|
| Ny Lillebæltsbro ti 30 milliarder? Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 12:42 |
|
På:
< http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en strækning
der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan bro
brugerfinanciere.
Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
jernbanen i stand.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 18-09-08 13:08 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
> På:
>
> < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>
> kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en strækning
> der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
> som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>
> Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
> benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan bro
> brugerfinanciere.
>
> Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> jernbanen i stand.
Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum kan
få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 13:31 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
> >
> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en strækning
> > der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
> > som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
> >
> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
> > benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan bro
> > brugerfinanciere.
> >
> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> > jernbanen i stand.
>
> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum kan
> få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
Åeh, en jyllænder ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 18-09-08 13:43 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ingwb7.1fs99eeddhdz3N%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
>
>> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>> >
>> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
>> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
>> > strækning
>> > der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
>> > som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>> >
>> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
>> > benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan
>> > bro
>> > brugerfinanciere.
>> >
>> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
>> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
>> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
>> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
>> > jernbanen i stand.
>>
>> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum
>> kan
>> få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
>
> Åeh, en jyllænder ...
Nej, noget så sjældent som en der tænker frit af særinteresser.
Hvis man i stedet satser på linieføring over Samsø Bælt vil man kunne opnå
mange flere fordele i stedet for at småklatte med pengene.
Mvh
Martin
| |
Kim Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 18-09-08 14:05 |
|
"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48d24cc3$0$90263$14726298@news.sunsite.dk
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ingwb7.1fs99eeddhdz3N%per@RQNNE.invalid...
>> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>>> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
>>
>>>> < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>>>>
>>>> kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro
>>>> over Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
>>>> strækning
>>>> der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og
>>>> Nyborg, og som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>>>>
>>>> Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er
>>>> gratis at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at
>>>> lade en sådan bro
>>>> brugerfinanciere.
>>>>
>>>> Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
>>>> faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
>>>> højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
>>>> Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
>>>> jernbanen i stand.
>>>
>>> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring
>>> Husum kan
>>> få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
>>
>> Åeh, en jyllænder ...
>
> Nej, noget så sjældent som en der tænker frit af særinteresser.
>
> Hvis man i stedet satser på linieføring over Samsø Bælt vil man kunne
> opnå mange flere fordele i stedet for at småklatte med pengene.
>
> Mvh
> Martin
Nemlig.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 14:05 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ingwb7.1fs99eeddhdz3N%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
> >
> >> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
> >> >
> >> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> >> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
> >> > strækning der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør
> >> > og Nyborg, og som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
> >> >
> >> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis
> >> > at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en
> >> > sådan bro brugerfinanciere.
> >> >
> >> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> >> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> >> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> >> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> >> > jernbanen i stand.
> >>
> >> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum
> >> kan få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
> >
> > Åeh, en jyllænder ...
>
> Nej, noget så sjældent som en der tænker frit af særinteresser.
>
> Hvis man i stedet satser på linieføring over Samsø Bælt vil man kunne opnå
> mange flere fordele i stedet for at småklatte med pengene.
Det ville jo koste mellem 100 og 137 milliarder kroner, mere end
Storebælt, Øresund og Fehmernbælt tilsammen, og et beløb der ikke ville
kunne brugerfinancieres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 18-09-08 14:29 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ingx6c.1yphzuhpngufdN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ingwb7.1fs99eeddhdz3N%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >
>> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> >> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
>> >
>> >> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>> >> >
>> >> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro
>> >> > over
>> >> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
>> >> > strækning der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør
>> >> > og Nyborg, og som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>> >> >
>> >> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis
>> >> > at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en
>> >> > sådan bro brugerfinanciere.
>> >> >
>> >> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
>> >> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
>> >> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
>> >> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
>> >> > jernbanen i stand.
>> >>
>> >> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum
>> >> kan få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
>> >
>> > Åeh, en jyllænder ...
>>
>> Nej, noget så sjældent som en der tænker frit af særinteresser.
>>
>> Hvis man i stedet satser på linieføring over Samsø Bælt vil man kunne
>> opnå
>> mange flere fordele i stedet for at småklatte med pengene.
