Hvad må man offentlig gøre i bøger artikle~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-09-08 21:38

jeg sider her med et manuskript på ja der er knap 400 a-4 sider som en god
ven af mig har skrevet
hun er nu død - hun forærede mig mere eller mindre manuskriptet inden hun
døde , den skulle primært være erindringer fra hendes tid i
modstandsbevægelsen under anden verdens krig .nogen kender måske den
kontroversionelle læge Eva Graungaard.. men det er jo også blevet til en
biografi , som jeg på hendes opfordring smed på www hun ville gerne have den
sendt til et forlag hvor hun før har fået udgivet 2 bøger - nu har vi jo
ytringsfrihed så dybest set er det jo bare at gå til sagen MEN SÅ snakkede
jeg med en af hendes børn og hun ville ikke omtales i nogen bog ( det bliver
hun så selvf. ikke ) men mit spørgsmål er kan man forbyde at udgive det som
en har skrevet om en anden ?

Nu kan man sige konen er død så folk kan jo strengt taget bare sige det er
løgn , men hvad så ?

Mv.
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Bjarne

Dato : 11-09-08 05:48

Bo Mørch Mogensen skrev:
> [...]
> en har skrevet om en anden ?
>
> Nu kan man sige konen er død så folk kan jo strengt taget bare sige det er

Hvis det skal forstås sådan, at det er Eva Graungaards erindringer du
har i manuskript, så håber jeg meget, at det bliver muligt at få dem at se.
Held og lykke med projektet og giv ikke op for let.
Jeg vidste ikke, at hun var død, men fandt dette
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/295710:Mennesker--Mindeord

vh
Bjarne

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 11-09-08 22:02

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Bjarne

> [...]
> Held og lykke med projektet og giv ikke op for let.
> Jeg vidste ikke, at hun var død, men fandt dette

jo hun er desværre død- desværre selv om hendes sidste 5 mdr. ikke var gode
, men stadigt -
jeg har skrevet sammen med div. dagblade og har fået tomlen op til at
bringe derres artikler
jeg mangler bare Berlingske spørgsmålet er om de overhovedet skrev noget ?
du kan se dem her : http://www.chokmah.dk/evagraungaardcoda.html

jeg havde godt nok ikke set det link du har sendt men har fundet det andet
steds

men jeg er stadigt lidt på tynd is mht. hendes bog ( som du også kan se
linket til på siden )

problemet er der ind til vider er en der ikke vil nævnes

jeg ved så ikke rigtigt hvem ansvaret havner ved eller om det fordeles
på den ene side har Eva skrevet det på den anden side har jeg smidt det på
www

og hun skyder jo med skarpt og var sur til det sidste over den berømte "
Gede sag"
se : http://home.worldonline.dk/pjuulm/kafka/gederap.htm

Hvad der dog må siges at være en "bagatel" i forhold til isolations
fængslingen af Karl
for et forhold han intet havde at skaffe med , som de begge da også sener
blev purre fri fundet for
dog ikke kompenseret !

Mv.
Bo M Mogensen