Bekæmp censur - Boykot Red Barnets
Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-09-08 12:16

Red barnet samler penge ind ved at stemme dørklokker imorgen søndag.
Undgå at give dem penge, hvis du ikke ønsker mere censur på internet.

Fra http://www.itpol.dk/redbarnet

"
Red Barnet medvirker til censur på Internettet

Red Barnet er en organisation, der gør et stort stykke arbejde for at
forbedre børns vilkår overalt i verden. Desværre har deres gode vilje
ledt dem på vildspor i et enkelt, men alvorlgt tilfælde:

Red Barnet samarbejder med Politiet om at lave en liste over
hjemmesider, som skal blokeres af danske internetudbydere - det såkaldte
børnepornofilter. Dermed deltager Red Barnet i censur af Internettet.

Formålet fra Red Barnets side er at bekæmpe udbredelsen af børneporno.
Det er en ædel og god sag, men metoden er helt forkert.

Et stort problem med filteret er, at der ikke er nogen kontrol med det.
I princippet kan en hvilkensomhelst side - uanset indhold - blive
blokeret, uden at nogen kan gøre noget ved det eller anke afgørelsen.

Men det grundlæggende problem er, at man overhovedet indfører censur. I
grundlovens §77 står der, at "Censur og andre forebyggende
forholdsregler kan ingensinde på ny indføres." Det er der en grund til:
Udover at censur kan misbruges til at undertrykke ytringsfriheden og
demokratiet, kan det også bruges til at skjule problemer i samfundet.

Ved at besværliggøre almindelige borgeres adgang til sider med
børneporno og lignende materiale, medvirker Red Barnet til at skjule
problemets eksistens og dets udbredelse. De pædofile kan derimod sagtens
finde ud af at omgå filteret.

Når først censur er indført, er der en alvorlig risiko for, at gruppen
af censurerede sider bliver udvidet til andre emner. Senest er Red
Barnets børnepornofilter blevet udvidet til også at omfatte hjemmesider,
der sælger musik på nettet (f.x. allofmp3.com).
"

Mvh
Martin

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 12:55

Martin M. S. Pedersen forklarede den 06-09-2008:
> [...]
> skal blokeres af danske internetudbydere - det såkaldte børnepornofilter.
> Dermed deltager Red Barnet i censur af Internettet.
....klip

Og du mener at det er et indgreb i dit liv at du bliver forhindret i at
kigge på børneporno.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-09-08 13:58

Mr.Larsen wrote:
> Martin M. S. Pedersen forklarede den 06-09-2008:

> ...klip
>
> Og du mener at det er et indgreb i dit liv at du bliver forhindret i
> at kigge på børneporno.

Ifølge den hjemmeside der henvises til, hedder det sig:

"Et stort problem med filteret er, at der ikke er nogen kontrol med det. I
princippet kan en hvilkensomhelst side - uanset indhold - blive blokeret,
uden at nogen kan gøre noget ved det eller anke afgørelsen."

Hvis dèt er rigtigt, så mener jeg da helt klart også der er grund til
bekymring: Ville DU helt ærligt være tryg ved dermed at skulle lade en
kvinde som Mimi Jacobsen bestemme, hvilke sider, du måtte se?

(Man kunne jo oplagt forestille sig regulært politisk misbrug af sådan en
uindskrænket censurmagt i kløerne på f.eks. erklærede halalhippier som
bemeldte fruentimmer: Tænk hvis nu nogle hæderlige og fornuftige borgerlige
mennesker f.eks. på deres egne hjemmesider eller blogs kritiserede hendes
eget rå-kyniske afladshandelsshow med rædselsfuld morbidt misbrug af diverse
groteske "børnesange", kunne det mon så ikke lige være bekvemt at "komme
til" at misbruge sin magt og spærre for al adgang til vedkommendes side og
derved samtidig forsøge at hænge vedkommende ud som pædofil, endda muligvis
"med omvendt bevisbyrde"? Vi VED jo desværre allesammen godt herinde at de
røde som bekendt ikke skyr nogen som helst usle midler i deres fanatiske
rethaveriskhed, så af samme årsag har jeg ikke for 2 øre tillid til deres
postulerede "fine motiver" & "ædle hensigter"...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 15:10

Anders Peter Johnsen formulerede spørgsmålet:

> [...]
> princippet kan en hvilkensomhelst side - uanset indhold - blive blokeret,
> uden at nogen kan gøre noget ved det eller anke afgørelsen."

Hvor mange sider har du prøvet som har været blokkeret?

Jeg har endnu ikke mødt en eneste side der var blokkeret, og at de
lukker af for børneporno er ikke noget der vil kunne genere mit
internetbrug, jeg føler på ingen måde at det krænker min frihed.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-09-08 15:39

Mr.Larsen wrote:
> [...]
> lukker af for børneporno er ikke noget der vil kunne genere mit
> internetbrug, jeg føler på ingen måde at det krænker min frihed.

Nej, det har jeg heller ikke, men der SKAL guddødme da være een eller anden
form for regulær kontrolinstans med dèn slags potentielt uhyggelige
/politiske/ magt, så den ikke i fremtiden BLIVER misbrugt uden at man ville
kunne gøre retmæssig indsigelse eller appel imod sådant misbrug: Magt vil
ha' mere magt, du ved...

(I øvrigt ville det da ret beset også være smartere at sætte Rigspolitiets
IT-enhed til at overvåge børneporno-mistænkte sider for at knalde
skiderikkerne der bruger dem, end det ville være "bare" at lukke for
adgangen til dem?)

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-09-08 16:13

Mr.Larsen wrote:
> Anders Peter Johnsen formulerede spørgsmålet:

> Hvor mange sider har du prøvet som har været blokkeret?

Det ved jeg ikke. Jeg bruger ikke min ISPs DNS-server, så
jeg opdaget ikke filteret. Men bemærk at http://allofmp3.com/ også
er spærret pga IFPI, selvom der ikke er noget porno på deres sider.

Anyway. læs lige sagen om bizar:
http://www.computerworld.dk/art/33184?a=block&i=22

"
Politiet bekræftede i første omgang, at siden var blevet lukket på deres
anmodning, men kunne ikke umiddelbart levere bevismaterialet, som
angiveligt skulle ligge til grund.
"

/Martin

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-08 16:20

"Martin M. S. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ved jeg ikke. Jeg bruger ikke min ISPs DNS-server, så
> jeg opdaget ikke filteret. Men bemærk at http://allofmp3.com/ også
> er spærret pga IFPI, selvom der ikke er noget porno på deres sider.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg kan ikke se den side, så Cybercity må være med i blokaden. Hvordan kan
man så omgå blokaden?

Hilsen
jens

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-08 17:07

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> "Martin M. S. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg kan ikke se den side, så Cybercity må være med i blokaden. Hvordan kan
> man så omgå blokaden?

Åbn din Terminal og tast:

sudo emacs /etc/hosts

Og så trykker du naturligvis på returtasten. Du bliver spurgt om dit
løsen, så det indtaster du bare, og trykker igen på returtasten [du er
naturligvis administrator, ikke?]

Indtast IP-adressen til højre, og et passende symbolsk navn for den til
venstre, så vil du kunne få adgang til sitet gennem.

^XS så gemmer du filen, ^XC så forlader du igen emacs.

Du skal naturligvis kende tjenestens IP-adresse, og den er naturligvis
til at finde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 06-09-08 17:03

On Sat, 6 Sep 2008 17:20:14 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>"Martin M. S. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i meddelelsen

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>Jeg kan ikke se den side, så Cybercity må være med i blokaden. Hvordan kan
>man så omgå blokaden?

Piratgruppen har vejledninger på:
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article869

--
Kurt

Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-09-08 19:42

Lyrik wrote:
> "Martin M. S. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg kan ikke se den side, så Cybercity må være med i blokaden. Hvordan
> kan man så omgå blokaden?

Sæt din DNS til 217.146.139.5.

Mvh
Martin

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 06-09-08 16:58

On Sat, 06 Sep 2008 16:09:31 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>lukker af for børneporno er ikke noget der vil kunne genere mit
>internetbrug, jeg føler på ingen måde at det krænker min frihed.

Mon ikke f.eks. Bizar.dk er af en anden mening?

http://www.computerworld.dk/art/33184?a=block&i=22

Fra artiklen: "Siden er flere hundrede sider blevet lukket og
erstattet af en advarsel om børneporno. Uden at ejerne er orienteret,
uden dommerkendelser eller fogedforbud, og uden at tvivlsspørgsmål har
været genstand for en retssag."

I forbindelse med indførelsen af censur filtret var jeg med til at
efterprøve, så godt det var muligt, om de blokerede sider faktis havde
børneporno - I ingen af de tilfælde jeg så var der tale om børneporno
og der var ingen sider i gråzonen heller. Det var ikke engang alle
siderne der omhandlede porno.

Hvor er beviset på at det kun er børnporno der censureres væk? Det jeg
har set fortæller mig at det er tilfældigt hvem og hvad der kommer i
censurfiltret og demed bliver udråbt som børneporno udbyder.

Hvornår testede du sidst dine hjemmesider for om de var i filtret?
Husk at du bliver offentligt hængt ud uden at blive informeret.

Der er mere om censurfiltret på http://www.itpol.dk/sager/censur/

--
Kurt

Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 17:05

Kurt Frederiksen sendte dette med sin computer:

> Mon ikke f.eks. Bizar.dk er af en anden mening?

Muligt, men det ændre ikke på at jeg _ikke_ er stødt på nogen sider der
var blokkeret.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 06-09-08 18:02

On Sat, 06 Sep 2008 18:05:00 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Kurt Frederiksen sendte dette med sin computer:

>Muligt, men det ændre ikke på at jeg _ikke_ er stødt på nogen sider der
>var blokkeret.

Det i sig selv er jo underligt. Censur filtret blev jo netop indført
fordi "Intermettet vrimlede med børneporno".

Alle skulle jo så med meget jævne mellemrum nu støde på det omtalte
Censurfilter. Det sker tilsyneladende ikke.

Er konklusionen så ikke at børneporno aldrig har været så udbredt som
de påstår og at det bare er en undskyldning for at indføre censur af
andre ting uden at nogen opdager det.

Jeg finder det i hvert fald påfaldende.

--
Kurt
Med venlig hilsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 18:33

Kurt Frederiksen har bragt dette til os:

> Det i sig selv er jo underligt. Censur filtret blev jo netop indført
> fordi "Intermettet vrimlede med børneporno".

Hvis du er stødt på slige sider, så er mit brug af internettet jo nok
bare forskelligt fra dit.

> Alle skulle jo så med meget jævne mellemrum nu støde på det omtalte
> Censurfilter. Det sker tilsyneladende ikke.

Ligefrem alle, jeg kender mange som ikke er stødt på de sider.

> Er konklusionen så ikke at børneporno aldrig har været så udbredt som
> de påstår og at det bare er en undskyldning for at indføre censur af
> andre ting uden at nogen opdager det.

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg surfer ikke efter den slags.

> Jeg finder det i hvert fald påfaldende.

Ja det gør du vel.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-09-08 19:47

Mr.Larsen wrote:
> Kurt Frederiksen har bragt dette til os:

> Hvis du er stødt på slige sider, så er mit brug af internettet jo nok
> bare forskelligt fra dit.

Så du synes at censur er ok, bare det ikke går ud over dig ?

/Martin

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 19:51

Martin M. S. Pedersen kom med følgende:

> Så du synes at censur er ok, bare det ikke går ud over dig ?

Hvis det er censur af børneporno, så ja.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-09-08 20:57

Mr.Larsen wrote:
> Martin M. S. Pedersen kom med følgende:

> Hvis det er censur af børneporno, så ja.

Vi kan sikkert nok blive enige om at der skal skrides ind over for
udbredelsen den regulært grove børneporno, men der er immervæk to problemer,
der straks rejser sig:

1) Hvordan definerer man "børneporno"?

Jeg er såmænd sikker på at vi begge ville karakterisere dette som den klart
svinske, grove misbrugsporno involverende små børn, der på den ene eller
anden måde voldtages af voksne, men ikke desto mindre vil jeg altså bede dig
betænke at vi desværre lever i så skruphysteriske tider, at Henrik Qvortrup
fra Se & Hør ligefrem er blevet anmeldt for børneporno-paragrafferne, fordi
han altså angiveligt skal have tilladt noget så relativt harmløst som
billeder af letpåklædte, smukke unge kvinder OVER den seksuelle lavalder i
sit blad i forbindelse med en "sommerpige"-konkurrence!

Kan du gætte anmelderen?

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1047390.ece

Ja, det ER nemlig Red Barnet: Selvsamme organisation som du tilsyneladende
faretruende ukritisk vil give uhindret og uimodsigeligt enerådigt mandat til
at censurere vores allesammens adgang til nettet!

Kan du ikke godt selv se, at vi grundet overdrevent hysteri hurtigt
risikerer en regulært hæmmende censur, hvis "børneporno"-begrebet således
misbruges elastisk LANGT hinsides enhver sund fornuft?

