Dansk Folkepartis prognoser
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-08-08 08:24

Dansk Folkeparti er uenig med regeringen og dens embedsmænd i, at der ikke
er råd til at have spenderbukserne på i 2009. Partiets "beregninger" viser,
at der er et rigeligt råderum til, at partiets kernevælgere kan forgyldes
yderligere.

Hvad det er for beregninger, partiets formand - hjemmehjælperen Pia - og
hendes tro væbnere, erhvervsjuristen Kr. Thulesen-Dahl, journalisten Søren
Espersen og den tidligere DSB-medarbejder Peter Skaarup har fremtryllet,
melder historien intet om.

At Dansk Folkeparti vil forgylde alle og enhver, der ikke hedder Mustafa til
fornavn, er der ikke noget nyt i. At partiet ikke lader generende objekter
så som fakta komme i vejen for denne politik , er der heller ikke noget nyt
i.

Det er lidt som med retspolitikken: I Dansk Folkeparti tror man ikke på de
undersøgelser der viser noget andet, end det man selv går og mener.

Faktisk har man gjort det til sit speciale at tale på vegne af de "mange
danskere", der "ikke forstår", at man ikke bare kan ansætte nogle flere
hjemmehjælpere eller hæve folkepensionen til det dobbelte. For - som de
plejer at sige i Dansk Folkeparti - der skal jo også være nogen, der
varetager de vælgeres interesser.

Dansk Folkeparti er simpelthen et parti, der holder med de børn, der helst
vil spise chokolademadder til morgenmad, de skiløbere, der foretrækker at
pisse i bukserne for at holde varmen - og de vælgere, der dybest set ikke
forstår, hvorfor vi ikke bare lader seddelpresserne rulle et par timer
ekstra ovre i Nationalbanken, vis vi virkelig mangler penge.

Helt og lykke med finanslovsforhandlingerne, der lige nu nærmer sig
førstebehandling nr. 1.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-08-08 08:57

> [...]
> ekstra ovre i Nationalbanken, vis vi virkelig mangler penge.
>
> Helt og lykke med finanslovsforhandlingerne, der lige nu nærmer sig

Godt at DF prioriterer udlændingepolitikken - den er vort største problem

Alt ander er fnidder i sammenligning.

Fordi Glistrups ånd er stærk i partiet er de også saglige og kloge vedr
andet end Islam-faren - og deres forkælelse af bistandnydere og pensionister
og kommuner er et bagatelproblem
Vælgerbestikkelse på det niveau bør man bære over med

DF er ikke et alt eller intetparti - de kan forhandles til besparelser, så S
har ikke den støtte i DF, som de kunne håbe.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-08 10:04

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> til fornavn, er der ikke noget nyt i. At partiet ikke lader generende
> objekter så som fakta komme i vejen for denne politik , er der heller ikke

Jamen det er da forfærdeligt CRL - er det et parti med almindelige danske
arbejdere. Har de den frækhed ikke at være parfumerede fimsenumser og halv-
eller kvartstuderede røvere

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 26-08-08 10:08

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> Jamen det er da forfærdeligt CRL - er det et parti med almindelige
> danske arbejdere. Har de den frækhed ikke at være parfumerede
> fimsenumser og halv- eller kvartstuderede røvere

"Stem på mig og jeg skal give dig 1,25 tilbage hver gang du har
betalt en krone i skat."

At du ikke kan se det problematiske i det, siger mere om dig end om
Christian.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-08-08 10:16

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> "Stem på mig og jeg skal give dig 1,25 tilbage hver gang du har
> betalt en krone i skat."
>
> At du ikke kan se det problematiske i det, siger mere om dig end om
> Christian.

Man kan jo endvidere spørge sig selv, hvordan man er til størst gavn for
samfundets svage:

Er det når man lover dem guld og grønne skove - det hele betalt af en
stigende inflation, som man stille og roligt ignorerer, fordi man ikk selv
forstår problemet, og fordi man i øvrigt ved, at vælgerne heller ikke
forstår det -

ELLER

er det når man forsøger at holde en rimelig balance imellem statens udgifter
og indtægter og forsøger at skabe en generel samfundsøkonomisk balance?

Ja, det er sandelig ikke let.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 10:47

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48b3c9c4$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> og indtægter og forsøger at skabe en generel samfundsøkonomisk balance?

Jo, det er skam let.
Nationaliser kapitalen.
Så vi ikke igen - igen skal betale for kapitalistisk indstillede djøf - bedrageres påfund.
Jævnfør Roskildebanken.

Var der her tale om uddannede mennesker, med forstand, eller ganske enkelt om grådige og stupide djøffere, der ikke kunne få nok?
Og hvor blev "ansvaret" af?

Let at indse borgerskabets idiotier?
Sandelig er det da let.

Egon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 14:50

"Egon Stich" skrev i en meddelelse

>Så vi ikke igen - igen skal betale for kapitalistisk indstillede >djøf -
>bedrageres påfund.
>Jævnfør Roskildebanken.

åhh ha læste du ikke CRL's tråd om netop Roskildebanken.
Der var jo ikke grænser for alle andres uvidenhed.
Og rigtig , nu skal alle små skatterydere til at betale regningen , mens de
få allerede har stoppet de selv samme penge i lommen.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:28

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> [...]
> Og rigtig , nu skal alle små skatterydere til at betale regningen , mens
> de få allerede har stoppet de selv samme penge i lommen.

Et simpelt spørgsmål: Hvad vil du ellers gøre? Spole tiden tilbage?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:42

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> Et simpelt spørgsmål: Hvad vil du ellers gøre? Spole tiden tilbage?

Jeg tror efterhånden at man bare burde have ladet banken gå konkurs.
Indskydere med beløb under 300.000 ville være sikret, men det ville de
store kreditorer ikke have været - mange af dem er uden- og indenlandske
banker.

Og indskydere med større beløb på kontoen har jo forlængst kunnet flytte
dem over i Nordea eller Danske Bank. Også dem med mindre beløb på
kontoen, som ville kunne stå og mangle likvider. Så det ville være fuldt
ud selvforskyldt.

Ifølge Berlingske Tidende havde det ikke påvirket den internationale
bankverdens bedømmelse af danske banker.

