ALARM ALARM, er der et par regnedrenge der~
Fra : Mr.Larsen

Dato : 31-08-08 03:42

---
Alarm over indvandrer-kriminalitet
Det går den gale vej på trods af flere forsøg på at standse grov
kriminalitet blandt unge indvandrere i København.

Det går den forkerte vej i bestræbelserne på at standse grov
kriminalitet blandt unge indvandrere i hovedstaden, advarer Københavns
politidirektør, Hanne Bech Hansen, i Morgenavisen Jyllands-Posten
søndag.

Det sker på baggrund af nye tal fra Københavns dommervagt.
---
http://www.bt.dk/article/20080830/krimi/80831001/

Det kommer ikke bag på normalt tænkende personer, men et par stykker
sidder nok bag nedrullede gardiner og er ved at tælle problemet væk.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Malene P

Dato : 31-08-08 07:48

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Det kommer ikke bag på normalt tænkende personer, men et par stykker
> sidder nok bag nedrullede gardiner og er ved at tælle problemet væk.

En af dem, der tæller, ser intet problem, så længe det ikke går ud over ham
selv personligt. Andre mener, at det hele er samfundets skyld og bunder i
sociale forhold, så de fremmede ihvertfald ikke kan bebrejdes noget som
helst. Og så er du jo nok røget i endnu et par killfiltre hos fjolser, der
mener at virkeligheden ikke finder sted og at du som budbringer pr
definition er en modbydelig racist og overvægtigt medlem af Dansk
Folkeparti.

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-08 08:29

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48ba3ec2$0
> [...]

Folk der bosætter sig 1. på Nørrebro

2. under havets overflade i New Orleans er ulykkesfugle og ligger som de
har redt.

Bystyret har næppe brugt så mange penge pr km dige i fattige kvarterer som i
rige.

De rige har jo betalt mest i skat.

"Morder" mod oversvømmelsesofre er ikke borgmesteren, der ikke har
kanaliseret nok mio $ til de rette diger.

Morder kan man kalde den mor, der valgte at få børn, der ikke var sikret
forsørgelse og venskaber til, så de kun kunne bo i risiko-kvarterer.

Os der bor i farlige dele af København, hvor muslimoverkriminaliteten er
enorm, er også risiko-dyr. Trods antal muslimer er muslimernes ofre især
danskere - hvorimod i USA er det især farvede der myrdes af farvede.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 31-08-08 10:41

Malene P skrev den 31-08-2008:
> [...]
> mener at virkeligheden ikke finder sted og at du som budbringer pr
> definition er en modbydelig racist og overvægtigt medlem af Dansk

Taltryl kan de imponere de andre tosser med, bare de husker at holde
kæft den dag de selv har været ofre.

Racist er så dejligt et ord, en lille historie fra det virkelige liv.

ca. 15 biler er samlet til dækafbrænding, politiet dukker op og der
uddeles bøder til hele striben, 2 af bilerne var kørt af unge af anden
etnisk oprindelse, dårligt var deres bøde skrevet før de hylede op om
racisme osv.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 08:27

Mr.Larsen <mrlarsen @post.cybercity.dk> writes:

> Alarm over indvandrer-kriminalitet Det går den gale vej på trods af
> flere forsøg på at standse grov kriminalitet blandt unge indvandrere
> i København.

Ved du hvor mange der blev fremstillet i dommervagten i den periode
der bliver sammenlignet med i 2007? Uden at have det tal ved hånden,
bliver det ret illusorisk at begynde at hidse sig op over ændringen i
den procentvise fordeling. Hvis antallet var det samme som i 2008,
drejer det sig om fire! personer der skal ændre etnicitet, så det er
rigeligt overdrevent at hidse sig op over det alene.

Overrepræsentationen er der, og den er et problem i sig selv, men det
lyder lidt som manipulation at man begynder at regne med procenter på
så spinkelt et grundlag.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Ivannof

Dato : 31-08-08 09:48

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Overrepræsentationen er der, og den er et problem i sig selv, men det
> lyder lidt som manipulation at man begynder at regne med procenter på

Den forstod jeg ikke.

Jeg har et citat fra BT: 63 procent af de 1715 personer, der sidste år blev
fremstillet i dommervagten, var af udenlandsk herkomst, mens 37 procent var
danskere.

http://www.bt.dk/article/20080304/krimi/80304043/
Hvilke fire personer vil ændre på det?

PÃ¥ den anden side: Hvis 20% af befolkningen leverer opmod 2 tredjedele af de
kriminelle, hvor stor er så overkriminaliteten?

Hilsen Ivan

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 10:00

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Jeg har et citat fra BT: 63 procent af de 1715 personer, der sidste år
> blev fremstillet i dommervagten, var af udenlandsk herkomst, mens 37

Jeg tror BT fejlciterer eller manipulerer. Prøv at læse den
tilsvarende historie på Jyllansposten:

Ud af i alt 85 unge under 18 år, som i første halvår af 2008 blev
fremstillet i Dommervagten i København for forbrydelser, der kan
give fra halvandet års fængsel og opefter, havde de 67 pct. en
udenlandsk baggrund mod 56 pct. i 2007.