>
> Det ville jo koste mellem 100 og 137 milliarder kroner, mere end
> Storebælt, Øresund og Fehmernbælt tilsammen, og et beløb der ikke ville
> kunne brugerfinancieres.
Den rapport har ikke virket saglig på ret mange, og jeg håber at de jyske
politikere vil nedlægge veto mod planer der ikke gavner jyderne.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 15:02 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ingx6c.1yphzuhpngufdN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >> Nej, noget så sjældent som en der tænker frit af særinteresser.
> >>
> >> Hvis man i stedet satser på linieføring over Samsø Bælt vil man kunne
> >> opnå mange flere fordele i stedet for at småklatte med pengene.
> >
> > Det ville jo koste mellem 100 og 137 milliarder kroner, mere end
> > Storebælt, Øresund og Fehmernbælt tilsammen, og et beløb der ikke ville
> > kunne brugerfinancieres.
>
> Den rapport har ikke virket saglig på ret mange, og jeg håber at de jyske
> politikere vil nedlægge veto mod planer der ikke gavner jyderne.
Det er jo så blot traditionel politik fra den jyske trafikmafia. De har
jo altid ment at sjællandske skattepenge [2/3 af statsskatterne kommer
fra Sjælland inklusive København] fortrinsvist bør anvendes i Jylland.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
ASKF (18-09-2008)
| Kommentar Fra : ASKF |
Dato : 18-09-08 21:44 |
|
Per Rønne ytrede sig i <1inh05c.zuwlk81elbeefN%per@RQNNE.invalid> med
dette:
>Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ingx6c.1yphzuhpngufdN%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> >> Nej, noget så sjældent som en der tænker frit af særinteresser.
>> >>
>> >> Hvis man i stedet satser på linieføring over Samsø Bælt vil man kunne
>> >> opnå mange flere fordele i stedet for at småklatte med pengene.
>> >
>> > Det ville jo koste mellem 100 og 137 milliarder kroner, mere end
>> > Storebælt, Øresund og Fehmernbælt tilsammen, og et beløb der ikke ville
>> > kunne brugerfinancieres.
>>
>> Den rapport har ikke virket saglig på ret mange, og jeg håber at de jyske
>> politikere vil nedlægge veto mod planer der ikke gavner jyderne.
>
>Det er jo så blot traditionel politik fra den jyske trafikmafia. De har
>jo altid ment at sjællandske skattepenge [2/3 af statsskatterne kommer
>fra Sjælland inklusive København] fortrinsvist bør anvendes i Jylland.
Jeg er lidt træt af at høre om den jyske trafikmafia. Den blev opfundet
af medierne i forbindelse med vedtagelsen af Storebæltsbroen, men bestod
reelt kun af politikere valgt ind nord for Limfjorden. At de fik de to
motorveje i bytte, gjorde at motervejene i det midtjyske blev udskudt og
end ikke er færdigopført endnu, selvom de var vedtaget først. Ligeledes
betød det også at den sydjyske motorvej til Esbjerg ikke blev
statsfinanceret, men i stedet er financeret af amter, kommuner og
private.
Det var også meningen at at jernbanehovedlinjerne skulle elektrificeres,
men det er også blevet droppet, uden at en såkaldt jysk trafikmafia har
gjort noget.
Hovedårsagen til at der er langt større skatteindtægter i
københavnsområdet, skyldes to ting:
1. det er finanscentrum for Danmark, hvilket betyder at de fleste
financielle virksomheder, forretningskæder og servicekæder har deres
hovedsæde der, og det er hovedsædet som betaler skatterne, ikke alle de
filialer som de har landet over.
2. Det meste af statsadministrationen ligger i København, hvilket
betyder ganske stor skatteindtægt fra de ansatte, som vel og mærke er
betalt ligeligt af hele landet.
Hvis vi havde gjort som Sverige, så vi havde en mere decentral
statsadministration, ville København sikkert være mindre end Stockholm
og de øvrige top 10 byer i Danmark ville være en del større. Desuden
ville huslejen for staten sikkert også være en del mindre (mange af
ministerierne og styrelserne sidder delvist i lejede lokaler).
