Ulovligt salg på QXL? .
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 28-08-08 14:05

Er dette her ikke en ulovlig varer at sælge på QXL, der står tydeligt at den
kun må sælges med en ny PCer? .
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=543858534&ErrQuestRep=1#questions

KE Kofod

Fra : N_B_DK

Dato : 28-08-08 15:34

"KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk> wrote in message
> Er dette her ikke en ulovlig varer at sælge på QXL, der står tydeligt
> at den kun må sælges med en ny PCer? .
> http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=543858534&ErrQuestRep=1#questions

Det er fuldt lovligt, hvad microsoft måtte mene af skøre ting, spiller
ikke den store rolle i dk.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : dk_sz

Dato : 29-08-08 03:47

> Det er fuldt lovligt, hvad microsoft måtte mene af skøre ting, spiller
> ikke den store rolle i dk.

Tilgengæld er de vil fri til annulere licensen således den ikke
virker. Ret beset skal OEM vil ses som en del af en handel?
Handlen er vel aldrig reelt korrekt gennemført i såtilfælde?

mvh
Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-08 16:19

KE Kofod / 7100 skrev:

> Er dette her ikke en ulovlig varer at sælge på QXL, der står tydeligt at den
> kun må sælges med en ny PCer? .

Jeg ringede for nogen tid siden til Microsoft for at få afklaret
om man må sælge en Windows OEM-version uden at den følger med en
pc. Det må man gerne. Fyren oplyste at jeg ikke engang behøvede
at købe en mus for at kunne påstå at den var leveret sammen med
hardware (hvad nogen åbenbart har gjort).

--
Bertel

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 28-08-08 16:29

Hvad så med en brugt? .
/KE Kofod.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-08 16:38

KE Kofod / 7100 skrev:

> Hvad så med en brugt?

Det ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Bo

Dato : 28-08-08 10:01

On 28 Aug., 18:29, "KE Kofod / 7100" <d...@baat.dk> wrote:
> Hvad så med en brugt? .
> /KE Kofod.
> ----------------------------

Det er vist meget normalt i denne verden, at man tager en "kopi" til
sig selv, hvilket "ingen" kan se og derved videresælge den originale
vare som brugt, idet pakken afslører at den har været brudt og er ikke
ny mere.
vh Bo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-08 18:09

Bo skrev:

> Det er vist meget normalt i denne verden, at man tager en "kopi" til
> sig selv, hvilket "ingen" kan se

Det kan Microsofts system når den nye køber vil prøve at
registrere sin version.

--
Bertel

Fra : Bo

Dato : 28-08-08 13:59

On 28 Aug., 20:08, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Det kan Microsofts system når den nye køber vil prøve at
> registrere sin version.
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/           FIDUSO:http://fiduso.dk/

Man ringer til Microsofts talemaskine 8070 1315 (gebyrfri) men
forinden gør man sådan
skriv "cmd" i start søgning Vista HP
c:\slui4 - skriver installations-ID ned 54-cifre
den taster man ind på tlf. tasterne og får 54-nye cifre nedskrevet.

Dat det kun var en prøvetest fra min side, fik jeg alligevel ikke brug
for de 54-nye cifre og Microsoft lukkede ikke af for mig med de gamle,
jeg ville bare lige prøve systemet af. vh Bo

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 28-08-08 21:28

Hvad gør man i XP? .
/KE Kofod
---------------------------------------

Fra : Hauge

Dato : 29-08-08 05:29

KE Kofod / 7100 wrote:
> Hvad gør man i XP? .

Spørger i en Windows-gruppe.

Mvh Hauge

Fra : Bo

Dato : 28-08-08 14:03

On 28 Aug., 22:58, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:

> [...]
> for de 54-nye cifre og Microsoft lukkede ikke af for mig med de gamle,
> jeg ville bare lige prøve systemet af.  vh Bo

der skal være mellemrum sådan slui 4

Fra : Bo

Dato : 28-08-08 14:05

> [...]
> for de 54-nye cifre og Microsoft lukkede ikke af for mig med de gamle,
> jeg ville bare lige prøve systemet af.  vh Bo

skal selvfølgelig skrives sådan slui 4 (mellemrum mellem slui
og 4)

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-08-08 16:58

KE Kofod / 7100 wrote:

> Hvad så med en brugt? .

Definer "brugt"? Du køber jo ikke fra Microsoft men fra en butik
(typisk), så en OEM Windows vil altid være "brugt" i en eller anden
forstand. Jeg kan ikke se at der er forskel på om jeg køber den hos
Getmore eller hos en fyr på QXL.

Jeg har en OEM WinXP Home liggende, som jeg købte hos Getmore. I den
forbindelse indgik jeg ikke nogen aftale med hverken Getmore eller
Microsoft om at jeg ikke ville sælge den videre.

Hvis der er tale om en OEM Windows som har være installeret, giver det
ikke mening at sælge den, da den er værdiløs på andre motherboards.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-08-08 18:42

Bo wrote:

> [...]
> selv, hvilket "ingen" kan se og derved videresælge den originale vare
> som brugt, idet pakken afslører at den har været brudt og er ikke ny

Der er et serienummer, som du først kan se når du åbner pakken.

--
Jesper Lund