renovationspligt
Fra : Ralph

Dato : 07-08-08 23:44

Jeg har en minkfarm, den har en adresse, der bor ingen mennesker på
adressen, alligevel kræver kommunen (Morsø) at jeg betaler
renovationsafgift - kan det være korrekt?
Jeg har ingen skraldespand, har aldrig set skraldemand på min grund, jeg
"får" dog 52 kvalitetsskraldeposer "frit" leveret een gang om året.

--
Ralph

Fra : Bo

Dato : 08-08-08 03:55

On 8 Aug., 01:43, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har ingen skraldespand, har aldrig set skraldemand på min grund, jeg
> "får" dog 52 kvalitetsskraldeposer "frit" leveret een gang om året.

Hej Ralph
Hver kommune har sine egne regler, dvs. renovationsregulativet, den må
du kunne finde på kommunens internetside.
vh Bo

Fra : Bo

Dato : 08-08-08 04:05

On 8 Aug., 12:55, Bo <solfran...@gmail.com> wrote:

> Hej Ralph
> Hver kommune har sine egne regler, dvs. renovationsregulativet, den må
> du kunne finde på kommunens internetside.
> vh Bo

den er her:
http://forsyning.morsoe.dk/renovation/Affaldsplan.pdf

Jeg tror ikke du kan slippe med betaling, fordi du siger du HAR IKKE
noget affald !
Ellers kunne 2 naboer med lidt affald slå sig sammen og dele et stativ/
sæk/bøtte/container og derved spare penge, og du kan heller ikke
bestille halve portioner mad på plejehjem eller en halv kop kaffe bare
for at nævne de spidsfindigheder jeg har hørt gennem tiderne. vh Bo

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 09-08-08 07:13

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har ingen skraldespand, har aldrig set skraldemand på min grund, jeg
> "får" dog 52 kvalitetsskraldeposer "frit" leveret een gang om året.

I Aabenraa kommune kan man selv lave en aftale med en privat renovatør. Her
er der ikke noget krav om, at man skal bruge den kommunale. Gælder dog kun
for erhvervsvirksomheder.
Undersøg om ikke du også har den mulighed.
Ham vi bruger i firmaet siger, at der er indført en ny lov, som giver alle
virksomheder lov til selv at vælge renovatør. Om det passer ved jeg ikke.
Hvis du også kan lave en sådan aftale, så lav evt. en aftale med den
private, om han ikke kan komme forbi én gang om året.
Det må jo være nok i dit tilfælde.
Hilsen Matthias

Fra : Bo

Dato : 10-08-08 06:15

On 9 Aug., 09:12, " Matthias H Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:

> [...]
> Hvis du også kan lave en sådan aftale, så lav evt. en aftale med den
> private, om han ikke kan komme forbi én gang om året.

I den erhvervsvenlige Tove Larsen kommune har de vedtaget egne regler
for Brugerbetaling, som alle de 98 andre kommuner har vedtaget deres
regler, eks den omtalte forskel i pensionisters betaling til mad-
ordning hvor Høje Taastrup er landets billigste mod Egedal landets
dyreste. De 98 "selvstændige kommuner" har hver især egne regler for
det Brugerbetalte financierede område, hvorimod det Skattefinancierede
er der lov for. Af tidligere link til Renovationsregulativet er også
nævnt regler for Erhvervsvirksomheder. vh Bo