Hvorfor tales der......
Fra : Malene P

Dato : 17-09-08 17:16

....... om en "uvildig undersøgelse" i forbindelse med Ombudsmandens
undersøgelse af Udlændingeservice? Er der nogen, der IKKE kan forventes at
lave en uvildig undersøgelse, er det sgu da netop ham, der fik gennemkuppet
den landsskadelige udlændingelov i 1983, der startede massetilstrømningen af
fremmede, indtil den nye regering med støtte fra DF fik sat en lille prop i
hullet. I storbyernes natteliv ser vi aktuelt, hvad den farlige fyr har
været skyld i -og er nogen i tvivl, kan man dagligt finde masser af
eksempler på de fremmedes hærgen som direkte følge af hans forbandede lov.
Det nytter jo ikke noget at killfiltre eller tilsvine mig for at linke til
disse problemer, som Ombudsmanden banede vejen for i 1983. Mon han kan være
"uvilldig" over for de, der i 2001 satte en bremse på hans projekt "ødelæg
Danmark via de fremmede"? Næppe. Stop ham, før han får lirket proppen ud og
starter endnu en flodbølge af problematiske fremmede som hans mere end
villige værktøj.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 17-09-08 17:41

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> starter endnu en flodbølge af problematiske fremmede som hans mere end

SATANS OSSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Malene P (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 18:37

Malene P skrev:
> [...]
> starter endnu en flodbølge af problematiske fremmede som hans mere end

Der tales naturligvis om uvildig undersøgelse, fordi det er en
100% uvildig undersøgelse. Ombudsmandens opgave er at sikre at
politikerene overholder landes love, det er en ganske fornuftig
og sund opgave, at politikerne bliver kikket efter i kortene,
og at de overholder de love der er.
Hvis man er uenig i den ene eller anden lov, må man på ægte
demokratisk vis, arbejde på at få lavet loven om, i stedet
for at overtræde loven.
Med tamil sagen så vi et skræmmende eksempel på anløbne
politikere der ville gå langt for at undgå at ombudsmanden
skulle afsløre deres svindel.

Fra : Malene P

Dato : 17-09-08 18:46

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med tamil sagen så vi et skræmmende eksempel på anløbne
> politikere der ville gå langt for at undgå at ombudsmanden

Og hvem skal så stoppe en anløben ombudsmand, der lige præcis i dette
tilfælde IKKE kan forventes at optræde uvildigt?

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 18:55

Malene P skrev:
> [...]
>
> Og hvem skal så stoppe en anløben ombudsmand, der lige præcis i dette
> tilfælde IKKE kan forventes at optræde uvildigt?

Ombudsmanden er netop ikke anløben, han passer bare sit
arbejde. At du ikke kan lide den mest sandsynlige konklusion
på ombudsmandens arbejde er en anden sag, der er også mange
der bander over at politibetjente passer deres arbejde ved
f.eks. at standse spritbilister.
Det eneste ombudsmanden kan, er at lave en raport hvori
han fortæller hans syn på sagen, er politikerne uenige,
må de argumentere og/eller sende deres hær af jurister
efter ombudsmanden.

Fra : Malene P

Dato : 17-09-08 19:08

> [...]
> han fortæller hans syn på sagen, er politikerne uenige,
> må de argumentere og/eller sende deres hær af jurister

Det vil der nok også blive al mulig grund til, idet det netop var hans
projekt, VKO fik sat en bremser for i 2001.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 19:21

Malene P skrev:
> [...]
>
> Det vil der nok også blive al mulig grund til, idet det netop var hans
> projekt, VKO fik sat en bremser for i 2001.

Det er jo noget vrøvl, det er ikke ombudsmanden der
laver lovene, det er politikerne. Indvandringen er
ikke ombudsmandens projekt, det er politikernes
projekt, det er fuldstændig forfejlet at forsøge
at give ombudsmanden skylden. Det eneste ombudsmanden
kan er at sikre at politikerne overholder deres egne
love. Skyd ikke budbringeren.

Fra : Malene P

Dato : 17-09-08 19:28

> [...]
> at give ombudsmanden skylden. Det eneste ombudsmanden
> kan er at sikre at politikerne overholder deres egne

Selv ævl. Det var den nuværende ombudsmand, der fik gennemtrumfet den
hæslige udlændingelov fra 1983. Lad være med at forsøge at påstå, at han på
nogen måde kan være "uvildig" undersøger imod de, der heldigvis satte en
delvis stopper for den skade, han har gjort på Danmark og danskerne.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 19:35

Malene P skrev:
> [...]
> proppen
> end
>
> Selv ævl. Det var den nuværende ombudsmand, der fik gennemtrumfet den

Jeg er ikke bekendt med at ombudsmanden kan vedtage
love i Danmark. Dine krampagtige forsøg på at vælge
skylden over på en uvildig embedsmand er intet andet
end ansvarsforflygtigelse, for det er et flertal i
folketinget der vedtager lovene i Danmark.

> Lad være med at forsøge at påstå, at han på
> nogen måde kan være "uvildig" undersøger imod de, der heldigvis satte en
> delvis stopper for den skade, han har gjort på Danmark og danskerne.

