Forsikringsselskab der ikke er medlem af A~
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 05-09-08 11:53

Skal man automatisk vende tommelfingeren nedaf fordi et forsikringsselskab
ikke er medlem af Ankenævnet for Forsikring?
(Det drejer sig om selskabet Nassau Forsikring der bl.a. tilbyder
bestyrelsesansvarsforsikring til ejerforeninger.)

Jeg kan se at de bl.a. har et samarbejde med Parcelhusejernes Landsforening,
og kan ikke finde skrækhistorier om dem så de er sikkert ok. Men i tilfælde
af tvister med selskabet kan man vel altid gå rettens vej - det er blot
ankenævnet men ikke kan prøve først. (Eller er der andet vi skal være
opmærksom på?)

/Peter

Fra : alexbo

Dato : 05-09-08 15:09

"Peter D. Jørgensen" skrev i

>Men i tilfælde
> af tvister med selskabet kan man vel altid gå rettens vej - det er blot
> ankenævnet men ikke kan prøve først. (Eller er der andet vi skal være
> opmærksom på?)

Selve det at selskabet ikke er medlem forhindrer ikke ankenævnet i at
behandle en klage,
forsikringsselskabet kan til gengæld blot lade som ingenting og undlade at
følge afgørelsen, men det vil gøre en senere retssag langt nemmere for
klageren hvis ankenævnet har behandlet klagen og afgjort i klagers favør.
Det er også muligt at selskabet vil følge en afgørelse, men blot ikke ønsker
at være medlem af ankenævnet.

http://www.ankeforsikring.dk/Om_Ankenaevnet.aspx

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 05-09-08 18:43

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
> http://www.ankeforsikring.dk/Om_Ankenaevnet.aspx

Mange tak, men den burde jeg vist selv have fundet

/Peter

Fra : alexbo

Dato : 05-09-08 20:22

"Peter D. Jørgensen" skrev

> Mange tak, men den burde jeg vist selv have fundet

Velbekomme.
Siden er trods alt nemmere at finde når man på forhånd "ved" den skal være
der.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-09-08 21:05

alexbo wrote:

> forsikringsselskabet kan til gengæld blot lade som ingenting og undlade
> at følge afgørelsen [...]

Det gælder jo sådan set alle selskaber, hvadenten de er medlemmer af
ankenævnet eller ej.

--
Jesper Lund