesmetoden)

Præcis.

Jesper Poulsen