Men nationaliseringen danner nok præcedens; der er som bekendt endnu et
par regionalbanker der bedømmes som 'nødlidende'; offentligheden ved
bare ikke hvilke der er tale om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 11:25

> [...]
> Indskydere med beløb under 300.000 ville være sikret, men det ville de
> store kreditorer ikke have været - mange af dem er uden- og indenlandske

Og det er præcis derfor, det er så vigtigt med denne garanti: For at sikre,
at de store indskydere ikke får en oplevelse af, at risikoen ved at låne
penge ud til danske banker er større, end den tidligere var.

> Og indskydere med større beløb på kontoen har jo forlængst kunnet flytte
> dem over i Nordea eller Danske Bank.

Nej, banken er jo netop kommet i vanskeligheder, fordi den ikke længere er
solvent!

> Ifølge Berlingske Tidende havde det ikke påvirket den internationale
> bankverdens bedømmelse af danske banker.

Din antagelse er, at man kunne have ladet være med at rede lige netop
Roskilde Bank, men blot opstillet en garanti for alle mulige andre banker.
Men hvad er sådan en garanti værd for en udenlandsk investor? Her er det
eneste, der tæller, sikkerhed. Og sikkerhed er ikke, at Nationalbanken
"måske" vil gå ind og redde den bank, man har lånt penge ud til, hvis den
kommer i vanskeligheder.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 13:42

> [...]

> at de store indskydere ikke får en oplevelse af, at risikoen ved at låne
> penge ud til danske banker er større, end den tidligere var.

Nu taler jeg ikke om de store indskydere, men om almindelige långivere -
udelandske og indenlandske banker.

> Nej, banken er jo netop kommet i vanskeligheder, fordi den ikke længere er
> solvent!

Nu har man jo i længere tid vidst at der var problemer med banken, og
alle indskydere med fornuften i behold har vel flyttet i hert fald den
del af deres indestående der oversteg 300.000 kroner over i et andet
pengeinstitut.

> [...]
> eneste, der tæller, sikkerhed. Og sikkerhed er ikke, at Nationalbanken
> "måske" vil gå ind og redde den bank, man har lånt penge ud til, hvis den

De udenlandske banker kan nok skelne mellem de to storbanker, og de
risikobetonede småbanker. Spørgsmålet er nok om det ikke ud fra en
markedsbetragtning ville have været sundt om man ikke blot burde have
ladet banken gå konkurs - naturligvis med fortsat sikkerhed for
indeståender for beløb under 300.000, og med og for de ansattes løn. Her
har vi jo også Lønmodtagernes Garantifond.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 14:12

> Nu taler jeg ikke om de store indskydere, men om almindelige långivere -
> udelandske og indenlandske banker.

Ja, hvad er forskellen?

> [...]
> alle indskydere med fornuften i behold har vel flyttet i hert fald den
> del af deres indestående der oversteg 300.000 kroner over i et andet

Jeg tror, at historien om bankens solvensproblemer kom som et chok for de
fleste kunder.

11/7 - Pressemøde i Roskilde Bank
12/7 - Kunderne flygter fra banken

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13125774.html
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13051706.html
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13012527.html

> De udenlandske banker kan nok skelne mellem de to storbanker, og de
> risikobetonede småbanker.

Sådan virker det ikke.

Reglerne for vores banker er de samme, uanset om det er Nordea eller Dalum
Hjallese Sparekasse, vi taler om. Derfor er reglerne for, hvornår
Nationalbanken kan gå ind med en garanti, også de samme. Så set fa en
udenlandsk investors side vil det se problematisk ud at låne penge ud til
Nordea eller Danske Bank, hvis Nationalbanken trækker stikket til Roskilde
Bank. Det vil nemlig være et signal om, at man kan forvente en tilsvarende
politik, hvis en af de store banker kom i problemer.

Og det kan jo ske - blandt andet fordi de store banker også låner penge ud
til hinanden og til de små banker.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 15:54

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ja, hvad er forskellen?

Forskellen mellem professionelle aktører [banker der har givet lån til
nødlidende banker] og private. Banker der giver lån ligger efter min
opfattelse nærmere aktionærer end almindelige indskydere på bankkonti.

> Jeg tror, at historien om bankens solvensproblemer kom som et chok for de
> fleste kunder.

med blot lidt omløb i øverste etage har i de senere måneder kunnet
indse, at det sagtens kunne forholde sig sådan; når man sagde at banken
stadig var solvent var det jo på baggrund af vurderingen af sikkerheden
på en række usikre lån.

> [...]
> politik, hvis en af de store banker kom i problemer.
>
> Og det kan jo ske - blandt andet fordi de store banker også låner penge ud

Jeg regner det for ganske usandsynligt at det vil ske for en af de to
storbanker. Skulle det endelig ske ville situationen svare til
Landmandsbankens krak i 1922 - en ganske anden situation end en
forholdsvis perifer bank som Roskilde Bank.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 08:06

> Forskellen mellem professionelle aktører [banker der har givet lån til
> nødlidende banker] og private. Banker der giver lån ligger efter min
> opfattelse nærmere aktionærer end almindelige indskydere på bankkonti.

Jamen hvorfor er det relevant, om der er tale om professionelle eller
private?

> [...]
> indse, at det sagtens kunne forholde sig sådan; når man sagde at banken
> stadig var solvent var det jo på baggrund af vurderingen af sikkerheden

Bankens solvensproblemer blev naturligvis forværret kraftigt af, at mange
indlånere pludselig trak deres penge ud. I sagens natur er det ikke muligt
for alle, der har penge i banken, at trække dem ud igen i tide, når banken
er insolvent.

> Jeg regner det for ganske usandsynligt at det vil ske for en af de to
> storbanker.

Hvordan ville du mon se på det, hvis du var ansvarlig for udlånsforretningen
i Barclays Bank?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 10:45

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Jamen hvorfor er det relevant, om der er tale om professionelle eller
> private?

Det burde da sige sig selv. Professionelle har eller burde have bedre
forudsætninger for at vurdere sådanne ting end privatmennesker; det er
da også bredt anerkendt.