Lad være med at skyde budbringeren.

Fra : Malene P

Dato : 17-09-08 19:41

Ombudsmandens

> Jeg er ikke bekendt med at ombudsmanden kan vedtage
> love i Danmark.

Prøv så lige at Google dig lidt frem til 1983

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 19:45

Malene P skrev:

> Prøv så lige at Google dig lidt frem til 1983

Prøv lige at fortælle mig hvor der står at ombudsmanden
kan eller har kunnet vedtage love i Danmark.
Det kan du naturligvis ikke, og hele din løse argumentation
falder på gulvet, og tilbage står at du ikke ønsker at
politikerne skal overholde landets love.

Vi andre synes naturligvis at politikerne skal overholde
de love de selv laver.

Fra : Malene P

Dato : 17-09-08 19:52

> Prøv lige at fortælle mig hvor der står at ombudsmanden
> kan eller har kunnet vedtage love i Danmark.

Gammeltoft var primusmotor i vedtagelsen af den hæslige udlændingelov i
1983.Er du uenig i det? Men OK -det var et fejt politisk flertal, der vedtog
den Er du så tilfreds? Men forventer du stadigvæk seriøst, at Gammeltoft kan
optræde uvildig i undersøgelsen af modstanderne af sit projekt?

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 20:00

Malene P skrev:
> [...]
> den Er du så tilfreds? Men forventer du stadigvæk seriøst, at Gammeltoft kan
> optræde uvildig i undersøgelsen af modstanderne af sit projekt?

Ja, jeg er tilfreds med at du erkender at det er
folketinget der vedtager lovene i Danmark.

Jeg har stor tiltro til at ombudsmanden kan passe sit
arbejde og lave en uvildig undersøgelse, ellers må
folketinget finde en anden, eller argumentere imod
ombudsmandens konklusion.

Problemet er jo at du forsøger at miskreditere
ombudsmanden på forhånd, uden nogen form for argumenter,
fordi du ikke kan tåle at høre sandheden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-09-08 20:31

On Wed, 17 Sep 2008 20:59:40 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Problemet er jo at du forsøger at miskreditere
>ombudsmanden på forhånd, uden nogen form for argumenter,
>fordi du ikke kan tåle at høre sandheden.

Nørj, hvor du kører derudaf. Du taler om "sandheden". I dine øjne er
der tilsyneladende slet ikke behov for en undersøgelse, da "sandheden"
allerede er veletableret.

Fakta er, at den nuværende ombudsmand har en fortid, hvor han aktivt
medvirkede til at åbne landets grænser for masseindvandring. Det kan
man så lide eller ej. Det ændrer ikke ved, at han er partshaver i
denne sag. Han er derfor ikke "uvildig" lige meget hvor meget, du
forsøger at afspore debatten til et spørgsmål om, hvem der vedtager
landets love.

Det er god kutyme i dette land, at man sætter sig selv uden for døren
i sager, hvor man er partshaver. Det er én af grundene til, at Danmark
scorer toppoints, når man vurderer landes "gennemsigtighed" - dvs.
hvor korrupte eller ikke-korrupte lande er. Typer som dig ønsker at
smadre dette gode omdømme. Må I ikke få held til det.

--

-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 21:01

Jens Bruun skrev:

> Nørj, hvor du kører derudaf. Du taler om "sandheden". I dine øjne er
> der tilsyneladende slet ikke behov for en undersøgelse, da "sandheden"
> allerede er veletableret.

Ombudsmanden opgave er at finde ud af hvad sandheden
er, Malene P er bange for at få sandheden afdækket og
vil derfor stoppe ombudsmanden, eller om ikke andet
forsøge at bilde folk ind at ombudsmanden ikke er
uvildig.

> [...]
> denne sag. Han er derfor ikke "uvildig" lige meget hvor meget, du
> forsøger at afspore debatten til et spørgsmål om, hvem der vedtager

Du vender igen tigene på hovedet. Malene P påstod at
det var ombudsmanden der havde vedtaget vores love,
det er naturligvis ikke tilfældet, det er folketinget
der vedtager lovene. Ombudsmanden er 100% uvildig,
og det er dig og Malene P der forsøger at afspore
debatten, fordi I ikke ønsker at ombudsmanden skal
fortælle sandheden.

> [...]
> hvor korrupte eller ikke-korrupte lande er. Typer som dig ønsker at
> smadre dette gode omdømme. Må I ikke få held til det.

Ombudsmanden er på ingen måde partshaver i den sag,
han er i gang med at undersøge. Var han det kunne
man naturligvis stoppe ham på den baggrund, men alle
ved at ombudsmanden er 100% habil i sagen, så man fosøger
at stoppe ham på alle andre måder.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-09-08 21:37

Bertel Brander wrote:

> [...]
> man naturligvis stoppe ham på den baggrund, men alle
> ved at ombudsmanden er 100% habil i sagen, så man fosøger

Æhm, for at du nu helst ikke skal gøre dig TOTALT til grin, kan jeg så ikke
lige for en god ordens skyld få dig til at tjekke dèt link, jeg angiver i et
andet indlæg i denne tråd?

