Mobil bredbånd
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-09-08 16:37

Jeg overvejer et MB ab hos CC, der for tiden har et tilbud på max 512 kbps
for 99,- kr pr md. Men jeg vil osse gerne kunne bruge forbindelsen fra en
Apple Powerbook med OS X (v10.3.9).

Der står ikke noget om det på CCs hjemmesider, hvad det er for en USB dims
man låner. Er der evt nogen her der kan oplyse det, så jeg kan finde frem
til om der findes en driver til OS X?

PFT.

x-post: dk.edb.internet.udbydere og dk.edb.mac

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-09-08 19:34

On 2008-09-25 17:37:12 +0200, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> said:

> [...]
> til om der findes en driver til OS X?
>
> PFT.
>
> x-post: dk.edb.internet.udbydere og dk.edb.mac

Det eneste ordentlige, dvs. dækkende, er 3.dk - få dig et abonnement
til 299 kr. for 7 GB download, eller måske lidt lavere, kan ikke lige
huske, hvad de har af andre tilbud. 512 kan du ikke rigtig bruge til
noget.
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-08 19:46

David Blangstrup <no@no.no> wrote:

> [...]
> til 299 kr. for 7 GB download, eller måske lidt lavere, kan ikke lige
> huske, hvad de har af andre tilbud. 512 kan du ikke rigtig bruge til

Enig ang. 3 .. de har den bedste dækning. Men jeg er i tvivl om deres
modem og deres drivere virker under 10.3 ... jeg har aldrig prøvet ...

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-09-08 21:23

David Blangstrup:

> [...]
> abonnement til 299 kr. for 7 GB download, eller måske lidt lavere,
> kan ikke lige huske, hvad de har af andre tilbud. 512 kan du ikke

De 512 henhv 7 *mbps* er maksimum, hvor den faktiske hastighed reelt
vil være en del lavere.

Alt om Data har i seneste nummer (14/2008) en "Test" af mobil
bredbånd. Der svingede downloadhastigheden i et IC3 tog på
hovedstrækningen med et 3 EazyInternet Fast ab - det ab, der svarer
til de 7,2 mbps hos 3.dk - mellem 5,2 på Østerbro og 1,25 i Nyborg

Vi har ellers her hos mig et CC 256/256 adsl bredbånd ab - minimum
download 205 kbps - og VoIP telefon, og det er skam fint nok.

Det mobile ab skal (osse) bruges til mail og surf. Min nuværende
mobile forbindelse er en GPRS Maxpris fra Sonofon - 10 kr pr MB, med
største udgift på 50 kr pr dag. Så de 99,- kr pr måned hos CC svarer
vel ca til 2 dages Maxpris hos Sonofon.

Alle mobil bredbånd har et månedlig maksimum på 10 GB download - en
grænse som udbyderne kalder for en "Fair use" grænse.

Men jeg var sådan set mest interesseret i at vide om deres - CCs
mobile bredbånd - kan bruges på en Powerbook med OS X v10.3.9.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-09-08 21:46

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> skrev :

>Alle mobil bredbånd har et månedlig maksimum på 10 GB download - en
>grænse som udbyderne kalder for en "Fair use" grænse.

Der er ingen grænse hos 3 ved brug i Danmark.
--
Kerim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 04:46

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Der er ingen grænse hos 3 ved brug i Danmark.

jo .. men jeg ved ikke om den er nedskrevet, men de _vil_ sige noget
hvis du overskrider 10GB pr. mdr.

/thomas

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-09-08 09:02

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) skrev :

>jo .. men jeg ved ikke om den er nedskrevet, men de _vil_ sige noget
>hvis du overskrider 10GB pr. mdr.

Nej, den begrænsning er fjernet.
--
Kerim

Fra : Sune

Dato : 26-09-08 09:17

On Fri, 26 Sep 2008 10:02:07 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Nej, den begrænsning er fjernet.

3 klik på 3's side fortæller mig at du tager fejl.

Mvh
Sune

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 09:18

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Nej, den begrænsning er fjernet.

<http://privat.3.dk/upload/images/Abonnementer/Vilkår/v2.4._privat.pdf>

"Abonnementet inkluderer 10 GB pr. måned. Overskrider forbruget 10 GB
vil du ikke blive pålagt at betale ekstra, men 3 forbeholder sig retten
til at spærre eller opsige pågældende abonnement med kort varsel. Dette
gælder dataforbrug i Danmark når du befinder dig i danske operatørers
netværk samt i 3's net i Sverige."

Det kan godt være der er en nyere version af det vilkårs dokument, men
det er den der ligger tilgængelig ligenu...

/thomas

Fra : Sune

Dato : 26-09-08 09:20

On Fri, 26 Sep 2008 10:17:45 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>Det kan godt være der er en nyere version af det vilkårs dokument, men
>det er den der ligger tilgængelig ligenu...

Det står også i rent tekst på deres side.

Gad ikke engang checke deres vilkår.pdf (som jeg tidligere har gjort).

Mvh
Sune

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-09-08 10:02

Sune <april2007@tdcadslw.dk> skrev :

>Det står også i rent tekst på deres side.

Hvor?
--
Kerim

Fra : Sune

Dato : 26-09-08 12:03

On Fri, 26 Sep 2008 11:02:09 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Hvor?

http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/FAQ/#Er%20der%20frit%20forbrug%20i%20Danmark%20og%20Sverige?

Mvh
Sune

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 12:07

Sune <april2007@tdcadslw.dk> wrote:

> http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/FAQ/#Er%20der%20frit%20forbrug%20i%20Da
> nmark%20og%20Sverige?

Det er vist det man kalder et blødt loft .. og er der kun for at de uden
de store sværdslag kan lukke for folk der brugere deres 3 modems
BitTorrent f.eks. ..

/thomas

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-09-08 09:59

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) skrev :

>Det kan godt være der er en nyere version af det vilkårs dokument, men
>det er den der ligger tilgængelig ligenu..

De siger noget andet i 3-butikkerne.
--
Kerim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 10:00

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> De siger noget andet i 3-butikkerne.

du skal aldrig tro på hvad salgsrobotterne siger ...

/thomas