Som Per er inde på, ville det jo strengt taget hurtigt kunne medføre, at en
historiestuderende som undertegnede pludseligt ikke længere ville kunne
studere billeder af klassisk Renæssance-kirkekunst fra selveste
Peterskirken(!!!) involverende disse ret karakteristiske (og i øvrigt
Bibelsk set ret tåbelige) misrepræsentationer af "keruber-engle i form af
buttede (for ikke at sige smældfede?) halv- eller helafklædte småbørn på
nettet uden ligefrem at blive mistænkeliggjort for noget så afskyeligt som
"pædofile tilbøjeligheder".
Tag nu f.eks. også dette "HELLIGE" maleri af Jesusbarnet Himself i al Sin
uskyldige, infantile afklædthed:

http://imagecache2.allposters.com/images/pic/ALIPOD/AGC-F-000767-0000~Madonna-Dei-Cherubini-Brera-Gallery-Milan-Posters.jpg

Tror nogen herinde da i ramme alvor på at der vitterligt skulle sidde
flokkevis af pædofile og savle begejstret over dèn slags uskyldige
nøgenhedsfremstillinger af børn?

Og så har vi endda SLET ikke snakket om langt mere moderne malerier af
(uha-uha!) nøgne børn, såsom dette IMHO ganske pragtfulde værk af Willumsen:

http://www.skagensmuseum.dk/fileadmin/billeder/pressebilleder/Willumsen_badende_born.jpg

Det næste bliver vel at selv helt små børn slet ikke må nyde dét uskyldige
privilegium at kunne rendt rundt på en strand i bar røv og ingenting,
grundet nogle forkvaklede voksne individers eventuelle perverse
tilbøjeligheder? Det er jo argumentatorisk set FULDSTÆNDIG som at skulle
høre ignorante islamister hævde "nødvendigheden af kvinders tilhyldning af
hensyn til manden"!

2) Hovedproblemet med denne spærringsordning er rent juridisk, at der slet
ikke synes at være en retmæssig appelinstans, hvilket der selvklart SKAL
være, for at forhindre såvel åndssvage misforståelser som egentligt
modbydeligt magtmisbrug: Man kan såvel principielt som praktisk anskuet
simpelt hen ikke i et moderne retssamfund ha' en magtinstans, som BÅDE er
udøvende magt, anklager og endgyldig dommer på een gang....

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 21:17

Anders Peter Johnsen formulerede lørdag:

Ikke kun den grove.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-09-08 21:57

Mr.Larsen wrote:
> Anders Peter Johnsen formulerede lørdag:

> Ikke kun den grove.

Det var dog immervæk noget af en perfid stråmand, du således her - i mangel
af egentlig argumentation, formoder jeg stærkt? - synes at stikke qua din
egenvillede misforståelse af min muligvis nok utilsigtet uheldige
formulering....

Kunne du da imidlertid ikke godt for vor allesammens skyld prøve at hjælpe
mig med at definere begrebet "børneporno" på en lidt klarere og mere
umiskendelig måde, så vi ligesom når til en klar definition af selve
problemet i stedet for at køre derudad på fritsvævende frihjul i hysterisk
hyper-neopuritansk forskræmthed over menneskelig nøgenhed - uanset køn og
aldersgrupper - i det hele taget?

Vi skal jo for Fanden da vel heller ikke til ligefrem som frie, hvide
vesteuropæere frivilligt at støtte muhamedanernes skrupskøre
kropstildækningskultur ud fra neurotiske ideer om "æggende fristelse", der
implicit totalt fritager sex-forbrydere for deres selvfølgelige,
handlingsmæssige egetansvar?

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 22:04

Anders Peter Johnsen har bragt dette til verden:

> Det var dog immervæk noget af en perfid stråmand, du således her

Slet ikke, du skrev "regulært grove børneporno" og jeg siger ikke kun
den grove.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-09-08 23:35

Mr.Larsen wrote:
> Anders Peter Johnsen har bragt dette til verden:

> Slet ikke, du skrev "regulært grove børneporno" og jeg siger ikke kun
> den grove.

http://da.wikipedia.org/wiki/Pornografi

Kan vi to mon overhovedet ud fra denne definition blive bare nogenlunde
tilnærmelsesvist enige om at begrebet "porno" altså dækker over diverse
former for grafiske gengivelser (billeder af enhver slags, tegninger og
endda skulpterer), der netop er SEKSUELT fokuserede?

Jeg synes nu immervæk, det siger VÆSENTLIGT mere om betragterens tankegang
end selve billedet, hvis nu f.eks. et damebladsfotografi af en nøgen baby på
et fåreskind eller et 1920'er-maleri af et nøgne børn i munter leg ved
stranden pludselig vrangdefineres som een eller anden form for
(definitorisk set himmelråbende obskurt selvmodsigende!) "blød børneporno"!

Hvis du virkelig opfatter synet af nøgne, præpubertere børn som "latent
seksuelt æggende", er det monstro så ikke snarere dig selv, der om nogen
måtte kunne tænkes at have et akut mentalt problem?

Ganske som den berømte engelske talemåde "Beauty is in the eye of the
beholder", synes der her at være tale om at visse voksne desværre bare KAN
lade frimodigt uskyldige nøgne børn være hvad de nu engang er - altså: Lige
netop helt uskyldigt nøgne, legende børn uden alle den slags
problematiserende forbehold - men tværtimod med vold og victoriansk
væmmelighed projicere deres egen seksualitet over i denne "farlige"
frimodige nøgenhed: Lige dèr ligner de altså bare ubehageligt meget de selv
samme vamle pædofile, de prøver at undgå, i og med at begge parter så vidt
jeg ellers mener at kunne se rent faktisk projicerer deres egen
VOKSENSEKSUALITET over på disse stakkels børn.

Man fristes jo snart sagt til at skrige lige højt af begge parter: "Så lad
dog for Helvede børnene være!" ;-D

(Det er faktisk temmeligt småbittert at tænke på, at man selv som 31-årig
årgang '77'er muligvis har tilhørt en relativt "toppende" seksualfrigjort og
uhæmmet børnegeneration og har haft lov til som barn at kunne gå nøgen ved
stranden, se sine forældre nøgne og i det hele taget have et sundt og
naturligt nysgerrigt frit forhold til sex, UDEN der pr. neurotisk automatik
skulle kunne overfortolkes alt muligt uvedkommende ulækkert ind i det af
veritable hold af "velmenende" psykologer, der således måtte spekulere i
grumme overgreb og deslignende uhyrligheder!)

Jeg er således efterhånden ved at være af den opfattelse, at dét, der om
noget skal og må og BØR forsvares, er at man populært sagt ikke af bar
"berøringsangst" (pardon the pun!) lader børn "i klemme mellem perverse
pædofile og problem-producerende psykologer", men tværtimod lige netop
BIBEHOLDER dem retten til sådan noget som uskyldig nøgenhed og endda
muligvis også til en vis grad præmature pseudo-"sexlege" på børnehaveniveau,
hvis da ikke man er ude på at hæmme dem i deres videre liv: Vi - og med "vi"
mener jeg selvfølgelig primært børnenes retmæssigt ansvarlige forældre -
skal jo for Fanden da ikke skabe horder af små seksualitetsforstyrrede
neurotikere, men tværtimod - selvfølgelig indenfor rimelighedens (og dertil
ligeledes åbenlyst selvklart lovens) grænser - opdrage dem til at blive så
vidt muligt seksuelt frie, men dog stadig samvittighedsfulde og
samfundsansvarlige individer som engang voksne...

Dèt frygter jeg imidlertid bare ikke er tilfældet, hvis man tvangsopdrager
sit barn med frygt for DETS EGEN ikke engang aspirerende seksualitet grundet
eventuelle "farlige pædofile derude"; Tværtimod tror jeg snarere på at et
"psykologisk/pædagogisk stimuleret, seksuelt selvsikkerhedsopnående" barn
vil være væsentligt stærkere udrustet imod lige præcis sådanne skumle
misbrugere set i forhold til dèt barn, der måske grundet billig, borgerlig
berøringsangst blot måtte opdrages med bøvede børnelokkerhistorier...

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 23:38

Anders Peter Johnsen tastede følgende:

> [...]
> former for grafiske gengivelser (billeder af enhver slags, tegninger og endda
> skulpterer), der netop er SEKSUELT fokuserede?

Hvor vidt en ting er børneporno eller ej, det vil jeg lade den del af
systemet som har det som speciale afgøre.

Jeg holder stadig ved at _alt_ børneporno skal forbydes/blokeres, ikke
som du foreslog "regulært grove børneporno"

Tror ikke vi kommer længere.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-08 00:00

Mr.Larsen wrote:
> [...]

> Jeg holder stadig ved at _alt_ børneporno skal forbydes/blokeres, ikke
> som du foreslog "regulært grove børneporno"

Nej, det gør vi da helt sikkert ikke, hvis du ligefrem INSISTERER på ikke at
fremføre egne egentlige "positive" argumenter for din eventuelle holdning,
men tværtimod - sagt med al rettelig respekt for ordentlige, intellektuelle
kvinder - holder fast på i værste Jelved-stil at spille en
repressiv-tolerant "bitch" med korslagte arme og hønsemundssurt fjæs, der
kun kan vrænge "DET ER IKKE GODT NOK!" ad andres frodige og egentligt
debatterende oplæg herinde?

Kom igen! (Helt oprigtigt ment...)

Anders Peter Johnsen

Fra : vvv

Dato : 07-09-08 18:47

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor vidt en ting er børneporno eller ej, det vil jeg lade den del af
> systemet som har det som speciale afgøre.

Og det er IKKE Red Barnet, selvom de forgiver at have det.

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 21:42

vvv udtrykte præcist:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Og det er IKKE Red Barnet, selvom de forgiver at have det.

Nej, det er politikerne/dommerne

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 07-09-08 22:25

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> writes:

> vvv udtrykte præcist:

> Nej, det er politikerne/dommerne

Fantastisk! Denne diskussion startede med det principielt forkerte i
at der blev truffet beslutning om hvad der var pædofili *uden* en
domstolsafgørelse, og nu hævder du at det er det der sker. Jeg tror du
er faret vild.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 22:35

Anders Wegge Keller kom med følgende:

> [...]
> at der blev truffet beslutning om hvad der var pædofili *uden* en
> domstolsafgørelse, og nu hævder du at det er det der sker. Jeg tror du

Slet ikke, der skal mere ned bare redbarnet til at putte en side i
filteret, kan du gætte det? eller kan google sikkert hjælpe dig.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 22:37

Efter mange tanker skrev Anders Wegge Keller:

> Fantastisk! Denne diskussion startede med det principielt forkerte i
> at der blev truffet beslutning om hvad der var pædofili

Du mener vel børneporno, for pædofile blev mig bekendt ikke nævnt i
indlægget, men du har måske kun læst overskriften?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Tony

Dato : 07-09-08 22:53

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener vel børneporno, for pædofile blev mig bekendt ikke nævnt i
> indlægget, men du har måske kun læst overskriften?

Bær lidt over med Wegge, han er lige vågnet op efter en laaaaang ''
Søndags-morfar ''

Tony

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 22:59

Tony forklarede den 07-09-2008:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Bær lidt over med Wegge, han er lige vågnet op efter en laaaaang ''
> Søndags-morfar ''

Det er nok denne sætning der har forvirret ham "De pædofile kan derimod

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-09-08 00:10

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> writes:

> Du mener vel børneporno, for pædofile blev mig bekendt ikke nævnt i
> indlægget, men du har måske kun læst overskriften?

Det var ganske rigtigt en lapsus. Og nu hvor du har fået det
bekræftet, kunne du måske overtales til at forholde dig til det
problematiske i at en privat organisation har fået rigspolitiet
overtalt til at medvirke til noget der effektivt er en overtrædelse af
grundlovens §77?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 00:18

Anders Wegge Keller har bragt dette til os:

> [...]
> problematiske i at en privat organisation har fået rigspolitiet
> overtalt til at medvirke til noget der effektivt er en overtrædelse af

Nej, for alt jeg har sagt er, at jeg ikke ser noget problem, at du og
andre gør, det er helt i orden, vi er frie mennesker.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-09-08 00:32

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> writes:

> Anders Wegge Keller har bragt dette til os:

> Nej, for alt jeg har sagt er, at jeg ikke ser noget problem, at du
> og andre gør, det er helt i orden, vi er frie mennesker.

Mener du det helt bogstaveligt? At det er rimeligt at en passende
mængde lobby-arbejde giver adgang til censur uden domstolenes
indblanding? Ville du mene det samme, hvis det var demokratifjendtlige
ytringer, som f. eks. dine, der blev underlagt den samme vilkårlighed?

--
// Wegge <http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching. Bruger du

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 00:43

Anders Wegge Keller forklarede den 08-09-2008:

> Mener du det helt bogstaveligt? At det er rimeligt at en passende
> mængde lobby-arbejde giver adgang til censur uden domstolenes
> indblanding?

Nu sker det altså ikke uden domstolenes indblanden.

> Ville du mene det samme, hvis det var demokratifjendtlige
> ytringer, som f. eks. dine, der blev underlagt den samme vilkårlighed?

Jeg er skam ikke imod demokrati, men som verden ser ud i dag, kan vi
desværre ikke have frit valg på alle hylder, vi må desværre tilpasse os
den verden vi lever i.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Egon Stich

Dato : 08-09-08 13:05

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:ga1ou0$1jpg$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg er skam ikke imod demokrati, men som verden ser ud i dag, kan vi
> desværre ikke have frit valg på alle hylder, vi må desværre tilpasse os
> den verden vi lever i.

Du er dog en besynderlig een.

Du er ikke imod demokrati, men vil gerne undertrykke det.

Vi har ikke "frit valg" på alle hylder--

Vel har vi da så.
men må være villige til at betale en eventuel demokratisk vedtaget pris for dette.
Hvormed menes straf, om vi vælger noget forbudt.

