Adressekartotek, egen post og flere Mac'er
Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-08 12:49

Jeg tror at de fleste der har mere end én Mac, og som synkroniserer
deres data gennem MobileMe, har opdaget at der dannes en 'personlig'
post i Adressekartoteket for hver Mac.

Er der nogen der ved hvordan det undgås?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-09-08 14:26

Det er ikke noget, jeg har været ude for.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-08 04:41

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Det er ikke noget, jeg har været ude for.

Der dannes en personlig post i kartoteket hver gang man installerer
MacOS X - og det er irriterende.

På nuværende tidspunkt kan jeg således se fire poster med 'Per Erik
Rønne' i Adressebibliotek, med én markeret som 'min egen'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-08 15:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> På nuværende tidspunkt kan jeg således se fire poster med 'Per Erik
> Rønne' i Adressebibliotek, med én markeret som 'min egen'.

Hvor tit installerer du Mac OS X? Der går år mellem, jeg gør det. Og der
er vel også grænser for, hvor mange computere, du har. Du har ret i, at
hver computer automatisk sætter ejeren ind i adressebogen, men man skal
jo kun slette den én gang og så sørge for, at det rigtige kort er
markeret som "mig".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-08 17:09

> Hvor tit installerer du Mac OS X?

Når der er noget der bare ikke virker. Sidst da lyden på min MacBook
ikke længere var der.

Det viste sig så at det var fordi jeg ikke havde presset MacBook'en
langt nok ind i dock'en i den ende, hvor lyden tages ud fra.
> Der går år mellem, jeg gør det. Og der
> er vel også grænser for, hvor mange computere, du har.

Jeg har i dag tre Mac'er.

> Du har ret i, at hver computer automatisk sætter ejeren ind i
> adressebogen, men man skal jo kun slette den én gang og så sørge for, at
> det rigtige kort er markeret som "mig".

Hvordan gør du det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-08 21:44

> [...]

> Det viste sig så at det var fordi jeg ikke havde presset MacBook'en
> langt nok ind i dock'en i den ende, hvor lyden tages ud fra.

Så kan du lære det

> Hvordan gør du det?

I Adressebog er der et punkt under menuen Kort, der hedder "Dette er Mit
kort". Der klikker jeg efter at have valgt mit kort
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-08 04:18

> Så kan du lære det

> I Adressebog er der et punkt under menuen Kort, der hedder "Dette er Mit
> kort". Der klikker jeg efter at have valgt mit kort

Jeg ser det nu ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk