For stor dæmpning i kobberet...
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-09-08 22:03

Jeg har bestilt bredbånd via kobber hos Fullrate, og da de så at jeg kun
lå - jeg tror det er 700 m. fra centralen - (Vi bor Vibevej 4, 6310 Broager)
tilbød de mig op til 20MB.

Jeg var dog godt tilfreds med de 2MB vi igennem længere tid har fået (og
ikke mindst betalt for) fra TDC, så dét blev aftalen.

Stor var derfor min overraskelse da jeg fik dénne besked fra Fullrate her
til aften:

"Din ordre er annulleret pga. manglende kobberforbindelse
Fullrate har forgæves forsøgt at etablere en ny kobberforbindelse til brug
for levering af vores

bredbåndstjeneste.

Etableringen er desværre afvist, som følge af mangel på ledige
kobberforbindelser på den samlede

strækning mellem din bolig og telefoncentralen.

Vi må derfor beklage, at vi ikke kan levere en forbindelse til dig, og
annullerer hermed din ordre."

Det er TDC der har målt strækningen igennem for Fullrate.

Fullrate - og muligvis andre udbydere - vil (i modsætning til TDC?) ikke
tage penge for noget de ikke kan levere, så jo ringere kobberet er jo mere
er jeg stavnsbundet til TDC.

Skal nu prøve at finde en alternativ udbyder - gerne én der kun leverer
1MB - da dét alligevel er rigeligt.

Hans
http://sites.google.com/site/zofiaoghans/Home

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 24-09-08 22:19

> [...]
>
> strækning mellem din bolig og telefoncentralen.
>
> Vi må derfor beklage, at vi ikke kan levere en forbindelse til dig, og

Læs lige teksten igen.
Hvor står der noget om for stor dæmpning ?
Har du forresten opsagt din TDC forbindelse ?
Nej sikkert ikke.
Og derfor er der ikke mere ledigt kobber til din adresse.
Prøv næste gang at opsige din TDC forbindelse, evt lad Fullrate gøre det vha
fuldmagt (hvis de altså gider det).

> Fullrate - og muligvis andre udbydere - vil (i modsætning til TDC?) ikke
> tage penge for noget de ikke kan levere, så jo ringere kobberet er jo mere
> er jeg stavnsbundet til TDC.

Jo jo jo jo, der skiller de sig nu ikke ud fra mængden. Tro mig.
Er ansat i dit nuværende teleselskab.
Ser om ikke dagligt, så ugentligt dette ske i den by hvor jeg slår mine
folder.

> Skal nu prøve at finde en alternativ udbyder - gerne én der kun leverer
> 1MB - da dét alligevel er rigeligt.

Næ, du skal bare have styr på det ene kobberpar der forsyner din bolig.
Såmænd.
Fullrate kan ikke stjæle et kobberpar der er ibrug, ej heller kan andre.
Ikke engang TDC kan (og må), hvis ellers procedurerne følges som
telestyrelsen har udstukket.
Så sålænge der er driftstatus på det ene kobberpar der forsyner din bolig,
vil du blive afvist hvor hen du går.
Held og lykke til.

Allan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-09-08 22:26

Allan S. Olsen skrev:

> Læs lige teksten igen.
> Hvor står der noget om for stor dæmpning ?

Dét var hvad Fullrates suporter sagde til mig da jeg ringede til dem efter
at have fået en sms desangående.

> Har du forresten opsagt din TDC forbindelse ?

Nej, jeg har ikke.

> Nej sikkert ikke.
> Og derfor er der ikke mere ledigt kobber til din adresse.
> Prøv næste gang at opsige din TDC forbindelse, evt lad Fullrate gøre
> det vha fuldmagt (hvis de altså gider det).

Vi har sendt en fuldmagt ind til Fullrate for nogen dage siden, og de har
opsagt mit TDC-abonement.

(Jeg fik efter afvisningen hos Fullrate en sms om at jeg nu skulle kontakte
TDC for at undgå at internet og fast-ditto blev lukket - har ringet til TDC
hér til aften og aflyst den planlagte lukning - no problems)

> [...]
> Så sålænge der er driftstatus på det ene kobberpar der forsyner din
> bolig, vil du blive afvist hvor hen du går.

Hmnn...jeg forstår ikke hvad du mener...

> Held og lykke til.

Tak.

Fra : Sune

Dato : 25-09-08 06:42

On Wed, 24 Sep 2008 23:26:19 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Vi har sendt en fuldmagt ind til Fullrate for nogen dage siden, og de har
>opsagt mit TDC-abonement.

