Stigende tilbøjelighed
Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 08:26

Der er en stigende tilbøjelighed til at anmelde brug af maskinpistoler på
gaderne, - det mener forskerne er grunden til at man ser flere skudepisoder.
Skuddene på Blågårds Plads forleden, og bankningen af vidnerne som kom
forbi, - ville iflg forskerne ikke være blevet bemærket for få år siden.

Nå, det var en parodi, - men her er virkeligheden:

Trusler, en knytnæve i ansigtet eller bank med en baseball-kølle.

Både den simple og den meget alvorlige vold begået af 10- til 14-årige børn
er steget voldsomt fra 2000 til 2007.

Det viser et udkast fra en ny rapport om ungdomskriminalitet, som
Justitsministeriets Forskningsenhed står bag.

På de syv år er antallet af anmeldte voldsforbrydelser steget støt fra 207
til 546.

Volden er blevet grovere
Udviklingen overrasker ikke politibetjent Bent Haagensen fra Valby, der
gennem sit arbejde i SSP (Skole-, social- og politisamarbejde) kender til de
voldelige børn. Hans erfaring er dog ikke, at flere børn er blevet
voldelige, men at det ofte er de samme børn, der er ude på et sidespor.

»Vi ser en tendens til, at voldssagerne bliver grovere hos de helt unge og,
at det tit er de samme, der begår overfaldene. Det er bekymrende,« siger
Bent Haagensen, der har flere forklaringer på udviklingen.

Jeg stikker dig
»De helt unge bliver inspireret af de større kriminelle, som de ser op til
og gerne vil accepteres af. Samtidig er de 10- til 14-årige også begyndt at
gå med baseball-køller og små knive til fest, ligesom deres sprog er blevet
så groft, at der ikke er langt fra ord til handling. Når man siger: 'Fuck
dig, jeg stikker dig ned!' Hvad er så næste skridt,« siger politibetjenten.

Han mener også en del af forklaringen hører hjemme i politireformen, hvis
formål blandt andet var at få flere betjente på gaden.

Frit spil
»I stedet er nærpolitiet blevet skåret ned i nogle bydele, og det gør en
forskel, fordi de unge så får frit spil i gaderne,« fortæller han.

Ifølge chefen for Justitsministeriets Forskningsenhed, kriminolog Britta
Kyvsgaard, er det ikke til at sige, om tallene er udtryk for, at der er
kommet flere børn, der begår vold.

Flere anmeldelser
»De 10- til 14-årige følger samme udviklingstendens som dem, der er over 15
år, hvor voldsforbrydelserne stiger. Vi kan ikke sige, hvorfor det er sådan,
men en forklaring kan være, at der er kommet en stigende tilbøjelighed til
at anmelde vold. Eller at vores opfattelse af, hvad vold er, har ændret
sig,« siger hun.

-----------

Det MÅ åbenbart ikke passe, at grupper af unge bliver mere voldelige.

Det siges at hun og Balvig, - og med CRL som bisidder, er kaldt til England
for at få statistikkerne over den kraftigt stigende vold, "saneret".

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-08-08 08:51

On Wed, 27 Aug 2008 09:26:11 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>forbi, - ville iflg forskerne ikke være blevet bemærket for få år siden.
>
>Nå, det var en parodi, - men her er virkeligheden:

He he... Jeg kom ellers lige til at tænke på CRL...

>Trusler, en knytnæve i ansigtet eller bank med en baseball-kølle.
>
>Både den simple og den meget alvorlige vold begået af 10- til 14-årige børn
>er steget voldsomt fra 2000 til 2007.

Uha da da... Det kan da ikke passe...

> [...]
>
>Det siges at hun og Balvig, - og med CRL som bisidder, er kaldt til England
>for at få statistikkerne over den kraftigt stigende vold, "saneret".

LOL...

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 10:18

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> for få år siden.
>
> Nå, det var en parodi, - men her er virkeligheden:

Spild ikke vor tid med parodi, hvis ikke du er sikker på at dit humoristike
indfald er vildt vellykket

FActs om vold er interessante. Humor forvirrer og fylder i debatten

Når våbenvold IKKE rapporteres af medierne, er det interessant.

Fra : Ivannof

Dato : 27-08-08 17:18

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det siges at hun og Balvig, - og med CRL som bisidder, er kaldt til
> England for at få statistikkerne over den kraftigt stigende vold,

Her er én, der ved noget. Det er fra den nylige udsendelse fra DR2 fra
Nørrebro: citat fra kokken (som stak 5 mennesker ned fordi de udtalte sig
racistisk til ham) der skal tilbage til fængslet om aftenen, som siger:
Mange af de unge fyre synes der er sejt at sidde inde - at man er en sej
gangster hvis
man har været i fængsel. Og så siger han i øvrigt: Vores generation som nu
er 19-22 år er ingenting. Så skulle du se den næste generation. Dem der er
14-15 år. Bare vent til de begynder at skyde på hinanden. Glem alt om at
kontrollere dem. De bliver en million gange værre end os.
--------
Han må da vide det!

Hilsen Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 09:29

Ivannof wrote:
> [...]

> udtalte sig racistisk til ham) der skal tilbage til fængslet om
> aftenen, som siger: Mange af de unge fyre synes der er sejt at sidde

Ja, man gør dem en stor tjeneste ved at give dem en lille sød dom på 14 dage
til tre måneder, - som også fx The Economist har skrevet om. Det giver
simpelthen en uvurderlig prestige.

> [...]
> generation. Dem der er 14-15 år. Bare vent til de begynder at skyde
> på hinanden. Glem alt om at kontrollere dem. De bliver en million

Det er hvad man hører alle vegne, - vi får brug for et helt vognlæs CRL'er.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-08 10:35

> [...]

Derfor er danske fængsler alt for luksuriøse

Afskaf fangesamvær og lad dem tale i telefon med hinanden - det er billigt
og så blier de ikke sindsyge af ensomhed.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 10:07

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Nå, det var en parodi, - men her er virkeligheden:

Knud, din parodieren har alene til formål at så tvivl om nogle fakta, som du
ikke bryder dig om.

Du bryder dig ikke om at indrømme, at det stigende antal anmeldelser i
samfundet sandsynligvis alene skyldes en stigende tilbøjelighed til at
anmelde. Problemet er nemlig, at du i så fald også indrømme, at tallene IKKE
viser, at det er blevet farligere at leve her i landet.

Noget andet, du heller ikke bryder dig om, er, at enhver forandring ikke
nødvendigvis er et udtryk for en tendens. Nu har vi i en periode oplevet et
stigende antal skudepisoder. For enhver udeforestående er det tydeligt, at
der er en sammenhæng mellem disse skudepisoder, og at de fleste af dem
tilsyneladende har at gøre med en opgør mellem to kriminelle bander. Det er
også tydeligt for de fleste, at vi ikke kan se dette som et udtryk for, at
der for befolkningen i øvrigt er sket en nævneværdig stigningen i risikoen.
Men hvornår er der så tale om en tendens? Tja, mit bud er, at dette er glemt
om et par år. Det er set før - ting plejer at forsvinde igen i ubemærkethed,
uanset at sensationspressens retorik ligner den, vi også kender fra
historierne om, at "nu kan brandvæsenet ikke længere køre på Nørrebro uden
politieskorte".

Noget tredje, der virkelig kan gøre dig ærgelig, er det veldokumenterede
faktum, at hårdere straffe ikke hjælper. Bevares: Hvis man burer samtlige
kriminelle inde på livstid, begår de selvfølgelig ikke kriminalitet igen. Og
når man nu stemmer på Dansk Folkeparti er det jo nok svært at se, hvorfor
det er det mindste urimeligt. Kriminelle skal stemples resten af deres liv,
og følgelig må det være sådan, at har man én gang røvet en bank, er da kun
rimeligt, at man ryger ind på livstid. For så begår man da i hvert fald ikke
kriminalitet igen.

Du skulle - for din egen troværdigheds skyld - holde dig til at diskutere
fakta og bruge knap så meget energi på at prøve at få ubehagelige sanheder
til at forsvinde.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 13:59

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> anmelde. Problemet er nemlig, at du i så fald også indrømme, at
> tallene IKKE viser, at det er blevet farligere at leve her i landet.

Du mener det samme gør sig gældende i fx UK? Selvfølgelig er det blevet
farligere, læs EN uges kriminal-rapport, og det kommer tættere og tættere
på, - alle vegne kan folk nu risikere at blive hamret ned.

> [...]
> sensationspressens retorik ligner den, vi også kender fra historierne
> om, at "nu kan brandvæsenet ikke længere køre på Nørrebro uden

Dit bud i denne anledning, er ikke bedre end dit bud på hvor problemløst en
masseindvandring ville foregå,- selv ærke-halal-hippien Uffe Østergård har
nu indrømmet sin dumhed, - men du fremturer med dine forudsigelser, som har
basis i ren ønsketænkning.
Vi kan godt vædde på at der vil være endnu flere skudepisoder om to år, -
hvad i alverden skulle få antallet til at gå ned?

> [...]
> må det være sådan, at har man én gang røvet en bank, er da kun
> rimeligt, at man ryger ind på livstid. For så begår man da i hvert

Ængstelig over den med at hårdere straffe fra et udefineret startpunkt ikke
"hjælper"?

Du viser jo, at du ikke KAN klare dig i den diskussion, når du fremturer med
helt vilde stråmænd.
Du har derimod aldrig kommenteret, at fx Canada "idealet" var langt fra det
velmerner her i DK troede det var.

Din kollega i apologi og ønsketænkning Eva Smidt sagde for et par dage siden
på P1, om ideen med at unge hærværksmænd og voldsmænd, skulle mærke
konsekvenser af deres kriminalitet, og for hærværksmændenes vedkommen have
lov at genoprette de skader de havde forvoldt. "Ja, det kunne man
selvfølgelig tænke over men men men, hun foretrak "pædagogisk indsats""
Ja, selvfølgelig, noget der muligvis kunne skræmme, DET må under ingen
omstændigheder tages i brug, - vi skal fortsætte med det der ikke har
hjulpet en disse de sidste 30 år. Mærkelig indstilling.

> Du skulle - for din egen troværdigheds skyld - holde dig til at
> diskutere fakta og bruge knap så meget energi på at prøve at få
> ubehagelige sanheder til at forsvinde.

Ovenstående overlader jeg trygt til dig, du er jo nærmest ekvilibrist på
området, JEG forsøger af bedste evne at lære af virkeligheden.

[...]

"forklaringen kan være" - ja, det kan den, men det kan også være, at det
IKKE er forklaringen på, at man anmelder en baseball-kølle-smadring af ens
ansigt.

Måske kommer der mere ro over ungdommen, hvis/når vi løber ind i en virkelig
nedtur rent økonomisk, det har man før set, - så kommer der typisk mere
sammenhold, og denne følelse af: "jeg har ret til det hele, - og det skal
være NU" - den fordufter en smule.
Nogle bliver måske dog endnu værre, - det vil vise sig.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 15:22

Knud Larsen wrote:

> [...]
> unge og, at det tit er de samme, der begår overfaldene. Det er
> bekymrende,« siger Bent Haagensen, der har flere forklaringer på

Men du ser jo ingen "recidiv". VAR det ikke en idé at der skulle være
konsekvenser når man begår grove overfald?
Nej, siger I vel, - der skal "snakkes" med de søde børn, indtil de er gamle
nok til at der pludselig sker et eller andet, - fx hele 14 dage i brummen,
og kæmpeprestige hos de andre på gaden.

Den går altså ikke, - ikke hvis man alvorligt mener folk ikke skal bankes
til lirekassemænd, uanset om gerningsmændene er 14 eller 15 år gamle.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-08-08 08:00

> Du mener det samme gør sig gældende i fx UK? Selvfølgelig er det blevet
> farligere, læs EN uges kriminal-rapport, og det kommer tættere og tættere
> på, - alle vegne kan folk nu risikere at blive hamret ned.

Jeg har ikke tal for UK, så det kan jeg umuligt udtale mig om. Det kan du
heller ikke - men du gør det alligevel.

> [...]
> en masseindvandring ville foregå,- selv ærke-halal-hippien Uffe Østergård
> har nu indrømmet sin dumhed, - men du fremturer med dine forudsigelser,

Hvis man ikke har et godt svar på det, man bliver konfronteret med, kan man
altid svare på noget andet. Flot klaret, Knud.

> Vi kan godt vædde på at der vil være endnu flere skudepisoder om to år, -
> hvad i alverden skulle få antallet til at gå ned?

Kan du huske rockerkrigen?

Kan du se parallellerne?

Kan du forklare mig, hvorfor denne bandekrig ikke også bare skulle gå i sig
selv igen?

> Ængstelig over den med at hårdere straffe fra et udefineret startpunkt
> ikke "hjælper"?

Startpunktet er veldefineret - det står i straffeloven. Men rigtigt - det er
selvfølgelig udefineret derhen, at hovedparten af Dansk Folkepartis
vælgere - med undtagelse af Peter Skaarup - ikke aner, hvor lange straffene
er. De vil bare have dem sat op.

> Du viser jo, at du ikke KAN klare dig i den diskussion, når du fremturer
> med helt vilde stråmænd.

Knud, hvor er stråmanden? At du ikke bryder dig om undersøgelser, der viser,
at hårdere straffe ikke virker? Nej vel!

(...)

> Ovenstående overlader jeg trygt til dig, du er jo nærmest ekvilibrist på
> området, JEG forsøger af bedste evne at lære af virkeligheden.

Så er det kun synd, at evnerne ikke rækker længere.

> Trusler, en knytnæve i ansigtet eller bank med en baseball-kølle.
>
> Både den simple og den meget alvorlige vold begået af 10- til 14-årige
> børn er steget voldsomt fra 2000 til 2007.

Og der fik vi så lige et eksempel på, hvor lidt du har lært. Nu har jeg jo
ellers holdt lange foredrag om, hvordan man IKKE kan tage en stigning i
antallet af anmeldelser som et udtryk for antallet af forbrydelser. Og så
sørme om ikke du lige "glemmer" det her.

> [...]
> de voldelige børn. Hans erfaring er dog ikke, at flere børn er blevet
> voldelige, men at det ofte er de samme børn, der er ude på et sidespor.

Her er en artikel fra 2007. Artiklens titel er:

"En myte at volden bliver grovere og grovere"

http://www.berlingske.dk/article/20070108/danmark/101080749/

> Ifølge chefen for Justitsministeriets Forskningsenhed, kriminolog Britta
> Kyvsgaard, er det ikke til at sige, om tallene er udtryk for, at der er
> kommet flere børn, der begår vold.

Det er rart, at du citerer denne del, selvom du tydeligvis enten ikke har
læst den eller forstået den.

> [...]
> sådan, men en forklaring kan være, at der er kommet en stigende
> tilbøjelighed til at anmelde vold. Eller at vores opfattelse af, hvad vold

Som sagt.

> "forklaringen kan være" - ja, det kan den, men det kan også være, at det
> IKKE er forklaringen på, at man anmelder en baseball-kølle-smadring af ens
> ansigt.

Den eneste undersøgelse, der nogensinde er lavet af dette, viser, at
anmeldetendensen er steget.

At du så vælger at tro, at det kan være, at lige netop denne ene
undersøgelse faldt "uheldigt" ud, fortæller mest om dig og din politiske
dagsorden.

Jeg lavede jo i øvrigt en signifikanstest på den, og den viste, at
anmeldetendensen med 80% sandsynlighed var steget. Skal vi prøve at sætte
odds på på den baggrund?

1 - anmeldetendensen er steget
X - anmeldetendensen er uændret
2 - anmeldetendensen er faldet

Hvis du spillede ved bookmakeren, ville odds vel være noget i stil med
dette:

1: 1,1 X: 100,00 2: 50,00

Hvad sætter du dine penge på, Knud?

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-08 09:05

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Jeg har ikke tal for UK, så det kan jeg umuligt udtale mig om. Det
> kan du heller ikke - men du gør det alligevel.

Så du har allerede glemt de tal vi talte om, og artiklen i The Economist med
overskriften: "Island Savages"?
Hvorfor er jeg ikke forbavset.

>>> for befolkningen i øvrigt er sket en nævneværdig stigningen i

> Hvis man ikke har et godt svar på det, man bliver konfronteret med,
> kan man altid svare på noget andet. Flot klaret, Knud.

Godt svar på dine gætterier?, - selvfølgelig KUNNE du teoretisk have ret,
andet er der jo ikke at sige til det, men da tingene er eskaleret i alle
andre indvandringslande, OG da dem der arbejder på området mener de vil
stige, - så gætter jeg altså på det modsatte af dig.

> Kan du huske rockerkrigen?
>
> Kan du se parallellerne?
>
> Kan du forklare mig, hvorfor denne bandekrig ikke også bare skulle gå
> i sig selv igen?

Fordi der kommer større konkurrence og andelen af nydanske drenge i den
kriminelle alder vil tredobles, derfor.

> [...]
>
> Knud, hvor er stråmanden? At du ikke bryder dig om undersøgelser, der
> viser, at hårdere straffe ikke virker? Nej vel!

Fis, at jeg skulle ønske folk buret inde for livstid. Jeg kan åbenbart
skrive om emnet indtil jeg bliver blå i hovedet, og du KAN kun se
fuldstændige bastante sort-hvide argumenter.
Jeg så lige nogle tal som sagde at 3% af de nydanske kriminelle står for 35%
af de kriminelle handlinger. Det MÅ jo så være 100 pct sikkert at hvis
*disse* gengangere fik lov at køle af i nogle år, i stedet for i en måned
igen og igen og igen, SÅ ville nogle ofre komme gennem livet uden ødelagte
tilværelser.
> (...)

> Så er det kun synd, at evnerne ikke rækker længere.

Det er DU slet ikke i stand til at vurdere.

> [...]
> har læst den eller forstået den.

> Som sagt.

> Den eneste undersøgelse, der nogensinde er lavet af dette, viser, at

MEN det betyder jo ikke at dette forklarer DET HELE, og man har altid
anmeldt grov vold. Mener du virkelig at folk i "gamle dage" ikke anmeldte
kraniebrud, - DU blander det hele sammen i en pærevælling, fordi du har
bestemt dig til det du skulle vise, på forhånd.

> [...]
> X - anmeldetendensen er uændret
> 2 - anmeldetendensen er faldet
>
> Hvis du spillede ved bookmakeren, ville odds vel være noget i stil med

Jeg sætte pengene på, at du IKKE vil lære at selv om "tendensen" er steget,
så betyder det ikke, at det hele er "det samme" som for 15 år siden. Prøv nu
at bruge din forstand og tænk det igennem EN gang til.

--

Kom lige over en officiel norsk statistik, hvor du kan se aldersgruppe
sammenlignet med aldersgruppe:

Figuren på side 16 viser at det uavhengig av alder ble straffet i alt 23,2
nordmenn pr. 1 000 innbyggere i 2002. Til sammenlikning ble det straffet
53,2 ikke-vestlige innvandrermenn pr. 1 000 innbyggere. Størst forskjell
mellom nordmenn og ikke-vestlige innvandrere er det i aldersgruppen 15 til
17 år, med 39,1 straffede nordmenn pr. 1 000 innbyggere mot 77,3 for
ikke-vestlige innvandrere. Det vil si at andelen straffede innvandrere i
denne kategorien er nær 98 prosent høyere enn for nordmenn, eller at
innvandrer-ungdom straffes for nesten dobbelt så mange kriminelle handlinger
som norsk ungdom.

Du må op og undervise i "anmeldelsestendensen er steget" - og så postulere,
at DET forklarer *deres* store stigninger de sidste 10 år, - som fremgår af
andre steder i denne rapport.

Hvor længe tror DU at "I" vil fremture med dette mantra med "tendensen er
steget" - mener du også den gælder det stigende antal sagsbehandlere, som må
give op pga af vold og trusler om vold?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-08-08 10:32

> Så du har allerede glemt de tal vi talte om, og artiklen i The Economist
> med overskriften: "Island Savages"?
> Hvorfor er jeg ikke forbavset.