> Bankens solvensproblemer blev naturligvis forværret kraftigt af, at mange
> indlånere pludselig trak deres penge ud.

Jeg tror du forveksler solvens med likviditet.

> I sagens natur er det ikke muligt for alle, der har penge i banken, at
> trække dem ud igen i tide, når banken er insolvent.

Nationalbanken stillede tidligt i forløbet med en likviditetsgaranti, så
alle indskydere har i hvert fald fra det tidspunkt kunnet flytte deres
indestående over i en anden bank.

Anderledes naturligvis med långivere ...

> Hvordan ville du mon se på det, hvis du var ansvarlig for udlånsforretningen
> i Barclays Bank?

Ansvarlige for udlånsforretningen i Barclay's Bank er nok i stand til at
skelne mellem Ebberød Bank, Roskilde Bank - og så Nordea og Den Danske
Bank.

Ellers ville de jo ikke være kompetente til deres jobs ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 11:34

> Det burde da sige sig selv. Professionelle har eller burde have bedre
> forudsætninger for at vurdere sådanne ting end privatmennesker; det er
> da også bredt anerkendt.

Du glemmer bare stadig, at de banker og andre store långivere, der har lånt
penge ud til Roskilde Bank, har udstedt disse lån på den forudsætning, at
Nationalbanken mfl. ville garantere en del af deres udlån. Hvis det billede
ændrer sig for danske banker generelt, vil de rigtig store långivere
naturligvis være mere tilbageholdende med at yde lån en anden gang - eller
sagt på en anden måde: Renten stiger.

> Jeg tror du forveksler solvens med likviditet.

Nej. Banken er insolvent, fordi den ikke har likviditet til at betale de
penge tilbage, som folk ønsker at trække ude på et givent tidspunkt.

> [...]
> indestående over i en anden bank.
>
> Anderledes naturligvis med långivere ...

Nationalbankens garanti er en garanti for, at banken vil overtage og
videreføre Roskilde Bank i tilfælde af, at den ellers vil gå konkurs. Det
vil i så fald ske sammen med "Det Private Beredskab til Afvikling af
Nødlidende Banker, Sparekasser og andelskasser". Det er som bekendt den
situation, der nu er indtrådt.

I tilfælde af, at banken går konkurs, vil den private garantifond gå ind og
dække alle indskud op til 300.000. Den situation er ikke indtrådt, idet
banken ikke er gået konkurs.

> [...]
> Bank.
>
> Ellers ville de jo ikke være kompetente til deres jobs ...

Tvivl = risiko.

Hvis Nationalbanken trak stikket til Roskilde Bank, ville det skabe tvivl og
dermed øget risiko. Om den er stor eller lille, er sådan set underordnet.
Den er der, og derfor har den en pris.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 13:45

> [...]

> penge ud til Roskilde Bank, har udstedt disse lån på den forudsætning, at
> Nationalbanken mfl. ville garantere en del af deres udlån.

Har Nationalbanken da udstedt en sådan garanti? Ikke mig bekendt.

> Hvis det billede ændrer sig for danske banker generelt, vil de rigtig
> store långivere naturligvis være mere tilbageholdende med at yde lån en
> anden gang - eller sagt på en anden måde: Renten stiger.

De ville skulle se konkret på den enkelte debitor.

> Nej. Banken er insolvent, fordi den ikke har likviditet til at betale de
> penge tilbage, som folk ønsker at trække ude på et givent tidspunkt.

Nej. Banken er insolvent fordi dens indre værdi ligger under det den
skylder væk.

Og Nationalbanken har jo netop tidligere udstedt en likviditets-garanti.

> [...]
> dække alle indskud op til 300.000. Den situation er ikke indtrådt, idet

Fordi Nationalbanken forhindrede det. Ellers var den gået konkurs.

> [...]
> dermed øget risiko. Om den er stor eller lille, er sådan set underordnet.

Der ville ikke være tvivl når vi taler om de solide banker, og enhver
erfaring viser at det er banker der giver store udlån til byggeriet, der
lever livet farligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-08-08 08:02

> Har Nationalbanken da udstedt en sådan garanti? Ikke mig bekendt.

Nationalbankens "garanti" går jo på, at den vil sikre videreførelse af
banken.

Hvad er forskellen på de to ting?

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-08 17:32

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Nationalbankens "garanti" går jo på, at den vil sikre videreførelse af
> banken.

Det var ikke den oprindelige garanti.

> Hvad er forskellen på de to ting?

Likviditet kan skaffes ved bortsalg af værdier - noget der dog kan tage
noget tid. Og så må virksomheden gå i betalingsstandsning selv om den er
solvent.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 15:15

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Ja, det er sandelig ikke let.

Nej det er sandelig ikke let , hvem er det lige der er ansvarlig for den
stigende inflation ?
Den førte politik eller Konjukturene .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 26-08-08 15:19

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> writes:

> Nej det er sandelig ikke let , hvem er det lige der er ansvarlig for den
> stigende inflation ?
> Den førte politik eller Konjukturene .

En god del af den stammer nok fra OK08. Enhver kan sige sig selv at
lønstigninger i den klasse ikke er med til at dæmpe efterspørgslen på
den arbejdskraft der kun er en endelig mængde af.

Men det er da klart at de politikere der har lovet
bla. hjemmehjælperne en absurd lønstigning er medansvarlige.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-08-08 16:25

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er sandelig ikke let , hvem er det lige der er ansvarlig for den stigende inflation ?
> Den førte politik eller Konjukturene .

Kunne dette være årsagen. ?

Postede i 2006.
http://groups.google.dk/group/dk.politik/browse_thread/thread/1bf9ef44d2014e84/dbc860f3d1ed027d?

"Make no mistake, this excessive liquidity is inflation
that banks are creating and this inflation is destroying the purchasing power of
your hard-earned money."

http://www.financialsense.com/editorials/saxena/2006/0329.html

THE WEALTH ILLUSION
by Puru Saxena Editor, Money Matters
March 29, 2006

CURRENT SITUATION - The absurd money-creation continues.
Slowly yet surely, the "stealth" confiscation of savings is gaining momentum
as money loses its value. Central banks claim that they are raising interest-rates
to fight inflation.