Og i mellemtiden OGSÅ lige tjekke dette link:

http://www.ombudsmanden.dk/ombudsmanden/gammeltoft-hansen/

....herunder ikke mindst følgende interessante oplysning, herunder direkte
citeret fra hans CV:

"1977-1984 - Formand for Dansk Flygtningehjælp."

Med andre ord har manden altså gennem næsten 10 år haft begge ben placeret
så godt og grundigt i den såkaldte "flygtninge"-industri, at det synes
ganske klart at manden stadig har om ikke ligefrem nuværende personlige
økonomiske interesser i indvandring, så i hvert fald nogle ganske afsindigt
klare /politiske holdninger/ dertil...

(Medmindre han da ligefrem for ganske nyligt har foretaget en hidtil ukendt
kovending...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 21:49

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> ganske afsindigt klare /politiske holdninger/ dertil...
>
> (Medmindre han da ligefrem for ganske nyligt har foretaget en hidtil

Inden du gør dig selv fuldstændig til grin, kunne du så
ikke lige overveje det faktum at sagen ikke drejer sig
om en lov vedtaget af folketinget i 83, men om integrations
myndighedernes fortolkning og forvaltning af en ganske anden
lov 25 år senere?

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-09-08 22:07

On Wed, 17 Sep 2008 22:00:51 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>vil derfor stoppe ombudsmanden, eller om ikke andet
>forsøge at bilde folk ind at ombudsmanden ikke er

Nej, og det bliver ikke rigtigt af, at du gentager det i én
uendelighed. Malenes påstand er, at ombudsmanden* ikke* er uvildig i
denne sag. Deri har hun 100% ret.

>Du vender igen tigene på hovedet. Malene P påstod at
>det var ombudsmanden der havde vedtaget vores love

Ne, det har Malene ikke påstået. Måske du kan finde et citat fra
Malene frem, der understøtter din åndssvage påstand?

>det er naturligvis ikke tilfældet, det er folketinget
>der vedtager lovene.

Sig mig - tror du, du taler til en flok børnehavebørn?`

> Ombudsmanden er 100% uvildig,

Nej. I denne sag er ombudsmanden ikke uvildig, da han har en fortid
som partshaver i sagen. Længere er den ikke.

>og det er dig og Malene P der forsøger at afspore
>debatten, fordi I ikke ønsker at ombudsmanden skal
>fortælle sandheden.

Jeg er pisseligeglad med "sandheden". Skal der partout laves en
"uvildig" undersøgelse, så for mig ingen alarm. Det skal bare ikke
være den nuværende ombudsmand, der skal stå for den.

> [...]
>man naturligvis stoppe ham på den baggrund, men alle
>ved at ombudsmanden er 100% habil i sagen, så man fosøger

Du kører bare derudaf, hva'? Ombudsmanden er 100% inhabil i denne sag,
og at fastholde for enhver pris, at det er ham, der skal varetage en
"uvildig" undersøgelse kan alene skyldes, at du netop *ikke* ønsker
nogen form for sandhed frem, men derimod ønsker en forudbestemt
konklusion.

--

-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 22:18

Jens Bruun skrev:

> Nej, og det bliver ikke rigtigt af, at du gentager det i én
> uendelighed. Malenes påstand er, at ombudsmanden* ikke* er uvildig i
> denne sag. Deri har hun 100% ret.

Du gad så ikke lige læse tråden, det er også ok.

Selvfølgelig er ombudsmanden uvildig, havde der været
et problem var han aldrig gået ind i sagen og/eller
han var blevet taget af sagen igen øjeblikkeligt.

> Ne, det har Malene ikke påstået. Måske du kan finde et citat fra
> Malene frem, der understøtter din åndssvage påstand?

Prøv lige at læse den tråd du deltager i.

> Sig mig - tror du, du taler til en flok børnehavebørn?`

Man kan ofte få det indtryk

> Nej. I denne sag er ombudsmanden ikke uvildig, da han har en fortid
> som partshaver i sagen. Længere er den ikke.

Det er jo en fuldstændig horribel og usand påstand.
Gammeltoft-Hansen talte for en lov som folketinget
vedtog for 25 år siden, i dag ser han på
myndighedernes forvaltning af en helt anden lov,
det gør ham på ingen måde uvildig.

> Jeg er pisseligeglad med "sandheden".

Ja, der er jo nogen der er immune over for
sandheden.

> Skal der partout laves en
> "uvildig" undersøgelse, så for mig ingen alarm. Det skal bare ikke
> være den nuværende ombudsmand, der skal stå for den.

Hvem så?

> Du kører bare derudaf, hva'? Ombudsmanden er 100% inhabil i denne sag,

Igen, hvis der var et habilitetsproblem, kunne man rejse en
sag om det, men det er der ikke.
Da man ikke ønsker at den betændte forvaltning af landets love
kommer til offentlighedens kendskab, skyder man på budbringeren.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-08 00:49

On Wed, 17 Sep 2008 23:18:06 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Prøv lige at læse den tråd du deltager i.

