Opensource editor (PHP)?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-08 22:50

Hejsa

Jeg er ved at blive sindsyg over Vista og dens mere end stærkt begrænsede
søgeværktøjer
Det kan bare ikke lade sig gøre at lede efter tekststrenge i php/html filer
:(
Jeg fik det til at fungere i XP for år tilbage ...

Jeg har brug for en editor (evt IDE) der kan arbejde med php/html/css
Hmm

"Krav"
Arbejde i UTF-8
Søgning over flere filer/foldere samt forsk dokumenttyper
Sammenligning af filer evt via eksternt program (jeg bruger WinMerge)

"N2H"
Syntaks-highlighting
Lave et samlet projekt

Jeg mener at kunne huske at der findes en opensource editor der læner sig
lidt op ad ultraedit?
Jeg er vant til at arbejde med VS .NET IDE samt Eclipse

Jeg fedter med med noget phpBB3 og skal have lavet nogle små ændringer i et
par templates
Men det kræver lissom at jeg kan finde de html filer der skal rettes ...
I forevejen er jeg ude på en lille bjergbestigning mht at lære php/mySQL
samt strukturen i phpBB3 og så må værktøjerne jo gerne fungere nogenlunde
fornuftigt :)

Tak på forhånd

- Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-09-08 07:33

On Sat, 20 Sep 2008 23:50:13 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg fik det til at fungere i XP for år tilbage ...
>
>Jeg har brug for en editor (evt IDE) der kan arbejde med php/html/css

Jeg har i mange år brugt jEdit http://jedit.org/ - og du kan sagtens
bruge den nyeste Developer Release, i stedet for den sidste Stable, som
efterhånden er et par år gammel.

>"Krav"
>Arbejde i UTF-8
>Søgning over flere filer/foldere samt forsk dokumenttyper
>Sammenligning af filer evt via eksternt program (jeg bruger WinMerge)

Alt det kan jEdit

>"N2H"
>Syntaks-highlighting

Den kan syntax-highlighte næsten alt. Og mangler man noget, så kan man
selv definere det vha. xml.

>Lave et samlet projekt

Findes som en plugin. Og der findes masser af plugins til jEdit, så den
tilføjes en masse funktionalitet.

>Jeg mener at kunne huske at der findes en opensource editor der læner sig
>lidt op ad ultraedit?
>Jeg er vant til at arbejde med VS .NET IDE samt Eclipse

Jeg er nu begyndt at bruge Eclipse med PDT til at skrive php i. Men jeg
syntes søgemulighederne i Eclipse er voldsomt begrænsede i forhold til
jEdit.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-09-08 08:20

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> sig lidt op ad ultraedit?
> Jeg er vant til at arbejde med VS .NET IDE samt Eclipse

PSPad synes jeg fungerer rimeligt med de ovenstående elementer :) Er ret
nem at arbejde med...

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-09-08 08:41

Den 20-09-2008, skrev Peter Lykkegaard:
> [...]
> strukturen i phpBB3 og så må værktøjerne jo gerne fungere nogenlunde

Notepad++
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Birger

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-08 15:38

"Birger Sørensen" skrev

> Notepad++

Hmm er det bare mig (eller Vista der driller)?

Det ser ud til at sidst brugte folder ikke fungerer optimalt når henter data
via et netværksdrev
Programmet vender tilbage til c:\windows\system32 og i listen over sidst
anvendte foldere er tom
Søgningen efter strenge fungerer ok

Btw hvorfor kan man ikke bare bruge de funktionstaster MS benytter sig af
Det er sgu lidt træls at lære nye genvejstaster når man for det meste bruger
tastaturet
Er det noget man kan sætte op (ændre genvejstasterne)

- Peter

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-09-08 16:57

Peter Lykkegaard formulerede spørgsmålet:
> [...]
> tastaturet
> Er det noget man kan sætte op (ændre genvejstasterne)

Der er et problem med folderne i seneste version.
Mener nu kun at det er første gang, efter programmet er startet. De
efterfølgende husker den rigtigt.
Ved installering af sidste version, mister man listen - men den
fungerer derefter.
Skal ikke kunne sige om det er Vista - jeg kører XP, og her fungerer
det...

Har ikke forsøgt at ændre genveje, men man kan sætte alt muligt andet,
og der er da i hvert fald en liste, et eller andet sted..brb..
I Indstillinger - genvejstater. Ved højreklik på en genvej, får jeg en
"modify" popup menu. Så det må vel kunne lade sig gøre... ;>)

Birger

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-08 23:20

"Birger Sørensen" skrev

> Der er et problem med folderne i seneste version.
> Mener nu kun at det er første gang, efter programmet er startet. De
> efterfølgende husker den rigtigt.

Nope det er et generelt problem
Jeg kan se på sourceforge.net (tracker) at der er en del Vista bugs der skal
luses ud :(

> I Indstillinger - genvejstater. Ved højreklik på en genvej, får jeg en
> "modify" popup menu.

Fundet og ændret - og det virker :)

- Peter

Fra : Rado

Dato : 24-09-08 14:11

On Sat, 20 Sep 2008 23:50:13 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Jeg er vant til at arbejde med VS .NET IDE samt Eclipse

Hvis du er villig til at ofre $99 så kig evt. på VS.PHP standalone
udgaven, den er baseret på VS . Net IDE:

http://www.jcxsoftware.com/vs.php

Er selv ved at prøve den af i VS 2008 og den ser meget lovende ud.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.