cykeltyveri
Fra : Peter

Dato : 10-09-08 21:28

Hej,

jeg anmeldte en cykeltyveri til politi sidste weekend.

Hvor lang tid går der i gennemsnit inden de fanger tyven og jeg får min
cykel tilbage?

Kan jeg får tyven til at betale mine ekstraomkostninger med bus og tog
osv?

Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke
mig fra deres efterforskning?

mvh,
Peter

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-09-08 21:46

Peter wrote:
> Hej,
>
> jeg anmeldte en cykeltyveri til politi sidste weekend.
>
> Hvor lang tid går der i gennemsnit inden de fanger tyven og jeg får min
> cykel tilbage?

never ever. Anmeld det til forsikringen, vent på erstatningen,
og køb en ny cykel. Du kan muligvis være heldig at den bliver
fundet smidt et eller andet sted om måneder eller år, men så er
den ikke meget værd.

JonB

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 22:09

On 10 Sep 2008 20:27:43 GMT, "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> [...]
>osv?
>
>Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke

Var det meningen at du vile have postet i dk.snak.vittigheder?

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 11-09-08 07:44

brian wrote:

> Var det meningen at du vile have postet i dk.snak.vittigheder?

LOL... good one there...

Fra : Steen Hansen

Dato : 10-09-08 22:10

> [...]

>osv?
>
>Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke

Det er nok meget tvivlsomt om du ser din cykel igen, og at de fanger
tyven, jeg fik sjålet en cykel for 20 år siden og har intet hørt til
dette siden, bortset fra da jeg et par måneder efter fik pengene fra
forsikringen.

Du kommer nok desværre også til selv at betale dine ekstraomkostninger
selv, men så kan jeg glæde dig med at du heller ikke får sorte fingre
fra tryksværten til fingeraftryk, for det bliver der ikke taget.

Steen

Fra : Holst

Dato : 10-09-08 23:09

Peter wrote:

> jeg anmeldte en cykeltyveri til politi sidste weekend.

Ja, det er surt at få stjålet sin cykel.

> Hvor lang tid går der i gennemsnit inden de fanger tyven og jeg får min
> cykel tilbage?

Desværre opklares kun ganske, ganske få cykeltyverier. Sandsynligheden
for at cykeltyven fanges er minimal. Du må derfor forvente, at cyklen
ikke kommer til veje på den måde. Du kan være heldig, at den er smidt et
sted og bliver indleveret som hittegods, men ...

> Kan jeg får tyven til at betale mine ekstraomkostninger med bus og tog
> osv?

Næppe.

> Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke
> mig fra deres efterforskning?

Det gør de næppe.

Anmeld du hellere tyveriet til dit forsikringsselskab.

Det afhænger naturligvis af forsikringsselskabet. Nogle selskaber mener,
at der skal gå mindst 30 dage, førend en erstatning kan udbetales - de
håber vist, at cyklen dukker op. Andre har erkendt, at sådanne cykler
vist ikke dukker op. Da jeg fik stjålet min, modtog jeg erstatningen
mindre end en uge efter tyveriet.

Fra : -=JF=-

Dato : 10-09-08 23:23

Peter skrev:
> jeg anmeldte en cykeltyveri til politi sidste weekend.
Tsk tsk... En syg verden vi lever i!

> Hvor lang tid går der i gennemsnit inden de fanger tyven og jeg får min
> cykel tilbage?
Der går næppe meget mere end en uge.
Det er en kendt sag at cykeltyverier prioteres meget højt, så jeg gætter
på at alt disponibelt mandskab er indkaldt og at de i dette øjeblik er
ved at udspørge den hårde kriminelle kerne på Vesterbro for at finde din
cykel.

> Kan jeg får tyven til at betale mine ekstraomkostninger med bus og tog
> osv?
Ja naturligvis!
Du behøver end ikke gemme taxabon'er eller faktura fra
limousineselskabet. Dit ord er såmænd godt nok.

> Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke
> mig fra deres efterforskning?
Jeg gætter at de har været der når du læser dette.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-09-08 10:35

-=JF=- skrev:
> [...]
> limousineselskabet. Dit ord er såmænd godt nok.

> Jeg gætter at de har været der når du læser dette.

bedste svar af alle..110% :)

- cep

Fra : Snuden

Dato : 10-09-08 23:47

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> osv?
>
> Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke

LOL....god humor

Fra : Knut

Dato : 11-09-08 05:31

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> osv?
>
> Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke

Er du ikke lidt naiv - ingen sætter så mange ressourcer ind for at fange en
skide cykeltyv.