Jeg kan se at eksperimentet mislykkedes.
Ref: Message-ID: <news:hgnsb41btrjqo23qeomp39ecfovbg8g8t2@4ax.com>

Håber ikke at du kommer til at stå uden udbyder når nu din TDC er opsagt
og Fullrate har sagt NEJ.

Mvh
Sune

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 08:27

Sune skrev:

> Jeg kan se at eksperimentet mislykkedes.
> Ref: Message-ID: news:hgnsb41btrjqo23qeomp39ecfovbg8g8t2@4ax.com

Dét var i vores fritidshus der ligger 7 km. fra centralen; der er bestilt
fiber nu - en mulighed vi ikke har på postadressen.

> Håber ikke at du kommer til at stå uden udbyder når nu din TDC er
> opsagt og Fullrate har sagt NEJ.

Fullrate sendte en sms og bad mig ringe til TDC desangående - jeg ringede i
går og fik stoppet lukningen.

Prøver nu at kigge på Telmore.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 08:43

Hans Paulin (6310) skrev:

> Prøver nu at kigge på Telmore.

De har så ikke ip-telefoni...

Fra : Rado

Dato : 25-09-08 16:26

<me@privacy.net> wrote:

>Dét var hvad Fullrates suporter sagde til mig da jeg ringede til dem efter
>at have fået en sms desangående.

Lyder underligt den ikke kan klare bare 2 Mbit med kun 700 m til
central. Jeg ligger 1100 m fra central og kører 20 Mbit uden
problemer.

Prøv evt. at bede TDC måle linien, hvis der er mulighed for det, det
kan supporterne som regel gøre blot ved en opringning.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 22:17

Rado skrev:

> [...]
>
> Prøv evt. at bede TDC måle linien, hvis der er mulighed for det, det
> kan supporterne som regel gøre blot ved en opringning.

TDC har målt for Fullrate og sagt nej - men (som skrevet i et andet indlæg)
kan Fullrate have deres udstyr på en central længere væk end 700 m. selvom
de i sin tid sagde at det var dén der var tæt på man skulle regne med - de
tilbød mig dengang 20 MB.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-09-08 22:47

Allan S. Olsen skrev:

> Og derfor er der ikke mere ledigt kobber til din adresse.

Hmnnn...

Videre i det vedhæftede står

"Hvis der er en eksisterende telefonlinje eller bredbåndsforbindelse via
telefonstikket, som vi kan
overtage og bruge til levering af Fullrate Bredbånd, bedes du kontakte
Kundeservice gennem MIT

FULLRATE."

Hmnnn?

Måske skal den eksisterende forbindelse *overdrages* eller hvad?

Prøver måske at ringe til Fullrate igen i morgen.

> Har du forresten opsagt din TDC forbindelse ?

Fullrate bad mig om ikke at opsige den:

"Du skal ikke opsige dit hovedabonnement, da det er nødvendigt for at
overføre dit telefonnummer."

Vi sendte som sagt en fuldmagt, hvori bl.a. stod:

"Jeg giver hermed Fullrate A/S fuldmagt til at nedlægge evt forbindelsertil
min nuværende teleudbyder..."

Måler jeg i øvrigt på min linie med TDC's software kommer jeg ikke op på 2MB
(den viser 1100 enheder ned), så dét...

Fra : Ole C

Dato : 24-09-08 22:24

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> [...]

> annullerer hermed din ordre."
> Det er TDC der har målt strækningen igennem for Fullrate.

Ring dog til Fullrate og tal med dem. Det lyder jo som det rene sludder.

> [...]
> Skal nu prøve at finde en alternativ udbyder - gerne én der kun
> leverer 1MB - da dét alligevel er rigeligt.

Telmore:
https://broadband.telmore.dk/broadband/broadband/pageframe.html?null
Ganske vist ejet af TDC, men helt uafhængigt. Har værer der nogle måneder
nu - og er meget tilfreds.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-09-08 22:32

Ole C skrev:

> Ring dog til Fullrate og tal med dem. Det lyder jo som det rene
> sludder.

Jeg har ringet og suporteren sagde at der var "for stor dæmpning" og at de
ikke "ville ha" mig som kunde hvis de ikke kunne levere deres
minimumshastighed som er 2MB ned.