Det kunne du altså ikke.

>Ja, der er jo nogen der er immune over for
>sandheden.

Jeg er ikke religiøs, og har derfor ikke behov for, at der findes en
"sandhed" om dette og hint. Sandheder er for børn og imbecile voksne,
der ikke magter usikkerheden ved at leve i en verden, vi alle
fortolker på hver vores måde.

>Hvem så?

For min skyld kunne det godt være ombudsmandsinstitutionen under
forudsætning af, at det er en anden ombudsmand.

>Igen, hvis der var et habilitetsproblem, kunne man rejse en
>sag om det, men det er der ikke.

Der er mange, der mener, at ombudsmanden er inhabil i denne sag.
Ombudsmanden mener det så ikke. So what? Mener du seriøst, at
ombudsmanden er den rette til at vurdere, om ombudsmanden er inhabil?
i denne sag

>Da man ikke ønsker at den betændte forvaltning af landets love
>kommer til offentlighedens kendskab, skyder man på budbringeren.

Så du er simpelthen tankelæser? Samtidig besidder du "sandheden". Du
må sgu' da mindst være Gud. Alternativet kan du jo tygge lidt på...

--

-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 01:29

Jens Bruun skrev:

> Det kunne du altså ikke.

Du gad stadig ikke læse bare lidt af det
der er skrevet i den tråd du deltager i.

> [...]
> "sandhed" om dette og hint. Sandheder er for børn og imbecile voksne,
> der ikke magter usikkerheden ved at leve i en verden, vi alle

Sandheden er i din verden noget der fabrikeres
til at passe med dit afsporede verdensbillede.

> Der er mange, der mener, at ombudsmanden er inhabil i denne sag.

Nej, de eneste der mener at ombudsmanden er inhabil er dem
der ikke ønsker at regeringens lemfældige omgang med loven
kommer for lyset.

> Ombudsmanden mener det så ikke. So what? Mener du seriøst, at
> ombudsmanden er den rette til at vurdere, om ombudsmanden er inhabil?
> i denne sag

Naturligvis kan en person ikke selv afgøre om han
er habil eller ikke. Hvis der var nogen der for alvor
mente at han var inhabil, kunne man rejse en sag derom.
Men man ved godt at han er habil, så man nøjes med at
kaste med smuds.

> Så du er simpelthen tankelæser? Samtidig besidder du "sandheden". Du
> må sgu' da mindst være Gud. Alternativet kan du jo tygge lidt på...

Du vrøvler, tydeligt tegn på at du ingen argumenter har.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-08 12:40

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Du gad så ikke lige læse tråden, det er også ok.
>
> Selvfølgelig er ombudsmanden uvildig, havde der været
> et problem var han aldrig gået ind i sagen og/eller
> han var blevet taget af sagen igen øjeblikkeligt.

Det ligger tilsyneladende Politiken stærkt på sinde, at den tidligere
formand for Dansk Flygtningehjælp skal være manden der laver en uvildig
undersøgelse af Integrationsministeriets praksis i forhold til gældende
EU-lovgivning. Hans Gammeltoft-Hansen trak sig igår, da en privatperson
har anlagt sag an mod Integrationsministeriet, og derfor gjort
Ombudsmanden inhabil. Fra gårsdagens 19-Nyhedern på TV2.

Det er fra dags dato, så din påstand er igen faldet til jorden, hvor
uvildig synes du nu han er ?

Hvor det fryder mig at vi så tit kan sætte dig til vægs når du kommer
med din løgnagtige påstande.

http://politiken.dk/politik/article568826.ece

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 18:44

N_B_DK skrev:
> [...]
> uvildig synes du nu han er ?
>
> Hvor det fryder mig at vi så tit kan sætte dig til vægs når du kommer

Det der diskuteres i tråden her, er om Gammeltoft-Hansen
er uvildig, der taler alt for at han er.
Ombudsmanden kan ikke gå ind i sager der bliver behandlet
ved domstolene, det er en ganske anden sag, lige som han ikke
kan gå ind i sager der bliver behandlet af folketinget. I øvrigt
er ombudsmanden gået i gang med at se på sagen igen.
Naturligvis er det ombudsmanden der skal se på om myndighederne
forvalter loven som de skal, det er det der er hans arbejde.

Igen er det N_B_DK der er til grin ved at sprede om sig
med løgne.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-08 19:42

> Det der diskuteres i tråden her, er om Gammeltoft-Hansen
> er uvildig, der taler alt for at han er.

Nej det mener DU han er, det er der rigtig mange andre der ikke mener
han er.

> Igen er det N_B_DK der er til grin ved at sprede om sig
> med løgne.

Så du mener det er en løgn han ikke længere har med den sag at gøre ?

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 20:03

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Nej det mener DU han er, det er der rigtig mange andre der ikke mener
> han er.

Som jeg har skrevet flere gange er der ikke rigtigt
nogen der mener at han er inhabil, undtaget de få
højreekstremister der ikke tåler at sandheden kommer frem.

> Så du mener det er en løgn han ikke længere har med den sag at gøre ?

