Skal priser angives med moms ifølge loven?
Fra : MooreHojer

Dato : 01-08-08 10:40

Hej NG

Er det korrekt at den danske lovgivning kræver at priser angives med moms?
Er der forskel på om det er en "fysisk"butik eller online og om det er til
private eller erhverv?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-08-08 10:45

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote in message
> [...]
> Er der forskel på om det er en "fysisk"butik eller online og om det er til

Hvis man primært henvender sig til private kunder, så skal priserne være med
moms.

I JP's erhvervstillæg kan man f.eks. ofte finde priser i annoncer uden moms,
hvorimod samme annoncer er med moms i de øvrige sektioner.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-08 11:53

Uffe Kousgaard skrev:

> Hvis man primært henvender sig til private kunder, så skal priserne være med
> moms.

Og hvis begge priser angives, skal den momsede være tydeligst.

--
Bertel

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-08-08 06:48

Bertel Lund Hansen wrote:

> Og hvis begge priser angives, skal den momsede være tydeligst.

Skiltningen er omvendt ude i Metro, men det er udelukkende for
erhvervsdrivende (tror jeg nok).
Der skal man næsten have lup for at finde den momsede pris.

Stig Johansen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-08-08 07:34

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
> Skiltningen er omvendt ude i Metro, men det er udelukkende for
> erhvervsdrivende (tror jeg nok).

Jo Metro er en grossist virksomhed og må
derfor gerne skilte med umomsede priser,
bare prisen incl moms er i parantes.
Sådan er det i al B2B.

> Der skal man næsten have lup for at finde den momsede pris.

Så syntes jeg du skulle besøge en øjenlæge, for
jeg læser da skiltene fint og jeg burde ellers også
gå med briller

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-08-08 08:38

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
> Sådan er det i al B2B.

> Så syntes jeg du skulle besøge en øjenlæge, for
> jeg læser da skiltene fint og jeg burde ellers også

Metro må gerne skilte uden moms - og de handlende er normalt
organisationer og medlemmer af organisationer som fx Danmarks
lærerforening. Der er endvidere krav om indkøb for et bestemt
beløb om året og det er ikke alle og enhver der kan få et
metrokort - jeg har et gennem min organisation.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-08-08 11:46

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lærerforening. Der er endvidere krav om indkøb for et bestemt beløb om
> året og det er ikke alle og enhver der kan få et metrokort - jeg har et
Der er du nok lidt på vildspor. Metro er grossist virksomhed
og er derfor mest for detailbutikkerne (B2B). Man skal blot være
momsregistreret for at få kort dertil. Virksomhederne kan så
få udstedt medarbejderkort så de kan købe ind på firmaets
vegne. At der så handles mere privat er en anden snak.
Men der er ikke nogen beløbsgrænse for at opretholde sin
ret til at handle der. Meeeeennnnn hvis man køber rigtig meget
kan man blive GULDkort kunde og få lov til at parkere
i et særligt indelukke, og få lov til at bruge nogle specielle
udgangskasser (ikke så lange køer).

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-08-08 12:05

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message

> Men der er ikke nogen beløbsgrænse for at opretholde sin
> ret til at handle der.

Jo, mit blev inddraget, da jeg ikke handlede der ofte nok.

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-08-08 12:16

Uffe Kousgaard wrote:
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message

> Jo, mit blev inddraget, da jeg ikke handlede der ofte nok.

Ordet "Jo" plejer at være indledningen på en modsigelse. Jeg kan ikke
se, at du modsiger Andersen.

--
Allan Olesen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-08-08 12:47

"Allan Olesen" <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote in message

> Ordet "Jo" plejer at være indledningen på en modsigelse. Jeg kan ikke se,
> at du modsiger Andersen.

Hvis vi skal være meget præcise, så havde jeg ikke handlet for
tilstrækkeligt meget indenfor en given periode. Havde der ikke været et
minimumskrav indenfor en periode, så ville jeg ikke være blevet "smidt" ud.
Det mener du måske ikke er i modsætning til Andersen?

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-08-08 14:22

Uffe Kousgaard wrote:
> Det mener du måske ikke er i modsætning til Andersen?

Det har jeg ikke forholdt mig til, eftersom det var noget helt andet, du
først skrev.

--
Allan Olesen

Fra : Gamle

Dato : 02-08-08 20:13

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> et minimumskrav indenfor en periode, så ville jeg ikke være blevet
> "smidt" ud. Det mener du måske ikke er i modsætning til Andersen?

Sakset fra Metro's betingelser.

10. Hvorfor får jeg brev om at mit METRO-kort vil blive lukket?
Når METRO ikke har konstateret aktivitet på et kundenummer i 23 måneder,
sender vi et brev ud, hvor vi spørger, om du stadig ønsker at være kunde. Vi
lukker ikke et kundekort uden videre, men blot fordi vi ønsker at rydde op
blandt de ubrugte kundenumre. Hvis du på den ene eller anden måde reagerer
på vores henvendelse, vil vi med største fornøjelse bevare din kundestatus.
Der kan være mange grunde til, at et METRO-kort ikke bliver brugt. F.eks.
kan virksomheden være flyttet langt væk fra METRO, eller virksomheden kan
være lukket. Der kan have været udskiftninger i personalet, kortet kan være
bortkommet, eller måske benytter du i stedet et kort med et nyt kundenummer.

17. Hvorfor får jeg ikke METRO-posten længere?
Det skyldes oftest, at du ikke har handlet i METRO i lang tid. For at kunne
tilbyde vore kunder de lavest mulige priser, er vi nødsaget til at holde
vore omkostninger nede på et minimum. Det betyder bl.a., at man skal købe
for minimum DKK 500,- i de forløbne tre måneder for stadig at modtage
METRO-posten.

Man bliver i k k e smidt ud.

Mvh.
Torben

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-08-08 21:34

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe for minimum DKK 500,- i de forløbne tre måneder for stadig at modtage

Lige den pasus jeg også er faldet over. Du kom bare først
(det brokker din kone sig i øvrigt også over)

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-08-08 08:22

Andersen [3650] wrote:

> "Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
>>

> Så syntes jeg du skulle besøge en øjenlæge, for
> jeg læser da skiltene fint og jeg burde ellers også
> gå med briller

He - det er nu fordi jeg har det med at glemme, at tage mine briller med :)

Stig Johansen