At the same time they are slipping in more rum into the punch bowl, thus
creating just what they say they want to fight - inflation!

Take a look at the latest year-on-year money supply growth-rates around the world:

Australia + 9.1%
Britain + 11.7%
Canada + 7.7%
Denmark + 14.7%
US + 8.1%
Euro area + 7.3%

When I glance at these mind-boggling figures, at least I don't see any monetary
tightening taking place! Make no mistake, this excessive liquidity is inflation
that banks are creating and this inflation is destroying the purchasing power of
your hard-earned money. As asset-prices continue to benefit from this monetary
insanity, the wealth inequality is getting wider resulting in social unrest in several
parts of the world.

The ultimate truth about inflation is that it always benefits the rich who are able
to ride the inflationary wave by investing in assets, whereas the poor become
even more impoverished as things continue to become more expensive.

So far, the ongoing inflation has been masked by the bogus core inflation figures
released by the authorities. According to the official statistics, inflation is tame
and under control. But if you take a look around, you will realise that the cost
of living is rising much faster than the officials would have you believe. The cost
of energy has gone up six times; the cost of housing is at a record-high in most
countries; education is ridiculously expensive and insurance premiums are soaring.
And we should believe that inflation is not a problem?

If inflation is really not an issue, why has the Federal Reserve decided to stop
publishing the money supply (M3) growth rate as of the next month? For sure,
the prices of consumer goods (televisions, computers, clothing etc.) have come
down in recent years due to vast improvements in technology and the economies
of mass production, but the overall cost of living is rising rapidly due to inflation
as there is too much money being created.

At a human level, inflation is a tragedy and totally immoral. However, we all
have to work within the system and protect our assets as best as we can.
It has become obvious to me that the central banks will continue to inflate the
supply of money (inflation). The Federal Reserve came into power in 1913 and
with the exception of the Great Depression that occurred in the early-1930's,
we have experienced inflation and nothing but inflation every single year! Put simply,
the US money supply has increased every year over the past 70 years! Figure 1
clearly demonstrates that inflation has prevailed for a very long time. Moreover,
most of this inflation has taken place after 1971 when gold was removed from
the monetary system.

Figure 1: The constant inflation program!
http://www.financialsense.com/editorials/saxena/2006/images/0329.h1.gif
Source: www.economagic.com

The point I am making is that under the present monetary system inflation is a constant.
What changes though, are the rates of inflation (money supply growth) in various countries
and the sectors of the economy that benefit from inflation. For instance, during the 1970's,
commodities were the main beneficiaries of inflation and financial assets lost out. However,
in the following two decades, it was financial assets which were the biggest beneficiaries of
inflation.
Since 2001, this excess liquidity has (once again) started flowing into commodities as can be seen
from the recent massive gains in tangibles relative to gains made in financial assets such as stocks
and bonds.

There is another crucial point I'd like to make. During highly inflationary times (such as now),
the purchasing power of money declines against all asset-classes. In other words, if enough
money is printed, despite a horrendous economy, stocks, bonds, property, commodities as
well as collectibles may all rise at the same time. Such a rise in asset prices due to high
inflation
gives the ILLUSION of prosperity. Nothing can be further from the truth however.
Hyperinflation almost always leads to a collapse in the inflating country's currency relative
to other major world currencies. Now, if all the countries decide to print money (inflate)
at the same time, which seems to be happening now, instead of declining against each other,
the various currencies may decline against assets. So as investors, we need to try and figure
out which assets are likely to appreciate the most due to inflation.

Jan Rasmussen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 07:57

> [...]
>

> Nej det er sandelig ikke let , hvem er det lige der er ansvarlig for den

Begge dele. Så hvor vil du hen med det?

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-08 10:58

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> "Stem på mig og jeg skal give dig 1,25 tilbage hver gang du har
> betalt en krone i skat."
>
> At du ikke kan se det problematiske i det, siger mere om dig end om
> Christian.

Du må kunne gøre det bedre end denne forvrøvlede stråmand?

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 26-08-08 14:25

> Du må kunne gøre det bedre end denne forvrøvlede stråmand?

mu

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 10:44

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse news:m33aksnny7.fsf@obelix.wegge.dk...

> [...]
> betalt en krone i skat."
>
> At du ikke kan se det problematiske i det, siger mere om dig end om

Det vi her ser, er jo blot den vanlige omgang skrigeri fra de bedst stilledes side.
Stakkelhadedre hele bundtet..!

Egon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 14:56

"Anders Wegge Keller" skrev i en meddelelse

> "Stem på mig og jeg skal give dig 1,25 tilbage hver gang du >har betalt en
> krone i skat."

Ja ifølge CRL's tolkning og fordrejninger.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 26-08-08 15:16

> Ja ifølge CRL's tolkning og fordrejninger.

Nej, det var nu godtnok min egen udklægning af at DF kun taler om
hvor der skal bruges flere penge, og ikke et ord om hvor de skal
komme fra, og de inflationsmæssige konsekvenser af det.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 15:39

> [...]

> hvor der skal bruges flere penge, og ikke et ord om hvor de >skal
> komme fra, og de inflationsmæssige konsekvenser af det.

Det er klart at regeringen og DF ser forskeligt på konjunkturerne.
Men prøv at læse CRL's indlæg igen , han påstår uden tøven at
op mod tre milliarder kroner til renovering og nybygning af for eksempel
skoler, plejehjem og idrætsanlæg ,ikke kommer en Mustafa eller Muhammed til
gode !.
Hvis det ikke er at fordreje så ved jeg ikke hvad.

Men det værste er at vi sikkert ser DF springe i mål i sidste øjeblik ,
istedet for at stå fast på de Sociale forbedringer de ligger op til.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 26-08-08 15:47

> [...]

> tre milliarder kroner til renovering og nybygning af for eksempel
> skoler, plejehjem og idrætsanlæg ,ikke kommer en Mustafa eller

Bemærk den anden ting du nævner. Inden vi kommer ret langt hen i
polemikken omkring finanslov, forudser jeg at det vil være det eneste
der bliver snakket om.

> Hvis det ikke er at fordreje så ved jeg ikke hvad.