Det var nu ikke lige den løgn jeg sigtede til, men det
seneste jeg lige kan finde er:
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-15718385.html

Overskriften er: "Ombudsmand genoptager undersøgelse"
det er fra i dag kl 14.51

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 18-09-08 19:55

On Thu, 18 Sep 2008 19:43:45 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det der diskuteres i tråden her, er om Gammeltoft-Hansen
>er uvildig, der taler alt for at han er.

Sludder... Der er MEGET der taler for at han er inhabil....

> [...]
>forvalter loven som de skal, det er det der er hans arbejde.
>
>Igen er det N_B_DK der er til grin ved at sprede om sig

I denne tråd er det altså DIG, der er til grin....

Fra : Malene P

Dato : 18-09-08 06:08

> [...]
> uvildig.

> Du vender igen tigene på hovedet. Malene P påstod at
> det var ombudsmanden der havde vedtaget vores love,

Løgner!

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 18:39

Malene P skrev tidligere i denne tråd:
"Det var den nuværende ombudsmand, der fik gennemtrumfet den
hæslige udlændingelov fra 1983"

Jeg gjorde blot opmærksom på at loven var vedtaget af
folketinget.

Fra : Malene P

Dato : 18-09-08 19:02

> [...]
> hæslige udlændingelov fra 1983"
>
> Jeg gjorde blot opmærksom på at loven var vedtaget af

Og siden det indlæg har du jo så nok opdaget, at jeg ikke har påstået andet.
Måske har du også via andres indlæg i dagens løb erkendt, at det netop VAR
ham der var primusmotor ved gennemtrumfningen af fremmedloven i 1983? Og som
derfor ikke kan være uvildig i en undersøgelse imod de, der har sat en
foreløbig stopper for konsekvenserne af hans ugerning?

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 20:06

Malene P skrev:

> [...]
> derfor ikke kan være uvildig i en undersøgelse imod de, der har sat en
> foreløbig stopper for konsekvenserne af hans ugerning?

Gammeltoft-Hansen talte for indførelsen af en lov
i 83, loven blev vedtaget med meget stort flertal
i folketinget. Det har intet med Gammeltoft-
Hansens, i egenskab af ombudsmand, undersøgelse
af myndighedernes forvalting af en ganske anden
lov 25 år senere at gøre.

Fra : Malene P

Dato : 18-09-08 06:07

> Ja, jeg er tilfreds med at du erkender at det er
> folketinget der vedtager lovene i Danmark.

Har jeg nogensinde påstået andet?

> [...]
>
> Problemet er jo at du forsøger at miskreditere
> ombudsmanden på forhånd, uden nogen form for argumenter,
> fordi du ikke kan tåle at høre sandheden.

Pladder.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 18:45

Malene P skrev:

> Pladder.

Se det er jo en argumentation det er svær at tilbagevise,
jeg er imponeret over det høje intellektuelle niveau
Marlene P er i stand til at udvise...

Fra : Malene P

Dato : 19-09-08 12:17

> Se det er jo en argumentation det er svær at tilbagevise,
> jeg er imponeret over det høje intellektuelle niveau
> Marlene P er i stand til at udvise...

Så melder Bertel Brandert sig også i koret af fænakker, der kommenterer
meningsmodstandernes intellektuelle evner. Flot af en, der ikke engang kan
finde ud af at stave mit navn korrekt.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-09-08 18:48

Malene P skrev:
> [...]
> meningsmodstandernes intellektuelle evner. Flot af en, der ikke engang kan

Jeg er ked at at jeg stavede Malene Ps alias forkert,
jeg skal prøve at være opmærksom næste gang.

Jeg har naturligvis ikke udtalt mig om Malene Ps
intelligens, jeg kan ikke vide hvor intelligent
"hun" er. Jeg har udelukkende sagt at "hendes" sidste
svar (der i al sin enkelhed var: "Pladder"),
nok ikke har krævet nogen intelligensmæssige
kraftpræsentation. Jeg kunne naturligvis også
have valg at skrive at svaret tyder på at Malene P
endnu en gang er blevet sat til vægs, og at "hendes"
sædvanlige papirtynde argumentation igen er faldet
fuldstændig fra hinanden i mødet med virkeligheden.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-08 12:19

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Prøv lige at fortælle mig hvor der står at ombudsmanden
> kan eller har kunnet vedtage love i Danmark.

ER du så snot dum at du ikke fatter at han IKKE var ombudsmand dengang,
og det er derfor at der skrives at den nuværende ombudsmand bærer en
stor del af skylden med det der skete i starten af firserne.

> Vi andre synes naturligvis at politikerne skal overholde
> de love de selv laver.

Kunne du ikke lære at læse, eller slå den der autopilot fra, og læse
hvad der faktisk skrives, eller er du så langt ude, at du allerede på
forhånd har bestemt dig for hvad folk skriver, så du ikke behøver at
læse det, for du ved det jo allerede....

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 18:51

N_B_DK skrev:
> [...]
> forhånd har bestemt dig for hvad folk skriver, så du ikke behøver at
> læse det, for du ved det jo allerede....

