whois
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 02-10-08 10:22

Jeg er kommet på nyhedsgrupperne efter lang tids fravær. Hvis der er en mere
relevant gruppe er jeg taknemmelig for henvisning.

Mit problem: Min bror, som er død for nylig, havde et domæne som udelukkende
blev brugt som mailserver for familien. Hvordan finder jeg ud af hvor han
har haft mailhotel osv.?
Vagn

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 02-10-08 11:03

Vagn Kofoed wrote:
> [...]
> blev brugt som mailserver for familien. Hvordan finder jeg ud af hvor han

nslookup
> set type=NS
> hansdomane.dk
(Her burde der komme et svar i stil med
hansdomaene.dk NS nsX.dnsudbyder.dk
hansdomaene.dk NS nsY.dnsudbyder.dk
)
> set type=MX
> hansdomaene.dk
(Her burde der komme et svar i stil med
hansdomaene.dk MX 10 mailserverX.mailudbyder.dk
hansdomaene.dk MX 20 reserverserverY.mailudbyder.dk
)
> exit

tracert www.hansdomaene.dk
(Viser nu den omtrentlige vej fra din PC til webhotellet
De sidste svar på listen giver en antydning af hvem der er webhotel
eller i det mindste hvor webhotellet bor til leje).

Kontakt desuden hans DNS udbyder (fundet ovenfor) for at få oplyst
hvilke andre services han har registeret under sit domæne).

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 02-10-08 12:51

"Jakob Bøhm" <jb@danware.dk> skrev i en meddelelse
Vagn Kofoed wrote:
> [...]
>
> Mit problem: Min bror, som er død for nylig, havde et domæne som
> udelukkende blev brugt som mailserver for familien. Hvordan finder jeg ud

nslookup
> [...]

Kontakt desuden hans DNS udbyder (fundet ovenfor) for at få oplyst
hvilke andre services han har registeret under sit domæne).

---------------------------------
Tusind tak Jacob. Desværre må jeg, selvom jeg ikke anser mig for novice,
bede dig hjælpe mig lidt mere.

Er det på en eller anden side jeg skal skrive dine anvisninger? Eller skal
jeg strikke en side sammen i et eller andet sprog?
Vagn

Fra : QBIC [6400]

Dato : 02-10-08 12:37

er den dansk ? dvs ender mailen på .dk

så gå ind på http://www.dk-hostmaster.dk
og skriv navnet i find domænenavn ca. midt på siden
Og tjek i bunden af siden der står navneserverne hvis den ikke er
hjemmehostet
vil der stå noget andet end gratisdns ( tryk ovenpå en af navneserverne så
ser du adr, telefonnummer på dem som hoster )

/ Niels

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 02-10-08 12:52

"QBIC [6400]" <info@qbic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil der stå noget andet end gratisdns ( tryk ovenpå en af navneserverne så
> ser du adr, telefonnummer på dem som hoster )

Tak Niels. Domænet hedder i al sin enkelhed "kofoed.info".
Vagn

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 02-10-08 12:50

"Vagn Kofoed" <vagn.kofoed@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit problem: Min bror, som er død for nylig, havde et domæne som
> udelukkende blev brugt som mailserver for familien. Hvordan finder jeg ud

Tak for reaktionen både Jacob og Niels

Jeg forstår ikke rigtig Jacob Bøhms forslag og domænet er "kofoed.info".

Til Jacob: Skal jeg ind på en eller anden side eller skal jeg fyre dine
anvisninger af i HTML på en eller anden måde?

Vagn

Fra : Johnny Andersen

Dato : 02-10-08 12:57

> Jeg forstår ikke rigtig Jacob Bøhms forslag og domænet er "kofoed.info".

Det er hostet af Speednames.com og udløber 21 sep. 2010

/Johnny

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-08 13:02

Vagn Kofoed skrev:

> Jeg forstår ikke rigtig Jacob Bøhms forslag og domænet er "kofoed.info".

Det kan du ikke slå op hos DK-Hostmaster.

1. Åbn en kommandoboks
2. Skriv "nslookup" og tryk [Enter]
3. Skriv "set type=NS" og tryk [Enter]
4. Skriv kofoed.info og tryk [Enter]

Du kan også få nogle oplysninger ved at bruge denne her side:

   http://www.geektools.com/whois.php

--
Bertel

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-10-08 13:02

Vagn Kofoed wrote on 02-10-2008 :

> Jeg forstår ikke rigtig Jacob Bøhms forslag og domænet er "kofoed.info".

Jeg har slået domænet op og det ser ud til at det er oprettet hos
http://speednames.com

> Til Jacob: Skal jeg ind på en eller anden side eller skal jeg fyre dine
> anvisninger af i HTML på en eller anden måde?

Ja. Også på http://speednames.com kan du søge på domæner.
Jeg slog domænet op med et lille gratis program på min PC.
http://www.gena01.com/win32whois/

--

Lars Jørgensen

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 02-10-08 15:02

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja. Også på http://speednames.com kan du søge på domæner.
> Jeg slog domænet op med et lille gratis program på min PC.

Tusind tak venner.

Så lærte jeg noget nyt. Nu har jeg sendt en forespørgsel om at overtage hans
domæner.
Vagn