At komme med en forudsigelse der er baseret på 7 års identiske
udmeldinger er ikke at fordreje. Det er bare fremskrivning.

> Men det værste er at vi sikkert ser DF springe i mål i sidste
> øjeblik , istedet for at stå fast på de Sociale forbedringer de
> ligger op til.

DF lægger faktisk ikke op til sociale forbedringer. De lægger op til
en øget inflation, og det er jo i sagens natur det stik modsatte.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:05

> [...]
> op mod tre milliarder kroner til renovering og nybygning af for eksempel
> skoler, plejehjem og idrætsanlæg ,ikke kommer en Mustafa eller Muhammed

Nej, det påstår jeg ikke, Michael. Mit indlæg er retorisk, så ovenstående
udsagn skal forstås i overført betydning, hvilket jeg ikke kan tro, at du er
ude af stand til.

Fra : @

Dato : 26-08-08 19:05

On Tue, 26 Aug 2008 11:08:16 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> "Stem på mig og jeg skal give dig 1,25 tilbage hver gang du har
>betalt en krone i skat."
>
> At du ikke kan se det problematiske i det, siger mere om dig end om
>Christian.

det er jo netop en sådan politik der har været ført af diverse
venstresnoede regeringer,

hvilket udmøntedes i stigende udlandsgæld høj inflation og høj
arbejdsløshed

er folks hukommelse virkelig så kort at de helt har glemt Anker
Ødeland Jørgensens regering?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 26-08-08 19:40

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> det er jo netop en sådan politik der har været ført af diverse
> venstresnoede regeringer,

Det er jo også det vi har nu. DF er et venstreorienteret parti på
alle andre punkter end udenrigspolitikken.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:13

"@ " < 1.'@invalid.net> wrote in message
> det er jo netop en sådan politik der har været ført af diverse
> venstresnoede regeringer,

Nu synes jeg ikke, vi skal gøre folk værre, end de er. Den seneste
Nyrup-regering førte i mine øjne en forsvarlig økonomisk politik, der ikke
har ligget langt fra, hvad en borgerlig regering ville have gjort i dens
sted.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:42

> [...]

> har ligget langt fra, hvad en borgerlig regering ville have gjort i dens

I den økonomiske politik har Schlüter-, Nyrup- og Fogh-regeringerne jo
stort ført samme politik, idet Nyrup af ideologiske grunde dog ikke
ville se at den daværende udlændingepolitik var et økonomisk minus for
landet.

Det hører naturligvis med at omstændighederne ved de tre regeringer har
været lidt forskellige; deraf forskellene i den faktisk førte politik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-08-08 20:15

On Wed, 27 Aug 2008 09:13:02 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>har ligget langt fra, hvad en borgerlig regering ville have gjort i dens

hvor meget blev der afdraget på udlandsgælden under P N R ?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 21:41

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Børsting insisterer at Fogh skal have DET RØDE KORT, hvis han piller en
anelse ved efterlønnens aldersgrænser....

DF ser problem i at færre betaler kontingent til et sådant
tryghedsnarkomani-projekt og at Fogh er uetisk ved MÅSKE at mindske
betalingerne ved et sølle lovforslag

Arbejdsmarkedskomisionens arbejdsgiverchef går imod S, og analyserer at LO
medlemmer vil gavnes af Foghs strøtanke, men hetzen mod Fogh er p.t.
rablende

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 08:06

"@ " < 1.'@invalid.net> wrote in message

> hvor meget blev der afdraget på udlandsgælden under P N R ?

Pas nu på - nu er vi igen på vej ud i noget, du ikke har forstand på.

Ved du, hvad udlandsgæld er?

Fra : @

Dato : 28-08-08 15:44

nå det ved du altså ikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-08-08 08:04

> nå det ved du altså ikke

Jo, men pointen er, at du ikke ved, hvad udlandsgæld er.

Udlandsgæld er summen af den private og den offentlige gæld. Hvordan - og
hvorfor - skulle regeringen kunne påvirke den private del af udlandsgælden?

Det er i øvrigt kun mennesker uden forstand på økonomi, der tror, at
udlandsgæld som sådan er værre end indenlandsk gæld. Hvis man kan låne
pengene billigere i udlandet, er det selvfølgelig bedre at låne dem der.
Sund bondefornuft.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 12:16

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse news:vah8b4pdbdoo4mkme7e0g5pefio6iksnnu@4ax.com...

> er folks hukommelse virkelig så kort at de helt har glemt Anker
> Ødeland Jørgensens regering?

Er det ikke pudsigt:
Ankerregeringen får skylden for udefrakommende begivenheder.
Fogh regeringen tager ære for udefrakommende begivenheder.

Nu, hvor det går den anden vej, skyldes det udefra kommende begivenheder---

Schlütter havde ret i een ting:
"Ideologi er noget bras".

Gad vide, hvad han ville have sagt idag, hvor ideologi for en hel dels vedkommende er blevet religion?

Egon

Fra : @

Dato : 27-08-08 20:40

On Wed, 27 Aug 2008 13:16:28 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>Er det ikke pudsigt:
>Ankerregeringen får skylden for udefrakommende begivenheder.

under Anker steg olieprisene

og dermed også importpriserne generelt

og efterfølgende - stigenende inflation og rente

det er ganske korrekt at disse ting havde regeringen ikke indflydelse

det Anker undlod at gøre var at gribe ind og få bremset for f.eks.
låntagning i udlandet -

låntagning til financiering af "velfærdsstaten"

at optage lån til "velfærd" i højrentetider svarer til at pisse i
bukserne for at få varmen

så Ankers regering kan ikke siges fri for at have udvist endog meget
stor uansvarlighed

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 08:42

Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> "Stem på mig og jeg skal give dig 1,25 tilbage hver gang du har
> betalt en krone i skat."

Hvem er det lige der er fremkommet med sådanne populistiske forslag?
Enhedslisten?

> At du ikke kan se det problematiske i det, siger mere om dig end om
> Christian.

Under den nuværende regering har der permanent været overskud på de
offentlige finanser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HAWK

Dato : 26-08-08 12:01

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-08 12:49

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i meddelelsen

> [...]
> danskere", der "ikke forstår", at man ikke bare kan ansætte nogle flere
> hjemmehjælpere eller hæve folkepensionen til det dobbelte.

