Mailprogram der ikke kræver installation s~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-09-08 22:49

Jeg kunne godt tænke mig et mailprogram der
kan flyttes ved blot at kopiere mappen hen
hvor man skal bruge programmet, og så lave
en genvej til at åbne programmet med efter-
-følgende. Så når man f.eks. vil lave en
ren nyinstall af OS, så er man fri for at
eksportere og importere eller tage back-up.
Man kan reelt bare have sin mappe på et
memorystick og så en genvej på skrivebordet.

PS. Et tilsvarende program til News vil
også være velkomment.
Freware eller ej er underordnet.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-09-08 22:54

Andersen [3650] frembragte:
> [...]
> eksportere og importere eller tage back-up.
> Man kan reelt bare have sin mappe på et
> memorystick og så en genvej på skrivebordet.

Her er måske et sted at starte.
http://www.pendriveapps.com/2007/06/13/reach-a-mail-portable-email-software/

Jeg kender ikke stedet, men det ser ok ud.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 20-09-08 22:56

Hvis den portable version af Thunderbird virker, så har den også
support for usenet.

http://www.pendriveapps.com/2006/08/09/thunderbird-portable/

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-08 23:35

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev:

> Hvis den portable version af Thunderbird virker, så har den også
> support for usenet.

Den virker.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-09-08 22:59

Andersen [3650] skrev:

>Jeg kunne godt tænke mig et mailprogram der
>kan flyttes ved blot at kopiere mappen hen
>hvor man skal bruge programmet,

KomaMail
http://www.koma-code.de/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=39

xnews http://xnews.newsguy.com/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-09-08 23:48

Ivan V. Klattrup udtrykte præcist:

> KomaMail
> http://www.koma-code.de/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=39

Ser lovende ud, tak.

> xnews http://xnews.newsguy.com/

Har jeg brugt længe, men aldrig fundet ud af at bruge den
på samme måde som OE f.eks. Kun til DL af binært materiale.
Måske noget mere intuitivt som f.eks. OE

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-09-08 23:01

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> PS. Et tilsvarende program til News vil
> også være velkomment.
> Freware eller ej er underordnet.

_____

Her tror jeg man deltage i nyhedsgrupper så samme måde som i Outlook Espress

http://groups.google.dk/group/dk.medier.radio/topics?lnk

Hvis jeg da ikke har misforstået det

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-09-08 23:04

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her tror jeg man deltage i nyhedsgrupper så samme måde som i Outlook
> Espress
>
> http://groups.google.dk/group/dk.medier.radio/topics?lnk

eller via din egen side hos TDC

http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/minegrupper/

Fra : Ole C

Dato : 20-09-08 23:45

Andersen [3650] skrev blandt andet:

> [...]
> -følgende. Så når man f.eks. vil lave en
> ren nyinstall af OS, så er man fri for at
> eksportere og importere eller tage back-up.

Det er egentlig ikke nødvendigt, hvis man vænner sig til at have sin
lagringsmappe på en anden partition eller andet drev.
Hvis man så også har lavet et image af systemdrevet, kan man være oppe at
køre på ganske kort tid.
Og en eller anden form for backup bør man under alle omstændigheder
lave......

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-09-08 06:23

Ole C wrote:

> Det er egentlig ikke nødvendigt, hvis man vænner sig til at have sin
> lagringsmappe på en anden partition eller andet drev.

Filtre og lign. bliver gemt i registreringsdatabasen med den klient du
anvender.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-09-08 06:28

Andersen [3650] wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig et mailprogram der
> kan flyttes ved blot at kopiere mappen hen
> hvor man skal bruge programmet, og så lave

Thunderbird. Den skal ikke installeres mere end én gang (første gang).
Den ligger selv i "Program files" og har data under $AppData$.

Disse to lokationer kan frit flyttes til andre partitioner og andre
maskiner.

Har man support for Windows' filsystem i sin Linux kan man benytte sig
at samme indstillinger i begge operativsystemer. Jeg anvender den samme
fysiske profilmappe i både Linux og Windows.

Jesper Poulsen