overført betaling... vare ikke modtaget.. ~
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 15:29

hey.

jeg har D 08-07-2008 overført 235 kr. til reg : 3196 konto nr : 3638427710

jeg har endnu ikke modtaget den mobil jeg skulle have... hun har indrømmet
via email at hun ikke hars endt den og lovet mig pengene tilbage om en uge
(det er snaret 14 dage siden)

det var en ganske almindelig handel mellem 2 private....

overførslen foregik ved hjælp af almindelig bank overførsel....

dengang var jeg så dum så jeg ikke fik navn og adresse... er siden lavet
om:)

men hvordan får jeg de penge igen eller bare bliver så træls at jeg til
sidst får dem igen?

har været i banken og få dem til at kontakte hendes bank... var jeg igår...
har ikke hørt fra dem endnu...

nogen gode tips?

mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Knut

Dato : 19-08-08 15:34

Uanset situationen er træls og p....irriterende er det så værd at bruge alt
for mange timer i håbet om at få så ringe et beløb retur?

Knut

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 15:45

JA!

Om det så var en flad 10´er... så ville jeg gå hele vejen og gerne lidt
længere!

Det er ikke de 235 kr.... men princippet i det...! har jeg ret... så har jeg
ret! Koste hvad det vil!

Fra : Knut

Dato : 19-08-08 16:35

Ja sådan kan man jo også spilde sin tid fremfor at erkende at man har været
naiv og så komme videre i livet!

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 16:37

> Ja sådan kan man jo også spilde sin tid fremfor at erkende at man har
> været naiv og så komme videre i livet!

eller give folk en lærestreg så de ikke gør det mod andre....!

Fra : Knut

Dato : 19-08-08 17:00

Hvis du selv tror det virker så god fornøjelse!!

Fra : alexbo

Dato : 19-08-08 17:22

"Nikolai R. jensen" skrev

> Det er ikke de 235 kr.... men princippet i det...! har jeg ret... så har
> jeg ret! Koste hvad det vil!

Jeg synes at principielle grunde er de ringeste grunde, principper er
noget man har i stedet for karakter.
Hvis man ikke kan eller vil give en fornuftig forklaring på hvorfor man gør
som man gør, siger man at det er af principielle årsager.

Men hvis "koste hvad det vil", opfatter risikoen for en bedragerianmeldelse,
så skulle det være muligt at indbetale til sig selv fra fremmed konto med et
FI kort.
Regnr. 3196 er Danske Bank, så et FI kort sendt til Danske bank der
overfører fra sælgers konto til din.

Jeg har brugt systemet med girokonto, og det burde kunne virke med FI.

Der er den mulighed at sælger vil klage når hun ser kontoudtoget, men der er
også den mulighed at sælger vælger at lade tingene være.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-08-08 19:18

> [...]
> overfører fra sælgers konto til din.
>
> Jeg har brugt systemet med girokonto, og det burde kunne virke med FI.

Den "opskrift" burde du holde for dig selv.

Fra : Bo

Dato : 19-08-08 14:37

On 19 Aug., 19:22, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> Der er den mulighed at sælger vil klage når hun ser kontoudtoget, men der er
> også den mulighed at sælger vælger at lade tingene være.

Korrekt som man gjorde i giro-tiden, men hvorfra kender Nikolai R.
jensen sælgers underskrift fra (når han ikke engang kender navnet)
vh Bo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-08 15:40

Nikolai R. jensen skrev:

> men hvordan får jeg de penge igen

Det gør du i praksis kun hvis du kan få personen til at hoste op
med dem. Alternativet er en (urealistisk) retssag.

> har været i banken

Banken kan intet stille op.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 15:45

> Det gør du i praksis kun hvis du kan få personen til at hoste op
> med dem. Alternativet er en (urealistisk) retssag.

> Banken kan intet stille op.

ved jeg egentligt godt... men jo mere træls og irreterende jeg bliver... så
kan det jo være at hun på et tidspunkt bliver så træt af mig hun giver mig
mine penge igen...

hvad med inkasso? tager de sådanne sager...?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-08 18:28

Nikolai R. jensen skrev:

> hvad med inkasso? tager de sådanne sager...?

Der er nogle mennesker der må betale hundretusindvis af kroner i
lærepenge. Glæd dig over at du slap med 235 kr.

--
Bertel

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-08-08 17:53

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> overførslen foregik ved hjælp af almindelig bank overførsel....
>
> dengang var jeg så dum så jeg ikke fik navn og adresse... er siden lavet

Hvordan med at indbetale 25 øre til hendes konto i en bank - var der ikke
engang dér mulighed for at få en kvittering med modtagers navn og adresse
på?

--
Per

Fra : _

Dato : 25-08-08 18:23

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> engang dér mulighed for at få en kvittering med modtagers navn og adresse

Nej.

Fra : Kell Petersen

Dato : 09-10-08 13:31

<<<<<<<<princip<<<<<<<<<<<<<

Det er jo en smags sag.
Men hvis der slet ikke var nogen som fastholdt den ærlighed man måtte
forvente ved køb og salg,
i disse grupper eller DBA gul & gratis, osv....
med at stresse og hænge folk ud ,,
ender det vel med at vi alle sætter, alt til salg for nogle 100,- og
modtager en masse små beløb uden at sælge et klap..
i håb om at køber ikke gider, eller bliver frarådet at gøre mere ved det.

Mener at politiet har en bagatelgrænse på 500,- ved internet-handel.
Jeg kan godt se at det i mange/alle tilfælde bliver dyrer at få sine penge
tilbage.
f.eks bropenge til tæskehold...osv...
Eller spildt fritid /timeløn

Men jeg er vel også naiv , da jeg tit tænker at det jo kun er penge.
Men det jeg kunne få for dem, er vigtige ting for mig , og at vide at man
kunne falde i hænderne på en lille svindler
kan da godt få mig til at koge , når man høre diverse kommentarer om at man
skal glemme pengene, og lade platuglerne slippe afsted med det,
og at man bare skal få sig et liv.

Nu kunne jeg aldrig finde på at købe lige netop sådan en vare , som man kan
få i hver anden butik butik, men jeg er tit ude for at skulle købe gamle
brugte, og udgåede dele
til f..eks Bil eller MC.
Og at vente en uge eller 14 dage på en stump/del inden at man opdager at
man aldrig får hverken del eller penge er sku surt.
mvh.
Kell