Et arbejderparti som DF skal naturligvis værne om de svages interesser. Men
hovedopgaven for DF er at redde DK fra muhammedansk overtagelse og dermed i
samme bevægelse redde dansk økonomi.

DEN enorme manko i statsfinanserne der er konsekvensen af oikofobi,
islamofili og danofobi, er resten af Folketinget blinde for.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 26-08-08 20:23

> DEN enorme manko i statsfinanserne der er konsekvensen af oikofobi,
> islamofili og danofobi, er resten af Folketinget blinde for.

Behøver du mystificere dine budskaber med det sære ord "oikofobi" - tal dog
dansk.

Jeg håber du kan få flest mulig til at stemme på vort mindst dårlige parti,
DF - og jeg frygter du skyder dig i foden med blærede, unødvendige
fremmedord.

Når jeg søger at krydre mine indlæg med nogle citater, der uddyber og ikke
er strengt nødvendige, som nedenstående om sprog-fnidder, så placerrer jeg
dem som et halehæng sidst i indlægget, så det er indlysende at de kan
springes over af den travle

`When I use a word,' Humpty Dumpty said in rather a scornful tone, `it means
just what I chose to mean --neither more nor less.' When I use a word, it
means just what I choose it to mean neither more nor less.
Lewis Carroll (Charles Lutwidge Dodgson) - forfatter til Alice i Eventyrland

Vi tænker ikke så forskelligt om livets hændelser, som vi taler om dem.
Georg Christoffer Lichtenberg

Da man lod en computer oversætte udtrykket "Ude af øje, ude
af sind" fra dansk til russisk og tilbage igen, blev det til "Usynlig
galning". Poul Malmgren

Reading is like thinking with someone else´s head instead of with one´s own

Blaise Pascal 1623 - 1662

"En bog bliver bedre af gode læsere og klarere af gode opponenter.
Nietzsche

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-08 22:10

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Behøver du mystificere dine budskaber med det sære ord "oikofobi" - tal
> dog dansk.

Oikofobi har i et stykke tid været buzzword i islamiseringsdebatten. Det er
efter sigende lanceret af Roger Scruton i 2006 - her et citat:

This repudiation of the national idea is the result of a peculiar frame of
mind that has arisen throughout the Western world since the Second World
War, and which is particularly prevalent among the intellectual and
political elites. No adequate word exists for this attitude, though its
symptoms are instantly recognized: namely, the disposition, in any conflict,
to side with 'them' against 'us', and the felt need to denigrate the
customs, culture and institutions that are identifiably 'ours'. I call the
attitude oikophobia - the aversion to home - by way of emphasizing its deep
relation to xenophobia, of which it is the mirror image. Oikophobia is a
stage through which the adolescent mind normally passes. But it is a stage
in which intellectuals tend to become arrested. As George Orwell pointed
out, intellectuals on the Left are especially prone to it, and this has
often made them willing agents of foreign powers.

http://www.brusselsjournal.com/node/1126

Og hvis folk ikke forstår mere abstakte begreber, eg: en årtusinder gammel
civilisation opretholdes ikke alene ved en ateistisk guddoms nåde - så må en
pædagogisk indstillet person måske glæde sig over indlæring af et par nye
ord/neologismer.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 03:52

> [...]

> en pædagogisk indstillet person måske glæde sig over indlæring af et par

Der er mening i at skrive, hvis det ska føre til HANDLING

Vær rar at præcisere, hvad er dit mål i så henseende

At indføre ny buzzwords er da vist total spild af tid

Hvilke handlinger er dit mål?

Finansminiseren har ordbilleder om bål og at hente brænde, men har du noget
konstruktivt på hjerte?

Du synes begejstret for udtryk der er NEOLOGISMER

Er neologismer ikke de ord som skitzofreni-patienter opfinder?

Jeg har haft en god sommer med at indrette udestue og gør min have
overskuelig og opføre nyt plankeværk i stedet for det forkullede som de
autonome havde skabt

Handlinger og resultater er umådelig tilfredsstillende.

Men det er vist ikke nok til at gøre min ejendom til en letomsættelig vare
der kan tages lån i og som kan sælges hurtigt hvis etniske konflikter
spidser til i min bydel

Jeg har fået lejere som måske ad åre vil købe øverste ejerljlighed.
Men det er ikke sikkert.

Så lad mig udbyde hele huset til salg til enhver der har sans for at bo
centralt og med have - ring 35861000

Åbner man TV så får man indtryk af at folk i min alder er truet af kræft og
folk i mit kvarter er truet af knivstik, men der er vist nogen der har
økonomisk interesse i skrækpropaganda og det er enese forklaring på dette

Dette øjebik taler Obams kone om at fru Hillton har skabt millioner af
"cracks" i et glasloft til gavn for de svage. Men er crack ikke et rusmiddel
med kortvarig glædesvirkning?

Hvem vil købe en neologisme ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-08-08 11:35

> [...]
>
> Vær rar at præcisere, hvad er dit mål i så henseende
>
> At indføre ny buzzwords er da vist total spild af tid

Buzzwords er noget man opdager når de er der. Det er ikke noget der blot
indføres.

> Finansminiseren har ordbilleder om bål og at hente brænde, men har du
> noget konstruktivt på hjerte?
>
> Du synes begejstret for udtryk der er NEOLOGISMER
>
> Er neologismer ikke de ord som skitzofreni-patienter opfinder?

Det kan du måske bedst selv besvare.

Fik du læst Roger Scruton's *centrale* artikel?

> Dette øjebik taler Obams kone om at fru Hillton har skabt millioner af
> "cracks" i et glasloft til gavn for de svage. Men er crack ikke et
> rusmiddel med kortvarig glædesvirkning?

Metafor uanset hvor hårdtpumpet er ikke neologisme.

> Hvem vil købe en neologisme ?

Er den af viderebefaren kvalitet?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 12:20

> [...]

Du må gerne give resume om hvad Scruton har af værdifuldt nyt at sige

> Buzzwords er noget man opdager når de er der. Det er ikke noget der blot
> indføres.