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus
| |
Ukendt (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-09-08 14:19 |
|
""Per Rønne"" wrote
>
> Åeh, en jyllænder ...
> --
Efter som Jylland er Hovedlandet - må det vel hedde en "hovedlænder".
- Jensby
| |
Jesper (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 18-09-08 17:02 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
> > På:
> >
> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
> >
> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en strækning
> > der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
> > som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
> >
> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
> > benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan bro
> > brugerfinanciere.
> >
> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> > jernbanen i stand.
>
> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum kan
> få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
>
> Mvh
> Martin
Skal der bygges flere "Risgård" og "Knudsen" i Jylland?
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/
| |
Martin Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 18-09-08 17:22 |
|
"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
news:1inh61y.uwyvwo9jcesuN%spambuster@users.toughguy.net...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
>> > På:
>> >
>> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>> >
>> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
>> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
>> > strækning
>> > der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
>> > som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>> >
>> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
>> > benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan
>> > bro
>> > brugerfinanciere.
>> >
>> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
>> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
>> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
>> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
>> > jernbanen i stand.
>>
>> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum
>> kan
>> få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
>>
>> Mvh
>> Martin
>
> Skal der bygges flere "Risgård" og "Knudsen" i Jylland?
Nej, det var Kbh Per mente. Nu er det på tide at vågne op.
| |
Bo Warming (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 18-09-08 18:08 |
|
"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48d28023$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> news:1inh61y.uwyvwo9jcesuN%spambuster@users.toughguy.net...
>> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>>> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
>>> > På:
>>> >
>>> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>>> >
>>> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
>>> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
>>> > strækning
>>> > der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg,
>>> > og
>>> > som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>>> >
>>> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis
>>> > at
>>> > benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan
>>> > bro
>>> > brugerfinanciere.
>>> >
>>> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
>>> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
>>> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
>>> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
>>> > jernbanen i stand.
>>>
>>> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum
>>> kan
>>> få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
En japaner kommenterede USA-funansskandalerne p.t. med at USAs økonomi er
usund - de er forgældet
Modsat Kina og Japan der gavner ulande ved at de investerer
At vi bygger broer når vi har gæld er en skandale
Kan McCain finde på at starte krig mod Kina fordi USA skylder Kina så mange
milliarder?
Bankkrak er måde at snyde USA, der så kan afskrive gæld til Kina
| |
Poul E Hansen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Poul E Hansen |
Dato : 18-09-08 10:57 |
|
On 18 Sep., 15:29, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsennews:1ingx6c.1yphzuhpngufdN%per@RQNNE.invalid...
>
>
>
>
>
> > Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
>
> >> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >>news:1ingwb7.1fs99eeddhdz3N%per@RQNNE.invalid...
> >> > Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
>
> >> >> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> >>news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
>
> >> >> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>
> >> >> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro
> >> >> > over
> >> >> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
> >> >> > strækning der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør
> >> >> > og Nyborg, og som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner..
>
> >> >> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis
> >> >> > at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en
> >> >> > sådan bro brugerfinanciere.
>
> >> >> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> >> >> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> >> >> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> >> >> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> >> >> > jernbanen i stand.
>
> >> >> Per tænker desværre vist kun på hvordan hans lilleverden omkring Husum
> >> >> kan få hurtigere togforbindelser til Operahuse.
>
> >> > Åeh, en jyllænder ...
>
> >> Nej, noget så sjældent som en der tænker frit af særinteresser..
>
> >> Hvis man i stedet satser på linieføring over Samsø Bælt vil man kunne
> >> opnå
> >> mange flere fordele i stedet for at småklatte med pengene.
>
> > Det ville jo koste mellem 100 og 137 milliarder kroner, mere end
> > Storebælt, Øresund og Fehmernbælt tilsammen, og et beløb der ikke ville
> > kunne brugerfinancieres.
>
> Den rapport har ikke virket saglig på ret mange, og jeg håber at de jyske
> politikere vil nedlægge veto mod planer der ikke gavner jyderne.
Der er noget der tyder på jyske politikere er bedre end dig.
| |
Anders Wegge Keller (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 18-09-08 13:21 |
|
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis
> at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en
> sådan bro brugerfinanciere.
Jeg ville nu gerne betale for at bruge den bro. Den vil spare mig for
det meste af en times transporttid pr. dag og en 20-30 km hver vej. SÃ¥
en 40-50 kr for en retur vil ikke være afskrækkende.
--
// Wegge
< http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
< http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 13:37 |
|
Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis
> > at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en
> > sådan bro brugerfinanciere.
>
> Jeg ville nu gerne betale for at bruge den bro. Den vil spare mig for
> det meste af en times transporttid pr. dag og en 20-30 km hver vej. Så
> en 40-50 kr for en retur vil ikke være afskrækkende.
Regn med samme pris som for Storebælt, da det jo stort set er samme
længde.
205 kroner for en enkelttur med personbil under 6 meter; 410 for en
dobbelt. Ville du også være villig til at betale det?
Tror du at nok ville betale det, til at det ville løbe rundt?
< http://www.storebaelt.dk/priserprodukter/priser/biler>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Wegge Keller (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 18-09-08 14:05 |
|
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> Regn med samme pris som for Storebælt, da det jo stort set er samme
> længde.
Tjah, hvad koster et månedskort på Øresund?
--
// Wegge
< http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
< http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 14:13 |
|
Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Regn med samme pris som for Storebælt, da det jo stort set er samme
> > længde.
>
> Tjah, hvad koster et månedskort på Øresund?
Regner du ikke med 'for bil'?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Wegge Keller (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 18-09-08 14:26 |
|
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>> Tjah, hvad koster et månedskort på Øresund?
>
> Regner du ikke med 'for bil'?
SÃ¥ kald det pendlerrabat, hvis du vil :)
--
// Wegge
< http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
< http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 15:02 |
| | |
Anders Wegge Keller (19-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 19-09-08 08:08 |
| | |
Kim Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 18-09-08 14:04 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid
> På:
>
> < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>
> kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
> strækning der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør
> og Nyborg, og som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>
> Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis
> at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en
> sådan bro brugerfinanciere.
>
> Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> jernbanen i stand.
Bedst var det om de fik bygget en forbindelse fra Sjælland direkte til
Jylland i stedet for det andet knald. Den kan passende bygges hvor
Kalundborgfærgen sejler i dag, således at vi kan få de svinende og
ressource-krævende færger afskaffet.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 14:09 |
|
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> Bedst var det om de fik bygget en forbindelse fra Sjælland direkte til
> Jylland i stedet for det andet knald. Den kan passende bygges hvor
> Kalundborgfærgen sejler i dag, således at vi kan få de svinende og
> ressource-krævende færger afskaffet.
Til 137 milliarder? Da den ikke kan blive brugerfinancieret, hvilke
kompenserende besparelser foreslår du så?
En nedsættelse af kontanthjælpen? Brugerbetaling for træk på
lægeressourcer?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Kim Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 18-09-08 14:55 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ingxzf.7tnb2p1fxwbyhN%per@RQNNE.invalid
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> Bedst var det om de fik bygget en forbindelse fra Sjælland direkte
>> til Jylland i stedet for det andet knald. Den kan passende bygges
>> hvor Kalundborgfærgen sejler i dag, således at vi kan få de svinende
>> og ressource-krævende færger afskaffet.
>
> Til 137 milliarder? Da den ikke kan blive brugerfinancieret, hvilke
> kompenserende besparelser foreslår du så?
>
> En nedsættelse af kontanthjælpen? Brugerbetaling for træk på
> lægeressourcer?
Besparelser på overklassens og de multinationale firmaers fradragsjungle.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
N_B_DK (18-09-2008)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 18-09-08 17:00 |
| | |
Jesper (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 18-09-08 17:05 |
|
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ingxzf.7tnb2p1fxwbyhN%per@RQNNE.invalid
> > Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> >
> >> Bedst var det om de fik bygget en forbindelse fra Sjælland direkte
> >> til Jylland i stedet for det andet knald. Den kan passende bygges
> >> hvor Kalundborgfærgen sejler i dag, således at vi kan få de svinende
> >> og ressource-krævende færger afskaffet.
> >
> > Til 137 milliarder? Da den ikke kan blive brugerfinancieret, hvilke
> > kompenserende besparelser foreslår du så?
> >
> > En nedsættelse af kontanthjælpen? Brugerbetaling for træk på
> > lægeressourcer?
>
> Besparelser på overklassens og de multinationale firmaers fradragsjungle.
Hvad med besparelser på efterløn og førtidspension?
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/
| |
Kurt H. Nedergaard (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard |
Dato : 18-09-08 14:45 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
> På:
>
> < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>
> kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en strækning
> der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
> som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>
> Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
> benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan bro
> brugerfinanciere.
>
> Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> jernbanen i stand.
> --
Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den jydskehøjderyg, for
Hamburg er meget mere tiltrækkende end København. Der er intet i København
der er tiltrækkende på jyder, for de familie bånd er snart en saga.
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 15:07 |
|
Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
> > På:
> >
> > < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
> >
> > kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> > Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en strækning
> > der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
> > som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
> >
> > Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
> > benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan bro
> > brugerfinanciere.
> >
> > Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> > faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> > højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> > Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> > jernbanen i stand.
> > --
>
> Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den jydskehøjderyg, for
> Hamburg er meget mere tiltrækkende end København. Der er intet i København
> der er tiltrækkende på jyder, for de familie bånd er snart en saga.
Jamen, en sådan motorvej centralt eller vestligt på halvøen er da ved at
blive aftalt mellem Danmark og Slesvig-Holsten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Kim Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 18-09-08 15:11 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1inh0nc.1kg64kl1as8nynN%per@RQNNE.invalid
> Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1ingtsc.1e1myxr1p9z6fwN%per@RQNNE.invalid...
>>> På:
>>>
>>> < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>>>
>>> kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro
>>> over Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en
>>> strækning der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør
>>> og Nyborg, og som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>>>
>>> Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er
>>> gratis at benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at
>>> lade en sådan bro brugerfinanciere.
>>>
>>> Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
>>> faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
>>> højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
>>> Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
>>> jernbanen i stand.
>>> --
>>
>> Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den jydskehøjderyg,
>> for Hamburg er meget mere tiltrækkende end København. Der er intet i
>> København der er tiltrækkende på jyder, for de familie bånd er snart
>> en saga.
>
> Jamen, en sådan motorvej centralt eller vestligt på halvøen er da ved
> at blive aftalt mellem Danmark og Slesvig-Holsten ...
Ja og Danmark betaler det hele, det var hvad forhandlingerne endte med, et
resultat som en stolt trafikminister fremlagde for pressen. Hold kæft hvor
må tyskerne være ved at brække sig af grin over Danmark.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 15:49 |
|
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1inh0nc.1kg64kl1as8nynN%per@RQNNE.invalid
> > Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
> >> Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den jydskehøjderyg,
> >> for Hamburg er meget mere tiltrækkende end København. Der er intet i
> >> København der er tiltrækkende på jyder, for de familie bånd er snart
> >> en saga.
> >
> > Jamen, en sådan motorvej centralt eller vestligt på halvøen er da ved
> > at blive aftalt mellem Danmark og Slesvig-Holsten ...
>
> Ja og Danmark betaler det hele, det var hvad forhandlingerne endte med, et
> resultat som en stolt trafikminister fremlagde for pressen. Hold kæft hvor
> må tyskerne være ved at brække sig af grin over Danmark.
Danmark skal da ikke betale »det hele« for en motorvej i fra Hamborg til
Ålborg, vest for den jyske højderyg. Hvor får du dog den fra?
Slesvig-Holsten kommer naturligvis til at betale for den del der ligger
i Slesvig-Holsten.