<http://jp.dk/indland/krimi/article1424845.ece>

67% af 85 er 57, mens 56% af 85 er 48. SÃ¥ ja, det korrekte tal er fem
og ikke fire, men ellers.

> PÃ¥ den anden side: Hvis 20% af befolkningen leverer opmod 2
> tredjedele af de kriminelle, hvor stor er så overkriminaliteten?

Det afhænger i høj grad af hvordan du har tænkt dig at opgøre det
tal. Hvis du er til store tal, kan du sikkert sagtens få tallet op på
300%

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 31-08-08 11:00

On Sun, 31 Aug 2008 11:00:21 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
> fremstillet i Dommervagten i København for forbrydelser, der kan
> give fra halvandet års fængsel og opefter, havde de 67 pct. en

Du sammenligner æbler og pærer...

"Dine" tal omhandler KUN den der ville kunne straffes med MINDST
havandet års fængsel...

Overkriminalitet vil være 712%...

Fra : Ivannof

Dato : 31-08-08 11:39

> [...]
>
> Det afhænger i høj grad af hvordan du har tænkt dig at opgøre det
> tal. Hvis du er til store tal, kan du sikkert sagtens få tallet op på

Sagtens og nemt. Hvis 20% af Københavns befolkning laver 67% af
forbrydelserne er overkriminaliteten 8x. Regn selv efter! Det er ikke 300%.
Jeg kan ikke lige huske om man kalder det 700 eller 800%.

Eller vi kan tage tallene fra 2007: 1715 personer hvoraf 63% af anden etnisk
herkomst. Overkriminalitet: 6,85gange

Hilsen Ivan

Fra : Lyrik

Dato : 31-08-08 13:31

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har et citat fra BT: 63 procent af de 1715 personer, der sidste år
> blev fremstillet i dommervagten, var af udenlandsk herkomst, mens 37
> procent var danskere.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Inkluderer det de rumænere, bulgarere og østfolk der strømmer ind over
grenserne som krimi-turister?

Man hører jo at det hovedsageligt er folk fra østlandene der brillierer med
kriminalitet.

Hilsen
Jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 31-08-08 10:36

Den 31-08-2008, skrev Anders Wegge Keller:

> Ved du hvor mange der blev fremstillet i dommervagten i den periode
> der bliver sammenlignet med i 2007?

Det der er vigtigt er dette.
---
»Det største og altoverskyggende problem i den danske hovedstad,« siger
Hanne Bech Hansen.

Det går den forkerte vej i bestræbelserne på at standse grov
kriminalitet blandt unge indvandrere i hovedstaden, advarer Københavns
politidirektør, Hanne Bech Hansen, på baggrund af nye tal fra
Københavns dommervagt.
---

Taget fra _din_ jyllandspost.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 31-08-08 11:00

On Sun, 31 Aug 2008 09:27:20 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
>drejer det sig om fire! personer der skal ændre etnicitet, så det er
>rigeligt overdrevent at hidse sig op over det alene.

Hvordan kan du vide at det er 4 !!! personer når du ikke kender
tallene...???

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 11:10

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> writes:

> Hvordan kan du vide at det er 4 !!! personer når du ikke kender
> tallene...???

Under antagelse af at der ikke er blevet fremstillet et markant
anderledes antal i 2007 end i den periode i 2008 der bliver
sammenlignet med.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 31-08-08 16:28

On Sun, 31 Aug 2008 12:09:59 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Under antagelse af at der ikke er blevet fremstillet et markant
>anderledes antal i 2007 end i den periode i 2008 der bliver
>sammenlignet med.

Noget kunne da tyde på en væsentlig ændring, siden procenterne har
ændret sig så markant...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 16:39

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> writes:

> On Sun, 31 Aug 2008 12:09:59 +0200, Anders Wegge Keller

> Noget kunne da tyde på en væsentlig ændring, siden procenterne har
> ændret sig så markant...

Den kan ikke være ret stor, når det drejer sig om 85 personer i 2008.

Det jeg mest brokker mig over er at man opgør en procenvis andel af
så lille et tal.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 31-08-08 16:57

On Sun, 31 Aug 2008 17:38:32 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Den kan ikke være ret stor, når det drejer sig om 85 personer i 2008.

De 85 er jo KUN dem der ville kunne straffes med MINDST halvandet år i
spjældet, hvilket jo er en meget grove del...

> Det jeg mest brokker mig over er at man opgør en procenvis andel af
>så lille et tal.

Måske fordi dit tal er det forkerte...???

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 18:34

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> writes:

> De 85 er jo KUN dem der ville kunne straffes med MINDST halvandet år
> i spjældet, hvilket jo er en meget grove del...

