Kostplan og pulsur
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 24-07-01 15:48

Kan det betale sig at bruge et pulsur når man trænder for at forbrænde fedt.

Kan det betale sig med en kostplan

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 24-07-01 16:51

> Kan det betale sig at bruge et pulsur når man trænder for at forbrænde
fedt.

Efter meldingerne her i gruppen at vurdere. Overvejende nej. Det kan bedre
betale sig at træne på den højeste intensitet man kan klare i så lang tid
som muligt.

> Kan det betale sig med en kostplan

Ja! Om ikke andet i starten, så man får bedre overblik over sit energiindtag
og energiforbrug. Efter et stykke tid er det min holdning (der er flere) at
du burde være "kørt ind på det rette spor", dvs. bevidstgjort om de
forskellige råvares for- og ulemper, så du kan klare dig uden, og muntre dig
med at være kreativ. Jeg synes klart det er sjovere selv at sammensætte
maden lidt impulsivt, men det kræver at man husker at tænke sig om af og
til, og ikke lader "godter" snige sig ind.

Med venlig hilsen
Anders S. Johansen

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 24-07-01 17:03

Kan man se eksempler på kostplaner nolge steder ?
- Hvilken motion er bedst ?

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 24-07-01 19:18

> Kan man se eksempler på kostplaner nolge steder ?

Prøv at lede på netdoktor.dk, iform,dk, motion-online.dk og
forbrugerstyrelsen.dk. Ellers brug en søgemaskine (evt. google.com) og søg
på "kostplan".

> - Hvilken motion er bedst ?

Der er ikke noget klart svar her. Der er forskel på, hvor meget de
forskellige former for motion forbrænder, men så sandelig også på hvilke
dele af kroppen de belaster, og hvor meget. Måske endnu vigtigere er der
stor individuel forskel på, hvilken form for motion der passer til ens
psyke.

Eksempelvis er jeg ikke til holdsport, og foretrækker at måle mig mod uret
eller kilometertælleren. Det er heller ikke så vigtigt for mig at kunne høre
musik, eller at kunne træne udendørs. Jeg foretrækker således at svømme,
både af disse grunde, og fordi jeg "altid" har kunnet lide at svømme, og har
fået noget instruktion i at gøre det effektivt da jeg var yngre.

Kig lidt på ovennævnte links for mere information om forskellige former for
motion, og deres for- og ulemper - eller spørg lidt rundt her i gruppen,
hvor jeg har en fornemmelse af, at der er folk der dyrker mange forskellige
former for motion.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Anders S. Johansen