(Samme besked fik vi i øvrigt fra dem da jeg bad dem levere bredbånd til
vores fritidshus (Vester Snogbæk 23, 6400 Sønderborg), der ligger så langt
fra centralen at TDC kun kan presse 256 mb igennem til os - dér har vi så
mulighed for fiber modsat hér på postadressen, så dét har jeg så bestilt hos
Sydenergi)

> Telmore:

Har jeg så osse fået anbefalet, men er det så ikke det samme cirkus igen?
(Jeg synes umiddelbart at Telmores minimumshastighed er 2MB?)

Fra : Ole C

Dato : 25-09-08 07:30

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> Jeg har ringet og suporteren sagde at der var "for stor dæmpning" og
> at de ikke "ville ha" mig som kunde hvis de ikke kunne levere deres
> minimumshastighed som er 2MB ned.

Hm.
Jeg synes ikke det er første gang jeg har hørt om den slags dårlige
målinger - som i næste hug alligevel ikke er et problem.
Men jeg ser i et andet indlæg, at I også har problemer med hastigheden hos
TDC, så der er måske problemer i området....

> Har jeg så osse fået anbefalet, men er det så ikke det samme cirkus
> igen? (Jeg synes umiddelbart at Telmores minimumshastighed er 2MB?)

Det kunne jo være interessant, at se om Telmore mener sig i stand til at
levere de 2 Mb....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 08:18

Ole C skrev:

> Jeg synes ikke det er første gang jeg har hørt om den slags dårlige
> målinger - som i næste hug alligevel ikke er et problem.

Okay.

> Men jeg ser i et andet indlæg, at I også har problemer med
> hastigheden hos TDC, så der er måske problemer i området....

Det' jo dét.

Konklusionen må jo næsten være at der ikke er mulighed for at levere 2MB
ned, hvorefter Fullrate falder fra...

> Det kunne jo være interessant, at se om Telmore mener sig i stand til
> at levere de 2 Mb....

Rent logisk burde de ikke kunne.

Kan man forvente/forlange at TDC højner standarden på kobberet?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 09:14

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kan man forvente/forlange at TDC højner standarden på kobberet?

Har lige ringet til TDC og bedt om at få fordoblet min hastighed (fra 2MB
ned til 4MB ned) - dét kunne jeg sagtens LOL

Nu venter jeg spændt! ROFL

Fra : Rado

Dato : 25-09-08 16:31

On Thu, 25 Sep 2008 10:14:21 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Har lige ringet til TDC og bedt om at få fordoblet min hastighed (fra 2MB
>ned til 4MB ned) - dét kunne jeg sagtens LOL

De roder rundt i det nogle gange. Jeg fik også at vide at min linie
ikke kunne klare en opgradering til 15 Mbit Bredbånd City selvom en
tekniker havde fortalt mig den kunne klare 18. Så bestilte jeg en 20
Mbit alm. bredbånd for at se hvad der skete, det gik igennem uden
problemer, og kører pertekt.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 22:19

Rado skrev:

> [...]
> tekniker havde fortalt mig den kunne klare 18. Så bestilte jeg en 20
> Mbit alm. bredbånd for at se hvad der skete, det gik igennem uden

Hæ hæ

Kom efterfølgende i tanke om at min ISDN sætter et loft på 2 MB, så jeg får
nok et tilbud om konvertering til PSTN eller et afslag

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-09-08 23:14

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hæ hæ
>
> Kom efterfølgende i tanke om at min ISDN sætter et loft på 2 MB, så jeg får
> nok et tilbud om konvertering til PSTN eller et afslag

Hovsa - har du nævnt ISDN før? Det er en forudsætning for flytning at du
selv opsiger den først. Ingen af 'de små' kan håndtere det.

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-09-08 23:17

Niels P Sønderskov skrev:

> Hovsa - har du nævnt ISDN før? Det er en forudsætning for flytning at du
> selv opsiger den først. Ingen af 'de små' kan håndtere det.

Ok, ser andet steds at du var opmærksom på det.

--
Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 23:24

Niels P Sønderskov skrev:

> Hovsa - har du nævnt ISDN før?

I materialet fra Fullrate stod at jeg skulle opsige "...ISDN-ekstranumre,
DUET..." osv. så begrebet er ikke ukendt for dem

De har ikke bedt mig om at konvertere til PSTN.

> Det er en forudsætning for flytning at
> du selv opsiger den først. Ingen af 'de små' kan håndtere det.