Jeg abonnerer ikke på the Economist, og jeg forstår i øvrigt godt, at du
hellere vil tale om et andet land end Danmark, hvor du må nøjes med at
"parodiere", nu da virkeligheden desværre ikke passer godt til Dansk
Folkepartis paradigme.

> Godt svar på dine gætterier?

Jeg gætter ikke.

> Fordi der kommer større konkurrence og andelen af nydanske drenge i den
> kriminelle alder vil tredobles, derfor.

Og de er jo som bekendt alle sammen kriminelle??

> Fis, at jeg skulle ønske folk buret inde for livstid.

Nej, du nøjes med 55 år.

Ingen kommentar.

> MEN det betyder jo ikke at dette forklarer DET HELE,

Nej, det betyder blot, at INTET tyder på, at du har ret. Men PÅ TRODS af det
fastholder du din påstand.

> Jeg sætte pengene på, at du IKKE vil lære at selv om "tendensen"

Jeg satte pengene på, at du ville fortsætte med at snakke udenom, men
desværre var det til odds 1,0.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-08 12:36

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> du hellere vil tale om et andet land end Danmark, hvor du må nøjes
> med at "parodiere", nu da virkeligheden desværre ikke passer godt til

Igen kaster du håndklædet i ringen, - det ville klæde dig at SIGE "jeg har
intet svar" i stedet for at trække din DF krikke af standen for 500ende
gang. Du ER opdaget.

> Jeg gætter ikke.

> Og de er jo som bekendt alle sammen kriminelle??

> Nej, du nøjes med 55 år.

Du lyver som sædvanlig,- jeg nævnte fx en formel dom på 8 - 10 år for den
unge morder som fotograferede sit offer.

> Ingen kommentar.

> Nej, det betyder blot, at INTET tyder på, at du har ret. Men PÅ TRODS
> af det fastholder du din påstand.

ALT tyder på at jeg får ret, - desværre. Men om tre år når vi ser det, så er
du jo sikkert forduftet herfra, DU skal ikke nyde noget i forhold til at
revidere dine fordomme og ønsketænkningsscenarier.

> Jeg satte pengene på, at du ville fortsætte med at snakke udenom, men
> desværre var det til odds 1,0.

Du VIL ikke overveje om dine forsøg på bortforklaringer ikke efterhånden ER
blevet gennemskuet, - og fred være med det.

Virkeligheden KAN du jo ikke klare.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-08-08 12:53

> Igen kaster du håndklædet i ringen, - det ville klæde dig at SIGE "jeg har
> intet svar"

Knud, det var dig selv, der skiftede emne - det var ikke mig. Jeg forsøger
blot at få diskussionen tilbage til det emne, du selv lagde ud med at ville
debattere.

> ALT tyder på at jeg får ret, - desværre.

Det er jo lodret løgn, Knud. Der er lavet én undersøgelse - den peger på, at
du har uret i din påstand om, at volden er i fremgang her i landet.

Fra : N/A

Dato : 31-08-08 11:23

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 11:23

Knud Larsen wrote:
> [...]

Lidt mere om emnet:

Søren Pinds kritik af politiledelsen i København, og ikke mindst
politidirektør Hanne Bech, er klokkeklar, efter at det er kommet frem, at
kriminaliteten blandt unge nydanskere i København er steget med ti procent
på et år.
Politiet har nedtonet problemerne
Venstres Udenrigsordfører og tidligere overborgmesterkandidat i København
beskylder politiledelsen for at have nedtonet kriminalitetsproblemerne i
hovedstaden under kommunalvalget.

I ledtog med politikerne
»Realiteten er den, at ikke mindst ledelsen af Københavns Politi med sin
optræden op til kommunevalget - i øvrigt sammen med politiets fagforening,
der direkte sagde, der ikke var brug for mere politi (!) - har holdt dette
spørgsmål nede«, skriver Søren Pind på pind.

(Har du været ansat i afdelingen for røgslør over problemerne?)

----
Pind selv i stormvejr
Søren Pind kom selv ud i et stormvejr i integrationsspørgsmålet, da han i
februar blandt andet foreslog, at kriminelle unge under 15 år skulle
overvåges med gps-armbånd.