Bliver cycklen fundet og/eller tyven fanget vil det være en ren
tilfældighed.

Knut

Fra : Peter

Dato : 11-09-08 08:43

Knut wrote:

> Er du ikke lidt naiv - ingen sætter så mange ressourcer ind for at
> fange en skide cykeltyv.
>
> Bliver cycklen fundet og/eller tyven fanget vil det være en ren
> tilfældighed.

Hmm. Så kan jeg godt se en god forretningsmodel her....

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 11-09-08 09:27

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev
> Hmm. Så kan jeg godt se en god forretningsmodel her....

Jeg kan se to.

Den første er at kontakte en række forsikringsselskaber, og tilbyde at
hjælpe med at finde stjålne cykler.
Mener dog allerede de har et korps af pensionerede betjente til den slags,
men den kan godt være de kun kikker efter stjælne biler.
Alternativt kunne du blive p-vagt i København - der er planer om at de også
skal lede efter dem:
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/article355273.ece
Jeg tror bare pengene vil være bedre givet ud til sådan nogle her:
http://www.labconfidential.dk/index.php/robotiseret-cykelparkering-afskaffer-cykelkaos/

Den anden er desværre som cykeltyv...

/Peter

Fra : H. Jensen

Dato : 11-09-08 11:36

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Tag det fra en som har fået stjålet 4 cykler i sit liv.

1) Du ser aldrig cyklen, medmindre at du kører rundt til de forskellige
dump-sites alle byer har.
2) Da en ny cykel, som ikke er et supermarkedslig, ikke bruges til daglig
transport så får du heller ingen erstatning for den.
3) Hvis du får erstatning, så stiger din præmie med tiden indtil at du lærer
at lade være med at rapportere den.
4) Du kan købe din gamle cykel på politiauktionen året efter for få 100 kr,
da ingen kan læse serienummeret ordentlig, så den bliver fejlregistreret som
værende uden ejer (Husk at alle bud er givet excl. moms). Jeg fik således to
kørende mountainbikes for kr. 62,50.

--
Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.

Fra : blue

Dato : 11-09-08 15:11

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> (Husk at alle bud er givet excl. moms).

Nix.

Fra : Bo Christensen

Dato : 11-09-08 21:12

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
> "H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> Nix.

OT-OT-OT

Bud afgives uden auktions-gebyr, og tillæges moms.....
Sådan har det været hvergang jeg har været på
hittegods auktion i DK.

Best regards !

Bo Christensen - Nuuk - Grønland

Fra : blue

Dato : 12-09-08 14:58

"Bo Christensen" <bgc@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Bud afgives uden auktions-gebyr, og tillæges moms.....

Der skal *ikke* lægges moms til budsummen!

Der kommer auktionsomkostninger oven i budsummen, herunder salær og moms af
dette. Typisk skal der lægges 20-25 % oven i budsummen.

> Sådan har det været hvergang jeg har været på
> hittegods auktion i DK.

Næppe.

Fra : Henning

Dato : 12-09-08 18:06

On Fri, 12 Sep 2008 15:57:30 +0200, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:

> [...]
>
>Der kommer auktionsomkostninger oven i budsummen, herunder salær og moms af
>dette. Typisk skal der lægges 20-25 % oven i budsummen.

Jeg erindrer nærmere der skulle lægges knap 40% oveni buddet. Mon ikke
det er forskelligt fra sted til sted? Og at det er tydeligt beskrevet
de enkelte steder? (I Jylland er "moms" jo et total ukendt begreb

Fra : Peter

Dato : 14-09-08 11:21

Peter wrote:

> [...]
> osv?
>
> Hvornår kommer politiet for at tage mine fingeraftryk for at udelukke

øh - hvad nu? Jeg har fundet min cykel! Utroligt, men sandt - den sad
ved et busstoppested få hundrede meter der fra hvor jeg bor.

Tror I politiet er interesseret i at efterforske videre? Cyklen har
lidet lidt overlast kan man se, men den kan godt repareres.

Jeg har allerede fået penge udbetalt af forsikring. Skal jeg returnere
dem?

/Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-09-08 11:56

Peter skrev:

> øh - hvad nu? Jeg har fundet min cykel! Utroligt, men sandt - den sad
> ved et busstoppested få hundrede meter der fra hvor jeg bor.
>
> Tror I politiet er interesseret i at efterforske videre?