"Tilpasse os"---
Vor herre bevare os.
Du er altså en af den slags vatpikke, der ikke er beredt til at kæmpe for at skabe en verden, vi kan leve i?
Men gerne underkaster dig de tilfældigvis rådende forhold, også den du eventuelt ikke kan lide?

Man kommer i hu:
"Med forbavselse og beundring har-- osv."

Du er tilsyneladende af samme slags.
Underkaster dig villigt dospoter, blot du tror, det ikke vil ramme dig.
Eller ligefrem af sympati?

Du er gjort af det stof, despoter skaber imperier af.

Og det er ikke noget at være stolt af.

Egon

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-09-08 15:01

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> writes:

> Anders Wegge Keller forklarede den 08-09-2008:

> Nu sker det altså ikke uden domstolenes indblanden.

Det er jo netop det der sker, hvilket er hele problemet. Du har fået
utallige links til pressens omtale af problemet, heriblandt bizar.dk,
der hverken fik en forklaring eller dokumentation, men udelukkende
slap ud af filteret igen, fordi computerworld borede i sagen.

> Jeg er skam ikke imod demokrati, men som verden ser ud i dag, kan vi
> desværre ikke have frit valg på alle hylder, vi må desværre tilpasse
> os den verden vi lever i.

Demokrati kan ikke gradbøjes, så du er altså demokratimodstander, når
du kommer med sådan en udtalelse. Det helt fundamentale problem, som
du åbenlyst overser, er at indtil en domstol har udtalt sig om
hvorvidt et billede er børneporno eller ej, er det det *ikke*. Uanset
hvad du og jeg så end måtte mene om det. Og det er der kæden hopper af
med det nuværende censurfilter.

Fra : @

Dato : 08-09-08 16:15

On Mon, 08 Sep 2008 01:42:50 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Anders Wegge Keller forklarede den 08-09-2008:

>Nu sker det altså ikke uden domstolenes indblanden.

er du overhovedet selv klar over hvad du skriver?

det der foregår er nemlig at politiet(måske efter et hint fra Red
Barnet) hos de store udbydere får sat filter for en hjemmeside,

domstole er slet ike inde i billedet, det kommer de først hvis ejeren
af hjemmesiden påklager politiets legen dommere

>Jeg er skam ikke imod demokrati, men som verden ser ud i dag, kan vi
>desværre ikke have frit valg på alle hylder, vi må desværre tilpasse os
>den verden vi lever i.

altså mener du i ramme alvor at vi skal væk fra demokrati
retssikkerhed og ytringsfrihed og over til politistatsmetoder

du ville have passet rigtig godt som en af systemets tilhængere hos
Honnecker eller Stalin

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : vvv

Dato : 08-09-08 16:53

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Anders Wegge Keller forklarede den 08-09-2008:

> Nu sker det altså ikke uden domstolenes indblanden.

Hvor og hvornår mener du da at domstolen er blandet ind?

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 01:40

Lige en lille tilføjelse.

Jeg bruger selv opendns, og har valgt at filtrere mange ting, og
alligevel støder aldrig ind i sider der er blokkeret, nok også grunden
til jeg ikke ser de store problemer i filtre.

Her er hvad jeg har enablet på opendns.
http://img90.imageshack.us/img90/5811/minefiltreyf1.png

Og det genere ikke det mindste.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 08-09-08 07:21

On Mon, 08 Sep 2008 02:39:57 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>alligevel støder aldrig ind i sider der er blokkeret, nok også grunden
>til jeg ikke ser de store problemer i filtre.

Der er altså en kæmpe forskel på at DU SELV vælger at filtrere noget
væk og på at ANDRE vil bestemme hvad der skal filtreres væk...

Hvis man endelig ville bilde sig selv ind, at bekæmpe børneporno UDEN
at overtræde grundloven, så kunne man, nøjes med at registrere
brugerens IP og sende en besked til politiet (og give brugeren besked
om det)...

Den forhåndscensur der foregår for tiden (f.eks. blokeringen af
allofmp3), er i direkte strid med grundloven...

Og hvem andre end domstolene er overhovedet kvalificeret til at
bedømme hvad der er børneporno...???

Efter politianmeldelsen af SeOgHor, fordi de bragte et billede af en
topløs (påstået) 16-årig pige, er Red Barnet i hvert fald IKKE...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 07:36

S. A. Thomsen kom med denne ide:

> Der er altså en kæmpe forskel på at DU SELV vælger at filtrere noget
> væk og på at ANDRE vil bestemme hvad der skal filtreres væk...

Nej, for det eneste jeg har sagt er, "mig genere det ikke" hvad I andre
har af meninger har I lov til at have, men jeg har vel også lov til at
mene det ikke genere mig, eller hva'?

> [...]
> at overtræde grundloven, så kunne man, nøjes med at registrere
> brugerens IP og sende en besked til politiet (og give brugeren besked

Sådan fungere det skam også, dem der besøger den slags sider bliver
kigget i kortene.

> Den forhåndscensur der foregår for tiden (f.eks. blokeringen af
> allofmp3), er i direkte strid med grundloven...

Muligt, så må du jo anmelde det, mig genere det ikke.

> Og hvem andre end domstolene er overhovedet kvalificeret til at
> bedømme hvad der er børneporno...???

De er skam også med når der skal vurderes om en side skal lukkes.

> Efter politianmeldelsen af SeOgHor, fordi de bragte et billede af en
> topløs (påstået) 16-årig pige, er Red Barnet i hvert fald IKKE...

Loven siger unge under 18år, så kan det vel ikke være anderledes, men
igen mig genere det ikke, jeg læser ikke se og hør, og vil personligt
hellere se en moden kvinde med nogle tunge "øjne".

Nå men det korte af det lange, jeg anfægter skam ikke andres mening,
jeg fortalte blot at det ikke generede mig.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 08-09-08 09:06

On Mon, 08 Sep 2008 08:36:04 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>mig genere det ikke
>det ikke genere mig
>mig genere det ikke.
>igen mig genere det ikke
>jeg fortalte blot at det ikke generede mig.

Det minder mig om "historien" (kan ikke lige huske den korrekte
formulering):

Først hentede de "nogen" og det generede mig ikke, så hentede de
"nogle-andre" og det generede mig heller ikke, men nu kommer de og
henter mig og nu er der ingen til at hjælpe mig...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 11:58

S. A. Thomsen forklarede:

> [...]
> "nogle-andre" og det generede mig heller ikke, men nu kommer de og
> henter mig og nu er der ingen til at hjælpe mig...

Nævn mig bare 2 sider du har kendskab til som er blevet uretmæssigt
blokkeret.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 08-09-08 15:34

On Mon, 08 Sep 2008 12:58:04 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Nævn mig bare 2 sider du har kendskab til som er blevet uretmæssigt
>blokkeret.

ALLOFMP3 er en (da ALLE blokeringer er uretsmæssige)...

Jeg kender ikke flere der er blokerede, men de findes garanteret...
Blokering af sider UANSET indhold, er i strid med grundloven... Hvis
en sides indhold er i strid med lovgivningen, så må man retsforfølge
brugerne, efter de har været der...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 18:29

S. A. Thomsen tastede følgende:

> ALLOFMP3 er en (da ALLE blokeringer er uretsmæssige)...

Nej, den er for denne debat ligegyldig, det der snakkes om er sider der
bliver ramt uretmæssigt i forbindelse med jagten på børneporno.

> Jeg kender ikke flere der er blokerede...klip

Nej, du kender ikke flere, men du ved de er der!? hvor?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 08-09-08 18:47

On Mon, 08 Sep 2008 19:28:36 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Nej, den er for denne debat ligegyldig, det der snakkes om er sider der
>bliver ramt uretmæssigt i forbindelse med jagten på børneporno.

Det er da præcis samme brud på grundloven... Man forhåndscensurerer
fordi "man" siger at siden er "fy-fy"...

>Nej, du kender ikke flere, men du ved de er der!? hvor?

Hvor har jeg skrevet at jeg VED det...???

Fra : N_B_DK

Dato : 09-09-08 05:56

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> wrote in message

> Nej, du kender ikke flere, men du ved de er der!? hvor?

http://www.computerworld.dk/art/33531

Uden dommerkendelse forsøgte Helsingør Politi at lukke en hjemmeside,
der beskyldte politiet for at bruge gestapometoder. Nu går statsminister
Anders Fogh Rasmussen (V) ind i sagen.

og længere nede.

Uskyldig webmaster hængt ud
Computerworld har de seneste uger beskrevet en tilsvarende sag, hvor en
uskyldig webmaster blev hængt ud for at distribuere børneporno.

Det skete som et led i samarbejdet mellem politiet og internetudbyderne
om det omstridte børnepornofilter, hvor adgangen til hjemmesider
blokeres, hvis siderne er i politiets søgelys.

Blokeringen af adgangen sker alene på baggrund af politiets vurdering og
ligesom sagen fra Helsingør, informeres ejerne af siderne ikke om
indgrebet, ligesom at politiet heller ikke skaffer dommerkendelser eller
fogedforbud.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 06:58

Efter mange tanker skrev N_B_DK:
> [...]
> ligesom at politiet heller ikke skaffer dommerkendelser eller fogedforbud.

Det kan ikke bringe mit pis i kog, men når nu du og andre synes det er
så harmdirrende forkert, så meld jer dog ind i et politisk parti, på
den måde kan I være med til at ændre det, ophidsede debatter på usenet
ændre intet.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 09-09-08 08:38

On Tue, 09 Sep 2008 07:58:07 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Det kan ikke bringe mit pis i kog,

Vi kan så konkludere at du er skide ligeglad med om andre mister deres
rettigheder, bare det ikke går ud over dit eget lille radisebed...

Dit demokratiske sindelag er voldsomt UNDERudviklet...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 08:52

S. A. Thomsen sendte dette med sin computer:

> Vi kan så konkludere at du er skide ligeglad med om andre mister deres
> rettigheder, bare det ikke går ud over dit eget lille radisebed...
>
> Dit demokratiske sindelag er voldsomt UNDERudviklet...

Meld dig ind i et parti, dine skriblerier her på usenet ændre intet.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 09-09-08 09:45

On Tue, 09 Sep 2008 09:51:36 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Meld dig ind i et parti, dine skriblerier her på usenet ændre intet.

Jeg ved da godt at skriblerier her, i den store sammenhæng, er
ligegyldige, men i modsætning til dig, så har jeg et demokratisk
sindelag at være stolt af...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 09:57

S. A. Thomsen formulerede tirsdag:

> Jeg ved da godt at skriblerier her, i den store sammenhæng, er
> ligegyldige, men i modsætning til dig, så har jeg et demokratisk
> sindelag at være stolt af...

Godt, så er alt jo som det skal være.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 09-09-08 16:34

On Tue, 9 Sep 2008 06:55:43 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>ligesom sagen fra Helsingør, informeres ejerne af siderne ikke om
>indgrebet, ligesom at politiet heller ikke skaffer dommerkendelser eller

det ovenfor beskrevne er jo netop hvad demokratiske retsstater altid
brokker sig over sker i diverse bananrepublikker og dikataturstater

gad vide hvad politi og Red barnet har imod at gå til domstolene med
deres anklager?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 09-09-08 16:39

post.cybercity.dk> wrote:

>Det kan ikke bringe mit pis i kog,

hvad ville du selv sige til at få ubehageligheder fra en privat
organisation i ledtog med politiet

uden du var dømt for noget som helst?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 08-09-08 13:09

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:10n9c4tdj265if9om6jig849bj2cj4ji4s@4ax.com...

> [...]
> "nogle-andre" og det generede mig heller ikke, men nu kommer de og
> henter mig og nu er der ingen til at hjælpe mig...

Det er præcis denne tankegang, som småt begavede mørkebrune slavesjæle ikke kan fatte.
I deres uendelige stupiditet tror de, frihed kan gradbøjes.
Samt at de aldrig selv bliver ofre.

Gælder forøvrigt også for hele den nypuritanske bevægelse.
Alle andre er dumme, men heldigvis kan mor hjælpe dem---

Egon

Fra : @

Dato : 08-09-08 18:19

On Mon, 08 Sep 2008 10:05:43 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>"nogle-andre" og det generede mig heller ikke, men nu kommer de og
>henter mig og nu er der ingen til at hjælpe mig...

den slags VIL manden ikke tage stilling til

et mord 100 kilometer borte generer heller ikke manden da det jo ikke
er ham det er gået ud over

så hvorfor overhovedet spilde politiets tid med den slags pjat

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-08 13:05

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:ga2h4q$1s6m$1@newsbin.cybercity.dk...
billede af en

> Loven siger unge under 18år, så kan det vel ikke være
> anderledes,

vås - loven siger intet om at man ikke må fotografere nøgne
piger under 18. Det må blot ikke være billeder af pornografisk
karakter i forhold til paragraffen om børneporno. Man skal
have en ualmindelige snæversynet seksualmoral hvis man skal
opfatte det pågældende billede som pornografisk. Og
børnepornografi er der i hvert fald ikke tale om.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 14:29

Arne H. Wilstrup har bragt dette til os:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> billede af en

> vås - loven siger intet om ...snip

Tror du Se og hør bare gav sig af deres gode vilje, nej vel.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-08 15:06

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:ga39bq$24uc$1@newsbin.cybercity.dk...
> Arne H. Wilstrup har bragt dette til os:

> Tror du Se og hør bare gav sig af deres gode vilje, nej vel.

