Simpel måde at "grabbe" XML indhold?
Fra : Ace

Dato : 28-09-08 12:39

Hejsa

Findes der en super simpel måde, hvorpå man kan grabbe al indhold
fra et xml-dokument? Jeg vil meget gerne kunne hente alt fra
http://nyhederne.tv2.dk/rss/nyhederne.xml

Håber nogen kan hjælpe.

Venligst
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 28-09-08 12:56

Ace skrev:
> Findes der en super simpel måde, hvorpå man kan grabbe al indhold
> fra et xml-dokument? Jeg vil meget gerne kunne hente alt fra
> http://nyhederne.tv2.dk/rss/nyhederne.xml

<url: http://php.net/curl>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Ace

Dato : 28-09-08 14:00

Dan Storm skrev:
> <url: http://php.net/curl>

Okay, jeg har downloadet curl-7.18.2.tar.gz og udpakket den i
"C:\php".
Jeg har så kopieret "ssleay32.dll" og "libeay32.dll" til
"C:\WINDOWS\system32" og fjernet semikolonet fra
";extension=php_curl.dll" i "php.ini", hvorefter jeg genstartede min
computer.
Derefter prøvede jeg, at hente indholdet fra TV2s xml, således:
<?php
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,
"http://nyhederne.tv2.dk/rss/nyhederne.xml");
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$output = curl_exec($ch);
curl_close($ch);
echo $output;
?>
.. men uden nogen effekt
Hvad har jeg gjort forkert?

Fra : Dan Storm

Dato : 28-09-08 16:37

Ace skrev:
> Hvad har jeg gjort forkert?

Koden ser rigtig nok ud og burde virke, så det er nok din installation
som du har fejlet med - hvilket jeg ikke kan hjælpe dig med da jeg ikke
har erfaring med PHP på win32.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Ace

Dato : 29-09-08 09:11

Dan Storm skrev:
> Koden ser rigtig nok ud og burde virke, så det er nok din installation
> som du har fejlet med - hvilket jeg ikke kan hjælpe dig med da jeg ikke
> har erfaring med PHP på win32.

Fair nok, men er der andre som har erfaring med installation af cURL på
Windows XP?.. har jeg glemt at gøre noget, i måden jeg har forsøg at
installere det på? (se forige indlæg)

Vil meget gerne prøve, at starte forfra hvis nogen kan hjælpe mig, med en
detaljeret trin-for-trin gennemgang af, hvordan det skal gøres korrekt.

Fra : Dan Storm

Dato : 29-09-08 09:31

Ace skrev:
> Vil meget gerne prøve, at starte forfra hvis nogen kan hjælpe mig, med en
> detaljeret trin-for-trin gennemgang af, hvordan det skal gøres korrekt.

<url:
http://www.tonyspencer.com/2003/10/22/curl-with-php-and-apache-on-windows/>

Baseret på kommentarene til artiklen virker det som om det er en fin
guide til cURL på win32.

- Så vigtig er du heller ikke!