Bøvl med opsigelse af lejebolig
Fra : Tonni Madsen

Dato : 02-10-08 17:32

Hejsa, jeg har lige købt hus, og derfor opsagt min leje bolig.
Vi overtager huset den 1/11 og kæresten ringede den 22/9 og opsagde
lejligheden som man skal ifølge deres hjemmeside
(http://www.bsh.dk/default.asp?intID=5824) Samtidig sagde hun at vi gerne
vil skifte fra fuld kabel pakke til basis pakke, da vi jo aligevel er
flyttet i det meste af perioden og lige så godt kan spare de penge. omtalt
her (http://www.bsh.dk/default.asp?intID=5806) Det fik hun at vide at det
kunne vi ikke, da der bliver renoveret i blokkene, og arbejdstilsynet ikke
vil gi viceværterne (som åbenbart skal sætte filtrene på) ikke må komme på
loftet...
Det mener jeg ikke kan være vores problem, om de er i stand til at koble om
eller ej mener jeg vi er i vores gode ret til at spare de penge, når
lejligheden står tom...
Men fred med det, det der virkelig pi..r mig af er, at ifølge hjemmesåden
skal man afmelde telefonisk, ellers skriftlig, så sender de en opsigelses
blanket, og man har 3 måneders opsigelse fra den 1.
Hun ringede somsagt den 22, og fik tilsendt blanketten. Vi har haft temmelig
travlt, da vi havde noget murværk på det "nye" hus der skulle repareres, og
det fik vi lov til at ordne med det samme, inden frosten sætter ind.
Men det korte af det lange er, at vi først fik afleveret blanketten idag.
altså den 2. Nu siger boligselvskabet så at nu har vi skam en måned mere, da
blanketten skulle ha været afleveret inden 1. De henviser både til deres
hjemmeside, og til blanketten.
Begge steder står der skam den 1. + 3 måneder, men der står ingen steder
hvorvidt det er efter den telefoniske opsigelse, eller blanket
indlevering... På blanketten skulle der også bare udfyldes udflytnings dato,
og at man jo havde 3 måneders opsigelse fra den 1.
Jeg hiver fat i nakken på min advokat imorgen, for nu er de altså ved at
iritere mig, men af ren nysgerighed, hvis mener folket??

Mvh Tonni Madsen

Fra : Knut

Dato : 02-10-08 17:50

At du er en brokrøv som bare kunne have overholdt nogle meget simple regler
om skriftlig opsigelse i tide.

Knut

Fra : Hauge

Dato : 02-10-08 18:03

Knut wrote:
> At du er en brokrøv som bare kunne have overholdt nogle meget simple
> regler om skriftlig opsigelse i tide.

Du er da også et stort fjols, når du stadig ikke kan finde ud af noget så
simpelt som at svare *under* det du svarer på.. Og eventuelt klippe lidt i
det.

Men hop til netikette-gruppen.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 18:12

Knut wrote:
> At du er en brokrøv som bare kunne have overholdt nogle meget simple
> regler om skriftlig opsigelse i tide.

Såre simpelt, men hans fejltagelse skulle vi
alligevel belemres med. Han kunne nok ha
fundet noget i hans nye hus der skulle laves
i stedet

Fra : Tonni Madsen

Dato : 02-10-08 18:48

"Knut" <enbedreeemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> At du er en brokrøv som bare kunne have overholdt nogle meget simple
> regler om skriftlig opsigelse i tide.

Nu du er så fandens klog, kan du så fortælle mig hvor der står at den skal
være skriftlig...

Tonni

Fra : Jens G

Dato : 02-10-08 19:18

On Thu, 2 Oct 2008 19:48:12 +0200, "Tonni Madsen"

I lejekontrakten måske?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 19:28

Tonni Madsen wrote:
> "Knut" <enbedreeemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu du er så fandens klog, kan du så fortælle mig hvor der står at den
> skal være skriftlig...

Al den stund at du skal bruge en blanket som du
bestiller pr. tlf. eller via hjemmesiden, så SKAL
den blanket jo jo afleveres rettidig og så er det
den der er den SKRIFTLIGE opsigelse.
Om du rekvirerer blanketten d. 3 eller d. 17 i en
måned er fuldstændig ligegyldig, det er hviornår
den er boligselskabet ihænde du skal bryde din
fandens ukloge hjerne med.

Fra : Jubii

Dato : 02-10-08 19:28

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen

Tag dig ikke af tomme tønder der skal buldre.

> Nu du er så fandens klog, kan du så fortælle mig hvor der står at den
> skal være skriftlig...

Har du konsulteret den lejelov, der gælder for din boligform? Har du
konsulteret din lejekontrakt og set efter om der er aftaler om
skriftlighed mellem parterne?

I lejeloven er der en lille finesse når lejere flytter ud inden varslet
er udløbet, og det er at udlejer skal bestræbe sig på at genudleje
lejligheden, og udbetale hvad der derved indvindes. (§86, stk.3)
(I er flyttet ud når i har afleveret nøglerne og fået en kvitering
derpå).
I skal naturligvis aflevere lejemålet i stort set samme stand som da i
flyttede ind.

Fra : alexbo

Dato : 02-10-08 20:53

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev

> Begge steder står der skam den 1. + 3 måneder, men der står ingen steder
> hvorvidt det er efter den telefoniske opsigelse, eller blanket

Mon ikke dit boligselskab er et almennyttigt boligselskab, så gælder lov om
leje af almene boliger.
Der kan lejeren kun opsige lejemålet med ægtefællens samtykke, det kræver
stort set at det er skriftligt.

§ 84. Lejeren kan frit opsige lejeaftalen, jf. dog § 87.
Stk. 2. Lejeren må dog ikke uden sin ægtefælles samtykke opsige lejemål om
familiens bolig

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-10-08 20:56

Just wrote:

> Al den stund at du skal bruge en blanket som du bestiller pr. tlf. eller
> via hjemmesiden, så SKAL den blanket jo jo afleveres rettidig og så er
> det den der er den SKRIFTLIGE opsigelse.

Man kan næppe gøre gyldigheden af en skriftlig opsigelse afhængig af at
lejeren har brugt en bestemt blanket. Et almindeligt brev må være
tilstrækkeligt.

--
Jesper Lund