Konfiskerer ATP alt ved dødsfald?
Fra : Fister

Dato : 29-07-08 23:39

Er det virkeligt korrekt at ATP stjæler/konfiskerer alt hvad folk er blevet
tvunget til at opspare gennem hele livet, når de dør?
I så fald ja - kan sådanne forbrydelser anmeldes til EU da jeg antager at de
danske magthavere er de egentlige bagmænd ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-08 23:49

Fister skrev:
> Er det virkeligt korrekt at ATP stjæler/konfiskerer alt hvad folk er
> blevet tvunget til at opspare gennem hele livet, når de dør?

Nej.
http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/index/privat/ATP_Livslang_Pension/Hvor-meget-kan-du-faa/Ved-doed
Samme link i kort form: http://tinyurl.com/5jlspo

> I så fald ja - kan sådanne forbrydelser anmeldes til EU

Nej, der er ikke tale om en forbrydelse. Det er fastlagt i
en lov, der passende kaldes ATP-loven:

> da jeg antager
> at de danske magthavere er de egentlige bagmænd ?

Det kan du antage i news:dk.politik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Fister

Dato : 30-07-08 09:13

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Nej.

Jo, min far døde for nylig og de svin har stålet ALT hvad han har sparet op
hele livet. Han har altid været modstander af denne skjulte skat, men
beløbene er blevet frarøvet ham løbende og nu hælder de hans surt tjente
penge i det store sorte hul, grrrr - fucking magthavere

Fra : Klaus H

Dato : 30-07-08 09:22

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:g6p7qq$s6v$1@registered.motzarella.org...
> [...]
> beløbene er blevet frarøvet ham løbende og nu hælder de hans surt tjente
> penge i det store sorte hul, grrrr - fucking magthavere

Som jeg ser det har du 3 muligheder.
1. Gå ind i politik og få systemet ændret den vej.
2. Accepter forholdene som de er.
3. Forlad landet og flyt til et der bedre passer dig.

Klaus H

Fra : Bjarne

Dato : 30-07-08 11:57

Fister skrev:
> [...]
> beløbene er blevet frarøvet ham løbende og nu hælder de hans surt tjente
> penge i det store sorte hul, grrrr - fucking magthavere

Kondolerer.

Men pengene hældes ikke i noget sort hul.
Reglerne for udbetaling er ganske vist ikke retfærdige efter din
opfattelse, men pengene forsvinder ikke.
Det er nu engang sådan med en pension, at de, der lever længst, har mest
ud af den.
Hvis man ændrede reglerne sådan at efterladte kunne arve opsparingen,
ville der være mindre at dele ud til dem, der pensioneres.

Bjarne

Fra : Ole Christiansen

Dato : 31-07-08 07:10

> [...]
> beløbene er blevet frarøvet ham løbende og nu hælder de hans surt tjente
> penge i det store sorte hul, grrrr - fucking magthavere

Der er ikke lommer i ligklæder. Og sådan en fucking søn burde være arveløs.

Fra : Knut

Dato : 30-07-08 06:02

"Fister" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> I så fald ja - kan sådanne forbrydelser anmeldes til EU da jeg antager at
> de danske magthavere er de egentlige bagmænd ?

Bagmændene er blandt andet dig selv - som har været med til at vælge
politikerne som laver nogle love som ATP administrerer.

Knut

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-07-08 10:02

"Fister" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Er det virkeligt korrekt at ATP stjæler/konfiskerer alt hvad folk er
> blevet tvunget til at opspare gennem hele livet, når de dør?

Nej, ATP er en livsvarig pension. Nogle dør tidligt og får ikke så meget
udbetalt, andre lever længe og får meget udbetalt.

Man er altså ikke garanteret at få samme beløb tilbage som man har
indbetalt. Heller ikke arvingerne.

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-07-08 12:24

Uffe Kousgaard wrote:

> Nej, ATP er en livsvarig pension. Nogle dør tidligt og får ikke så meget
> udbetalt, andre lever længe og får meget udbetalt.

Det samme gør sig gældende for en del almindelige pensionsordninger,
nemlig dem som er struktureret som livrente. Alternativet er
ratepensioner, hvor der kun er penge til 10 års udbetalinger. Fedt for
arvingerne hvis pensionisten kradser af tidligt i forløbet, men mindre
fedt for de pensionister som lever længe

I øvrigt er der to ATP ordninger. Den oprindelige, som er en livrente, og
den nye SP ordning (hvor indbetalingerne p.t. er suspenderet) som er en
ratepension.

--
Jesper Lund