Naturligvis gav SE og Hør sig ikke af deres gode vilje, men
det kan koste kunder når man involveres i en sag om
børneporno. Uanset om man vinder eller taber en sådan sag, så
vil man tabe på det.
Hvis en offentligt ansat lærer fx anklages for at være i
besiddelse af børneporno, fritages vedkommende for tjeneste
øjeblikkeligt, og selvom det så senere viser sig at
vedkommende IKKE er skyldig i noget som helst, vil læreren
ikke kunne vende tilbage til lærergerningen, i hvert fald ikke
hvis situationen er offentligt kendt.

Som sagt:Et magasin der altså sættes i forbindelse med den
slags, berettiget eller uberettiget, risikerer at tabe uanset
om det vinder.
Det er kold beregning fra udgivers side for at undgå en sag af
den karakter, da den pletter magasinets image. Der er nogle
udgivere der ikke har lyst til at udstille sig som producenter
af porno fordi det kan lukke nogle døre i det gode selskab som
de ellers lever af. Se og Hør lever af de kendte - og hvis det
bliver indblandet i en sådan sag, kommer følelserne let i kog,
hvorfor de klogeligt vælger at gøre som de gør, ikke fordi de
mener at have uret.
Der er intet pornografisk i det pågældende billede, men som
jeg skrev, må det være folk med en indskrænket seksualmoral
der ser spøgelser alle vegne der reagerer på den måde. Red
Barnet har ført sig frem som barnets beskytter, også når der
ikke er noget om snakken. Den organisation vil jo gerne
overleve, og derfor har de nu fundet en niche hvor de kan føre
sig frem på "ædeligste vis". Det er ren politik.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 18:34

Efter mange tanker skrev Arne H. Wilstrup:
> [...]
> også når der ikke er noget om snakken. Den organisation vil jo gerne
> overleve, og derfor har de nu fundet en niche hvor de kan føre sig frem på

Måske du har ret, men jeg er sikker på de ville kæmpe med næb og klør,
da den slags billeder ikke er at forbinde med børneporno, og ja jeg
synes også at pågældende sag er tåbelig, men nu er det hele altså
skruet sådan sammen, så kan man gøre 2 ting, 1. man kan melde sig ind i
et parti og bekæmpe det, 2. Acceptere at det er sådan, men én ting er
helt sikkert, at man sidder i en ligegyldig gruppe på usenet og hidser
sig op, et hjælper ikke en fløjtende fis.

Så det er da min opfordring til dem det genere, og os der har det fint
nok med det, vi tager en kop kaffe mere.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 08-09-08 15:02

> [...]

> alligevel støder aldrig ind i sider der er blokkeret, nok også grunden
> til jeg ikke ser de store problemer i filtre.

Fred være med hvor sippet du selv er. Det må du hjertens gerne. Jeg
vil bare ikke have noget udemokratisk blændværk trukket ned over hovedet.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-09-08 20:22

> vi er frie mennesker.

Er vi ?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 20:36

N_B_DK kom med følgende:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> wrote in message
>

> Er vi ?

Ja det er vi, uanset hvor utilfredse vi kan være, så har vi det godt i
Danmark, og har større frihed end så mange andre steder.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 08-09-08 21:03

On Mon, 08 Sep 2008 21:35:51 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>N_B_DK kom med følgende:

>Ja det er vi, uanset hvor utilfredse vi kan være, så har vi det godt i
>Danmark, og har større frihed end så mange andre steder.

du må da være bindegal

Danmark er da et af de mest ufrie steder at være borger

du finder ikke et land mere gennemkontrolleret af myndighederne på
stoet set alle områder end Danmark(ikke engang Sverige)

(man har dog friheden til at forlade landet)

butiks og beværtningsejere må ikke selv definere rygepolitik på egen
matrikel

folk må kun disponere over en forsvindende lille del af deres
arbejdsindkomst

folk er tvunget til at financiere ET bestemt TV-selskab hvis de har
den frækhed det er at eje et TV-apparat

osv.

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : vvv

Dato : 09-09-08 16:28

> N_B_DK kom med følgende:

> Ja det er vi, uanset hvor utilfredse vi kan være, så har vi det godt i
> Danmark, og har større frihed end så mange andre steder.

Det har du besluttet, og så er det sådan?

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 16:34

vvv forklarede:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det har du besluttet, og så er det sådan?

Helt seriøst, hvis landet er så elendigt, hvorfor finder du så ikke et
andet sted at slå dig ned, det er da dumt at spilde tiden i et så
udemokratisk land.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : vvv

Dato : 09-09-08 18:37

> vvv forklarede:

> Helt seriøst, hvis landet er så elendigt, hvorfor finder du så ikke et
> andet sted at slå dig ned, det er da dumt at spilde tiden i et så
> udemokratisk land.

Fordi jeg heller vil bekæmpe folk som dig her, end at flytte. Danmark kunne
blive et dejligt land igen hvis vi fik moralisterne og de overvågningsivrige
ned med nakken.

Dit hold styrer lige nu, men det gjorde I ikke for 15 år siden, og med lidt
held gør I det heller ikke om 15 år. Jeg gider da ikke flytte hver gang der
er ændringer i samfundsnormerne, vil hellere hjælpe dem tilbage på sporet
igen.

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 19:17

Følgende er skrevet af vvv:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi jeg heller vil bekæmpe folk som dig her, end at flytte.

Og det gør du så her på usenet, javel ja, meld dig da ind i et parti,
ellers er al din dejlige energi da spildt.

> Danmark kunne
> blive et dejligt land igen hvis vi fik moralisterne og de overvågningsivrige
> ned med nakken.

Ja, hold da op, sikke et paradis af vold, mord, voldtægt osv. men det
ville en type som dig jo sætte stor pris på.

> [...]
> er ændringer i samfundsnormerne, vil hellere hjælpe dem tilbage på sporet

Det er ikke en fodboldkamp lille ven, ikke alt kan klares med dåseøl og
vold.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : vvv

Dato : 09-09-08 20:10

> Følgende er skrevet af vvv:

> Og det gør du så her på usenet, javel ja

Nej da, ikke kun på usenet.
Hvorfor er du her i øvrigt selv når du nu er så vild for at fortælle hvor
ligegyldigt det er?

>meld dig da ind i et parti, ellers er al din dejlige energi da spildt.

Tror jeg overlader partipolitik til andre.
I øvrigt et fantastisk svar du giver alle: "Meld dig ind i et parti hvis du
er utilfreds"

> Ja, hold da op, sikke et paradis af vold, mord, voldtægt osv. men det
> ville en type som dig jo sætte stor pris på.

Sjovt du lige ved "hvilken type" jeg er. Og at du tror at modstand mod
overvågning og moraliseren er lig med at gå ind for vold, mord, voldtægt.
Du er virkelig for vidrekommene.

> Det er ikke en fodboldkamp lille ven, ikke alt kan klares med dåseøl og
> vold.
Nej desværre ikke, det er blodig alvor, folk som dig er ved at ødelægge
landet fuldstændig.
Derfor kan jeg jo godt erkende at din side desværre står lidt stærkere end
min for tiden, hvordan det skulle have noget med dåseøl og fodbold at gøre
kan kun du vide.

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 20:16

vvv forklarede den 09-09-2008:

> Nej da, ikke kun på usenet.
> Hvorfor er du her i øvrigt selv når du nu er så vild for at fortælle hvor
> ligegyldigt det er?

Ren underholdning.

> Tror jeg overlader partipolitik til andre.

Men hyle op over alt det du er utilfreds med, ja det gør du gerne.

> I øvrigt et fantastisk svar du giver alle: "Meld dig ind i et parti hvis du
> er utilfreds"

Jamen, det er da den eneste måde du kan få indflydelse, såre simpelt,
og er man utilfreds, så gør man noget aktivt for at ændre det man ikke
bryder sig om.

> Sjovt du lige ved "hvilken type" jeg er.

Du er tilhænger af det autonome miljø, det siger alt.

> Og at du tror at modstand mod
> overvågning og moraliseren er lig med at gå ind for vold, mord, voldtægt. Du
> er virkelig for vidrekommene.

Slet ikke, men anarki er ikke løsningen, det tror I autonome, men tro
mig, det ville I ikke bryder jer om.

> Nej desværre ikke, det er blodig alvor, folk som dig er ved at ødelægge
> landet fuldstændig.

Nej, det er folk af anden etnisk oprindelse samt autonome der gør den
slags.

> Derfor kan jeg jo godt erkende at din side desværre står lidt stærkere end
> min for tiden, hvordan det skulle have noget med dåseøl og fodbold at gøre
> kan kun du vide.

Nå nej, gas og brosten.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : vvv

Dato : 09-09-08 21:09

> [...]
> er man utilfreds, så gør man noget aktivt for at ændre det man ikke bryder

Og hvis man ikke melder sig ind, eller ikke føler at der et et parti der
repræsenterer ens holdninger, så er det ikke ok at have en holdning?

> Du er tilhænger af det autonome miljø, det siger alt.

> Slet ikke, men anarki er ikke løsningen, det tror I autonome, men tro mig,
> det ville I ikke bryder jer om.

Jeg ved ikke hvorfor du tror jeg er "autonom"

> Nej, det er folk af anden etnisk oprindelse samt autonome der gør den
> slags.

Vrøvl og sludder. Moralisterne gør lang mere skade på samfundet.

> Nå nej, gas og brosten.

Gaaab, hvor er du stupid!

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 21:25

vvv sendte dette med sin computer:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvis man ikke melder sig ind, eller ikke føler at der et et parti der
> repræsenterer ens holdninger, så er det ikke ok at have en holdning?

Jo da, men man ændre ingenting ved kun at have en holdning, og brokke
sig eller hidse sig op over tingene, det hjælper heller ikke.

Lidt som dem der ikke stemmer, men bagefter brokker sig over det hele
er noget lort, har man ikke stemt, bør man holde mund.

> Nå

Ja.

> Jeg ved ikke hvorfor du tror jeg er "autonom"

> Vrøvl og sludder. Moralisterne gør lang mere skade på samfundet.

Ja, set med dine briller, så gør de, og set med dine briller så var vi
sikkert også bedre tjent uden et politi.

> Gaaab, hvor er du stupid!

Mon dog.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : vvv

Dato : 09-09-08 21:46

> vvv sendte dette med sin computer:

> Jo da, men man ændre ingenting ved kun at have en holdning, og brokke sig
> eller hidse sig op over tingene, det hjælper heller ikke.

Heldigvis ændres tingene mange andre steder end i partierne.

> Lidt som dem der ikke stemmer, men bagefter brokker sig over det hele er
> noget lort, har man ikke stemt, bør man holde mund.

Jo, men derfra til at hvis man ikke er med i et parti skal man holde mund er
der heldigvis langt.

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 21:50

vvv formulerede spørgsmålet:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Heldigvis ændres tingene mange andre steder end i partierne.

Hvor?

> Jo, men derfra til at hvis man ikke er med i et parti skal man holde mund er
> der heldigvis langt.

Er det tilfredsestillende nok at brokke sig, uden at gøre noget aktivt,
så er problemet nok ikke så stort.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:09

On Sun, 7 Sep 2008 00:34:58 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Hvis du virkelig opfatter synet af nøgne, præpubertere børn som "latent
>seksuelt æggende", er det monstro så ikke snarere dig selv, der om nogen
>måtte kunne tænkes at have et akut mentalt problem?

den lader vi lige øhhh stå et øjeblik

det er sikkert lige der hunden ligger begravet

de der skriger højest er sikkert dem som har problemer med deres
fantasi hvis de "udsættes" for synet af nøgne børn

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 23:14

Efter mange tanker skrev @:

> den lader vi lige øhhh stå et øjeblik
>

> det er sikkert lige der hunden ligger begravet
>

> de der skriger højest er sikkert dem som har problemer med deres
> fantasi hvis de "udsættes" for synet af nøgne børn

Så ramte du igen bunden.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:51

On Mon, 08 Sep 2008 00:13:41 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Så ramte du igen bunden.

nope

men du følte dig helt klart truffet temmelig hårdt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 23:53

@ skrev den 08-09-2008:

> nope
>

> men du følte dig helt klart truffet temmelig hårdt

Slet ikke, jeg har på intet tidspunkt ytret mig om noget i den stil,
alt jeg siger er, at jeg synes det er ok med det filter, at du og
Anders så reagere som I gør, siger mere om jer end om mig.

Men jo du ramte bunden, PLONK.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-09-08 01:45

@ skrev:

> nope
>

> men du følte dig helt klart truffet temmelig hårdt

Sorry, men bemærkningen _var_ virkelig bunden.

- cep

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-08 06:17

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i
meddelelsen

> Sorry, men bemærkningen _var_ virkelig bunden.

Enig - jeg har altid harcelleret over at man skal sættes i
hartkorn med pædofile fordi man forfægter retssikkerheden -
også over for dem, man ikke bryder sig om. Jeg ser derfor
heller ingen grund til at genere Mr.Larsen med udtalelser der
går på det samme: "når han er tilhængere af filtre, så er han
nok i virkeligheden skjult pædofil" - den slags er under
lavmålet uanset hvem der fremsætter den.
I en redelig debat bør man holde sig til sagen fremfor at gå
efter manden. Jeg er ikke enig med Mr. Larsen i hans
synspunkter, men jeg mener ikke at han så er skabspædofil af
den grund. Lad os forsøge at holde skæg for sig og snot for
sig -også i denne debat.