Han blev kritiseret af partifæller for at være for vidtgående, men Politiken
kom i maj i besiddelse af oplysninger, der pegede på, at flere partifæller
er enige i Pinds forslag. "

I Danmark er det aksiomatisk at "ting der virker" eller muligvis "kunne
virke" er absolut forbudte, vi må KUN tale og tale om "pædagogiske
løsninger" - og det vil vi også gøre om 50 år, når problemerne er
tyvedoblede, - eller vil vi?

Hvad fanden var der galt med GPS-armbånd til mennesker som igen og igen
begår vold mod andre mennesker og ødelægger deres livskvalitet?
Ja, der ER vel det galt, at de måske kunne virke bare lidt afdæmpende på
banditterne, som ville vide at man vidste om de var på åstedet for en ny
kriminel handling.

Men nej, vi foretrækker at få folk ind som kan "korrigere" den stigende
kriminalitet væk.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-08 17:23

> [...]
> kriminel handling.
>
> Men nej, vi foretrækker at få folk ind som kan "korrigere" den stigende

ALLE muslimer bør GMS-pejles knstant

Pga koranen

Og det er ikke et overgreb at være pejlet.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 15:45

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

Her er flere, som nok iflg dig, er ude i rent vrøvl, - masseindvandring
giver jo ikke problemer:

»Hvis indvandringen fra Tyrkiet og Pakistan var de højtuddannede, så ville
du formentlig ikke se de sociale problemer i det omfang, som der bliver
beskrevet. Det hænger ikke sammen,« siger Manu Sareen, der er bekymret over
udviklingen.

Han oplever, at regeringens skåltaler om, at den har sat en prop i
tilstrømningen, så vi bedre kan integrere dem, som kommer hertil, er langt
fra virkeligheden.

»Jeg bliver jævnligt kontaktet af en kommune, der giver op. De aner ikke,
hvad de skal gøre. De ringer bare og beder mig komme og hjælpe dem, for det
hele er ved at ramle sammen,« siger Manu Sareen.

Men ligesom Vesselbo kan han ikke dokumentere, at de skrappe regler ikke har
ændret vores mønster i indvandringen, for der findes endnu ikke nogen
undersøgelse fra regeringen.

CRL: "Hvad er problemet"?

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 21:16

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

Nu jeg har din opmærksomhed, - kan du genkende dine egne "argumenter"
ønsketænkninger:

Bogen er en guldgrube for dårlige argumenter, fejlslutninger og
insinueringer fra 25 års udlændingepolitik. Indtil 2001 består den
dominerende diskurs i at gentage moralsk banale antagelser og derfra slutte
uden mellemregninger til specifikke og kontroversielle konklusioner om dansk
udlændingelovgivning.

Der optræder en lang række mantraer i diskursen: Det humanitære, bekæmpelse
af racisme, menneskesynet, tonen, der tilsammen fungerer som jokere i
debatten og stikker alle andre hensyn.

Associationer
Der opbygges associationskæder, som når det mindste pip mod for mange
flygtninge/indvandrere i 1980'erne knyttes til xenofobi, racisme og nazisme.
Kritik af ukontrolleret indvandring gøres til ét med jødeforfølgelser. Der
tales fast om "raceuroligheder", når der ytres protester.

Da flertallet af politikere og journalister lever inden for samme
associationsramme, bliver indlæg oftest til selvbekræftelser og gentagelser.
Det meste er ren jargon. Og da jargonen langsomt går af mode efter 2001,
fremstår den i dag oppustet og selvbedragerisk.

---------

Der er også mange eksempler på, hvordan journalister svigter deres neutrale
position og overgiver sig til moraliseringer. »Hvorfor skulle jeg tro på, at
dine pæne holdninger ikke bare er noget, du påstår,« spørger journalist Lene
Frøslev i 1987 socialdemokraten Vibeke Storm Rasmussen, der havde ytret sig
kritisk over udviklingen i en rapport.

Ja, velmenere har været til helt utrolig skade for landet, - så meget kan vi
vel være enige om?