Arbejdskraft
Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-10-08 08:39

Her i ejendommen hvor jeg bor, er der et lille lokale der omdannet til
frisørsalon, hvor der er en rude der ca. måler 175+2 meter. Der inden for
det sidste årstid er blevet smadderet 2 gange før denne her omtalte, kom i
dag glarmesteren + 3 mand en lastvogn plus en kassevogn med en hænger der
var pålastet et spc.køretøj med en påmonteret arm med 4 sugekopper, den ene
af svendene kom på motorcykel. De andre gange var der en mand til samme
opgave.

Fra : Alexander Remus

Dato : 03-10-08 09:55

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var pålastet et spc.køretøj med en påmonteret arm med 4 sugekopper, den
> ene af svendene kom på motorcykel. De andre gange var der en mand til

Det kunne da være at man er blevet klog af skade og har besluttet sig for at
sætte en sikkerhedsrude ind denne gang? Sådan én kan nemt veje tre gange så
meget som en almindelig. Eller måske skulle man bruge ekstra mandskab fordi
det blæste mere den dag?
Meget store ruder må slet ikke håndteres i stormvejr!

Hilsen

Alexander Remus
f.h.v. glarmester

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-10-08 10:51

"Alexander Remus" <aremus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mandskab fordi det blæste mere den dag?
> Meget store ruder må slet ikke håndteres i stormvejr!

Der er et fantastisk dejlig sen sommer vejr her i området så det er ikke der
for.
Min nysggerrihed tog magten over min forbavselse, for i mine øjne er det
resurse spild som vil noget! så jeg gik på gaden og forespurgte truppens
leder, jeg spurgte til ruden denne er af samme kvalitet så den smadre, mit
næste spørgsmål gik til alle de køretøjer, og mandskab så kom smøren med
arbejdsbeskyttelseregeler og en helvedes masse andet han kunne kvabbe af
sig.

Fra : David Konrad

Dato : 03-10-08 11:37

Kurt H. Nedergaard wrote:

> Der er et fantastisk dejlig sen sommer vejr her i området så det er
> ikke der for.
> Min nysggerrihed tog magten over min forbavselse, for i mine øjne er
> det resurse spild som vil noget!

Så prøv at oplev kommunalarbejdere der bruger en hel formiddag på at BRÆNDE
10 meter "ukrudt" væk. Det skal jo ikke brændes af, blot varmes op til 70
grader, så stivelsen "dør", men det forhindrer da ikke kommunalarbejderen i
at bruge formiddagen den ene vej, og eftermiddagen den anden vej. Han må
bruge 1 m3 gas. Eller hvad når du ser dem komme og klippe en diminutiv hæk,
for 117 gang, helt unødvendigt, stå og snakke henover den, ligefrem, og så
ellers se enormt aktive ud når nogen cykler forbi.

Og så samtidig kan skolen ikke få ordentlige forhold, for det ville jo bryde
udgiftsloftet.

Der er simpelthen ingen sammenhæng i udgifterne.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-10-08 12:52

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bryde udgiftsloftet.
>
> Der er simpelthen ingen sammenhæng i udgifterne.

Det jeg taler om er en privat håndværksmester, der yder et stykke arbejde
til en lokal næringsdrivende, der har været udsat for vold.
For min iagttagelse gælder om hvordan arbejdet bliver angreben på, for de
andre gange det samme arbejde har været udført var der 1 person 1 ladvogn
medet påmonteret stativ på ca. 10 graders hældning ind over vognen hvor den
ny rude venter, til manden har klargjort karmen og arbejdsstedet med et
klods lag der er i højde med bundstykket i karmen, og vupti så er den nye
rude på plads i karmen.
Men her i dag 4 mand og en stører vognpark det tyder på det er en
forsikringsskade.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-10-08 15:49

On Fri, 3 Oct 2008 09:38:54 +0200, Kurt H. Nedergaard wrote:

> Her i ejendommen hvor jeg bor, er der et lille lokale der omdannet til
> frisørsalon, hvor der er en rude der ca. måler 175+2 meter.

177 meter, det er da en pænt stor rude, jeg kan godt forstå at de er fire
mand om det.

Gad vide hvor høj den rude er.

Jeg håber ikke at dit "+" skulle være et "*", så er det 350 kvadratmeter
rude (det er for meget til fire mand.)

--
MVH
Bruno

Fra : Kim2000

Dato : 03-10-08 16:32

> [...]
> var pålastet et spc.køretøj med en påmonteret arm med 4 sugekopper, den
> ene af svendene kom på motorcykel. De andre gange var der en mand til

Jeg antager det er 1,75 x 2 m rude, det synes jeg dælme er meget for een
mand at håndtere, det kan være det bare er mig. Fire mand synes omvendt helt
vildt. På den anden side kan det vel tænkes at glarmesteren havde to frie
den dag ogf fremfor de sad og kiggede blev sendt med. Man fyrer vel ikke
medarbejdere fordi der er lidt mindre travlt i en periode, vel først når
denne periode bliver lidt længere.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-08 11:56

> [...]
> ikke medarbejdere fordi der er lidt mindre travlt i en periode, vel først

Man kommer til at tænke på idioten fra nordsjælland, der klagede til
banestyrelsen over at arbejderne konsekvent stod med skovlenes skafter under
hagerne og "drev den af" når kystbanetoget kørte ham forbi arbejdsstedet.

I kan velsagtens gætte jer til, hvilken forklaring idioten fik?

Egon

Fra : fribytteren

Dato : 03-10-08 09:41

On 3 Okt., 09:38, "Kurt H. Nedergaard" <kurtnederga...@privat.tele.dk>
wrote:
> [...]
> af svendene kom på motorcykel. De andre gange var der en mand til samme

Hvad med at gå hen og spørge glarmesteren om, hvorfor de netop var så
mange om så lidt.

Det kan jo være, at han kan give dig et logisk og fornuftigt svar.

Sådan som du fører dig frem her, skaber blot myter frem for oplysning.

Så kridt skoene og smut hen til glarmesteren og få din undren afløst
af viden.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : Ralph

Dato : 03-10-08 17:12

> [...]
> var pålastet et spc.køretøj med en påmonteret arm med 4 sugekopper, den
> ene af svendene kom på motorcykel. De andre gange var der en mand til

Jo større opgave jo flere folk.
Dette er 100% korrekt: Da jeg blev steriliseret for 15 år siden var der fem
(5) damer om det, een kirurg, een yngre læge, en sygeplejerske og tre
praktikanter.
Jeg fik at vide at det nok ville blive lidt ømt når bedøvelsen fortog sig,
så jeg tog i Brugsen for at købe en flaske vin der sikkert kunne dulme lidt,
og SURPRISE kirurgen (en dame i tresserne) stod lige bag mig, jeg hilste
høfligt og præsenterede mig: "for du kan vel ikke kende mig med bukser på".
HUN blev meget rød i hovedet og min dag var reddet.

--
Ralph

Fra : Tony

Dato : 03-10-08 20:54

> [...]
> hilste høfligt og præsenterede mig: "for du kan vel ikke kende mig med
> bukser på". HUN blev meget rød i hovedet og min dag var reddet.

Ja go'daw do, tak for historien, men hvordan vil du køre foretningen videre,
nu hvor du er blevet steriliseret ?

Tony

Fra : JBH

Dato : 04-10-08 07:13

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja go'daw do, tak for historien, men hvordan vil du køre foretningen
> videre, nu hvor du er blevet steriliseret ?

Mon ikke han bruger han-mink til at bedægge tæverne ?

mvh
JBH