/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
FTP program til MAC OSX ?
Fra : Autocadster


Dato : 22-09-08 03:57

Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
Win Vista

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



 
 
Thorbjørn Ravn Ande~ (22-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 22-09-08 06:27

Autocadster skrev:
> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> Win Vista

I Firefox er der "filezilla" som jeg tror virker begge steder. Det er
fint til mig.

Flemming Rubini (22-09-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 22-09-08 13:19

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Autocadster skrev:
> > Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> > Win Vista
>
> I Firefox er der "filezilla" som jeg tror virker begge steder. Det er
> fint til mig.

Er det ikke FireFTP du mener?

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Flemming Rubini (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 24-09-08 23:00

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
> > Autocadster skrev:
> > > Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> > > Win Vista
> >
> > I Firefox er der "filezilla" som jeg tror virker begge steder. Det er
> > fint til mig.
>
> Er det ikke FireFTP du mener?

Lige en opstramning:
Filezilla er ikke en plugin til Firefox, det er derimod FireFTP.
(Filezilla har jeg iøvrigt ikke set på Mac før. Tak for tippet.)

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Erik Richard Sørense~ (22-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 22-09-08 12:41


Autocadster wrote:
> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> Win Vista

Til Mac:
Fetch 5.3- FTP / SFTP client -
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1126
Til Windows:
FileZilla 3.1.3-rc1 - fast FTP client -
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/20649

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

David Blangstrup (22-09-2008)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 22-09-08 18:23

On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:

> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> Win Vista

Til Mac: Interarchy, Transmit og Fetch. Til Windows: FlashFXP.

--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info


Martin /Helsingør (22-09-2008)
Kommentar
Fra : Martin /Helsingør


Dato : 22-09-08 19:09


"Autocadster" skrev i en meddelelse
news:48d709a0$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> Win Vista

Jeg er glad for Cyberduck til OS X.

Mvh.

Martin /Helsingør



Bruno (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 23-09-08 17:36

Martin /Helsingør wrote:
>
> Jeg er glad for Cyberduck til OS X.
>
Os mig. På PC bruger jeg BlueZone FTP.

Mvh
Bruno

Jens Vesterdahl (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Jens Vesterdahl


Dato : 23-09-08 17:45

In article <gbb5tc$14am$2@newsbin.cybercity.dk>, Bruno <x@c.d> wrote:

> Martin /Helsingør wrote:
> >
> > Jeg er glad for Cyberduck til OS X.
> >
> Os mig. På PC bruger jeg BlueZone FTP.

Jeg har i lang tid brugt Fetch.
http://www.fetchsoftworks.com/

.... men det er jo kun til Mac, og spørgsmålet gik bl.a. på om det
fandtes til Windows også.

Mvh
Jens

Morten Reippuert Knu~ (25-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-09-08 05:59

On 2008-09-22 20:08:50 +0200, "Martin /Helsingør"
<mailme.nospam@gmail.com> said:

> Jeg er glad for Cyberduck til OS X.

Yeps, den installerer jeg hos vores brugere da den relativt nemt kan
forbinde til alt.

Personligt fortrækker jeg den lukem ftp som apple installerer, men det
er endnu ikke lykkedes mig at overbevise en eneste bruger om at de kan
leve i en shell.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Morten Lind (25-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-09-08 14:41

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Personligt fortrækker jeg den lukem ftp som apple installerer, men det
> er endnu ikke lykkedes mig at overbevise en eneste bruger om at de kan
> leve i en shell.

Dine brugere er åbenbart rimelig normale, dvs. ikke nørdede

M., der blot driller....
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (25-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-09-08 15:23

Morten Lind skrev den 25-09-2008 15:41:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> Personligt fortrækker jeg den lukem ftp som apple installerer, men det
>> er endnu ikke lykkedes mig at overbevise en eneste bruger om at de kan
>> leve i en shell.
>
> Dine brugere er åbenbart rimelig normale, dvs. ikke nørdede

Ahem, vi sprogligt spidsfindige finder ordet "elitære" mere passende.
Tamp venligst dig selv med en gummihøne til du også gør!

Morten Lind (25-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-09-08 17:17

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> > Dine brugere er åbenbart rimelig normale, dvs. ikke nørdede
>
> Ahem, vi sprogligt spidsfindige finder ordet "elitære" mere passende.
> Tamp venligst dig selv med en gummihøne til du også gør!

En sådan adfærd finder vi sprogligt elitære ikke passende, da gummihøner
er sten.

Sten kan ikke flyve, ejheller kan gummihøner, ergo er gummihøner sten,
ikke sandt, Rasmus?

M., der sjældent gør
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (25-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 25-09-08 19:47

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:
>
>>> Dine brugere er åbenbart rimelig normale, dvs. ikke nørdede
>> Ahem, vi sprogligt spidsfindige finder ordet "elitære" mere passende.
>> Tamp venligst dig selv med en gummihøne til du også gør!
>
> En sådan adfærd finder vi sprogligt elitære ikke passende, da gummihøner
> er sten.
>
> Sten kan ikke flyve, ejheller kan gummihøner, ergo er gummihøner sten,
> ikke sandt, Rasmus?