Nej, men de skal have at vide, at du har fundet cyklen.

> Jeg har allerede fået penge udbetalt af forsikring. Skal jeg returnere
> dem?

Du skal kontakte forsikringsselskabet og fortælle, at du har
fundet cyklen, og hvilke skader den har lidt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : Klaus H

Dato : 14-09-08 13:05

cut
> [...]
> lidet lidt overlast kan man se, men den kan godt repareres.
>
> Jeg har allerede fået penge udbetalt af forsikring. Skal jeg returnere

Så er det ikke din cykel du har fundet. Det er forsikringsselskabets cykel.

Klaus H

Fra : Peter

Dato : 14-09-08 13:13

Klaus H wrote:

> Så er det ikke din cykel du har fundet. Det er forsikringsselskabets
> cykel.

Ok.

Men hvorfor har de parkeret deres cykel ved busstoppestedet? Jeg
indrømmer jeg har taget den med hjem fra busstoppestedet? Er det så
tyveri? Skal jeg sætte cyklen tilbage igen?

/Peter

Fra : Søren Blom

Dato : 14-09-08 13:25

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev

> Men hvorfor har de parkeret deres cykel ved busstoppestedet? Jeg
> indrømmer jeg har taget den med hjem fra busstoppestedet? Er det så
> tyveri? Skal jeg sætte cyklen tilbage igen?

Forsikringsselsabet har ikke parkeret cyklen nogen sider, det er tyven der
har smidt den der. Men efter at du har fået forskringspengene udbetalt, så
er det ikke længere dn cykel men forsikringsselskabets, kontakt dem, så kan
de forklare hvad du videre skal gøe. Nej du skal naturligvis ikke smide
cyklen hvor du fandt den, men behold den hjemme til du har snakkede med
forsikringselskabet, som fortæller dig, hvad du skal gøre.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Peter

Dato : 14-09-08 16:51

Søren Blom wrote:

> [...]
> den, men behold den hjemme til du har snakkede med
> forsikringselskabet, som fortæller dig, hvad du skal gøre.

Jeg tror det er det jeg gør så.

Men ud fra betragtningen at det ikke er min cykel, rent teoretisk,
måtte jeg overhovedet fjerne den der fra hvor den var parkeret? (Måske
havde forsikringselskabet fundet den tidligere og solgt den videre...?)

Og, også rent teoretisk, så snart jeg har fået udbetalt
forsikringspenge for en genstand jeg har fået stjålet (og genstanden
derfor ikke er min længere), burde jeg så fortælle politiet at jeg ikke
længere har fået noget stjålet? Genstanden tilhører
forsikringsselskabet, og det er så dem der har fået noget stjålet og de
skal anmelde tyveriet... eller?

/Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-09-08 17:29

Peter skrev:

> Men ud fra betragtningen at det ikke er min cykel, rent teoretisk,
> måtte jeg overhovedet fjerne den der fra hvor den var parkeret? (Måske
> havde forsikringselskabet fundet den tidligere og solgt den videre...?)

Hvis der var gået et år eller to, kunne det være et problem,
og så kunne det være på sin plads at kontakte politiet for
at høre, om den stadig stod som meldt stjålet. Men
forsikringsselskabet har selvfølgelig ikke kunnet nå at
sælge den til en anden så hurtigt.

> [...]
> forsikringspenge for en genstand jeg har fået stjålet (og genstanden
> derfor ikke er min længere), burde jeg så fortælle politiet at jeg ikke

Nej, for den /har/ jo været stjålet. Men du skal fortælle
politiet, at du har fundet cyklen. Ellers risikerer du at
blive stoppet på den og i første omgang mistænkt for at være
cykeltyven, og når de finder ud af, at det er dig, den blev
stjålet fra, så risikerer du i stedet at blive mistænkt for
forsikringssvindel.

Bemærk, at der er forskel på, om den er blevet fundet, og på
at du ikke længere har fået noget stjålet. Sidstnævnte
tilfælde kan dække over, at du ikke kunne finde den, men at
du nu har fundet den - altså, at den slet ikke har været
stjålet.

> Genstanden tilhører
> forsikringsselskabet, og det er så dem der har fået noget stjålet og de
> skal anmelde tyveriet... eller?

Den er jo allerede meldt stjålet, det skal ikke meldes flere
gange.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af