Oneliners snak med slogan
Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-08 20:16

Samler man citater er det ofte som om de taler med hianden og forklarer
hinndens indhold

"Den mand der aldrig har spist sit brød i gråd, har aldrig mærket livet"
Goethe

"Vil du kunne juble af glæde, må du også være parat til at blive nedbøjet
til døden". Nietzsche

- måske der er balance i ulykke og lykke, og vi uvægerlig sparer lykke op
når vi er nedtrykte

YDERLIGERE EKSEMPLER

"Begynder ikke altid det bedste med sygdom. Novalis(Hardenberg - som valgte
sindsyge og meget tidlig død)

"Jeg holder meget af at bilde mig ind, at vore sygdomme undertiden helbreder
os, dvs. at ondet, når det går over til en krise, er noget nødvendigt, for
at man kan generhverve sit legemes normale tilstand. [Skrevet mens v.G. var
(ifølge kritikere) sindsyg, et år før han begik selvmord] Vincent van Gogh

" I den mørke vinter lærte jeg endelig, at jeg besad i mig
en usynlig sommer. Albert Camus

"For enden af mørket er der uundgåeligt et lys. Camus

----------------------------

Når sorg og glæde er i balance bør vi nok se sindsygens fortvivlelse som
andet end sygdom - som extrem nedtur der kan skyldes og være reaktion på
selvglade dagdrømmes overdrevne optur

"Af modløshed bliver der sorg, og af sorg formørkes vor forstand. (Ordsprog)

"Depression er mangel på evne til at skabe sig en fremtid. Rollo May

"Depression is rage spread thin. Paul Tillich

"Depression is the inability to construct a future.
Rollo May

"Lykke er den eneste mening med livet, hvor lykken svigter, bliver
eksistensen et sindsygt og sørgeligt foretagende. George Santayana

"Et menneske, der siger undskyld, er sindsygt. Emerson

" Slagen mand tænker. Sven Claussen

Tungsind flænser sjælen og dræber siden kroppen. (Ordsprog)
"Jeg risikerer mit liv for mit arbejde, Jeg har af den
grund næsten tabt min forstand"Van Gogh 1853-90

-----------------------

SINDSYGE BØR HELBREDE SIG SELV UDEN MEDICIN
Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er paranoid nok
Woody Allen

Goethe: "Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er
fornuftig. Oh, filosof, som kun ser det momentane, hvor dit syn er kort. Dit
blik er ikke skabt til at følge lidenskabernes underjordiske arbejde."

Jo galere, jo bedre. Johan Herman Wessel (Fra "Kærlighed uden strømper"
lystspillet.)

Af alle trøste-midler er der intet, der gør folk, som trænger til trøst, så
godt som den påstand, at i deres situation gives ingen trøst. Der i ligger
en sådan udmærkelse, at de på ny rejser hovedet. Friedrich Nietzsche

Det er ikke længere blot et spørgsmål om at være rask. I dag skal man finde
sig en sygdom, man kan lide. Jackie Mason

Hvis ikke du kan slippe af med familieskeletterne, så kan du lige så godt få
dem til at danse. George Bernhard Shaw

There is a pleasure sure, in being mad, which none but
madmen know, John Dryden

siteEn meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større dyd, der
består i at afbalancere dem. Camus

En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er viljesakter og er
portaler til opdagelse. James Joyce

Ofte får jeg mere ud af mine fejltagelser og fjender end af harmoni med
venner. Balthasar Gracian