Det er tydeligt at N_B_DK er ude på meget tynd is, er
fuldstændig blottet for argumenter og mangler enhver viden
om det emne han forsøger at udtale sig om. Det kunne jeg
godt forsøge at gøre mig lystig over, men det er synd
for N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-08 19:43

> [...]
> om det emne han forsøger at udtale sig om. Det kunne jeg
> godt forsøge at gøre mig lystig over, men det er synd

Og her beviser du netop at du endnu engang kører på autopilot.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 19:45

"Malene P" wrote

> Og hvem skal så stoppe en anløben ombudsmand, der lige præcis i dette
> tilfælde IKKE kan forventes at optræde uvildigt?

Det demokratisk valgte Folketing - gætter jeg på.

Indtil nu har VKO-flertallet bare ikke haft modet til det.

- Jensby

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-09-08 21:25

Bertel Brander wrote:

> [...]
> Med tamil sagen så vi et skræmmende eksempel på anløbne
> politikere der ville gå langt for at undgå at ombudsmanden

Gider du ikke godt lige prøve at se lidt på videoen på følgende link,
please?

http://www.uriasposten.net/?p=5994

Kan du ikke godt i dette lys forstå at bemeldte ombudsmand altså qua sine
egne historisk klare politiske udmeldinger mildt sagt virker TEMMELIG
inhabil i indvandrerspørgsmål?

Anders Peter Johnsen

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 21:38

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
>
> Kan du ikke godt i dette lys forstå at bemeldte ombudsmand altså qua
> sine egne historisk klare politiske udmeldinger mildt sagt virker

Sagen er jo stadig den enkle at det er folketinget der
vedtager lovene, det var det også i 83, uanset at Søren
Krarup påstår at det er dansk flygtningehjælp der har fået
loven indført. Og en lov der blev vedtaget af folketinget
i 83 har sådan set intet med integrationsmyndighedernes
forvaltning af en ganske anden lov 25 år senere at gøre.
Derudover ved alle og enhver at ombudsmanden er 100% habil
i sagen, ellers ville man jo kunne rejse en sag habilitet.
Men det gør man ikke fordi man godt ved at ombudsmanden er
habil, så man forsøger at miskreditere ombudsmanden på anden
måde, fordi man ikke ønsker at ombudsmanden fortæller sandheden.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 17-09-08 22:05

On Wed, 17 Sep 2008 22:38:23 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>i 83 har sådan set intet med integrationsmyndighedernes
>forvaltning af en ganske anden lov 25 år senere at gøre.

Du snakker udenom...

>Derudover ved alle og enhver at ombudsmanden er 100% habil
>i sagen, ellers ville man jo kunne rejse en sag habilitet.

Når en sætning starter med "alle og enhver ved", så er resten af
sætningne i 99% af tilfældene noget vrøvl...

>Men det gør man ikke fordi man godt ved at ombudsmanden er
>habil, så man forsøger at miskreditere ombudsmanden på anden
>måde, fordi man ikke ønsker at ombudsmanden fortæller sandheden.

Det du påstår er jo at en ombudsmand pr. definition ikke KAN være
inhabil.... Kan du ikke selv se at det er noget sludder...???

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-08 22:21

S. A. Thomsen skrev:

> Du snakker udenom...

Nej, det er ikke mig der snakker uden om.

> Når en sætning starter med "alle og enhver ved", så er resten af
> sætningne i 99% af tilfældene noget vrøvl...

Jeg kan forstå at det er blevet lidt tyndt med argumenter...

> Det du påstår er jo at en ombudsmand pr. definition ikke KAN være
> inhabil.... Kan du ikke selv se at det er noget sludder...???

Nej, jeg påstår ikke at ombudsmanden pr. definition er inhabil,
jeg påpeger blot at han på ingen måde er inhabil i dette tilfælde.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 18-09-08 03:10

On Wed, 17 Sep 2008 23:20:40 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Nej, det er ikke mig der snakker uden om.

Jo... Du bliver jo ved med at vrøvle om hvem der lovgiver, hvilket er
totalt irrelevant...

>Jeg kan forstå at det er blevet lidt tyndt med argumenter...

Ja, fra DIN side...

>Nej, jeg påstår ikke at ombudsmanden pr. definition er inhabil,
>jeg påpeger blot at han på ingen måde er inhabil i dette tilfælde.

Og der er MANGE andre der påpeger at PERSONEN der (med den fortid han
har) pt. er ombudsmand er inhabil, hvilket jeg giver dem 100% ret i...

Der er STOR forskel på INSTITUTIONEN "ombudsmand" og PERSONEN
"ombudsmand"....

En anden person i stillingen, ville sikkert ikke være inhabil...

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 18:48

S. A. Thomsen skrev:

> Jo... Du bliver jo ved med at vrøvle om hvem der lovgiver, hvilket er
> totalt irrelevant...

Jeg tror at alle er enige om at det er folketinget
der vedtager lovene, så er det sat på plads, lad os
så komme videre.

