Browse og afspille musik fra server
Fra : Franz Berliner

Dato : 21-09-08 20:00

Hejsa

Jeg har en Macserver stående med en global IP adresse. Derudover har jeg
et par Mac'er og PC'er som jeg bruger i det daglige på forskellige
lokationer.

I stedet for at have mit iTunes musik på de forskellige computere kunne
jeg godt tænke mig at samle det på serveren og så kunne browse og
afspille det fra iTunes eller andet program på de forskellige Mac'er og
PC'er.

iTunes havde engang IP sharing, men det blev åbenbart lavet om til kun
at virke på det lokale netværk.

Findes der en server/client løsning der lader mig gøre det?

(altså ikke bare en streaming server, men også mulighed for at browse
filerne/playlisterne).

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 21-09-08 20:02

Franz Berliner wrote:

> [...]
>
> Findes der en server/client løsning der lader mig gøre det?
>
> (altså ikke bare en streaming server, men også mulighed for at browse

mtdaapd kan gøre noget af det, men jeg er ikke sikker på, at det kører
under OS X ... måske gennem MacPorts.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-08 20:02

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
>
> Findes der en server/client løsning der lader mig gøre det?
>
> (altså ikke bare en streaming server, men også mulighed for at browse

Ja, http://www.simplifymedia.com/ ... du installerer på alle maskiner
inkl. den maskine som holder dit iTunes bibliotek .. så får du adgang
til det fra iTunes på de andre maskiner ... inkl. playlister m.m.

Virker også med købt musik hvis dine andre maskiner bare er autoriseret.

Bruger det selv, virker fantastisk.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-09-08 21:08

> [...]
> til det fra iTunes på de andre maskiner ... inkl. playlister m.m.
>
> Virker også med købt musik hvis dine andre maskiner bare er autoriseret.

Genialt. Tak

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-09-08 21:14

Franz Berliner skrev:

> Findes der en server/client løsning der lader mig gøre det?

Hvis du kan ssh'e ind, kan du kombinere lidt portforwarding med et
bonjour-fyrtårn. http://wiki.mt-daapd.org/wiki/SSH_Tunnel

Det er teknoblab først og så henvisning til GUI-programmer. Sig til
hvis du får det til at spille!