Det kan godt være at Mr. Larsen har en eller anden mental
brist, men det tilkommer ingen i denne gruppe at udtale sig om
med mindre de er psykiatere eller psykologer. Kun grove
krænkelser fortjener tilsvarende svar som fx "har du husket
din aftenmedicin etc", men fordi Mr. Larsen har det synspunkt
at det er ok med filtre uanset konsekvenserne for grundlovens
§77, så ville det være rart om man kunne diskutere sagen
fremfor at tillægge ham motiver han måske slet ikke har, men
at han faktisk forarges over børnepornografiens udbredelse og
derfor mener at filtre er vejen frem uanset krænkelserne af
grundloven. Jeg er fx ikke enig med ham, men en anstændig
debat bør indeholde lødige argumenter for dette, da denne
gruppe jo ikke er dk.livssyn.psykologi eller noget lignende.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 06:33

Arne H. Wilstrup:

> Det kan godt være at Mr. Larsen har en eller anden mental brist...snip

Selvfølgelig bruger Arne den stil, laver et svar der er kamufleret som
noget andet en det er, ren mudder.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-08 12:58

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:ga2dem$1qtb$1@newsbin.cybercity.dk...
> Arne H. Wilstrup:

> Selvfølgelig bruger Arne den stil, laver et svar der er
> kamufleret som noget andet en det er, ren mudder.

Tja, du kan ikke klare at bliver forsvaret af en af dine
argeste modstandere, så derfor opfinder du en konflikt som du
stirrer dig blind på og så er du lettet igen.

Men mit forsvar for dig var altså ærligt ment. Og min
bemærkning som du så smagfuldt henviser til om din brist, er
det man kalder for dækket tale. Meningen er at lade sætningen
være en mellemting mellem direkte og indirekte tale, mellem
udtalt og tænkt sætningsdannelse.
Den skulle betyde sådan noget som "Det kan godt være at -DU-
(altså din modpart) mener at han har en eller anden mental
brist..men det gør ikke ham til at være skabspædofil".

Det er naturligvis kedeligt at din beherskelse af det danske
sprog er mangelfuldt, men her var der altså ikke tale om
mudderkastning mod dig, selvom det så måtte rykke dine
voldsomme fordomme mod min person.

Jeg mener faktisk hvad jeg siger: det er tåbeligt at sætte
lighedstegn mellem en persons forsvar for en praksis -fx
forsvaret for et filter, være lig med at personen i ren
freudiansk forstand nok mener det modsatte. Det er en debat
under lavmålet.

At du altså ikke kan tåle at blive forsvaret af en person som
mig, vidner vel kun om at du i virkeligheden er et meget lidt
rummeligt menneske. Det er altså trist at du ikke kan se en
positiv ting ved det jeg skriver som følge af dine fordomme,
men sådan er der så meget. Jeg skal ikke forsvare dine
synspunkter en anden gang, da det åbenbart sætter dig i et
forfærdeligt dilemma.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 06:43

Arne H. Wilstrup skrev den 08-09-2008:

> Jeg er ikke enig med Mr. Larsen i hans synspunkter
> men at han faktisk forarges over børnepornografiens
> udbredelse og derfor mener at filtre er vejen frem uanset krænkelserne af
> grundloven.

Arne, lige et enkelt spørgsmål, du er ikke enig i en eller anden form
for censur som skal begrænse spredningen af børneporno, hvordan
harmonere det med din begejstring for det gamle Sovjet, og idag Kina,
de brugte/bruger mig bekendt censur på langt flere ting.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-08 13:03

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:ga2e13$1r43$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> børneporno, hvordan harmonere det med din begejstring for
> det gamle Sovjet, og idag Kina, de brugte/bruger mig bekendt

Jeg er ikke enig i at man kalder dig for skabspædofil blot
fordi du forsvarer filtre mod børneporno og så beskyldes for
at være latent pædofil (sådan læste jeg indlægget).
Jeg er ikke enig i at man skal overtræde grundlovens §77 om
ytringsfrihed blot fordi man ikke vil have børneporno, og jeg
er fortsat uenig med dig i at det er Red Barnets nypuritanske
opfattelse der skal nyde fremme her.

Hvad angår Kina og Sovjet, så stod der intet i deres
paragraffer der forhindrede at man censurerede visse ting, fx
krigspropaganda. Det var censur i vestlig forstand, ja, men
det var altså noget jeg går ind for i forhold til deres
lovgivning.

Det kan ikke nytte noget at man i Danmark hævder at have
ytringsfrihed under ansvar for domstolene når man i
virkelighedens verden begrænser denne frihed uden lov og dom.

Du har åbenbart svært at nuancere tingene. Frihed i Vesten er
ikke det samme som frihed i Østen, men det principielle er her
at når et land påberåber sig ytringsfrihed og så i praksis
ikke overholder det, så skal det naturligvis kritiseres.

Din sammenblandling mellem datidens Østeuropa og Vesteurpa i
forhold til denne sag, er lidet intelligent, men er
naturligvis et forsøg på at afspore debatten.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 14:33

Arne H. Wilstrup sendte dette med sin computer:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er ikke enig i at man kalder dig for skabspædofil blot fordi du forsvarer
> filtre mod børneporno...snip

Hvis jeg var, så var jeg nok modstander af omtalte filter, bare en
tanke.

Det med at blive kaldt pædofil, har du Arne jo prøvet et par gange, så
du er sikkert også klar over, at dem der gør den slags, ikke er så
begavede at det gør noget.

Men, beklager hvis jeg fejlfortolkede dit indlæg, jeg er ikke så bange
for at stikke en undskyldning.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-08 15:11

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:ga39il$253u$1@newsbin.cybercity.dk...
> Det med at blive kaldt pædofil, har du Arne jo prøvet et
par gange, så
> du er sikkert også klar over, at dem der gør den slags, ikke
> er så begavede at det gør noget.'

Præcis - men jeg bryder mig aldeles ikke om den facon. At man
i et øjebliks ophidselse eller afmagt lader et par finker ryge
af panden, har jeg forståelse for, men en så alvorlig anklage
er helt ude i hampen. Jeg mener at det er værre at blive kaldt
for pædofil end at blive kaldt for nazist. Hvis man bliver
kaldt nazist fordi man forfægter fascistiske-nazistiske
synspunkter, så er det dog noget man kan tage og føle på: der
ligger argumenter (oftest) bag - men en anklage som ovennævnte
kan ødelægge et menneskes liv i visse situationer. Det handler
grundlæggende om at man godt kan trække på skuldrene af at
1000 mennesker bliver dræbt af en vådeskudsulykke i Angola,
men blot et barn dræbes så er verden i oprør, testosteronen
kører, og det er ikke ukendt at specielt mænd, kommer med
trusler om at "skære nosserne " af vedkommende, slå dem ihjel
etc. - og sådanne folk er ikke til at tale til fornuft. De har
udset sig en mulighed for at komme til at slås, så derfor er
det noget af det værste man kan kalde folk i denne forpestede
og seksualforskrækkede atmosfære.

> Men, beklager hvis jeg fejlfortolkede dit indlæg, jeg er
> ikke så bange for at stikke en undskyldning.

fair nok! Den tager jeg til mig

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 18:37

Arne H. Wilstrup formulerede spørgsmålet:

Bare iorden.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 08-09-08 16:17

On Mon, 08 Sep 2008 02:44:44 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

>Sorry, men bemærkningen _var_ virkelig bunden.

og du mener ikke at folk som på grund af en alt for livlig fantasi kan
se et problem i at børn render nøgne rundt og leger på stranden
i virkeligheden ikke selv har det største problem??

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-09-08 23:03

@ skrev:

> og du mener ikke at folk som på grund af en alt for livlig fantasi kan
> se et problem i at børn render nøgne rundt og leger på stranden
> i virkeligheden ikke selv har det største problem??

Jeg ser et problem i at mennesker der debatterer for eet synspunkt
bliver angrebet for personligt at være afvigende.
Teknikken er meget udbredt men den er dybt udemokratisk, og tjener
primært til formål at smæde en modstander.

- cep

Fra : @

Dato : 11-09-08 00:17

On Thu, 11 Sep 2008 00:02:50 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

>Jeg ser et problem i at mennesker der debatterer for eet synspunkt
>bliver angrebet for personligt at være afvigende.

nej der gøres opmærksom på, at nogle personer må have en syg tankegang
når synet af et nøgent barn straks sporer deres tanker ind på
pornografi eller pædofili, sådanne mennesker må altså have en syg og
unaturlig forestilling om nøgne kroppe

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 01:01

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> når synet af et nøgent barn straks sporer deres tanker ind på
> pornografi eller pædofili, sådanne mennesker må altså have en syg og

Der er måske sexstimulans for nogle i at se nøgne børn men er det ikke et
bagatelproblem sammenlignet med Islam-truslen?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-09-08 19:02

Mr.Larsen skrev:
> Martin M. S. Pedersen kom med følgende:

> Hvis det er censur af børneporno, så ja.

Problemet er jo essentielt at det tilsyneladene *ikke* er børneporno der
censureres, jvf, at undersøgte blokerede sider *ikke* indeholder
børnepornografisk materiale.

Selv hvis siderne indeholdt den type materiale er det stadigvæk noget
snavs at forhåndscensurere fremfor at retsforfølge.

Hvis det i henhold til dansk lov er ulovligt at *udbrede* bestemt
information, det være sig børneporno, opskrifter på sprængstof,
vejledning til hashdyrkning eller selvmord etc, må det være politiets
opgave at efterforske brud på loven.
Jeg nævner de øvrige emner for at illustrere hvor grænsen kan blive
trukket om et år, to år, ti år..
For en del år siden ønskede svenske politikere i fuldt alvor at forbyde
brugen af parabol antenner.
Er det ikke principielt det samme vi ser her?

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 21:47

Claus E. Petersen tastede følgende:

> Problemet er jo essentielt at det tilsyneladene *ikke* er børneporno der
> censureres, jvf, at undersøgte blokerede sider *ikke* indeholder
> børnepornografisk materiale.

Det er tilsyneladende kun ske een gang at en side har været i filteret,
jeg surfer _meget_ på alt fra patter til reservedele til rumraketter
(overdrivelse fremmer osv.) jeg har endnu ikke mødt en eneste blokeret
side, så personligt anser jeg det ikke for et problem.

> Selv hvis siderne indeholdt den type materiale er det stadigvæk noget snavs
> at forhåndscensurere fremfor at retsforfølge.

Begge dele følges som regel ad, men ved at blokere har de mulighed for
at snuppe de IPs der prøver at tilgå siderne.

> [...]
> brugen af parabol antenner.
> Er det ikke principielt det samme vi ser her?

Vi kan kun gisne, men som samfundet udvikler sig PT. må vi nok se frem
til mere kontrol og evt. censur, om det er godt eller skidt, skal jeg
ikke sige, men så længe det "kun" bliver brugt imod de dårlige
elementer, så har jeg det ok med det, og jeg tror bestem ikke vi får
forhold som de har i Kina.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : N_B_DK

Dato : 09-09-08 20:58

> Begge dele følges som regel ad, men ved at blokere har de mulighed for
> at snuppe de IPs der prøver at tilgå siderne.

Wrong, ens IP bliver IKKE logget.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 21:01

N_B_DK:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> wrote in message

> Wrong, ens IP bliver IKKE logget.

Det er da noget du tror.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Egon Stich

Dato : 08-09-08 13:11

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:48c418c0$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> brugen af parabol antenner.
> Er det ikke principielt det samme vi ser her?

Det er jo ikke mange år siden, parabolantenner var forbudt her i DK.
Nu skal vi åbenbart til det igen---
Velmenernes sencur.
I "den bedste mening, naturligvis"---

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 09-09-08 20:59

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Det er jo ikke mange år siden, parabolantenner var forbudt her i DK.

De har aldrig været forbudte, men grundejerforeninger har ment at de var
i strid med deres regelmenter.

Fra : vvv

Dato : 09-09-08 21:11

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> De har aldrig været forbudte, men grundejerforeninger har ment at de var i
> strid med deres regelmenter.

Er du sikker på det? Jeg mener at var forbudt med paraboler i de glade
monopoldage, før hybridnettet - i starten af firserne.

Men jeg var kun en knægt dengang, så jeg kan huske forkert.

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-09-08 21:26

Følgende er skrevet af vvv:
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Er du sikker på det? Jeg mener at var forbudt med paraboler i de glade
> monopoldage, før hybridnettet - i starten af firserne.

Nej, det var de forskellige lokalplaner der ikke ville have paraboler
op.

> Men jeg var kun en knægt dengang, så jeg kan huske forkert.

Det gør vi alle fra tid til anden.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-08 09:35

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:ga6m4h$c79$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
>
> Det gør vi alle fra tid til anden.
>
> --
> Sia Furler the singing goddess from Australia...

Du har ikke ret.
Paraboler var forbudt.
Ganske ligseom selv en radiomodtager har været forbudt at besidde i DK.

Politikere har altid haft det svært med at lade befolkninger få adgang til oplysninger.

Vore tiders bestræbelser for mere kontrol og sencur er ingen ny opfindelse.

