Anke en sag??
Fra : Dis

Dato : 07-09-08 18:11

Hej NG!!

Hvis en person som har fået fri process til en sag om en lejlighed, taber
sagen i byretten, kan personen så anke sagen uden videre, eller skal
personen søge fri process igen?
Det er sagsøger som har tabt sagen. Jeg tænker på at hvis der er ikke nogen
ulemper ved at anke, så er der vel ingen grund til at man ikke gør det?

Mvh Dis

Fra : Brian K

Dato : 07-09-08 21:51

"Dis" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er sagsøger som har tabt sagen. Jeg tænker på at hvis der er ikke
> nogen ulemper ved at anke, så er der vel ingen grund til at man ikke gør

Hvis personen taber - skal han søge om at få fri process hvis sagen skal
ankes.

Hvis han vandt, ville han få beskikket advokat hvis modparten ankede.

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 07-09-08 21:53

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis personen taber - skal han søge om at få fri process hvis sagen skal
> ankes.

Den blev formuleret lidt uheldigt.

Alle sager kan ankes - men hvis han skal have fri process efter at have tabt
i byretten - så skal han søge om fri proces igen

Fra : Dis

Dato : 07-09-08 22:01

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> "Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Den blev formuleret lidt uheldigt.
>
> Alle sager kan ankes - men hvis han skal have fri process efter at have
> tabt i byretten - så skal han søge om fri proces igen

Takker, sådan forstod jeg det også
Men man skulle anke inden 14 dage, og da der blev søgt fri process tog det 5
måneder.
Får man hurtigere svar anden gang, eller hvordan foregår det?

Mvh Dis

Fra : Brian K

Dato : 09-09-08 00:17

> Takker, sådan forstod jeg det også
> Men man skulle anke inden 14 dage, og da der blev søgt fri process tog det
> 5 måneder.

Så er sagen vist blevet syltet - en anden gang så ryk dem efter 10 dage.

> Får man hurtigere svar anden gang, eller hvordan foregår det?

Der skal søges fri processvist nok inden der afsiges dom (kan godt være at
det er inden domsforhandlingerne, men er ikke helt sikker)

De gange jeg har søgt fri process har jeg fået svar efter:

1 gang: 14 dage
2 gang: 2 dage
3 gang: 4 timer (ja.... 4 timer)

Mvh
Brian

Fra : Dis

Dato : 09-09-08 08:28

> [...]
> det er inden domsforhandlingerne, men er ikke helt sikker)
>
> De gange jeg har søgt fri process har jeg fået svar efter:

1000 tak for svaret...
Skal nok huske det til en anden gang, for det var godt nok nogle lange
måneder når man venter.

Mvh Dis

Fra : Brian K

Dato : 09-09-08 12:01

> 1000 tak for svaret...
> Skal nok huske det til en anden gang, for det var godt nok nogle lange
> måneder når man venter.

Hej

Du kan læse mere her (og ansøge på det første link)

http://www.civilstyrelsen.dk/fri_proces.aspx

http://www.advokatdickmeiss.dk/retshjaelp-fri-process.htm

Mvh
Brian