hvorfor ses størrelser ikke
Fra : jagge

Dato : 25-09-08 10:57

Når jeg bruger finder og får en oversigtsliste over mapper er der kun
str angivelse vil meget få. Det er temmelig irreterende da jeg lige nu
prøver at finde ud af hvor al min diskplads er blevet af.

Så hvordan tvinger man finder til at holde disse angivelser opdateret ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-09-08 12:31

jagge wrote:
> [...]
> prøver at finde ud af hvor al min diskplads er blevet af.
>
> Så hvordan tvinger man finder til at holde disse angivelser opdateret ??

Tja, du har formentlig prøvet at åbne harddisken, sætte til
symbolvisning i 'Oversigt, klikket på 'Vis oversigtsvalg' -> 'Beregn
alle størrelser' og klikket på 'Brug som standard'? - Jeg véd ikke
hvorfor, men ingen af OS X versionerne har været istand til at holde den
indstilling permanent, så man hele tiden kan se str. på mapper ude til
højre... Og når man så sætter indstillingen igen, tager det en pokkers
til tid for computeren at beregne samtlige størrelser..-(

Det er det samme, hvis man fjerner fluebenet i 'Vis relativdato'. - Det
er lige så sikkert som amen i kirken, at næste gang, man åbner
Oversigtsvalg igen, så er der nyt flueben i feltet for relativ dato.
- sådan har det været lige siden OS X 10.2.8, som var mit første OS X...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-08 12:34

> [...]
> Oversigtsvalg igen, så er der nyt flueben i feltet for relativ dato.
> - sådan har det været lige siden OS X 10.2.8, som var mit første OS X...

det virker fint her ... men den kan være længe om at opdatere størrelser

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-09-08 12:38

Thomas von Hassel wrote:

> det virker fint her ... men den kan være længe om at opdatere størrelser

Ja, men prøver du så igen i morgen eller overmorgen, så er den smuttet
tilbage igen til 'almindelig' visning. - I OS 9.x _beholdt_ den
str.visning, når først det var sat én gang, - det gør oS X ikke...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-08 12:40

> Ja, men prøver du så igen i morgen eller overmorgen, så er den smuttet
> tilbage igen til 'almindelig' visning. - I OS 9.x _beholdt_ den
> str.visning, når først det var sat én gang, - det gør oS X ikke...

det er det jeg prøver at sige .. på min maskine holder den
indstillingerne også igennem genstarter og logud/logind.

/thomas

Fra : Jon

Dato : 25-09-08 16:07

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Når jeg bruger finder og får en oversigtsliste over mapper er der kun
> str angivelse vil meget få. Det er temmelig irreterende da jeg lige nu
> prøver at finde ud af hvor al min diskplads er blevet af.

En løsning "out of the box" er programmet Disk Inventory X, som gir deg
en meget god grafisk fremstilling av filene på disken, hva slags filer
de er og hvor mye plass de tar. Forstørrer du bildet nok vil den kunne
vise individuelle filnavn ved mouseover. Free- eller shareware.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 25-09-08 18:28

jagge wrote:
> [...]
> prøver at finde ud af hvor al min diskplads er blevet af.
>
> Så hvordan tvinger man finder til at holde disse angivelser opdateret ??

Hej Jakob

I en af de gamle MacOS 8 eller 9 kunne beregn størrelse slås til, med
resultatet at mappe åbning tog lang tid...

Det er muligt at størrelsescaching kan reducere brugt tid i dag i MacOS X?

hilsen

Glenn