CV og vejledningsmøde
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 18:49

Kristelig fagforening har indkaldt mig til
CV og vejledningsmøde.
Har i været til sådan en omgang ?
Hvad går det i store træk ud på ?

Fra : Knut

Dato : 12-09-08 19:02

Det skal checkes at du har lavet et retvisende og seriøst CV til jobnet.
Derudover orienteres du om, hvordan du skal forholde dig i din
arbejdsløshedsperiode - f.eks. hvor aktiv du skal være, hvor bredt du skal
søge, hvornår du skal aktiveres etc.

Knut

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-08 20:21

Erik skrev:

> Hvad går det i store træk ud på ?

Hvad er det juridiske problem?

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-09-08 21:45

"Erik" <-> wrote in message

> Kristelig fagforening har indkaldt mig til

Tror du ikke, det er a-kassen?

Fra : Bjarne

Dato : 13-09-08 06:45

Uffe Kousgaard skrev:
> "Erik" <-> wrote in message

> Tror du ikke, det er a-kassen?

Nemlig. Krifa har en "rigtig" A-kasse.
Hvad skal der forøvrigt til for at man kan kalde noget en "fagforening".
"Kristelig Fagforening" kalder sig en fagforening. Er det en beskyttet
betegnelse, eller kan jeg sammen med naboen stifte en "fagforening" og
kalde den "Alternativ Fagforening" eller "Okkult Fagforening"?

vh

Bjarne

Fra : Knut

Dato : 13-09-08 07:15

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> [...]
> betegnelse, eller kan jeg sammen med naboen stifte en "fagforening" og
> kalde den "Alternativ Fagforening" eller "Okkult Fagforening"?

Du kan lave alle de fagforeninger du vil - det er bare ikke sikkert du kan
finde medlemmer eller virksomheder du vil kunne indgå overenskomster eller
andre aftaler med.

Knut

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-09-08 07:16

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> Hvad skal der forøvrigt til for at man kan kalde noget en "fagforening".

Det er næppe en beskyttet titel.