> Og der er MANGE andre der påpeger at PERSONEN der (med den fortid han
> har) pt. er ombudsmand er inhabil, hvilket jeg giver dem 100% ret i...

Nej, der er ikke mange der påstår at Gammeltoft-Hansen er inhabil,
langt det største flertal er klar over at han er 100% habil, de
eneste der påstår andet er de, der ikke tåler at regeringens
kriminelle forvaltning af loven kommer frem i lyset.

> Der er STOR forskel på INSTITUTIONEN "ombudsmand" og PERSONEN
> "ombudsmand"....

Ja.

> En anden person i stillingen, ville sikkert ikke være inhabil...

Gammeltoft-Hansen er på ingen måde inhabil.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-08 19:44

> Nej, der er ikke mange der påstår at Gammeltoft-Hansen er inhabil,

Jo det er der, at du ikke vil anerkende det faktum, ja det er jo faktisk
dit eget problem.

> langt det største flertal er klar over at han er 100% habil, de
> eneste der påstår andet er de, der ikke tåler at regeringens
> kriminelle forvaltning af loven kommer frem i lyset.

Hvad skal der egenligt laves en undersøgelse for, du har jo allerede
bestemt hvordan det er.

> Gammeltoft-Hansen er på ingen måde inhabil.

Men du er debil.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 18-09-08 20:03

On Thu, 18 Sep 2008 19:48:26 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg tror at alle er enige om at det er folketinget
>der vedtager lovene, så er det sat på plads, lad os
>så komme videre.

Ja selvfølgelig er det folketinget der vedtager lovene, men det er
hamrende IRRELEVANT....!!!

> [...]
>eneste der påstår andet er de, der ikke tåler at regeringens
>kriminelle forvaltning af loven kommer frem i lyset.

Kan du ikke selv se vrøvlet i din sætning...???

Det du siger er jo, at man støtter kriminalitet, hvis man siger at G-H
er inhabil... Det er da et taber-argument der vil noget.... )))

>Ja.

>Gammeltoft-Hansen er på ingen måde inhabil.

At du gentager din påstand i det uendelige, bliver den altså ikke mere
sand af...

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 20:12

S. A. Thomsen skrev:

> Ja selvfølgelig er det folketinget der vedtager lovene, men det er
> hamrende IRRELEVANT....!!!

Jeg tror det emne er uddebatteret

> Kan du ikke selv se vrøvlet i din sætning...???
>
> Det du siger er jo, at man støtter kriminalitet, hvis man siger at G-H
> er inhabil... Det er da et taber-argument der vil noget.... )))

Nej, det siger jeg ikke, jeg siger at dem der fosøger
at standse undersøgelsen er dem der mener at der
er noget at skjule.

Gab.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 18-09-08 21:43

On Thu, 18 Sep 2008 21:11:52 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg tror det emne er uddebatteret

Ja, DU har aldrig haft nogen argumenter...

>Nej, det siger jeg ikke, jeg siger at dem der fosøger
>at standse undersøgelsen er dem der mener at der
>er noget at skjule.

Suk... Du gentager jo bare dit eget vrøvl, blot med andre ord...

Det er tydeligt at du allerede har defineret konklusionen, før sagen
overhovedet er undersøgt...

Suk...

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-09-08 21:56

S. A. Thomsen skrev:

> Ja, DU har aldrig haft nogen argumenter...

> Suk... Du gentager jo bare dit eget vrøvl, blot med andre ord...
>
> Det er tydeligt at du allerede har defineret konklusionen, før sagen
> overhovedet er undersøgt...

Sagen skal naturligvis undersøges til bunds, og der
skal drages en håndfast konklusion. Men der er næppe
nogen der er i tvivl om at integrationsmyndighederne
har nægtet danske statsborgere deres lovsikrede
rettigheder. Og det er jo derfor man er så meget
imod at ombudsmanden undersøger sagen, fordi man
godt ved at der er meget betændelse i den sag.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 19-09-08 07:52

On Thu, 18 Sep 2008 22:56:08 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Sagen skal naturligvis undersøges til bunds, og der
>skal drages en håndfast konklusion.

Selvfølgelig skal sagen undersøges af en UVILDIG person....
Men det er den nuværende ombudsmand IKKE....

>Men der er næppe
>nogen der er i tvivl om at integrationsmyndighederne
>har nægtet danske statsborgere deres lovsikrede
>rettigheder.

Der er da mange der er uenig i det... F.eks. har Danmark et forbehold
når det drejer sig om indvandring og flygtninge og det kan en
ef-domstols afgørelse på et helt andet område (arbejdsmarked) IKKE
ændre på....

>Og det er jo derfor man er så meget
>imod at ombudsmanden undersøger sagen, fordi man
>godt ved at der er meget betændelse i den sag.

IGEN har du allerede skrevet konklusionen før undersøgelsen er
lavet...

Hvorfor ikke sætte en anden (og uvildig) person til at lave
undersøgelsen...???

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-09-08 18:53

S. A. Thomsen skrev:

> Selvfølgelig skal sagen undersøges af en UVILDIG person....
> Men det er den nuværende ombudsmand IKKE....

