Hvad er en erhversadresse ?
Fra : t-t-one

Dato : 05-10-08 19:58

Hejsa Alle I kloge folk :)

Står og skal købe nogle varer og skal vælge forsendelse, vil allerhelst
vælge
postDK til erhvers adresse, da det helt klart er billigst.

Men hvad er en erhvervsadresse ?

Jeg har en internetforretning som er moms registreret på min bopæl
(privatadresse)
Men er det kvalifikation nok til at det så er en erhvervsadresse ?

På forhånd tak.

Mvh.
t-t-one

Fra : Knut

Dato : 05-10-08 20:20

En erhvervsadresse er et sted hvor en erhvervsdrivende virksomhed er
registreret.
Har du en momsregistreret erhvervsvirksomhed hjemme, ja så er adressen både
erhvervsadresse og privatadresse - afhængig af om forsendelsen er til
firmaet eller til dig og din familie.

Knut

Fra : Holst

Dato : 05-10-08 20:52

Knut wrote:

> [...]
> Har du en momsregistreret erhvervsvirksomhed hjemme, ja så er adressen både
> erhvervsadresse og privatadresse - afhængig af om forsendelsen er til

Tjah ... jeg tror, at med hensyn til Post Danmark, er en erhvervsadresse
nærmere end adresse, der kan modtage post (inkl. pakker) i tidsrummet
8-14.30 (som vist er det sædvanlige postomdelingsvindue) i hverdagene.

Men du kunne jo prøve enten at kontakte firmaet eller Post Danmark. De
ved det nok bedre end en flok mennesker i en tilfældig nyhedsgruppe.

Fra : Jesper Brock

Dato : 07-10-08 09:48

Knut skrev:
> [...]
> Har du en momsregistreret erhvervsvirksomhed hjemme, ja så er adressen både
> erhvervsadresse og privatadresse - afhængig af om forsendelsen er til

og blah-blah-blah.... endnu et ligegyldigt gætteri fra Knud Thomsens hånd.

Post Danmark har inddelt landets adresser i erhvervs- og privatadresser,
så et præcist svar er svært at komme med uden at kontakte Post DK.

Som en tommelfingerregel kan du dog regne med at din adresse skal være i
et erhvervsområde for at blive anerkendt som erhvervsadresse... har du
firmaadresse hjemme i privaten, tæller det ikke som "erhvervsadresse"
hos Post Danmark.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-10-08 13:36

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et erhvervsområde for at blive anerkendt som erhvervsadresse... har du
> firmaadresse hjemme i privaten, tæller det ikke som "erhvervsadresse" hos

Interessant.

Jeg er selvstændig og driver min virksomhed fra privatadressen. For et par
år siden havde jeg store problemer med at alle mine erhvervspakker først
blev omdelt om aftenen, hvilket er komplet uholdbart. En telefonisk klage
til den lokale postmester gav også et svar om at det var fordi jeg ikke drev
virksomhed fra en "erhvervsadresse". Det begreb har jeg ikke kunnet finde
nogen steder (prøv at søg på www.post.dk), Postdanmark operere kun med
begrebet "erhvervskunder" og "erhvervspakker" i deres foretningsbetingelser.
Jeg skrev derfor til samme postmester og forlange at få leveret mine pakker
inden 13.00 som andre "erhvervskunder" jf. deres egne
Forretningsbetingelser. Siden har jeg modtaget mine pakker inden 13.00

Jeg har ikke kunnet finde noget der støtter Postdanmarks påstand om at
virksomhedens fysiske placering skulle have indflydelse på hvornår
erhvervspakker omdeles og Postdanmark har på intet tidspunkt kunnet
dokumentere at det skulle forholde sig sådan.
Hvis du har dokumentation for at de har inddelt landet i erhvervs- og
privatadresser, kunne jeg godt tænke mig at se hvilke kriterier de anvender.
Der er masser af små erhvervsdrivende, der driver deres virksomhed fra
privatadressen og de stilles temmelig dårligt når deres pakkepost
aftenomdeles.

Fra : Jesper Brock

Dato : 08-10-08 07:36

Allan Soerensen skrev:

> [...]
> til den lokale postmester gav også et svar om at det var fordi jeg ikke drev

Hvorfor efterspørger du dokumentation fra mig, når du allerede selv har
undersøgt sagen og fået nøjagtig samme svar fra Post Danmark, som jeg
fik?

Jeg var nemlig for nogle år siden i nøjagtig samme situation som dig -
jeg drev virksomhed fra privatadressen, og pakkerne ankom først med
aftenleveringen. En henvendelse til det lokale postkontor gav samme svar
som du fik - et svar jeg iøvrigt kendte i forvejen, da jeg i mine unge
dage arbejdede som pakkepost på netop samme postkontor, OG allerede der
havde instruks om at servicemålet "kl. 10" (servicemålet for
erhvervspakker hos Post dk) ikke gjaldt for erhvervsdrivende i
villakvarterer. "Folk, der drev erhverv i villakvarterer måtte affinde
sig med at de fik pakker samtidig med resten af kvarteret, hed det."

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har undersøgt sagen dybere, da det som
sagt var en ledelsesinstruks fra første dag, jeg mødte på jobbet. Men
oven på din historie kunne det da godt se ud som om, at jeg skulle have
været lidt mere standhaftig...

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-10-08 08:26

> Hvorfor efterspørger du dokumentation fra mig, når du allerede selv har
> undersøgt sagen og fået nøjagtig samme svar fra Post Danmark, som jeg fik?

Fordi jeg *ikke* har kunnet finde den dokumentation og Postdanmark *ikke*
har kunnet/villet fremvise den, men valgte at rette ind da jeg klagede
skriftligt i stedet for telefonisk.
Mine egne undersøgelser viser netop at der ikke er noget, der hedder en
"erhvervsadresse", derimod er der noget der hedder "erhvervspakker" og de
skal omdelse inden kl. 13.00 jf. Postdanmarks betingelser (som ikke siger
noget om den erhvervsdrivendes fysiske placering).

Fra : Knut

Dato : 07-10-08 17:00

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote in message

> og blah-blah-blah.... endnu et ligegyldigt gætteri fra Knud Thomsens hånd.

Nej - det er ikke ligegyldigt gætteri. Check eksempelvis Selskabsstyrelsens
definition.
At Post Danmark har en alternativ opfattelse er da ikke mit problem.

Knut

Fra : Hauge

Dato : 07-10-08 17:15

Knut wrote:
> At Post Danmark har en alternativ opfattelse er da ikke mit problem.

Er sikkert spørgerens problem, da han gerne vil bruge PostDK.. Så jeg tror
faktisk de fleste er ret ligeglade med hvad dit problem er om emnet, når dit
vrøvl er forkert mht. spørgerens spørgsmål.

/Hauge

Fra : Knut

Dato : 07-10-08 17:37

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Er sikkert spørgerens problem, da han gerne vil bruge PostDK.. Så jeg tror
> faktisk de fleste er ret ligeglade med hvad dit problem er om emnet, når
> dit vrøvl er forkert mht. spørgerens spørgsmål.

Det er jo ikke vrøvl!
Spørgeren vil HELST bruge PostDanmark - han skriver ikke han vil bruge dem!

Knut