Den der nyskaber ord, bør gennemtænke at hvis det slår an, så føjer det
værdifulde nuancer til sproget
Ellers bør han droppe nyskabelsen

> Det kan du måske bedst selv besvare.

Mener du at skitofreni-splittelse er bedre metafor på min tænkning end på
andres?

Jeg ser mig som extremt ikke-skitzofren - ligesom Glistrup

> Metafor uanset hvor hårdtpumpet er ikke neologisme.

De fleste ny ord har rod i metaforer - og de fleste er blær og unødvendige

> Er den af viderebefaren kvalitet?

Danskerne købte Glisrups PAPIRNUSSER ord og Ekstrabladets SKRANKEPAVE ord
nyskabelse'

Men at indføre oikofobi har du ikke retfærdiggjort

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-08-08 13:14

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du må gerne give resume om hvad Scruton har af værdifuldt nyt at sige

Er det kvalitetsdebat du efterlyser? så forstår jeg ikke hvorfor du ikke
læser artiklen og evt kommer tilbage for uddybning.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 14:08

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Er det kvalitetsdebat du efterlyser? så forstår jeg ikke hvorfor du ikke
> læser artiklen og evt kommer tilbage for uddybning.

JEg åbner og læser links hvis der er bragt lidt copypast fra dem eller et
kort resume, som en appetitvækker.
At vi mangler ord som oikofobi betvivler jeg meget, siden du har brugt så
mange ord på emnet uden at nærme dig sagens kerne.

Jeg er SLET IKKE puritaner mht fremmedord men enig i følgende

"At rense sproget, for fremmedord er intet mindre end et attentat på dets
liv. Vilhelm Grønbech

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-08-08 15:23

> JEg åbner og læser links hvis der er bragt lidt copypast fra dem eller et
> kort resume, som en appetitvækker.

Jamen, det var der også - incl god forklaring.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 14:59

"HAWK" skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemmehjælpere eller hæve folkepensionen til det dobbelte. >For - som de
> plejer at sige i Dansk Folkeparti - der skal jo også være >nogen, der

KAn du ikke vise mig hvor at DF har sagt eller givet udtryk for
det du skriver , altså en dokumentation af dine ord.
Eller's er det jo blot dine forstillinger om DF.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:16

> KAn du ikke vise mig hvor at DF har sagt eller givet udtryk for
> det du skriver , altså en dokumentation af dine ord.

Jeg har ikke lige gået og samlet citater, men du kan jo f.eks. spole tilbage
til den debat, vi havde for et par uger siden efter dommen til den dreng,
der dræbte musiklæreren i Aalborg.

Prøv at lægge mærke til, hvad Peter Skaarup sagde dengang, da han fik at
vide, at ingen eksperter dlete hans holdning mht. hårdere straffe.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:42

> [...]

> Prøv at lægge mærke til, hvad Peter Skaarup sagde dengang, da han fik at
> vide, at ingen eksperter dlete hans holdning mht. hårdere straffe.

Ja, DFs retspolitik /er/ den rene populisme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-08 10:28

> Ja, DFs retspolitik /er/ den rene populisme.

Dr er et godt signal i at DF lytter til folkets stemme

Det kræver ikke Camres uddannelse at gå imod forhøjelse af ulandshjælpen

Camre og andet DF er fint enige om muslimkritik

Fra : Sten Schou

Dato : 26-08-08 10:29

> [...]
> ekstra ovre i Nationalbanken, vis vi virkelig mangler penge.
>
> Helt og lykke med finanslovsforhandlingerne, der lige nu nærmer sig

Ak ja, hvor vi savner de dage, da gårdvagten Marianne Jelved var ved
magten............

Hilsen Sten

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 10:42

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48b3afa2$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> at der er et rigeligt råderum til, at partiets kernevælgere kan forgyldes

Ja det kan vi ikke have---
Det er kun de rigeste, der skal forgyldes.

> [...]
> Espersen og den tidligere DSB-medarbejder Peter Skaarup har fremtryllet,

Så længe der ikke har været involveret såkaldte økonomer, er der vel god chance for, at opfattelsen ikke er helt forkert.
Ondsindede, vildede og til egen fordel udførte manipulationer , af den art der kendes b.la. fra din hånd, er udelukkede.

> Det er lidt som med retspolitikken: I Dansk Folkeparti tror man ikke på de
> undersøgelser der viser noget andet, end det man selv går og mener.

Man er da godt nok ved at brække sig over den klasse, der ikke kan slå en skid, uden at have fabrikeret en hob "undersøgelser", der viser de´t fornuftige i sådant.
Men når man tænker på det besvær, studerende har med at tilegne sig problematikken om "problemformulering", er der intet at sige til, at de tror på aqt det med møje lærte er gavnligt.
Og så kaster sådanne bestilte "rapporter" vel noget af sig, pengemæssigt?

> [...]
> hjemmehjælpere eller hæve folkepensionen til det dobbelte. For - som de
> plejer at sige i Dansk Folkeparti - der skal jo også være nogen, der

Og du mener så, at dele af befolkningen, nemlig dem, der ikke deler dine personlige int6eresser, ikke akal være repræsenterede på tinge?
Den uddannelse, du muligvis har fået af skatteyderne, er da en komplet fejlinvestering.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-08-08 11:41

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote in message

Gok gooook gok gok gok gok

Fra : E.M.

Dato : 26-08-08 15:21

> "Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote in message
>

> Gok gooook gok gok gok gok

Hvor gammel er du?

E.M.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:13

"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel er du?

Gammel nok til at kende en tomhjernet høne, når jeg ser den.

Fra : Ivannof

Dato : 26-08-08 11:51

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Man er da godt nok ved at brække sig over den klasse, der ikke kan slå en
> skid, uden at have fabrikeret en hob "undersøgelser", der viser de´t

Sidste gang jeg gik i en klasse var i folkeskolen. Hvorfor bruger du 100 år
gammel forældet retorik? Eller rettere skulle den være bedre end den man
brugte for 500 år siden?

Klassesamfundet er gået ud af folkeskolen og danner nu helt andre
grupperinger - hvis vi altså gider være i grupper!