Du læser sandelig ringe - jeg hedder ikke Rasmus!

Og ham der Erasmus skulle have sine skolepenge tilbage, siden han ikke
har styr på sine biimplikationer!

David Blangstrup (28-09-2008)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 28-09-08 09:37

On 2008-09-25 20:46:45 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Morten Lind skrev:
>> Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:
>>
>>>> Dine brugere er åbenbart rimelig normale, dvs. ikke nørdede
>>> Ahem, vi sprogligt spidsfindige finder ordet "elitære" mere passende.
>>> Tamp venligst dig selv med en gummihøne til du også gør!
>>
>> En sådan adfærd finder vi sprogligt elitære ikke passende, da gummihøner
>> er sten.
>>
>> Sten kan ikke flyve, ejheller kan gummihøner, ergo er gummihøner sten,
>> ikke sandt, Rasmus?
>
> Du læser sandelig ringe - jeg hedder ikke Rasmus!
>
> Og ham der Erasmus skulle have sine skolepenge tilbage, siden han ikke
> har styr på sine biimplikationer!

hehe minder mig om den virkelig fede standup komiker, der fortalte at
en veninde trøstede ham, da han led af ulykkelig kærlighed og syntes,
at han var for tyk:
- Det er det indre, det kommer an på, Kenneth!
- Jeg hedder ikke Kenneth.
....

--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info


Morten Lind (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 28-09-08 16:31

David Blangstrup <no@no.no> wrote:

> hehe minder mig om den virkelig fede standup komiker, der fortalte at
> en veninde trøstede ham, da han led af ulykkelig kærlighed og syntes,
> at han var for tyk:
> - Det er det indre, det kommer an på, Kenneth!
> - Jeg hedder ikke Kenneth.
> ...

Nå, jeg troede, det var:

"Vil du med mig hjem, Mette?".

"Jeg hedder ikke Mette!".

"Det var ikke det, jeg spugte om".

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-09-08 01:44

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Findes der et godt FTP program til OSX

Ja, endda indbygget. Åbn Terminal og tast 'ftp' og derefter 'help', så
får du en instruktion i brugen:

Last login: Tue Sep 23 02:34:42 on ttys001
MacBook per$ ftp
ftp> help
Commands may be abbreviated. Commands are:

! features mls prompt site
$ fget mlsd proxy size
account form mlst put sndbuf
append ftp mode pwd status
ascii gate modtime quit struct
bell get more quote sunique
binary glob mput rate system
bye hash mreget rcvbuf tenex
case help msend recv throttle
cd idle newer reget trace
cdup image nlist remopts type
chmod lcd nmap rename umask
close less ntrans reset unset
cr lpage open restart usage
debug lpwd page rhelp user
delete ls passive rmdir verbose
dir macdef pdir rstatus xferbuf
disconnect mdelete pls runique ?
edit mdir pmlsd send
epsv4 mget preserve sendport
exit mkdir progress set
ftp> exit
MacBook per$



--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 23-09-08 07:53

Per Rønne skrev:

> Ja, endda indbygget. Åbn Terminal og tast 'ftp' og derefter 'help', så
> får du en instruktion i brugen:

Du kan da ikke anbefale et Terminal.app program uden at folk
udtrykkeligt har bedt om et hvor man ikke kan bruge mus.

Selv du bruger da et GUI-program til Usenet.

Per Rønne (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-09-08 08:30

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Ja, endda indbygget. Åbn Terminal og tast 'ftp' og derefter 'help', så
> > får du en instruktion i brugen:
>
> Du kan da ikke anbefale et Terminal.app program uden at folk
> udtrykkeligt har bedt om et hvor man ikke kan bruge mus.
>
> Selv du bruger da et GUI-program til Usenet.

Men ikke til ftp ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ande~ (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 23-09-08 15:41

Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>>
>>> Ja, endda indbygget. Åbn Terminal og tast 'ftp' og derefter 'help', så
>>> får du en instruktion i brugen:
>> Du kan da ikke anbefale et Terminal.app program uden at folk
>> udtrykkeligt har bedt om et hvor man ikke kan bruge mus.
>>
>> Selv du bruger da et GUI-program til Usenet.
>
> Men ikke til ftp ...

Så går du glip af en del - men det er utvivlsomt godt til at øve
10-fingersystemet.

Personligt synes jeg det er rart at man slipper for at gøre alting som i
70'erne.