Hvis du tænker på Fehmernbælt, så er det fortrinsvist svenskere og
tyskere der kommer til at betale for den, idet den skal være
brugerfinancieret, og idet kun 18% af brugerne forventes at ville være
danskere. Broen skal også financiere tog- og motorvejsforbindelse mellem
bro og København - og vil bagefter fortsat give indtægter til
statskassen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Kim Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 18-09-08 16:08 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1inh2fw.10iiny1lfgy3mN%per@RQNNE.invalid
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1inh0nc.1kg64kl1as8nynN%per@RQNNE.invalid
>>> Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
>
>>>> Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den jydskehøjderyg,
>>>> for Hamburg er meget mere tiltrækkende end København. Der er intet
>>>> i København der er tiltrækkende på jyder, for de familie bånd er
>>>> snart en saga.
>>>
>>> Jamen, en sådan motorvej centralt eller vestligt på halvøen er da
>>> ved at blive aftalt mellem Danmark og Slesvig-Holsten ...
>>
>> Ja og Danmark betaler det hele, det var hvad forhandlingerne endte
>> med, et resultat som en stolt trafikminister fremlagde for pressen.
>> Hold kæft hvor må tyskerne være ved at brække sig af grin over
>> Danmark.
>
> Danmark skal da ikke betale »det hele« for en motorvej i fra Hamborg
> til Ålborg, vest for den jyske højderyg. Hvor får du dog den fra?
>
> Slesvig-Holsten kommer naturligvis til at betale for den del der
> ligger i Slesvig-Holsten.
>
> Hvis du tænker på Fehmernbælt, så er det fortrinsvist svenskere og
> tyskere der kommer til at betale for den, idet den skal være
> brugerfinancieret, og idet kun 18% af brugerne forventes at ville være
> danskere. Broen skal også financiere tog- og motorvejsforbindelse
> mellem bro og København - og vil bagefter fortsat give indtægter til
> statskassen.
Ja de skal betale alt hvad der ligger i tyskland men ikke den tyske del af
broen, jo den har de rigtig regnet ud. Man forstår mere og mere udtrykket
"Die dumme dänen". Når vi kigger på vores politikere, så har de fuldstændig
ret,
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Per Rønne (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 18-09-08 16:30 |
|
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1inh2fw.10iiny1lfgy3mN%per@RQNNE.invalid
> > Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >> news:1inh0nc.1kg64kl1as8nynN%per@RQNNE.invalid
> >>> Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
> >
> >>>> Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den jydskehøjderyg,
> >>>> for Hamburg er meget mere tiltrækkende end København. Der er intet
> >>>> i København der er tiltrækkende på jyder, for de familie bånd er
> >>>> snart en saga.
> >>>
> >>> Jamen, en sådan motorvej centralt eller vestligt på halvøen er da
> >>> ved at blive aftalt mellem Danmark og Slesvig-Holsten ...
> >>
> >> Ja og Danmark betaler det hele, det var hvad forhandlingerne endte
> >> med, et resultat som en stolt trafikminister fremlagde for pressen.
> >> Hold kæft hvor må tyskerne være ved at brække sig af grin over
> >> Danmark.
> >
> > Danmark skal da ikke betale »det hele« for en motorvej i fra Hamborg
> > til Ålborg, vest for den jyske højderyg. Hvor får du dog den fra?
> >
> > Slesvig-Holsten kommer naturligvis til at betale for den del der
> > ligger i Slesvig-Holsten.
> >
> > Hvis du tænker på Fehmernbælt, så er det fortrinsvist svenskere og
> > tyskere der kommer til at betale for den, idet den skal være
> > brugerfinancieret, og idet kun 18% af brugerne forventes at ville være
> > danskere. Broen skal også financiere tog- og motorvejsforbindelse
> > mellem bro og København - og vil bagefter fortsat give indtægter til
> > statskassen.
>
> Ja de skal betale alt hvad der ligger i tyskland men ikke den tyske del af
> broen, jo den har de rigtig regnet ud. Man forstår mere og mere udtrykket
> "Die dumme dänen". Når vi kigger på vores politikere, så har de fuldstændig
> ret,
Fehmernbæltbroen kommer skam til at give overskud til den danske
statskasse. Det er i hvert fald hvad trafikforskeren, professor Otto
Anker Nielsen, finder frem til:
< http://ing.dk/artikel/90786>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Kim Larsen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 18-09-08 18:29 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1inh4dj.1iszm2od89ykyN%per@RQNNE.invalid
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1inh2fw.10iiny1lfgy3mN%per@RQNNE.invalid
>>> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>>> news:1inh0nc.1kg64kl1as8nynN%per@RQNNE.invalid
>>>>> Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
>>>
>>>>>> Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den
>>>>>> jydskehøjderyg, for Hamburg er meget mere tiltrækkende end
>>>>>> København. Der er intet i København der er tiltrækkende på
>>>>>> jyder, for de familie bånd er snart en saga.