Egon

Fra : @

Dato : 10-09-08 13:45

On Tue, 9 Sep 2008 21:58:46 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

>De har aldrig været forbudte,

jo så sandelig har det været forbudt at nedtage signaler fra
satelitter i Danmark

enten er du ikke så gammel

eller du er så gammel at hukommelsen er begyndt at svigte

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19861/spoergsmaal_oversigtsformat/S321.htm

<<<<<
http://www.berlingske.dk/article/20080813/kommentarer/708130045/
Og i moderne tid skal vi ikke mere end et par og tyve år tilbage for
at genfinde den absurde situation, da fremskridtspolitikeren Helge
Dohrmann måtte ty til civil ulydighed, da han satte en parabolantenne
op i protest mod datidens forbud mod satellitfjernsyn.
<<<<<<<

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19961/spoergsmaal_oversigtsformat/S1190.htm

men selvfølgelig kan du jo gå ind i noget ordkløveri om at det ikke
var forbudt at eje en parabolantenne(så længe man ikke brugte den)

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-08 09:32

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse news:48c6d57c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> MVH. N_B_DK
> Pioneer CLD-D925 købes.
> Læs her hvorfor du ikke skal vælge tele2

Nå.
Tror du det?
Med den almenviden som nogle borgerlige lægger for dagen, kan det jo næppe undrer, at de når frem til de "holdninger" de har--

At bygge på manglende viden, er som at bygge på kviksand.

Egon

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-08 14:11

On Sat, 06 Sep 2008 13:54:57 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Og du mener at det er et indgreb i dit liv at du bliver forhindret i at
>kigge på børneporno.

Initiativet er vel i udgangspunktet vidt prisværdigt. Men prøv at
definere 'børneporno': Herfra bliver det vanskeligt...

<mlr>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-09-08 14:22

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen

> Initiativet er vel i udgangspunktet vidt prisværdigt. Men
> prøv at
> definere 'børneporno': Herfra bliver det vanskeligt...

Enhver form for censur er da et indgreb i ens liv - uanset
indholdet. Forbuddet mod børneporno skulle tjene til at ramme
bagmændenes produktion og udnyttelse af børn, hvilket virker
legitimt nok, men det svarer lidt til at man straffer
narkomanen for sit indtag af narko for ad den vej at hindre
bagmændene i at producere det.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-09-08 19:14

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> legitimt nok, men det svarer lidt til at man straffer
> narkomanen for sit indtag af narko for ad den vej at hindre

Ikke engang straf til pædofile.. prøv at lege "nybagt pædofil" og søg
efter børneporno på nettet (og bruge openDNS), og se hvor meget
børneporno du får i "kurven".. mit gæt er meget lidt, grænsende til ikke
eksisterende.

Hvis du altså *tør* prøve.. mig bekendt har udbydere lovpligt til at
logge den slags opslag, og alt muligt andet for den sags skyld.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-08 17:07

Michael Rasmussen <mlr@invalid> wrote:

> Initiativet er vel i udgangspunktet vidt prisværdigt. Men prøv at
> definere 'børneporno': Herfra bliver det vanskeligt...

Ethvert klassisk maleri eller skulptur hvori der indgår mere eller
mindre nøgne børn må falde ind under begrebet. Så nu må kunstmuseerne
til at fjerne al kunst indeholdende en gud Amor ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-08 18:14

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Ethvert klassisk maleri eller skulptur hvori der indgår mere eller
> mindre nøgne børn må falde ind under begrebet. Så nu må kunstmuseerne
> til at fjerne al kunst indeholdende en gud Amor ...

Ja, men man bør ikke nøjes med at more sig over dette.

Det burde være klart at materiale af fiktiv oprindelse ikke kan pålægges
censur.

Vi bør ikke finde os i en lov der forbyder folk at se på billeder. Det er
den lige vej til stadig flere indgreb og tankekontrol.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 07-09-08 13:12

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, men man bør ikke nøjes med at more sig over dette.
>
> Det burde være klart at materiale af fiktiv oprindelse ikke kan pålægges
> censur.

Krøyers billeder af nøgne drenge, der løver ud i havet for at få sig en
svømmetur, er i hvart fald i farve. Og de hænger endda frit tilgængeligt
på statslige museer!

Jeg har set et på både Arken og Hirtzsprung.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-09-08 14:30

> [...]

Nej, det er ikke korrekt - (henvendt til indlægshaveren): Selv
fiktivt materiale der anses for at have børnepornografisk
karakter er omfattet af censuren.

> [...]
> tilgængeligt
> på statslige museer!
>
> Jeg har set et på både Arken og Hirtzsprung.

Billedet omfatter både drenge og piger.

Fra : Lyrik

Dato : 07-09-08 15:03

> [...]
>
> Nej, det er ikke korrekt - (henvendt til indlægshaveren): Selv fiktivt
> materiale der anses for at have børnepornografisk karakter er omfattet af
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg venter spændt på at Vladimir Nabokovs bog "Lolita" bliver brændt på
Rådhuspladsen.
Jeg mener så ved vi da hvor vi er på vej hen. Så er det ikke længere en
hemmelighed.

Der ymses om at Kina mangler ytringsfrihed!? og Kina har
internetcensur!!-Hallooo i Danmark har vi det samme! Et gode har kineserne.
De risikerer ikke at blive udleveret til andre lande til retsforfølgelse for
at gøre noget der er lovligt i Kina.. Det gør vi i Danmark.

Jeg har lige set at iranske unge mennesker er begyndt at dekorere deres
sportspladser i byerne(de ligner de baseballbaner i bebyggelser som man ser
fra USA) med grafitti. De forklarer at det hører sammen med musikken og at
hvert band har sine grafittisymboler. Myndighederne i IRAN lader det være.

I Danmark er grafitti ene og alene defineret som HÆRVÆRK! De unge indfanges
og pålægges hårde straffe!

Må jeg spørge dig hvor ville du helst udtrykke din grafittikunst-i Iran
eller i Danmark?

Jens

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 07-09-08 16:27

On Sun, 7 Sep 2008 16:03:04 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>
>I Danmark er grafitti ene og alene defineret som HÆRVÆRK! De unge indfanges

Det er ikke rigtigt. Grafitti er kun hærværk når den udføres
uopfordret på andres ejendom. Det være sig statens eller private.

Det er så bare en kedelig sandhed at grafitti næsten altid laves som
hærværk og selvfølgelig skal de så retsforfølges og betale for den
hærværk de faktisk har begået.

>Må jeg spørge dig hvor ville du helst udtrykke din grafittikunst-i Iran
>eller i Danmark?

I Danmark. Her bliver man ikke dødsdømt for at udtrykke sig negativt
om f.eks. det politiske styre i sin kunst, uanset hvilken form den
kunst så har.

Kurt Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-09-08 18:53

Kurt Frederiksen <news@side24.dk> wrote:

> Det er ikke rigtigt. Grafitti er kun hærværk når den udføres
> uopfordret på andres ejendom.

Og er det ikke tilfældet - så er det jo slet ikke grafitti .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-09-08 15:21

> [...]
>
> Nej, det er ikke korrekt - (henvendt til indlægshaveren): Selv fiktivt
> materiale der anses for at have børnepornografisk karakter er omfattet af

Henvendt direkte til AHW:

Det burde være klart [for alle rettænkende] at..
(Jeg vidste jo ikke at AHW skulle læse det ;)

> Billedet omfatter både drenge og piger.

Krøyer har malet flere badescener med nøgne vistnok kun drenge.
http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/224/index.html
http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/3092/index.html
http://www.hirschsprung.dk/homepg/undervis/tema04/kroyer.html

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 07-09-08 18:53

> [...]

> Henvendt direkte til AHW:
>
> Det burde være klart [for alle rettænkende] at..
> (Jeg vidste jo ikke at AHW skulle læse det ;)

Han kan læse mig .

> Krøyer har malet flere badescener med nøgne vistnok kun drenge.
> [...]

Og nu fik Arne så nogle eksempler. Det er i øvrigt ingen af de tre, der
er det jeg husker. Her er det en flok drenge op til teenagealderen man
kun ser bagfra, der løber ud i havet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-09-08 19:06

> [...]
> de tre, der
> er det jeg husker. Her er det en flok drenge op til

Jeg tog fejl - jeg tænkte på J.F. Willumsen: Badende børn på
Skagen Strand, 1909

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-09-08 19:09

> [...]
>
> Og nu fik Arne så nogle eksempler. Det er i øvrigt ingen af de tre, der
> er det jeg husker. Her er det en flok drenge op til teenagealderen man

Det kiggede jeg også lidt efter men kunne ikke finde det.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:32

On Sun, 7 Sep 2008 14:12:19 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>på statslige museer!
>
>Jeg har set et på både Arken og Hirtzsprung.

http://www.laer-it.dk/fag/bil/fag/krof/bilc76.jpg

uhadada

nu bliver de museer sikkert lukket af filteret

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-08 06:06

@ <1.'@invalid.net> wrote:

> http://www.laer-it.dk/fag/bil/fag/krof/bilc76.jpg

De ter lige nøjagtig det billede, jeg tænkte på.

> uhadada
>
> nu bliver de museer sikkert lukket af filteret

Og det er endda Undervisningsministeriets folkeskoleafdeling der
offentliggør 'børnepornografiske billeder' på nettet - til brug i
folkeskolens undervisning ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-08 12:50

> [...]
> der
> offentliggør 'børnepornografiske billeder' på nettet - til

Jamen, jeg kan da oplyse om at det billede jeg mente jeg
kommenterede faktisk findes i en kristendomsbog for 9.klasse -
også officielt sanktioneret af undervisningsministeriet som en
bog der dækker det ønskede læsestof til kommende
afgangsprøver. En bog hvis indhold jeg har været på kursus i.
Gad vide om man nu kræver bogen afskaffet. Der findes
endvidere et fotografi af tre nøgne mænd set bagfra klatre op
på en gummiring ude på havet. Uhadada - gad vide om det ikke
falder ind under børnepornoparagraffen.

Fra : @

Dato : 08-09-08 18:31

On Mon, 8 Sep 2008 13:50:19 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

> Der findes
>endvidere et fotografi af tre nøgne mænd set bagfra klatre op
>på en gummiring ude på havet. Uhadada - gad vide om det ikke
>falder ind under børnepornoparagraffen.

folk som har allermest travlt med hvad andre foretager sig (ser på)

bør huske på de kloge ord:

"forager dit øje dig, da riv øjet ud"

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 06-09-08 20:04

On Sat, 06 Sep 2008 15:11:05 +0200, Michael Rasmussen <mlr@invalid>
wrote:

>Initiativet er vel i udgangspunktet vidt prisværdigt. Men prøv at
>definere 'børneporno': Herfra bliver det vanskeligt...

netop

et foto af en 16 årig pige i bar overkrop på en solbeskinnet strand
udråbes af nogle tåber til at være børneporno

når nogle folk råber højt om et eller andet problem husker jeg altid
på det gamle ordsprog

"Tyv tror hver mand stjæler"

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-09-08 16:10

Mr.Larsen wrote:

> Og du mener at det er et indgreb i dit liv at du bliver forhindret i at
> kigge på børneporno.

Jeg kigger ikke på børneporno, men bemærk at Danmark har defineret alle
nøgne billeder af personer under 18 år som børneporno. Det var tidligere
15 år.

Udover det, så har de også lavet fejl mindst en gang:

http://www.computerworld.dk/art/33184?a=block&i=22

"
Politiet erkender censurbrøler på nettet
Ejeren af siden Bizar.dk har modtaget en undskyldning fra politiet,
efter hans website blev lukket og erstattet af en advarsel om
børneporno. Telia er overrasket over, at fejlen kan ske.
"

/Martin

Fra : @

Dato : 06-09-08 20:00

post.cybercity.dk> wrote:

>Martin M. S. Pedersen forklarede den 06-09-2008:

>...klip
>
>Og du mener at det er et indgreb i dit liv at du bliver forhindret i at
>kigge på børneporno.

det er et indgreb at forhåndscecurere

og filteret er noget makværk

somm alle andre lignende filtre

der er eksempler på at filtre som angiveligt skulle forhindre børn i
at kunne se porno på Internet bevirker at sobre lægefaglige sider
ryger i dette filter

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 20:40

Den 06-09-2008, skrev @:

> og filteret er noget makværk

Muligt, men støder du på sider der er blokkeret, kender du nogen der
gør?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-09-08 21:31

Mr.Larsen wrote:

> Muligt, men støder du på sider der er blokkeret, kender du nogen der gør?

Du er ekstrem snæversynet. Igen bruger du argument, at bare det ikke går
udover dig selv så betyder det intet.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 21:33

Martin M. S. Pedersen formulerede spørgsmålet:

> Du er ekstrem snæversynet. Igen bruger du argument, at bare det ikke går
> udover dig selv så betyder det intet.

Når det drejer sig om børneporno, ja så er jeg snæversynet og synes at
censur er en god ting, men du er af en anden mening kan jeg forstå.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 06-09-08 21:41

Mr.Larsen wrote:

> Når det drejer sig om børneporno, ja så er jeg snæversynet og synes at
> censur er en god ting, men du er af en anden mening kan jeg forstå.

Det drejer sig ikke om børneporno, men sider som "Red Barnet" mener er
børneporno. De har i mindst et tilfælde lavet en fejl, så en uskyldig
person fik hans sider spærret uden en domstolsafgørelse i omkring
to uger. Kun pga. computerworld sotre omtale blev han renset.

Mener du at billeder af topløse piger på 17 år er børneporno ?

/Martin

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 21:44

Martin M. S. Pedersen formulerede spørgsmålet:

> Det drejer sig ikke om børneporno, men sider som "Red Barnet" mener er
> børneporno. De har i mindst et tilfælde lavet en fejl.