Thomas von Hassel (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-09-08 15:48

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Per Rønne skrev:
> >>
> >>> Ja, endda indbygget. Åbn Terminal og tast 'ftp' og derefter 'help', så
> >>> får du en instruktion i brugen:
> >> Du kan da ikke anbefale et Terminal.app program uden at folk
> >> udtrykkeligt har bedt om et hvor man ikke kan bruge mus.
> >>
> >> Selv du bruger da et GUI-program til Usenet.
> >
> > Men ikke til ftp ...
>
> Så går du glip af en del - men det er utvivlsomt godt til at øve
> 10-fingersystemet.
>
> Personligt synes jeg det er rart at man slipper for at gøre alting som i
> 70'erne.

en CLI ftp klient er fin at kende og kunne til en nødsituation ... men
til dagligt er det _for_ besværligt ... der er meget godt at sige om
drag and drop ...


/thomas

Per Rønne (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-09-08 21:32

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> en CLI ftp klient er fin at kende og kunne til en nødsituation ... men
> til dagligt er det _for_ besværligt

Og jeg bruger ikke ftp til noget nær daglig. Næppe hvert år ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Lind (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 23-09-08 16:22

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> >> Du kan da ikke anbefale et Terminal.app program uden at folk
> >> udtrykkeligt har bedt om et hvor man ikke kan bruge mus.
> >>
> >> Selv du bruger da et GUI-program til Usenet.
> >
> > Men ikke til ftp ...

Hvorfor ikke?

> Så går du glip af en del - men det er utvivlsomt godt til at øve
> 10-fingersystemet.
>
> Personligt synes jeg det er rart at man slipper for at gøre alting som i
> 70'erne.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas Schreiber (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 23-09-08 10:56

On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:

> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> Win Vista

Snakker vi server eller klient?

--
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk


Autocadster (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 23-09-08 12:07

Den 23-09-2008, skrev Thomas Schreiber:
> On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:
>
>> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
>> Win Vista
>
> Snakker vi server eller klient?

Kilenter + en Windows server

--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620



Thomas von Hassel (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-09-08 12:14

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Den 23-09-2008, skrev Thomas Schreiber:
> > On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:
> >
> >> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> >> Win Vista
> >
> > Snakker vi server eller klient?
>
> Kilenter + en Windows server

Som nævnt tidligere ... brug CyberDuck til mac .. det er gratis, open
source og det virker.

/thomas

Morten Lind (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 23-09-08 16:21

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:
>
> > Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> > Win Vista
>
> Snakker vi server eller klient?

Spørger man på den måde, er det altid klient.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 23-09-08 16:25

Morten Lind skrev:
> Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:
>
>> On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:
>>
>>> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
>>> Win Vista
>> Snakker vi server eller klient?
>
> Spørger man på den måde, er det altid klient.

Der er som bekendt en ftp-server indbygget i OS X. Den virker efter
sigende også med Vistaklienter.

Morten Lind (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 23-09-08 17:16

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
> > Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:
> >
> >> On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:
> >>
> >>> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
> >>> Win Vista
> >> Snakker vi server eller klient?
> >
> > Spørger man på den måde, er det altid klient.
>
> Der er som bekendt en ftp-server indbygget i OS X. Den virker efter
> sigende også med Vistaklienter.

Øh, spørges der ikke, om der findes et ftprogram/?

Det betyder naturligvis /klient/, eller..?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 23-09-08 17:30

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Morten Lind skrev:
>>> Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:
>>>
>>>> On 2008-09-22 04:57:24 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:
>>>>
>>>>> Findes der et godt FTP program til OSX, gerne et der ogsa kan køres med
>>>>> Win Vista
>>>> Snakker vi server eller klient?
>>> Spørger man på den måde, er det altid klient.
>> Der er som bekendt en ftp-server indbygget i OS X. Den virker efter
>> sigende også med Vistaklienter.
>
> Øh, spørges der ikke, om der findes et ftprogram/?
>
> Det betyder naturligvis /klient/, eller..?

Nøh, ftpd er da også et program.

Jeg tror det korte af det lange var at spørgsmålet ikke var præcist nok
formuleret til sådan nogen ... æææh... sprogligt spidsfindige personer
som du og jeg.

Hvorfor vil du iøvrigt ikke købe den der iMac G3? Den vil da gå godt i
din Stonehengeopstilling i soveværelset?

Morten Lind (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 23-09-08 18:03

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> > Øh, spørges der ikke, om der findes et ftprogram/?

> > Det betyder naturligvis /klient/, eller..?

> Nøh, ftpd er da også et program.

> Jeg tror det korte af det lange var at spørgsmålet ikke var præcist nok
> formuleret til sådan nogen ... æææh... sprogligt spidsfindige personer
> som du og jeg.

Nåeh?, ja, dét kan være

> Hvorfor vil du iøvrigt ikke købe den der iMac G3? Den vil da gå godt i
> din Stonehengeopstilling i soveværelset?

Jeg har en mage til og behøver ikke to

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (23-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 23-09-08 18:59

Morten Lind skrev:

>> Hvorfor vil du iøvrigt ikke købe den der iMac G3? Den vil da gå godt i
>> din Stonehengeopstilling i soveværelset?
>
> Jeg har en mage til og behøver ikke to

Nåja, det var de der 17 koner der. Hvorfor må de ikke få en iMac G3 _HVER_?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste