/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvem hæfter banken eller bruger ved fjerns~
Fra : Johannes


Dato : 10-10-08 16:11

Hvem hæfter hvis man har købt en vare på internettet(fjernsalg), med
VISA/Dankort ?

Vare er købt på www.hifispeed.dk med kort, beløbet(ca 500 kr) hæves
herefter.
Vare modtages aldrig.
Der klages telefonisk og via email, det eneste svar man får er at firmaet
www.hifispeed.dk
er overtaget af CM Imports ApS (www.cmimports.dk),
og man skal kontakte en advokat der står for den gamle del.
Og derefter ingen svar.

På nettet kan man se at ham der står for det(Claus Bo Hansen), ligner lidt
en konkursrutter, og bla skylder 400000kr væk til en syg mand påstås der, og
er fanget for at snyde på trustpilot.dk mm, og jeg ikke er den eneste der
har samme problem..

I Hifispeed.dk betingelser stod der at varen først sendes når "Varen
afsendes", dermed har butikken brudt aftalen,
da varen ALDRIG er sendt, men alligevel er beløbet hævet.

Beløbet er bogført, og er det samme som på ordrebekræftelsen.

Skal banken Nordea betale?, de er ikke meget for det.
Hvad er tidsfristen for indsigelser?

Nordea's betingelser for VISA/Dankort:
http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Privat/Kort/Rvdmlogo.pdf

Se også:
http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=35.1.8.13048120&index=1&p=3,m&dat
e1=22.05.2008&date2=22.08.2008&SearchType=1&mode=2&SearchTerm=hifispeed

Hvad gør jeg?
Skal Nordea betale?
Skal det nye Hifispeed.dk betale?

Der står bla i betingelserne:
"Uanset stk. 2 er udsteder endvidere ansvarlig, hvis et betalingskort er
blevet anvendt svigagtigt i forbindelse med en aftale om fjernsalg. "



 
 
Henning (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-10-08 16:24


>Skal banken Nordea betale?, de er ikke meget for det.

Ja, banken skal betale. Du udfylder en blanket med indsigelse mod
hævningen, banken skal derefter - med det samme! - tilbageføre beløbet
til din konto. Herefter er det bankens problem.


Bertel Lund Hansen (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-10-08 17:41

Henning skrev:

> >Skal banken Nordea betale?, de er ikke meget for det.

> Ja, banken skal betale. Du udfylder en blanket med indsigelse mod
> hævningen, banken skal derefter - med det samme! - tilbageføre beløbet
> til din konto. Herefter er det bankens problem.

Nemlig. Og Johannes kan henvise til lov om betalingsmidler § 11.

§ 11. Udsteder hæfter i forhold til brugeren for tab som følge af
   andres uberettigede anvendelse af et betalingsmiddel,
   medmindre andet følger af stk. 2-6. Brugeren hæfter kun efter
   stk. 2-6, hvis transaktionen er korrekt registreret og
   bogført.

Det med stk. 2-6 er kun aktuelt ved underskrift eller pinkode og
altså aldrig ved nethandel.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henning (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-10-08 17:56


>Nemlig. Og Johannes kan henvise til lov om betalingsmidler § 11.
>
>§ 11. Udsteder hæfter i forhold til brugeren for tab som følge af
>    andres uberettigede anvendelse af et betalingsmiddel,
>    medmindre andet følger af stk. 2-6. Brugeren hæfter kun efter
>    stk. 2-6, hvis transaktionen er korrekt registreret og
>    bogført.
>
>Det med stk. 2-6 er kun aktuelt ved underskrift eller pinkode og
>altså aldrig ved nethandel.
Er det denne paragraf der skal anvendes? Der er jo ikke tale om andres
uberettigede anvendelse af kortet, men blot en vare der ikke er
leveret? Eller er det det at butikken har hævet uden at levere der
gør dem til " andres uberettigede anvendelse"?


Bertel Lund Hansen (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-10-08 20:02

Henning skrev:

> Er det denne paragraf der skal anvendes?

Ja.

> Der er jo ikke tale om andres uberettigede anvendelse af kortet,

Hvis ikke der er, skal banken ikke dække noget som helst.

> men blot en vare der ikke er leveret?

Butikken har berudt sin aftale med PBS ved at trække penge før
varen er sendt - men det er ikke forbudt efter nogen lov (andet
end indirekte efter aftaleloven). Det giver i sig selv ikke
mulighed for at banken skal dække beløbet.

Men beskriveolsen af forholdene omkring butikken og især den
besked om at den er solgt og de nye ejere ikke vil have med gamle
forpligtelser at gøre, synes at vise at der aldrig var hensigt
til at opfylde aftalen. Og så er det uberettiget brug af kortet.

> Eller er det det at butikken har hævet uden at levere der
> gør dem til " andres uberettigede anvendelse"?

Nej. Det er 'kun' et brud med aftalen med PBS. Hvis ikke butikken
var ophørt, ville det også være fuldt tilstrækkeligt at bede PBS
tage affære. En netbutik dør hvis PBS lukker for kortbetalinger.

