YTRINGSFRIHED OG KINA
Fra : Bo Warming

Dato : 08-10-08 11:14

YTRINGSFRIHED OG KINA
Kineserne efterligner for at få et marked som vort. Japanerne lærte dem at
man skal have hjemmemarked at afprøve på og det skal ligne det vestlige
marked mht forbrugerønsker.

Så de gør skolevæsen mere som vort med gruppearbejde og kreativitet og på
internettet stormer ytringsfriheden frem - imellem kineserne.

Men var vor debat-opfindelse i oplysningstiden egentlig så klog?

"I ni ud af ti tilfælde vil en diskussion ende med, at begge parterer endnu
mere stædigt overbevist om, at de har ret." Dale Carnegie 1989-1955

Frederik d Store og briternes premiereminister William Peel skrev

"Folk siger hvad de vil, og jeg gør som jeg vil" og så klogt vil
kineserlandsfadere nok også opføre sig - men de vil følge med i debatten og
det er vel gavnligt.
Så lad os insistere på ytringsfrihed overfor muslimerne, om ikke andet for
at give dem lidt modstand, så nogle kloge danskere kan nå at emigrere, inden
de har sat sig på alt.

Når Frederik d Store så at vægavis-muren højtopppe var forøget med anonym
karikatur af ham, kongen, så bad han om at den skulle hænges længere ned så
alle let kunne læse og se.

Jeg tror kinesernes censur mod Falun Gong er nødtørftig blot så ingen får
lyst til oprør.