Antenneforening
Fra : QBIC [6400]

Dato : 16-09-08 07:32

Hejsa
Er der noget i at man skal være tvunget til at være medlem af en
antenneforening ?

Sagen er at vi har fået fibernet og dertil kan man få TV
men boligforeningen siger man ikke kan opsige TV pakken fra STOFA og man
skal ha mindst
den lille pakke

mvh
Niels Pedersen

Fra : Ole C

Dato : 16-09-08 08:15

QBIC [6400] skrev blandt andet:

> Er der noget i at man skal være tvunget til at være medlem af en
> antenneforening ?

Det må vel fremgå af lejekontrakten.

--
vh
Ole C

Fra : Carsten

Dato : 16-09-08 10:02

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Det må vel fremgå af lejekontrakten.

Nok mere af husets tinglyste servitutter eller lokalplanen for området
(spørg teknisk forvirring i kommunen)

Carsten

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-09-08 10:21

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Nok mere af husets tinglyste servitutter eller lokalplanen for området
> (spørg teknisk forvirring i kommunen)

Hverken servitutter eller lokalplaner har betydning for forholdet mellem en
boligforening og dens beboere.
De har kun betydning for forholdet mellem ejendommens ejer og omgivelserne.

Inden vi gætter på hvor et evt. påbud om medlemsskab af en antenneforening
kan ligge, er det nødvendigt at vide, hvilken form for boligforening, der er
tale om.
Er det almennyttigt eller evt. en andelsboligforening?

/Per

Fra : Carsten

Dato : 16-09-08 10:44

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse

> Hverken servitutter eller lokalplaner har betydning for forholdet mellem
> en boligforening og dens beboere.

Det er helt korrekt, men jeg tillod mig at antage, at NPs oplysning om at
"boligforeningen siger man ikke kan opsige TV pakken fra STOFA" ikke betød
at det var boligforeningen som sådan der forbød opsigelse, men at
boligforeningen blot var NPs kilde til oplysningen.

Carsten

Fra : QBIC [6400]

Dato : 17-09-08 18:35

jeg ved det ikke hvilken form det er
men det er SAB som står for Sønderborg Andelsbolig Forening
http://www.sab-bolig.org/

Som jeg ser det så er der intet skrevet ned omhandlende at man SKAL anvende
STOFA
eller anden tv udbyder, men jeg kan selvfølgelig have set forkert

/ Niels Pedersen

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 17-09-08 20:54

"QBIC [6400]" <info@qbic.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> anvende STOFA
> eller anden tv udbyder, men jeg kan selvfølgelig have set forkert

I forbindelse med en lignende debat her, hvor vi netop har fået lagt
fibernet ind i vores afdeling, fik vi at vide at boligforeningen havde
forsyningspligt og at de derfor skulle stille et tv-signal til rådighed med
bl.a. DR (Vel noget public-service). da dette afregnes til boligforeningen,
kunne dette ikke fravælges, trods det at fibernet leverandøren også kan
levere samme kanaler...

/Finn

Fra : j.valentin

Dato : 16-09-08 10:01

> [...]
>
> Sagen er at vi har fået fibernet og dertil kan man få TV
> men boligforeningen siger man ikke kan opsige TV pakken fra STOFA og man

Afhænger også om du via lokal-planen for området er "tvunget" til at være
medlem af antenneforeningen.
Det står ssv. i skødet for matriklen.

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 16-09-08 21:23

"j.valentin" <v@v.dk> skrev i meddelelsen

> Afhænger også om du via lokal-planen for området er "tvunget" til at være
> medlem af antenneforeningen.
> Det står ssv. i skødet for matriklen.

Her drejer det sig om en boligforening og de har en aftale med STOFA og den
gælder X antal år før den skal genforhandles og i den tid har man som pligt
at betale minimumspris, så kan man se og boligforeningen vil beholde STOFA
som leverandør til den tid.

Kim

Godt man er fri for at en forening skal bestemme hvad jeg kan se på mit tv.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-09-08 19:07

Per Christoffersen wrote:

> [...]
> boligforening, der er tale om.
> Er det almennyttigt eller evt. en andelsboligforening?

Spørgsmålet er om der overhovedet er tale om et abonnement (aftale) for
OP for så vidt angår grundpakken? I mange ejendomme (leje, andel, ejer)
er det normalt at ejendommen har en aftale med en kabel-TV udbyder om
grundpakken, og dette beløb opkræves særskilt hver måned. Den enkelte
beboer (lejer, andelshaver, ejer) kan så træffe individuel aftale med
kabel-TV udbudere om større pakker.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-09-08 18:45

QBIC [6400] wrote:

> Som jeg ser det så er der intet skrevet ned omhandlende at man SKAL
> anvende STOFA
> eller anden tv udbyder, men jeg kan selvfølgelig have set forkert

Betaler du hver måned beløbet til Stofa eller til udlejer?

--
Jesper Lund