Regning fra bilværksted. Reel nok eller?
Fra : S.G

Dato : 27-08-08 06:12

I forrige uge var jeg på værksted med min bil.
Jeg skulle have bilen sporet.

Mekanikkeren fandt ud af at min bagbro var skæv, og derfor skulle
denne skiftes.

Han ringede til en ophugger og gav mig en pris på 2800kr inkl moms +
cirka 3 timer a 480kr på at skifte den.
Jeg sagde ja tak, da mekanikkeren lød ret overbevisende omkring prisen
og tiden det ville tage. Jeg fik en tid ugen efter.

Da jeg kommer hjem undersøger jeg priser fra ophuggere, og prisen
ligger typisk på 1000-2000kr for en brugt bagbro. Så jeg graver lidt
mere og 2 dage efter får jeg et tilbud fra et andet autoværksted, der
tager 800kr for bagbro + 1½ times montering af akkurat samme bagbro.

Jeg aflyser straks tiden (2 dage efter de konstarede fejlen og gav mig
en ny tid og det var så 5 dage inden datoen jeg havde fået) ved det
første værksted med beggrundelsen at jeg har fået et andet og billige
tilbud og beder dem sende regningen for mit besøg.

Idag har jeg så fået regningen.

På regningen skal jeg betale for de 45minutter jeg har været der,
fair..... men derudover vil de have 10% af de 2800kr. Den står som
"hjemtaget vare retur"

Jeg er ikke blevet oplyst om noget omkring fortrydelsesret eller hvad
det nu hedder i forbindelse med at aflyse en bestilt reperation.

Mht varen, så kan jeg ikke tro på de har nået at tage den hjem,
derudover bruger de samme ophugger, så jeg tvivler stærkt på, at han
bonger dem i fald den skulle være kommet hjem..Men det er vel reelt
underordnet hvad jeg tror og ved.....:)

Skal jeg bare betale eller har jeg noget at holde min tilfredshed i?

Mvh
S.G
Odense

Så må de gerne bonge mig for de 280kr?

Fra : Bo

Dato : 27-08-08 12:04

On 27 Aug., 15:11, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> [...]
> underordnet hvad jeg tror og ved.....:)
>
> Skal jeg bare betale eller har jeg noget at holde min tilfredshed i?

Inden for autoreservedele branchen er det meget normalt at beregne en
procentsats for returnering af bestilte varer 10% er ikke
uanmindeligt !
Er det rigtigt at fynboer altid bestiller 1 øl og 2 glas ? vh Bo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-08-08 07:39

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Inden for autoreservedele branchen er det meget normalt at beregne en
procentsats for returnering af bestilte varer 10% er ikke

Det var ikke det der var spørgsmålet. Autobranchen laver SÅ mange ting som
ikke er efter lovens bogstav.

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 28-08-08 09:49

"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev

>Jeg er ikke blevet oplyst om noget omkring fortrydelsesret eller hvad
>det nu hedder i forbindelse med at aflyse en bestilt reperation.

Det er fordi det ikke er nogen fortrydelsesret.

>Så må de gerne bonge mig for de 280kr?

Det er da i hvert fald billigere end hvis de bongede dig for hele bagbroen
og fortalte dig at den lå klar til afhentning.

Jeg forstår godt du er utilfreds med prisen, men når du først har
accepteret, så skal du nok være tilfreds med udfaldet.

En helt anden ting er at nogle værksteder har specialiceret sig at at skifte
bagbroer på franske biler, så at dit værksted er dobbelt så dyrt som et
specialværksted er ikke nødvendigvis tegn på at de ikke er reelle i det
daglige.

mvh
Alex Christensen