Naturligvis er Gammeltoft-Hansen 100% uvildig.

> [...]
> når det drejer sig om indvandring og flygtninge og det kan en
> ef-domstols afgørelse på et helt andet område (arbejdsmarked) IKKE

Nu drejer sagen sig om integrationsmyndighedernes
forvaltning af loven, og ikke om ef-domstolens
afgørelser.

> IGEN har du allerede skrevet konklusionen før undersøgelsen er
> lavet...
>
> Hvorfor ikke sætte en anden (og uvildig) person til at lave
> undersøgelsen...???

Fordi det er ombudsmandsinstitutionens opgave at undersøge
den slags sager, og fordi ombudsmanden er 100% habil, uvildig
og kompetent til at løse opgaven.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-09-08 01:35

On Fri, 19 Sep 2008 19:53:20 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Naturligvis er Gammeltoft-Hansen 100% uvildig.

At du blindt gentager det, bliver det ikke sandt af...

>Fordi det er ombudsmandsinstitutionens opgave at undersøge
>den slags sager, og fordi ombudsmanden er 100% habil, uvildig
>og kompetent til at løse opgaven.

Suk... IGEN har du allerede vedtaget konklusionen før der er undersøgt
noget som helst...

Om han er kompetent ved jeg ikke, men habil og uvildig er han IKKE....

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-09-08 02:00

S. A. Thomsen skrev:

> At du blindt gentager det, bliver det ikke sandt af...

Jeg har hidtil ikke hørt et eneste valid
argument for at han skulle inhabil, kun en
flok højreekstremister der er bange for at
regeringens ulovlige forvaltning af loven
kommer frem i lyset.

> Suk... IGEN har du allerede vedtaget konklusionen før der er undersøgt
> noget som helst...

Jeg har ikke draget andre konklusioner end den
logiske at ombudsmanden er den rette til undersøge
sager som denne.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-09-08 03:07

On Sat, 20 Sep 2008 03:00:25 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg har hidtil ikke hørt et eneste valid
>argument for at han skulle inhabil,

Han var en af hovedmændene bag designet af den (katastrofale) lov der
ligger til grund for undersøgelsen...

>kun en
>flok højreekstremister der er bange for at
>regeringens ulovlige forvaltning af loven
>kommer frem i lyset.

Suk... Først var man kriminel hvis man kritiserede G-H's habilitet og
nu er man "højreekstremist"...

Det er tydeligt at du allerede har afgjort sagen og er ligeglad med
fakta...

>Jeg har ikke draget andre konklusioner end den
>logiske at ombudsmanden er den rette til undersøge
>sager som denne.

Bortset fra at den nuværende ombudsmand er inhabil...

En anden person i jobbet ville sikkert ikka have et
habilitets-problem...

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-09-08 11:57

S. A. Thomsen skrev:

> Han var en af hovedmændene bag designet af den (katastrofale) lov der
> ligger til grund for undersøgelsen...

Nej, den lov der blev vedtaget i 83 var en ganske
anden lov, og selv om Gammeltoft-Hansen havde skrevet
loven som han skal undersøge forvaltningen af,
havde han på ingen måde været inhabil.

> Suk... Først var man kriminel hvis man kritiserede G-H's habilitet og
> nu er man "højreekstremist"...

Jeg har aldrig påstået at dem der rejste tvivl
om ombudsmandens habilitet skulle være kriminelle.

> Det er tydeligt at du allerede har afgjort sagen og er ligeglad med
> fakta...

Jeg har netop ikke afgjort sagen, det er derfor
jeg og mange andre, ønsker at ombudsmanden skal
undersøge sagen.

> Bortset fra at den nuværende ombudsmand er inhabil...

Der er ingen grund til at tro at ombudsmanden ikke
er uvildig eller skulle være inhabil.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-09-08 12:58

On Sat, 20 Sep 2008 12:57:24 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>og selv om Gammeltoft-Hansen havde skrevet
>loven som han skal undersøge forvaltningen af,
>havde han på ingen måde været inhabil.

Den lader vi lige stå et øjeblik... )

>Jeg har aldrig påstået at dem der rejste tvivl
>om ombudsmandens habilitet skulle være kriminelle.

Nej, du sagde at man så støttede kriminelle handlinger...

>Der er ingen grund til at tro at ombudsmanden ikke
>er uvildig eller skulle være inhabil.

Suk... Det bliver ikke sandt af at du gentager det i det uendelige...

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-09-08 15:23

S. A. Thomsen skrev:

> Den lader vi lige stå et øjeblik... )

Fint, for det er naturligvis helt rigtigt

> Nej, du sagde at man så støttede kriminelle handlinger...

Nej

> Suk... Det bliver ikke sandt af at du gentager det i det uendelige...

Nej det bliver ikke sandt af at blive gentaget,
sandheder er sandheder fra starten.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-08 00:34

> [...]
> i 83 har sådan set intet med integrationsmyndighedernes
> forvaltning af en ganske anden lov 25 år senere at gøre

En folkeafstemning bør afgøre om nuværende antal indvandringer pr år skal
fastfryses eller mindskes