Kontrolpanelet "MobileMe" og synkroniserin~
Fra : fjern

Dato : 22-09-08 18:47

Har været nødt til at geninstallere 10.5 fra helt fra bunden.
Efter geninstallering kan jeg ikke etablere forbindelse til min
mac-konto i kontrolpanelet MobileMe - selvom min konto er aktiv og først
skal fornyes om 230 dage...
Jeg kan ikke sætte flueben i "Synkrononiser med MobileMe" og dermed gøre
funktionen aktiv.
Hvad mon jeg har gjort forkert/glemt? - for et eller andet må jeg have
gjort forkert/glemt at gøre.

Det betyder osse, at jeg har kunnet hente min backup fra iDisken via
"BackUp" - heldigvis havde jeg kopi liggende på extern HD...

Jeg kan fint logge ind på min mac-konto vi Safari..

Godt råd er meget velkomment

Vgst
Kristian Stange

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 23:06

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
> "BackUp" - heldigvis havde jeg kopi liggende på extern HD...
>
> Jeg kan fint logge ind på min mac-konto vi Safari..

Men det er jo via en browser. Er kontrolpanelet MobileMe logget ind?
Står der på første side i kontrolpanelet: "Logget ind på MobileMe"? Og
står din kontostatus korrekt i feltet nedenunder med kontotype, medlem
siden..., størrelse på lager og næste fornyelse? Ellers kan det være, du
har lavet en fejl ved indtastningen af brugernavn og adgangskode. Hvis
du står til at være logget ind, så prøv at logge ud og ind igen. Det er
der også en knap til i kontrolpanelet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : fjern

Dato : 23-09-08 13:02

Hvis
> du står til at være logget ind, så prøv at logge ud og ind igen. Det er
> der også en knap til i kontrolpanelet.

Meget ærede doktor Münster.

Tak for rådet - det var såmænd så enkelt og iSync fungere med iCal.
Nu skal jeg blot afprøve Backup.

Vgst
Kristian Stange