Ja 1 kan du finde flere, hvis ikke så er det da et pænt resultat, og
han fik jo også åbnet igen, så hvad er problemet.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 06-09-08 23:04

On Sat, 06 Sep 2008 22:43:45 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Martin M. S. Pedersen formulerede spørgsmålet:

>Ja 1 kan du finde flere, hvis ikke så er det da et pænt resultat, og
>han fik jo også åbnet igen, så hvad er problemet.

Der er flere der er kommet i fælden, men de ønsker ikke at stille sig
offentligt frem. Virksomheder er genalt tøvende med at stå frem i
offentligheden omkring sager og det er vel næsten indlysende at det
specielt viser sig på området med beskyldning for børneporno.

Hvis jeg havde en virksomhed der var blevet "dømt" af politiet for
spredning af børneporno ville jeg også tænke mig godt om før jeg gik
offentligt frem med det. Ubegrundet anklager for børneporno har jo
vist sig at hænge ganske godt fast og afholde folk fra at få arbejde.

Jeg ville ikke i det klima stille min virksomhed i offenligt søgelys
uanset hvor klokkeklart det kunne afvises hvis jeg havde mulighed for
at forblive anonym i sammenhængen.

Hvis politiet tog dig til afhøring for en grundløs anklage mod dig for
børnepornografi ville du så efter sagen var afgjort stå offentligt
frem og sige "jeg blev anklaget for børnepornografi!" helt af egne
drift? og hvis du var skolelære?

Og nej han fik jo netop ikke åbnet igen uden at stå frem i den
offentlige gabestok.

http://www.computerworld.dk/art/33184?a=block&i=22

"Jakob Søndergård, der over for Computerworld erklærer sig som
dedikeret modstander af børneporno, undrede sig over, hvorfor politiet
ikke kontaktede ham direkte, for at forholde ham sagen."

*

"Politiet bekræftede i første omgang, at siden var blevet lukket på
deres anmodning, men kunne ikke umiddelbart levere bevismaterialet,
som angiveligt skulle ligge til grund.

Efter at Computerworld tog sagen op, kom der dog skred i tingene, og
Jakob Søndergård modtog et opkald fra Rigspolitiet.

- Vi har måttet beklage over for manden, at vi har begået en fejl. Det
er meget uheldigt, siger Chef for Rigspolitiets it-sektion, Ronald
Pedersen.

Bizar.dk blev lukket som et led i en kampagne mod børneporno, som
Politiet har kørt sammen med internetudbyderne og Red Barnet i et par
måneder."

Men jeg kan da godt se din bagved liggende argumentation. Han er jo
bare en gemen porno udbyder, hvorfor skal vi dog bekymre os om hans
rettigheder... Næste gang er det måske dine rettigheder. I morgen er
det måske dig der står anklaget for at forgribe dig på dine egen eller
naboens børn... Når ja, hvorfor skulle du have nogle rettigheder
anklagen er vel ikke grundløs... Hvis de er så er det jo bare en fejl.

Ja 1 kan du finde flere, hvis ikke så er det da et pænt resultat og du
bliver jo sluppet ud igen, så hvad er problemet?

Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 06-09-08 23:06

Kurt Frederiksen tastede følgende:

> Der er flere der er kommet i fælden, men de ønsker ikke at stille sig
> offentligt frem.

Det er så din påstand, hvor mange gange er du rendt ind i en side der
var spærret?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-08 01:48

Mr.Larsen wrote:
> Kurt Frederiksen tastede følgende:

> Det er så din påstand, hvor mange gange er du rendt ind i en side der
> var spærret?

Wow, SÅ er vi da vist konstaterbart definitivt røget ud i "omvendt
bevisførelse"?

Sådan fungerer retssamfundet altså GUDSKELOV bare ikke, "Mr. Larsen": Selv
Middeladerens katolske Inkvisitionsfolk gjorde - til umiddelbar
sammenligning - faktisk en regulær dyd ud af i det mindste at HØRE på de
anklagede og prøve at sammenligne og opveje divergerende forhørssudsagn,
hvilket moderne historikere "chokerende" nok nu kan uddrage af de ellers på
dèn tid strålende samvittighedsfuldt nedskrevne protokoller, som man for
ganske nyligt har fået adgang til i Vatikanets Bibliotek...

(Dertil bør det også lige nævnes at man af samme årsag temmeligt kraftigt
har måttet tvivlssætte populære fordomme om, hvor mange kætteranklagede, der
rent faktisk i Middelalderens Europa "havnede på bålet": Dette er ikke bare
sagt af ud fra en tvivlsom "egen kristelig idiosynkrasi", men tværtimod
noget, min gamle underviser - den professionelt højtansete etnologiske dr.
phil. Palle Ove Christiansen, der på daværende tidspunkt var chef for Dansk
Folkemindesamling, og som i dèn forskningsmæssige egenskab særligt fremdrog
Inkvisitionen som konkret eksempel på "detektivmæssig kildetæthedsmættet
FLERVINKLET samtidshistorisk dokumentationsmateriale"" i sin undervisning af
kandidatstuderende historikere - såsom undertegnede - tilbage i 2003...)

Din bagvendt-retoriske argumentation er altså hullet som en si og holder
ikke engang tilnærmelsesvist mål med det 13. århundredes katolsk-kirkelige
krydsforhørsniveau for obskurt kætter-anklagede, så fat det dog...

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 01:58

(erstatter <g9v8mf$lu2$1@newsbin.cybercity.dk>)

Den 07-09-2008, skrev Anders Peter Johnsen:

> Wow, SÅ er vi da vist konstaterbart definitivt røget ud i "omvendt
> bevisførelse"?
....snip en del tågesnak

Nej, men hvis ikke du er rendt ind i den slags sider, ja så er det
altså ikke til gene for dig, og på dit svar kan jeg forstå at du heller
ikke er rendt i dem.

Hvorfor hyle op over noget der ikke genere.

Vi kommer ikke længere, eod herfra.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 07-09-08 09:59

Mr.Larsen wrote:

> Nej, men hvis ikke du er rendt ind i den slags sider, ja så er det altså
> ikke til gene for dig, og på dit svar kan jeg forstå at du heller ikke
> er rendt i dem.

Ufatteligt. Mener du virkelig at det kun betyder noget, hvis man selv
direkte bliver ramt ?

Med samme argument var der ganske få mennesker, der hjalp jøderne under
2. verdenskrig.

/Martin

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 21:50

Martin M. S. Pedersen udtrykte præcist:

> Ufatteligt. Mener du virkelig at det kun betyder noget, hvis man selv direkte
> bliver ramt ?

Så længe du ikke selv er rendt ind i siderne og ikke kender nogen der
er, så er det næppe et problem, kender du en eneste der er stødt på
blokeret sider? jeg gør ikke.

> Med samme argument var der ganske få mennesker, der hjalp jøderne under
> 2. verdenskrig.

Min egen mor var en af dem der risikerede livet for at hjælpe.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:46

On Sun, 07 Sep 2008 22:49:30 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Martin M. S. Pedersen udtrykte præcist:

>Så længe du ikke selv er rendt ind i siderne og ikke kender nogen der
>er, så er det næppe et problem,

problemet er et helt andet,

hvilket du ikke er i stand til at se

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : vvv

Dato : 07-09-08 19:33

> [...]
> rendt i dem.
>
> Hvorfor hyle op over noget der ikke genere.

Først tog de jøderne, men jeg var ikke jøde, så jeg protesterede ikke.
Derefter tog de fagforeningsfolkene, men jeg var ikke medlem av nogen
fagforening, så jeg protesterede ikke.
Så kom turen til kommunisterne, men jeg var ikke kommunist, så jeg
protesterede heller ikke da.
Til sidst tog de mig, men da var der ingen tilbage til at protestere.

vv

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 21:50

vvv har bragt dette til os:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Først tog de jøderne...klip

Glem det jødesnak.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Egon Stich

Dato : 08-09-08 13:15

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:ga1eq9$1g65$1@newsbin.cybercity.dk...
> vvv har bragt dette til os:

> Glem det jødesnak.

Så er du virkelig nazist?
Oven i købet en uvidende af slagsen.
Ophavsmanden var en kristen præst.

Egon

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-09-08 14:34

Egon Stich har bragt dette til verden:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så er du virkelig nazist?

Der røg du ud af debatten.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Egon Stich

Dato : 08-09-08 13:14

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse news:48c41e54$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> protesterede heller ikke da.
> Til sidst tog de mig, men da var der ingen tilbage til at protestere.

Så vidt jeg husker indkradset i cellevæggen, umiddelbart før henrettelsen.
Af Pastor Niemüller.
(stavningen af navnet usikker)

Måske står der om føje år: Larsen?

Egon

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 07-09-08 02:36

On Sun, 07 Sep 2008 00:06:25 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Kurt Frederiksen tastede følgende:

>Det er så din påstand, hvor mange gange er du rendt ind i en side der
>var spærret?

Ja, det er desværre kun min påstand, da det ikke er min opgave at
tvinge folk til at stå frem. Du kan så vælge at tro på de officielle
tal om at der er et par hundrede nye anmeldelser hver dag og så tro på
at der kun er opstået en fejl gemmen tiden. Eller du kan vælge at tro
mig når jeg siger at der er andre. I sidste ende er det op til dig at
beslutte dig eller selv begynde at stille de nødvendig spørgsmål.

I dag vil jeg aldrig se en spærret side, da jeg ikke mere benytter
danske DNS server. Jeg har taget mig friheden til at se hvad der sker
på allofmp3 og thepiratbay og andre der måtte være røget i
censurfiltret.

Jeg har derfor ingen personlig erfaring med at ramme spærret sider
udover da vi undersøgte hvad der røg i filteret i sin tid.

Kurt Frederiksen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 03:37

Kurt Frederiksen skrev den 07-09-2008:

> Ja, det er desværre kun min påstand, da det ikke er min opgave at
> tvinge folk til at stå frem. Du kan så vælge at tro på de officielle
> tal om at der er et par hundrede nye anmeldelser hver dag.

Hvor har du det tal fra, link.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 07-09-08 13:04

On Sun, 07 Sep 2008 04:37:29 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Hvor har du det tal fra, link.

Sorry - Jeg fik slettet linket sammen med noget andet tekst. Men den
gode nyhed er at jeg så har fundet nyere data

http://avisen.dk/2700-danskere-soeger-hver-dag-boerneporno_8370.aspx

Her taler de om 50 - 100 anmeldelser. Men uanset tallets størrelse så
er det mange data og det er stadig dit valg om du vil tro på at de
gennemgår omkring 18.250 - 365.000 anmeldelser om året og kun har
lavet en fejl.

Her er lidt relaterede link

http://www.computerworld.dk/art/33531 - forsøg på magtmisbrug og brug
at filter til direkte censur.

Hmm, det var allerede året efter filteret blev indført. Hvordan mon
det ser ud i dag, hvor der ikke er så meget medie fokus på?

Jeg mener hermed at have sansynligjort mine påstande. Herfra kan du
selv google dig frem, hvis du ønsker det.

Der findes også foreninger i danmark som seriøst behandler disse og
relaterede emner. En af dem var vist grundlaget for denne debat.

Kurt Frederiksen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 21:56

Kurt Frederiksen udtrykte præcist:

> Sorry - Jeg fik slettet linket sammen med noget andet tekst. Men den
> gode nyhed er at jeg så har fundet nyere data
>
> http://avisen.dk/2700-danskere-soeger-hver-dag-boerneporno_8370.aspx

Takker, vil jeg lige lure lidt på.

> [...]
> er det mange data og det er stadig dit valg om du vil tro på at de
> gennemgår omkring 18.250 - 365.000 anmeldelser om året og kun har

Selvfølgelig sker der fejl, men det er garanteret sjældent, sker det
kan de rettes.

Derfor mit spørgsmål har du eller kender du nogen som har mødt en
spærret side? jeg har ikke og kender ingen der har.

> Her er lidt relaterede link
>
> http://www.computerworld.dk/art/33531 - forsøg på magtmisbrug og brug
> at filter til direkte censur.

Jeg kigger på det, men computerworld er bare ekstrabladet på glittet
papir.

> Hmm, det var allerede året efter filteret blev indført. Hvordan mon
> det ser ud i dag, hvor der ikke er så meget medie fokus på?

Hvis de du er inde på er sandt, så ville vi jo nærmest konstant rende
in i spærret sider, jeg mangler at se den første endnu.

> Jeg mener hermed at have sansynligjort mine påstande. Herfra kan du
> selv google dig frem, hvis du ønsker det.

Jeg stoler mere på det jeg oplever på nettet, og indtil videre har jeg
ikke mødt nogen der har problemer med sider der er blevet spærret.

> Der findes også foreninger i danmark som seriøst behandler disse og
> relaterede emner. En af dem var vist grundlaget for denne debat.

Der er foreninger for så meget, selv de pædofile har en forening, så
det siger ikke så meget om seriøsiteten.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 03:45

Kurt Frederiksen udtrykte præcist:

> Ja, det er desværre kun min påstand...klip

Dette er et ja/nej spørgsmål.

Er du nogensinde rendt ind i en blokeret side?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-08 04:07

Mr.Larsen wrote:
> Kurt Frederiksen udtrykte præcist:

> Dette er et ja/nej spørgsmål.
>
> Er du nogensinde rendt ind i en blokeret side?

