Et forbud mod selvmord har ingen sanktione~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-08 17:44

Et forbud mod selvmord er sær lov.

Min datter forsøgte (som 15 årig og halvhjertet) selvmord og udpumpedes og
fik psykologbehandling, der har kostet titusinder af kroner.

Burde mor og stedfar som hun boede hos ikke have fået en regning på
ambulance osv?

Hvad kan ellers være formål med forbud, hvis ikke forsøg på forbrydelsen
straffes med nødtørftig erstatnings-krav?

Når abortlov siger at kvinder ejer egen livmor og foster, hvorfor ejer så
ikke alle eget liv.?

Ejer jeg en Mercedes, så kunne vedtages, at jeg må ikke køre den ind i min
egen villa-mur og derved skade den smukke bil, som staten har en aktie i
ligesom den altså har en aktie i mig, min datter og selvmordskandidater.

Hvorfor ejer staten vore legemer så den har ret til formynderi - den ejer
ikke vore biler som vi må save vildt i i garagen?

Legemer er uerstattelige og det er biler ikke, men det er da ikke nok til at
forskelsbehandle . For den pris en Mercedes koster kan jeg købe en thaipige
der føder mig et barn, så der er lighed mellem kroppe og biler.

Hvis vi tog konsekvensen af at kvinder ejer sin livmor og jeg ejer min krop
og selvmord er som at klippe sit hår af, så bør vi tillade aktiv dødshjælp
og at lægeklinikker tjener penge på aflivning - hvis den selvmordsønskende
har attest fra to praktiserende læger med en måneds mellemrum om at ønsket
er bedømt udfra interview at være seriøst. Sådan en lov har Holland og jeg
tror at vi vil ikke få flere selvmord af sådan ærlig praksis Folk ejer
deres liv og ikke kun smertepatienter skal kunne slippe ud af dette
pinagtige liv, hvis de har råd til at betale lægen og har skaffet
dokumentation fra de to læger, Holland-style.

Det er misforstået medlidenhed at være formynder og besværliggøre selvmord.

Måske dine pårørende vil føle skyld hvis du afliver dig. Dem om det. De ejer
ikke noget. Du ejer dig.

Hvis jeg har en stor dam i min have og bruger min Mercedes til at fylde
dammen op, så vil jeg måske fortryde det.

Visse selvmords-forsøgere fortryder - eller siger at de fortryder. Hvad er
forskellen.?

Menneskerettigheder betyder at jeg i alle EU-lande er beskyttet mod mord ved
at politiet vil finde og straffe en morder, og de vil ofre hundredtusinder
på sagen - på at fængsle og finde osv.

De vi ikke ofre så meget på turistens forsvundne Mercedes. Det er den
vigtigste forskel mellem bil og krops ejerskab, ikke ? Tillad selvmord, så
ikke folk kaster sig ud fra ballongynge og evt rammer nogen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-09-08 13:27

> Et forbud mod selvmord er sær lov.

Ja.
Men en sådan lov findes heller ikke, så der er egentlig ikke nogen grund til
at undre sig så meget over det.

/Per

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-09-08 17:12

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i meddelelsen

> Ja.
> Men en sådan lov findes heller ikke, så der er egentlig ikke
> nogen grund til at undre sig så meget over det.

Ikke i Danmark, men i England var det længe forbudt at begå
selvmord, og hvis man forsøgte og det ikke lykkedes, kunne man
straffes for det ved at blive sendt i fængsel. Utroligt, men
sandt.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-08 22:12

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.
> Men en sådan lov findes heller ikke, så der er egentlig ikke nogen grund
> til at undre sig så meget over det.

Tak for informationen

En række højtuddannede ikke-jurister bl.a. præster har insisteret at lov
stadig var gældende omend så uvirksom som lov om majestætsfornærmelse

Jeg tror du har ret - er du 99,999% sikker ?