Synkronisere outlook/gmail contacts
Fra : John H.

Dato : 01-10-08 01:23

Har endelig fundet mulighed for at synkronisere min gmail kalender med
Outlook, men jeg savner at kunne synkronisere kontakterne.
Findes der ikke en enkel mulighed for at synkronisere kontaktpersoner
mellem gmail og outlook

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 15:55

"John H." <hojsholt@gmail.com> skrev

> Findes der ikke en enkel mulighed for at synkronisere kontaktpersoner
> mellem gmail og outlook

Prøv at kigge her...
http://code.google.com/apis/contacts/
Bjarne

Fra : Ulrich_M

Dato : 12-11-08 02:49

On 28 Okt., 15:54, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:
> "John H." <hojsh...@gmail.com> skrev

> Prøv at kigge her...http://code.google.com/apis/contacts/
> Bjarne

Hvis det ikke er en kontinuerlig opdatering, du tænker på, er det
lettere at bruge Outlooks eksportfunktion. Stil markøren på den
relevante kontaktpersonmappe og vælg Filer/Importér og eskportér. Vælg
Eksportér til en fil. Vælg kommaseparerede værdier (DOS). Hvis du
vælger Windows-udgaven, kan Gmail ikke genkende filen.
Gem filen. Gå ind i Gmail, Vælg kontaktpersoner. I menulinien dukker
der et punkt op, der hedder Import. Find din fil ved Gennemse og
gennemfør importen.

Det lyder lidt omstændeligt, men er faktisk ikke spor svært, eller
tager særlig lang tid. Men jeg ved faktisk ikke, om det fjerner
kontaktpersoner, der er slettet i det ene kartotek, men det tror jeg
ikke. Den importerer hellelr ikke grupper. Det vil til gengæld tage
nye med og ændre oplysninger i de hidtidige.