Okay - har jeg ikke fået noget at vide om

Hvis man kigger på hvad fx. UnoTel skriver om portering står der bl.a.:

"Hos UnoTel har du mulighed for at flytte dit eksisterende ISDN-ekstranummer
med. Der er ingen ekstra omkostninger i forbindelse med porteringen af
ISDN-forbindelser.
Når numrene er blevet overflyttet bliver de tilknyttet din konto, således at
alle numrene kan tilringes. ...

snip

Bemærk! Det er vigtigt at du opgiver alle dine ekstranumre i forbindelse med
flytningen af en ISDN forbindelse. Hvis ikke alle numre oplyses, vil
porteringen blive afvist af din nuværende udbyder."

Ved ikke helt hvordan det hænger sammen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 26-09-08 12:32

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hæ hæ
>
> Kom efterfølgende i tanke om at min ISDN sætter et loft på 2 MB, så jeg får
> nok et tilbud om konvertering til PSTN eller et afslag

I og med du i forvejen har ISDN, så kan det måske være årsagen til
problemer med kobber.

Jeg havde også ISDN og TDC kunne ikke garantere at jeg kunne få ADSL
selvom jeg opsagde ISDN., og dvs. betale gebyr for at skifte til PSTN
for så måske at skifte tilbage til ISDN hvis ADSL ikke var muligt.
De kunne ikke engang fortælle om andre på vejen havde ADSL
så man kunne vurdere chancherne !!
Lidt snak med naboer viste dog at dengang var selv 2MB muligt!

Fik så Tiscali der godt kunne levere ADSL, men krav var også at der skulle
være skiftet til PSTN først (dvs. ISDN afmeldt). Har så haft ADSL siden.
(nu Fullrate, max er ca 3M/1M i området, det gamle kobber kan ikke trække
meget mere..)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-08 20:14

Frank Damgaard skrev:

> det gamle kobber
> kan ikke trække meget mere..)

Jeg tar nu 6 mdr. mere med kobber - det ka være der er fiber så til den
tid - eller endnu bedre: trådløs

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-08 05:42

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> "Din ordre er annulleret pga. manglende kobberforbindelse
> Fullrate har forgæves forsøgt at etablere en ny kobberforbindelse til brug
> for levering af vores

De har sku nok glemt at de ikke har udstyr på centralen og vil ikke
vederesælge en TDC forbindelse......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-09-08 06:31

On Thu, 25 Sep 2008 06:42:07 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> De har sku nok glemt at de ikke har udstyr på centralen og vil ikke
> vederesælge en TDC forbindelse......

De vil skam gerne videresælge EBSA.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 08:21

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> De har sku nok glemt at de ikke har udstyr på centralen og vil ikke
> vederesælge en TDC forbindelse......

Hvem: Fullrate?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-09-08 06:29

On Wed, 24 Sep 2008 23:03:27 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> Etableringen er desværre afvist, som følge af mangel på ledige
> kobberforbindelser på den samlede strækning mellem din bolig og
> telefoncentralen.

Det har da ikke noget med dæmpning at gøre?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 08:23

Asbjorn Hojmark skrev:

> Det har da ikke noget med dæmpning at gøre?

Ka godt være, men dét var hvad suporteren hos Fullrate konkluderede da jeg
ringede til dem (de sendte en sms samt en mail med en vedhæftet fil jeg ikke
kunne se på min mobil på dét tidspunkt - derfor ringede jeg til dem)

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-08 16:05

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev:
> Jeg har bestilt bredbånd via kobber hos Fullrate, og da de så
> at jeg kun lå - jeg tror det er 700 m. fra centralen - (Vi bor
> Vibevej 4,
> 6310 Broager) tilbød de mig op til 20MB.

Jeg tror ikke rigtigt Fullrate har styr på hvad de laver ind
imellem. Jeg har flere gange talt frem og tilbage med dem
angående bredbånd. De påstår hårdnakket, at jeg ikke kan få over
2 Mb her på adressen pta. jeg de seneste år har haft 8 Mb gennem
TDC, tjae???

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 22:13

Henning Lund skrev:

> [...]
> angående bredbånd. De påstår hårdnakket, at jeg ikke kan få over
> 2 Mb her på adressen pta. jeg de seneste år har haft 8 Mb gennem

De tilbød mig oprindelig 20MB.

Nu ved de ikke om det er den central tæt på mig de har udstyr eller en
anden, sagde suporteren...

Nå, nok om dét - jeg vil ikke plage dem længere - er foreløbig vendt tilbage
til TDC igen hvor jeg har fået genoprettet mit nedlagte ISDN-ekstranummer
som var fjernet af hensyn til porteringen = 6 mdr.'s ny binding hos TDC.