Men når de har lukket og solgt til nogen der ikke vil overtage
eksisterende forpligtelser, så er de jo revnende ligeglade med
sådan noget.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

N/A (15-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-10-08 14:02



andreas8900@gmail.co~ (15-10-2008)
Kommentar
Fra : andreas8900@gmail.co~


Dato : 15-10-08 06:02

> Men beskriveolsen af forholdene omkring butikken og især den
> besked om at den er solgt og de nye ejere ikke vil have med gamle
> forpligtelser at gøre, synes at vise at der aldrig var hensigt
> til at opfylde aftalen. Og så er det uberettiget brug af kortet.

Så har jeg prøvet at kontakte nogen forskellige igen.

Hifispeed.dk(som også nu hedder CM Imports ApS) siger at de har købt
Hifispeed.dk,
og ikke har noget med ejeren at gøre - sjovt nok ser Claus Bo Hansen
ud til at være en del af CM Imports ApS..

Ingen hjælp at hente derfra, de referecer blot til en advokat af
konkursboet.

Advokaten svarer ikke tilbage.

Nordea siger at en frist er overskredet, så de kan ikke hjælpe.

PBS siger at banken kun kan hjælpe, eller forbrugerstyrelsen. De kan
ikke lukke/give advarsel med kortaftalen, da det er et "nyt" firma.
(Men ellers meget flinke)

Sikke en hjælp!

Kan ikke andet end advare mod det firma Hifispeed.dk og CM Imports ApS
og Claus Bo Hansen,
lav selv en søgning på nettet efter dem for bevis/begrundelse, så
finder man ud af at mange er blevet snydt..


Jonathan Stein (15-10-2008)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 15-10-08 14:02

andreas8900@gmail.com skrev:

> Nordea siger at en frist er overskredet, så de kan ikke hjælpe.

Banken skal straks tilbageføre beløbet.

Henvis dem til
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/betalingsmiddellov/retningslinier/fjernsalg-og-brug-af-betalingskort/
(http://kortlink.dk/5vrp) afsnit 5, pkt. C.

Angående frister kan de passende læse videre i afsnit 6.

Forældelsesfristen er mindst tre år, og hvis du løbende har forsøgt at
løse sagen med de parter, du er blevet henvist til (sælger, ny ejer,
advokat, o.s.v.), kan der ikke være tale om passivitet.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/

Bertel Lund Hansen (15-10-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-10-08 20:43

andreas8900@gmail.com skrev:

> Nordea siger at en frist er overskredet, så de kan ikke hjælpe.

Nordea er fulde af fup. Gå hårdt til dem, og få en advokat til at
skrive et brev til dem hvis de ikke makker ret. Der er slet ikke
noget at rafle om.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

N/A (15-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-10-08 14:02



Nikolai R. jensen (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Nikolai R. jensen


Dato : 16-10-08 00:17

OT men bare lige så du ved hvad du kæmper imod :

http://www.bilstereoforum.dk/showthread.php?t=16856

http://www.bilstereoforum.dk/showthread.php?t=16525

når det så er sagt....

så skal det lige siges at Claus der ejede www.hifispeed.dk er identisk med
den der kører hifispeed.dk den dag idag under navnet cm imports... rygtet
går på det er hans far der har smidt nogen penge i et anparts selskab...

Claus er en svindler af rang der gerne skyder hans momor hvis han får en
10´er ud af det...!

for god ordens skyld skal det lige siges at jeg er identisk med ham der
hedder spristiv i de indlæg...!

Og den med at hæve længe før varen er sendt... det har han gjort siden den
dag han startede hans firma... det er der intet nyt i!

den syge mand han har snydt er ham der udtaler sig her :
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=423357

Mvh.

Nikolai R. Jensen

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
news:48ef7074$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvem hæfter hvis man har købt en vare på internettet(fjernsalg), med
> VISA/Dankort ?
>
> Vare er købt på www.hifispeed.dk med kort, beløbet(ca 500 kr) hæves
> herefter.
> Vare modtages aldrig.
> Der klages telefonisk og via email, det eneste svar man får er at firmaet
> www.hifispeed.dk
> er overtaget af CM Imports ApS (www.cmimports.dk),
> og man skal kontakte en advokat der står for den gamle del.
> Og derefter ingen svar.
>
> På nettet kan man se at ham der står for det(Claus Bo Hansen), ligner lidt
> en konkursrutter, og bla skylder 400000kr væk til en syg mand påstås der,
> og
> er fanget for at snyde på trustpilot.dk mm, og jeg ikke er den eneste der
> har samme problem..
>
> I Hifispeed.dk betingelser stod der at varen først sendes når "Varen
> afsendes", dermed har butikken brudt aftalen,
> da varen ALDRIG er sendt, men alligevel er beløbet hævet.
>
> Beløbet er bogført, og er det samme som på ordrebekræftelsen.
>
> Skal banken Nordea betale?, de er ikke meget for det.
> Hvad er tidsfristen for indsigelser?
>
> Nordea's betingelser for VISA/Dankort:
> http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Privat/Kort/Rvdmlogo.pdf
>
> Se også:
> http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=35.1.8.13048120&index=1&p=3,m&dat
> e1=22.05.2008&date2=22.08.2008&SearchType=1&mode=2&SearchTerm=hifispeed
>
> Hvad gør jeg?
> Skal Nordea betale?
> Skal det nye Hifispeed.dk betale?
>
> Der står bla i betingelserne:
> "Uanset stk. 2 er udsteder endvidere ansvarlig, hvis et betalingskort er
> blevet anvendt svigagtigt i forbindelse med en aftale om fjernsalg. "
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste