kursmanipulation er vidst ulovligt, men hv~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-09-08 08:20

Hej NG

kursmanipulation er vidst ulovligt, men hvad med manipulation
af hele markedet? Så det ikke kun er en enkelt aktie som
manipuleres, men ALLE.

JonB

Fra : Sten Bo

Dato : 23-09-08 10:28

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kursmanipulation er vidst ulovligt, men hvad med manipulation
> af hele markedet? Så det ikke kun er en enkelt aktie som

Kan det hedde politik?

Fra : kaz

Dato : 23-09-08 11:01

Sten Bo wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Kan det hedde politik?

pengepolitik er hvad centralbankerne står for...

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-09-08 14:05

Sten Bo wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Kan det hedde politik?

Jeg mener ikke at det er politik. Jeg forestiller mig at en eller
flere aktører påvirker markedet så meget at det generelt går ned
af. Derefter opkøber de samme aktører de billige værdipapirer til
den nye markedspris.

Så vidt jeg har forstået så er det ulovligt at gøre for en enkelt
aktie. Men jeg ved ikke helt med hele markedet.

JonB

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 23-09-08 20:42

Jon Bendtsen wrote:

> [...]
>
> Så vidt jeg har forstået så er det ulovligt at gøre for en enkelt
> aktie. Men jeg ved ikke helt med hele markedet.

nøgle-ordet i ikke kan finde hedder: "spekulation".

Søg på google efter det... der findes forsk. afarter af spekulation:
valuta-, aktie- og sikkert flere endnu...

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 23-09-08 20:41

Sten Bo wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Kan det hedde politik?

nej!

det hedder spekulation.

Fra : Sten Bo

Dato : 12-10-08 20:21

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

> nej!
>
> det hedder spekulation.

Siger man stadig det samme? Der råbes da på politikerne.