Opkrævning af abonnement ud over kund
Fra : Bjarne

Dato : 11-09-08 10:24

TDC har åbenbart den praksis, at man opkræver abonnement forud, selvom
kunden har opsagt sit abonnement og ikke længere er kunde i den
abonnementsperiode, man betaler for.

Konkret er et erhvervsabonnement opsagt den 18.8. og bekræftet at ophøre
18.9., men alligevel opkræver man den fulde abonnementsperiode forud fra
1.10. - 31.12. og henviser til, at der senere vil blive udsendt kreditnota.

Jeg får da nok pengene tilbage på et tidspunkt, men principielt kan jeg
ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke findes
nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par måneder
ad gangen uberettiget.

Kan man gøre noget?

vh

Bjarne

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-09-08 11:28

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> Kan man gøre noget?

Hvorfor lader du ikke blot være med at betale?

Fra : Charlotte E.

Dato : 11-09-08 11:56

Lad være med at betale!

Hvis du har en bekræftelse fra TDC om, at dit mellemværende med dem er
ophørt pr. 19.09, så kan du blot ignorerer alt, hvad de sender, vedrørende
pågældende abonnement, herefter - det må jo være deres egen sag, at de
forsat til have administration på et abonnement som de selv er overbevist om
er ophørt!

Fra : Holst

Dato : 11-09-08 12:59

Bjarne wrote:

> [...]
> ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke findes
> nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par måneder

Hvad står der i abonnementsbetingelserne vedrørende opkrævning af
abonnement?

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-09-08 21:29

Holst wrote:

> Hvad står der i abonnementsbetingelserne vedrørende opkrævning af
> abonnement?

Det er vel ret lige meget da 1/10 er efter aftalens ophør.

--
Jesper Lund

Fra : Ole C

Dato : 11-09-08 22:01

Bjarne skrev blandt andet:

> [...]
> jeg ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke
> findes nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par

Har netop oplevet det samme - dog med månedsvis betaling. Da jeg imidlertid
har for vane, at se efter i min netbank hvad PBS agter at betale, afviste
jeg naturligvis betaling for en måned, hvor jeg ifølge et brev fra TDC selv,
ikke havde noget abonnement!
Efter en uge modtog jeg et slutregnskab fra TDC, hvor man forudsatte, at jeg
havde betalt det uretmæssigt opkrævede beløb - men tre uger senere modtog
jeg en check på det (rigtige) overskydende beløb i den måned, hvor
abonnementet var hørt op.
Alt det ændrer naturligvis ikke på, at TDC's politik er stærkt kritisabel,
men om den er direkte ulovlig, har jeg ingen forudsætninger for at udtale
mig om.....

--
vh
Ole C

Fra : Bjarne

Dato : 12-09-08 07:00

Ole C skrev:

> [...]
> Alt det ændrer naturligvis ikke på, at TDC's politik er stærkt
> kritisabel, men om den er direkte ulovlig, har jeg ingen forudsætninger

Jeg takker for alle svarene.

vh

Bjarne