>>>>>
>>>>> Jamen, en sådan motorvej centralt eller vestligt på halvøen er da
>>>>> ved at blive aftalt mellem Danmark og Slesvig-Holsten ...
>>>>
>>>> Ja og Danmark betaler det hele, det var hvad forhandlingerne endte
>>>> med, et resultat som en stolt trafikminister fremlagde for pressen.
>>>> Hold kæft hvor må tyskerne være ved at brække sig af grin over
>>>> Danmark.
>>>
>>> Danmark skal da ikke betale »det hele« for en motorvej i fra Hamborg
>>> til Ålborg, vest for den jyske højderyg. Hvor får du dog den fra?
>>>
>>> Slesvig-Holsten kommer naturligvis til at betale for den del der
>>> ligger i Slesvig-Holsten.
>>>
>>> Hvis du tænker på Fehmernbælt, så er det fortrinsvist svenskere og
>>> tyskere der kommer til at betale for den, idet den skal være
>>> brugerfinancieret, og idet kun 18% af brugerne forventes at ville
>>> være danskere. Broen skal også financiere tog- og
>>> motorvejsforbindelse mellem bro og København - og vil bagefter
>>> fortsat give indtægter til statskassen.
>>
>> Ja de skal betale alt hvad der ligger i tyskland men ikke den tyske
>> del af broen, jo den har de rigtig regnet ud. Man forstår mere og
>> mere udtrykket "Die dumme dänen". Når vi kigger på vores politikere,
>> så har de fuldstændig ret,
>
> Fehmernbæltbroen kommer skam til at give overskud til den danske
> statskasse. Det er i hvert fald hvad trafikforskeren, professor Otto
> Anker Nielsen, finder frem til:
>
> < http://ing.dk/artikel/90786>
Godt, så sætter vi ham til at betale hvad der kommer til at mangle.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Vidal (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Vidal |
Dato : 18-09-08 18:58 |
|
Kurt H. Nedergaard skrev:
> Der er mere nødvendig med en hurtig motorvej på den jydskehøjderyg, for
> Hamburg er meget mere tiltrækkende end København. Der er intet i København
> der er tiltrækkende på jyder, for de familie bånd er snart en saga.
Hvorfor ikke en bro til Norge med evt forlængelse til
Færøerne og senere Island og Grønland?
--
Venlig hilsen,
Villy Dalsgaard
| |
-=* NEiL DANELAW *=- (18-09-2008)
| Kommentar Fra : -=* NEiL DANELAW *=- |
Dato : 18-09-08 15:51 |
| | |
Jesper (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 18-09-08 17:02 |
|
Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> På:
>
> < http://www.berlingske.dk/article/20080918/politik/809180355/>
>
> kan man se at Det konservative Folkeparti vil have en tredie bro over
> Lillebælt, men denne gang dog mellem Bogense og Juelsminde, en strækning
> der sådan nogenlunde må svare til afstanden mellem Korsør og Nyborg, og
> som altså vil koste en 30-40 milliarder kroner.
>
> Da der allerede findes to broer mellem Fyn og Jylland, som er gratis at
> benytte, må man formode at det ikke vil være muligt at lade en sådan bro
> brugerfinanciere.
>
> Jeg synes ærligt talt at der er vigtigere forbindelser. Ud over den
> faste forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, med en
> højhastighedsforbindelse Stockholm-København-Hamburg [og
> Oslo-Göteborg-København-Hamburg], så drejer det sig især om få sat
> jernbanen i stand.
Det forekommer mig at være en noget billigere løsning at bygge en ny
Vejlesund bro.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/
| |
|
|