Ja, og det er også ændringen i sammensætningen af den gruppe som HBH
ifølge JP er kommet op på de høje nagler over.

> MÃ¥ske fordi dit tal er det forkerte...???

Det håber jeg da ikke. Så har avisen enten fejlciteret HBH, eller
også står vi med en embedsmand der politiserer med nogle ukorrekte
tal.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 31-08-08 19:38

Anders Wegge Keller udtrykte præcist:
....snip

Det du prøver er at vende det på hovedet, fuldstændigt som CRL plejer,
har du bemærket at CRL glimrer ved sit fravær.

Den hårde kriminalitet er stigende og det er folk af anden etnisk
oprindelse der er problemet.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 19:56

> [...]

> Det du prøver er at vende det på hovedet, fuldstændigt som CRL plejer,
> har du bemærket at CRL glimrer ved sit fravær.

Nej, jeg påpeger bare, som jeg altid gør det, de steder hvor folk
voldtager et uskyldigt tal, med et bestemt politisk formål.

Fra : TL

Dato : 01-09-08 01:04

On Sun, 31 Aug 2008 20:56:05 +0200, in dk.politik Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Nej, jeg påpeger bare, som jeg altid gør det, de steder hvor folk
>voldtager et uskyldigt tal, med et bestemt politisk formål.

Med det forhåndenværende datasæt, hvad er sandsynligheden for, at
etnisk overkriminalitet er steget? Det skulle være en simpel
statistisk analyse, hvis man bruger passende antagelser om
fordelinger, etc.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 31-08-08 20:09

On Sun, 31 Aug 2008 19:33:44 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Ja, og det er også ændringen i sammensætningen af den gruppe som HBH
>ifølge JP er kommet op på de høje nagler over.

Nå, er det det...???

Både BT og JP citerer hende for at sige "grov kriminalitet" og det er
i dine øjne så lig med "MINDST halvandet år i spjældet"....

> Det håber jeg da ikke. Så har avisen enten fejlciteret HBH,

Eller også fejlciter DU avisen...

>eller
>også står vi med en embedsmand der politiserer med nogle ukorrekte
>tal.

Citat fra BT's artikel:

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 20:13

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> writes:

> On Sun, 31 Aug 2008 19:33:44 +0200, Anders Wegge Keller

> Eller også fejlciter DU avisen...

Skal vi nu til det pjat igen?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 31-08-08 21:08

On Sun, 31 Aug 2008 21:13:01 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
> fremstillet i Dommervagten i København for forbrydelser, der kan
> give fra halvandet års fængsel og opefter, havde de 67 pct. en

Hvorfor klippede du følgende citat væk...???

Citat fra BT's artikel:

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-09-08 20:32

S. A. Thomsen skrev den 31-08-2008 22:07:

> "63 procent af de 1715 personer, der sidste år blev fremstillet i
> dommervagten, var af udenlandsk herkomst, mens 37 procent var
> danskere."

hvor mange af de 63% blev frikendt eller på anden vis ikke kommet videre
i systemet, hvor det ender med en plet på straffeattesten?

At man bliver fremstillet i dommervagten er ikke ensbetydende med at man
har fået en dom.

Vi er vel enige om, at man først er skyldig i de sigtelser man har fået,
når man har fået sin dom, ikke sandt?
Eller er det nok at blive fremstillet foran en dommer?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 01-09-08 21:40

On Mon, 01 Sep 2008 21:32:05 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

> [...]
>når man har fået sin dom, ikke sandt?
>Eller er det nok at blive fremstillet foran en dommer?

Selvfølgelig skal man dømmes før man er skyldig, med fordelingen er da
et meget tydeligt vink med en vognstang...

Fra : @

Dato : 31-08-08 23:16

<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Ved du hvor mange

det går den gale vej

uanset om du nok så magen gange forsøger dig med bagatelisering vås og
bortforklaringer

OG

du er slet ikke i nærheden af at være på højde med CRL udi kunsten at
borttrylle "forkerte" oplysninger

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-09-08 10:13

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

Nej, det med at lade regnedrengene fikse problemt lader vi Dansk Folkeparti
om. Se nu bare på finanslovsforhandlingerne, hvor Tulle mener at vide, at de
problemer, samtlige af landets økonomer ser i horisonten, slet ikke er der.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-08 10:48

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48bbb21b$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> problemer, samtlige af landets økonomer ser i horisonten, slet ikke er der.

Det eneste "problem" de såkaldte "økonomer" kan se, er en muligvis begrænset mulighed for egen grådigheds opfyldelse.

det er det eneste, de har øje for.

Egon

Fra : Mr.Larsen

Dato : 01-09-08 15:44

Christian R. Larsen har bragt dette til os:
> [...]
> problemer, samtlige af landets økonomer ser i horisonten, slet ikke er der.

Snakke udenom er også en disciplin du magter.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...