Erfaringer med ComX?
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 21:45

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at få installeret fiber, i et
bolig-område, og har snakket med ComX, som har fiber ca 200 m fra området...

Men hvordan er ComX? Er de noget værd, og har de styr på tingene?
Hvordan er deres peering?

/Jacob Fich

Fra : Brian K

Dato : 13-10-08 01:31

"Jacob Fich" <jacob_duvednok_brafi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> området...
>
> Men hvordan er ComX? Er de noget værd, og har de styr på tingene?

Dem jeg kender der har internet igennem Comx - siger at hastigheden er
latterlig god

Ping til onlinegaming er ligeledes nærmest latterlig lav

Så mht til internet - så er jeg ret minsundelig over at vores boligforening
ikke valgte Comx.

Jeg har på fornemmelsen at Comx tilbyder det bedste internet man kan få i
DK - men de er vist også de eneste der har lysleder kabler over det hele
(eller hvad?)

mvh
brian

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-08 21:51

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message

> Jeg har på fornemmelsen at Comx tilbyder det bedste internet man kan
> få i DK - men de er vist også de eneste der har lysleder kabler over
> det hele (eller hvad?)

Global connect er dem efter TDC der har mest fiber såvidt jeg ved.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jens

Dato : 14-10-08 08:55

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message

> Global connect er dem efter TDC der har mest fiber såvidt jeg ved.

NIANET er nu også ret godt med. De kan ihvertfald levere de steder i landet,
hvor vi har spurgt om de kunne...
Derudover er der vel Telia, som købte Powercom (el-selskaberne)......

Jens

Fra : Svend

Dato : 14-10-08 22:06

Brian K wrote:
> [...]
>
> Ping til onlinegaming er ligeledes nærmest latterlig lav
>
> Så mht til internet - så er jeg ret minsundelig over at vores boligforening

Jeg er helt enig, den gang jeg var kunde der spillede det bare super, de
fik styr på peeringerne, til sidst.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-08 06:55

Svend wrote:

> Jeg er helt enig, den gang jeg var kunde der spillede det bare super, de
> fik styr på peeringerne, til sidst.

Helt enig, det ComX bredbånd jeg har være i nærheden af (25mbps/25mbps)
kan kun beskrives som fænomenalt :)
Både up & download kører altid 3,25MB/s(effektivt) på alle tidspunkter
af døgnet og ping tider har aldrig været et problem.

Har selv en 20/1 ADSL forbindelse hos TDC, som for det meste kører 100%
og giver stabilt 2,1MB/s. Men i forhold til ComX forbindelsen bliver den
ydmyget i sådan en grad at jeg kun kan grimme mig over at ADSL
forbindelsen er 80kr/m dyrere og at der ikke er fiber i mit område :(

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-10-08 08:57

On Sun, 12 Oct 2008 22:45:16 +0200, Jacob Fich
<jacob_duvednok_brafi.dk> wrote:

> Jeg er ved at undersøge mulighederne for at få installeret fiber, i
> et bolig-område, og har snakket med ComX, som har fiber ca 200 m fra
> området...

Hvis det er til en boligforening, så tag en snak med Dansk Bredbånd og
A+ også.

-A
--
http://www.hojmark.org/