Varer taget retur, men pengene kommer ikke~
Fra : Morten

Dato : 05-08-08 14:04

Hej

Jeg købte en containerfuld brænde for noget tid siden, men det levede ikke
op til beskrivelsen - sælger afhentede varen igen, men trods utallige
henvendelser har han ikke overført pengene retur.

Købt: Privat, Den Blå Avis
Betalt: Kontooverførsel
Leveret/Afhente: Vognmand
Kvittering: Ingen

De beviser jeg har for købet er:

Screenshot af annoncen fra DBA
Kvittering på overførsel af beløbet til ham
En del naboer der kan bevidne at vareren blev leveret og afhentet igen af
vognmand

Hvad kan jeg gøre for at få mine penge?

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-08-08 14:45

Morten wrote:

> Hvad kan jeg gøre for at få mine penge?

Sent et brev med angivelse af seneste betalingsfrist om f.eks. 14 dage.
Derefter kan du sende 3 rykkere med et par ugers mellemrum, og opkræve
100 kr per gang. Ultimativt er du nødt til at gå til domstolene.

--
Jesper Lund

Fra : Morten

Dato : 05-08-08 18:18

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> Sent et brev med angivelse af seneste betalingsfrist om f.eks. 14 dage.
> Derefter kan du sende 3 rykkere med et par ugers mellemrum, og opkræve
> 100 kr per gang. Ultimativt er du nødt til at gå til domstolene.

Må man som privat person, til privat person - også opkræve rykkergebyrer?

Hvis jeg stævner ham og betaler for det, så er problemet jo at han højst
sansyneligt vil betale forholdsvis hurtigt, da sagen jo er rimelig klar -
men jeg er jo stadig så nødt til at køre sagen hele vejen, alene for at få
udgifterne dækket ...