For så vidt du ganske åbenlyst kører en temmeligt afsindig "omvendt
bevisførelse"-retorik er Kurt sådan set faktisk i sin ganske udmærkede ret
til slet ikke at besvare dig grundet dine egenfremsatte, implicitte injurier
skåret efter den allerulækrest åbenlyse "TÆVER DU STADIG DIN KONE?"-model :
Han "skylder dig" simpelt hen bare ikke på nogen legitim debatmæssig måde
noget svar, ganske desuagtet at du desværre tydeligvis nok har travlt med
ret billig-desperate "det bedste forsvar er et modangreb under
bæltestedet"-manøvrer i tydelig mangel af lødige argumenter:

Da jeg helst hverken perfidt vil betragte dig som uhyggeligt underbegavet,
fatsvag-fanatisk eller endsige ellers debatmæssigt destruktiv, vil jeg på
det allerkraftigste opfordre dig til selv straks at "komme lidt ind i
kampen" her og positivt præsentere dine egne holdninger, hvis du da ellers
på NOGEN måde ønsker at fremstå som en blot NOGENLUNDE troværdig meddebatør
i forbindelse med fremtidig diskussion:

Hvad _mener_ DU?

Pak pænt din "repressive tolerance" sammen og prøv ærligt at fortælle os
andre om DINE konkrete opfattelser, hvis du dog altså magter dèt...

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 04:17

Anders Peter Johnsen udtrykte præcist:

> For så vidt du ganske åbenlyst kører en temmeligt afsindig "omvendt
> bevisførelse"-retorik...snip

Nu rabler det da helt...

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-08 05:24

Mr.Larsen wrote:

> Nu rabler det da helt...

Næh, vel næppe for undertegnede, skulle jeg nok tillade mig at mene, men
tværtimod nok snarere for dig selv, når du så alarmerende tydeligt forsøger
at aflede enhver kritik af en decideret Grundlovsstridig
demokratiproblematisk Internetcensur billigt med perfide, implicerende
personbeskyldinger om at man nødvendvigs skulle være "pædofil" for
overhovedet at kunne stille sig kritisk an over for denne YDERST
problematiske censurering, forestået enerådigt af folk, som tydeligvis mener
at jeg som 31-årig skulle gøre mig decideret "kriminel" ved overhovedet at
have mulighed for at kunne komme til at se på noget så relativt
"u-krænkende" som en sød 16-årig piges bare bryster?

Guddanådeogtrøsteosallesammen, for så vidt jeg allerede nok har set mit livs
rasende smukkeste sæt fuldmodne ungpigeryster "live" engang da jeg og min
bedste ven fra folkeskolen i ENDNU tidligere alder havde hans fra vor klasse
gudesmukke kæreste og hendes veninde med nede på Furesøbad og de begge frækt
udfordrende smed toppene, da de skulle i vandet...

Dèt er en oplevelse jeg idag MEGET nødigt ville være foruden: Min ven og jeg
blev sjovt nok ret hurtigt i al vor akut opstående drengede teenagerbøvethed
enige om begge STRAKS at gå lidt længere ud i vandet (ca. til navlen) for
liiige at "tage en køler"!

Men dèn slags ville du vel altså formodentlig mene "skulle forbydes ved
lov"?

Eller hvordan skal jeg mon lige nøjagtigt fortolke din perfide
forbuds-fetisch?

Burde du ikke snarligt selv flytte ned til de eventuelle strandområder
omkring Rødehavet og Den Persiske Golf, hvor du bekvemt ville kunne
indrulleres i et lokalt overvågende muhamedansk "sædelighedskorps", der
strengt stokkepryglende måtte kunne anholde vestlige turister for blot
MISTANKE om eventuel "usømmelighed"?

"Where's your head at?", for lige spørgende at citere lidt gammel Basement
Jaxx....

http://www.youtube.com/watch?v=a4hFwJm41h4

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 05:28

> [...]

> indrulleres i et lokalt overvågende muhamedansk "sædelighedskorps", der
> strengt stokkepryglende måtte kunne anholde vestlige turister for blot

Gud fader bevares

PLONK.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-08 05:53

Mr.Larsen wrote:
> Anders Peter Johnsen formulerede spørgsmålet:

> Gud fader bevares
>
> PLONK.

Arh, er du da virkli' sådan en stakkels slapsvans?

Ærligvis ærgeligt at måtte skulle konstatere, men du debatterer simpelt hen
populært sagt på alle måder "som en kælling"...

(I og med din rethaveriske "repressive tolerance", der tydeligvis er så
egocentreret fanatisk at du i virkeligt interessante og latent frugtbare,
argumentatorisk oparbejdede "hjørnetrængte" situationer åbenbart hellere
skærer forbindelsen med din moddebattør totalt, helt uden overhovedet på
NOGET punkt at se dig i stand til at gi' tilnærmelsesvise indrømmelser?)

Og SÅ lidt "Suspekt"!

http://www.youtube.com/watch?v=KIj7zF38mKc

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 07-09-08 10:37

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> writes:

> Dette er et ja/nej spørgsmål.
>
> Er du nogensinde rendt ind i en blokeret side?

Er du nogensinde blevet myrdet?

Hvorfor så straffe folk der begår overlagt mord? Det er jo ikke noget
du har haft problemer med.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 21:58

Anders Wegge Keller har bragt dette til os:

> Er du nogensinde blevet myrdet?

Og du vil hvad med det spørgsmål?

> Hvorfor så straffe folk der begår overlagt mord? Det er jo ikke noget
> du har haft problemer med.

Du er kørt lidt af sporet, prøv igen.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 07-09-08 22:24

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> writes:

> Anders Wegge Keller har bragt dette til os:

> Og du vil hvad med det spørgsmål?

Svar nu bare på spørgsmålet. Det er et simpelt ja/nej spørgsmål, som
du tilsyneladende ynder at stille. Det giver ikke så meget mening i
forhold til emnet, men det afholder dig ikke fra at stille den slags.

> Du er kørt lidt af sporet, prøv igen.

Det var også min pointe. Jeg benytter præcis den samme afsporede
debatform som du selv bruger, og det blev da også udelukkende stillet
som afsæt til at forklare dig at du tager helt fejl.

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 07-09-08 13:19

On Sun, 07 Sep 2008 04:44:36 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Kurt Frederiksen udtrykte præcist:

>Dette er et ja/nej spørgsmål.
>
>Er du nogensinde rendt ind i en blokeret side?

Dette betragter jeg som det rene trolleri. Spørgsmålet er besvaret og
det er ikke et ja/nej spørgsmål.

Bruger du dansk DNS med censur filter? - NEJ!

Er du nogensiden rendt ind i en blokeret side? - what?! - Jeg bruger
ikke dansk DNS med censur filter! Hvordan skal jeg vide det?

Jeg kan gætte på at mine besøg til f.eks. allofmp3 ville have givet
mig en eller anden form for stop side.

Jeg kan gætte på at f.eks. http://www.shinyladies.com/ kunne give mig
stopsiden.

Hvordan vil du have at jeg skal svare ja/nej?

Det er sku' for dumt!

Sæt dig ind i teknologien og spørg så med lidt fornuft.

Kurt Frederiksen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 22:04

Kurt Frederiksen formulerede spørgsmålet:

> Dette betragter jeg som det rene trolleri. Spørgsmålet er besvaret og
> det er ikke et ja/nej spørgsmål.

Det er skam relevant, du snakker om alle de sider der bliver spærret
uden grund, derfor mit spørgsmål, kender du nogen eller har du selv
erfarring med sider der er spærret, hvis ikke er det jo rent gæt fra
din side.

> Bruger du dansk DNS med censur filter? - NEJ!

Helt rigtigt.

> Er du nogensiden rendt ind i en blokeret side? - what?! - Jeg bruger
> ikke dansk DNS med censur filter! Hvordan skal jeg vide det?

Hvad er så problemet, alle kan da vælge at bruge OPENDNS.

Men selv blandt folk der bruger dansk DNS, er problemet med uretmæssigt
spærret sider ikke eksisterende, hvis det er et så stort problem, så
nævn blot 5 sider der er uretmæssigt spærret.

> Jeg kan gætte på at mine besøg til f.eks. allofmp3 ville have givet
> mig en eller anden form for stop side.

Hvis du er afhængig af piratmusik, så brug opendns, der er fri adgang
til allofmp3.

> Jeg kan gætte på at f.eks. http://www.shinyladies.com/ kunne give mig
> stopsiden.

Aner ikke hvad det er, og nej jeg har ingen intentioner om at prøve,
den side har garanteret intet af det jeg søger.

> Hvordan vil du have at jeg skal svare ja/nej?
>
> Det er sku' for dumt!

Det er der så meget der er.

> Sæt dig ind i teknologien og spørg så med lidt fornuft.

Ja, for du er klog, meget klog - flot lille ven, nu mangler vi bare at
du begynder at udrette mirakler.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:03

post.cybercity.dk> wrote:

>Martin M. S. Pedersen formulerede spørgsmålet:

>Ja 1 kan du finde flere,

kan du heller ikke finde ud af en bagerpose?

> hvis ikke så er det da et pænt resultat, og
>han fik jo også åbnet igen, så hvad er problemet.

hvilken erstatning fik han fra Red Barnet?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 23:05

@ kom med denne ide:

> kan du heller ikke finde ud af en bagerpose?

Jamen kom endelig med nogle flere som er blevet uretmæssigt blokkeret,
nævn bare 5.

> hvilken erstatning fik han fra Red Barnet?

Aner det ikke, det er jo en sag imellem dem.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : N_B_DK

Dato : 07-09-08 08:56

> Når det drejer sig om børneporno, ja så er jeg snæversynet og synes at
> censur er en god ting, men du er af en anden mening kan jeg forstå.

Dvs bare du ikke kan se det, så sker der ikke længere overgreb på børn ?
det er jo præcis den tantkegang godhedsindustrien har, hvad jeg ikke kan
se, sker ikke.....

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-08 11:22

N_B_DK wrote:
> [...]
>

> Dvs bare du ikke kan se det, så sker der ikke længere overgreb på
> børn ? det er jo præcis den tantkegang godhedsindustrien har, hvad

Hvis jeg lige må gengive dit sigmaturlink:

http://www.comon.dk/news/vores.graense.gaar.ved.porno_37272.html

....så skal undertegnede da vist snarest muligt skifte fastnet-udbyder!

Føj for den ildelugtende Satan at jeg lige har "doneret" tvangs-PBS-opkrævne
små 600 kroner til dèt halal-hyperivrige firma!

"Time for change!", som Obama vist si'r...

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 22:06

N_B_DK:
> [...]
> er jo præcis den tantkegang godhedsindustrien har, hvad jeg ikke kan se, sker

Jo, men jeg ser det bestem ikke som et problem at det bliver blokeret
og så efterforsket.

Stod det til mig blev pædofile aflivet, men det må man desværre ikke.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:01

On Sat, 06 Sep 2008 22:33:17 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Når det drejer sig om børneporno, ja så er jeg snæversynet og synes at
>censur er en god ting, men du er af en anden mening kan jeg forstå.

hvorfor?

vil det ikke være at foretrække at politifolkene gør det de er hyret
til?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 23:04

@ kom med denne ide:

> hvorfor?

Hvorfor jeg er snæversynet!? eller?

> vil det ikke være at foretrække at politifolkene gør det de er hyret
> til?

Bestemt, men banditterne arbejder hurtigere end de folkevalgte.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:50

On Mon, 08 Sep 2008 00:03:53 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>@ kom med denne ide:

>Hvorfor jeg er snæversynet!? eller?

nej

hvorfor synes du cencur er en god ting?

det er et af de første vigtige skridt i retning af diktatur

>Bestemt, men banditterne arbejder hurtigere end de folkevalgte.

folkevalgte?

er politifolk nu pludselig på valg?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-09-08 19:22

Mr.Larsen skrev:

> Muligt, men støder du på sider der er blokkeret, kender du nogen der gør?

Jeg er en nørd.. jeg *leder* ligefrem efter dem.
Jeg er simpelthen nysgerrig efter at se *hvad* der bliver censureret.

En skønne dag er det måske en artikel fra Jyllandsposten.. eller en side
om kommunalt magtmisbrug..

- cep

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 22:07

Claus E. Petersen formulerede spørgsmålet:

> [...]
> Jeg er simpelthen nysgerrig efter at se *hvad* der bliver censureret.
>
> En skønne dag er det måske en artikel fra Jyllandsposten.. eller en side om

Jamen det ser jeg da frem til, indtil da er det intet andet end varm
luft.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 22:59

On Sat, 06 Sep 2008 21:39:36 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Muligt,

nej det er beviseligt rigtigt

og cencur og barnepigeri er der i forvejen rigeligt af

et filter på Internet er og bliver en uting

lad i stedet popitiet gøre deres arbejde og lad dem hapse folk som
begår ulovligheder

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 07-09-08 23:03

@ formulerede spørgsmålet:

> nej det er beviseligt rigtigt
>

> og cencur og barnepigeri er der i forvejen rigeligt af
>

> et filter på Internet er og bliver en uting

Enig, men som verden er i dag er vi desværre nødt til at bruge den
slags.

> lad i stedet popitiet gøre deres arbejde og lad dem hapse folk som
> begår ulovligheder

Det gør de skam allerede, og de har ret stor succes.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : @

Dato : 07-09-08 23:49

On Mon, 08 Sep 2008 00:02:32 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>@ formulerede spørgsmålet:

>Enig, men som verden er i dag er vi desværre nødt til at bruge den
>slags.

giv mig bare en eneste gyldig grund til at man kan lukke for adgang
til en hjemmeside uden forudgående dom?

>Det gør de skam allerede, og de har ret stor succes.

så er der jo slet ikke brug for filteret vel???

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/