Hilsen Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-08-08 12:16

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Klassesamfundet er gået ud af folkeskolen og danner nu helt andre
> grupperinger - hvis vi altså gider være i grupper!

Det er svært at argumentere for, at ideen om klasser er direkte forkert.
Dels er det nok svært at få en definition på klassesamfundet ud af nogen.
Dels er de mennesker, der stadig tror på den idé, jo reelt en slags
religiøse.

I Egons tilfælde er det endvidere fuldstændig omsonst, da han lider af total
faktaresistens. Men det skal jo ikke afholde os andre fra at causere lidt
over emnet i hans mentale fravær.

Man kunne jo angribe det lidt statistisk.

Hvis man opfatter samfundet som klasseopdelt, må det betyde, at en lille del
af befolkningen sidder på hovedparten af indtægterne. Er det mon rigtigt?

Antal familier i gruppen(2006)
Hele landet
2006 Antal Gnmsnt.
% af total gruppens
familier indkomst
indkomst i andel af
i gruppen i gruppen
samfundet befolkningen
<= 200.000 737.923 136.890
9% 27%
200.000-299.999 523.066 247.442
11% 19%
300.000-399.999 366.782 345.535
11% 13%
400.000-499.999 248.386 448.890
10% 9%
500.000-599.999 249.802 549.862
12% 9%
>= 600.000 kr. 597.795 915.380
>47% 22%

Hvilket af indkomstsegmenterne ovenfor mon indeholder den øvre grænse for,
hvornår man kan betragte sig selv som værende en del af afbejderklassen?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:42

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Hvilket af indkomstsegmenterne ovenfor mon indeholder den øvre grænse for,
> hvornår man kan betragte sig selv som værende en del af afbejderklassen?

»Arbejderklassen« er vist snarere defineret af medlemskab af et
LO-forbund ... mange ACere har i øvrigt lavere indtægter end visse
ufaglærte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 12:08

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imbusb.au9vcm5s2w3oN%per@RQNNE.invalid...

> »Arbejderklassen« er vist snarere defineret af medlemskab af et
> LO-forbund ... mange ACere har i øvrigt lavere indtægter end visse
> [...]

Du har ganske ret Per.
Den med "arbejderklassen" er jo blot et forkølet element i de højere klassers forsøg på at lyve klasseforskelle og klassekamp i graven.

Forøvrigt:
Velkommen tilbage.
Det var en lang pause, så man kunne blive helt nervøs for dig.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 13:42

Egon Stich <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

> Velkommen tilbage.
> Det var en lang pause, så man kunne blive helt nervøs for dig.

Når man bliver voldsomt chikaneret af psykiatriske patienter, der bruger
denne gruppe, og som bestiller medlemskab af 'gule' fagforeninger,
mobiltelefoner og pigetøj størrelse 12 år i ens navn [jeg har måske fået
20 pakker jeg har afvist; de to første der kom samtidig vidste jeg ikke
hvad var], så bliver man lidt mere tilbageholdende.

Jeg har også andet at lave end at deltage i dk.politik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 09:06

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imc5vv.n2wmib1ukm69uN%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> hvad var], så bliver man lidt mere tilbageholdende.
>
> Jeg har også andet at lave end at deltage i dk.politik.

Det var dog en ubehagelig oplevelse.
I min naivitet troede jeg ikke, sådant kunne ske.
Man må da håbe, at bagmanden - mændene - bliver erkendte som netop psykiatriske patienter, og kommer under behandling.

Forøvrigt har jeg aldrig forstået, hvad der kan motivere mennesker til at udfører grimme handlinger mod andre, uden at give sig til kende.
Men kan finde en perverteret fornøjelse i at sidde skjult bag hækken, og mumle: Så kan han lære det---
I gamle dage var betegnelsen for sådanne: Tøsedrenge.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 10:45

Egon Stich <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

> Man må da håbe, at bagmanden - mændene - bliver erkendte som netop
> psykiatriske patienter, og kommer under behandling.

Det er i forvejen tydeligt at en del af deltagerne i denne nyhedsgruppe
netop er under psykiatrisk behandling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 29-08-08 00:17

> Det er i forvejen tydeligt at en del af deltagerne i denne nyhedsgruppe
> netop er under psykiatrisk behandling.

Det er en uskik at kalde folk psykisk syge, fordi man er uenig med dem.

Måske deprier og skitzoer aldrig evner at gå på usenet
og der aldrig har været sådanne patienter som aktive debatører

Nogle debatører har nævnt korttidsbehandling der er overstået. Hvor er
problemet?

Mange mener at alle mennesker er psykiatrisk afvigende og der er gradvis
overgang fra normal til syg - og farlig sygdom er når de bliver voldelige og
de man ikke kan volde på internettet så er også det en NUL-PROBLEM

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 12:05

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48b3e601$0$90271>

> Hvilket af indkomstsegmenterne ovenfor mon indeholder den øvre grænse for,
> hvornår man kan betragte sig selv som værende en del af afbejderklassen?

Som vanlig griber du til dit kære regneark.
I den tro, at det kan leverer nogen form for sandhed.
Og skulle det gøre det, er deleteknappen jo indenfor bekvem rækkevidde.
Ikke sandt?

Men man kan velsagtens formode, at du er så stor en idiot, at du ikke kan finde forskelle på interesser for, lad os sige pensionister og velbjergede mellemlagsakademikere med diverse jobbetingede frynsegoder?

Eller mellem grupper med eller uden arbejdsgiver og skatteyderbetalte sundhedsforsikringer?

Oven i købet er du så langt ude, at du finder det relevant at anvende ordet "arbejderklassen".

Hvilket ganske godt demonstrerer din egen klasses komplette uvidenhed om virkeligheden.
Idet I forveksler eget beskyttede reservat med denne.

Du ynder at kalde andre demente.
Men ser du:
Hellere dement med et stærkt udgangspunkt, eller, som du, født hjerneblæst.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 12:27

> [...]

>finde forskelle på interesser for, lad os sige pensionister og velbjergede
>mellemlagsakademikere med diverse >jobbetingede frynsegoder?

Så det forhold, at der findes mennesker med forskellige interesser i
samfundet, er altså beviset på, at der eksisterer et klassesamfund?

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-08-08 12:34

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> writes:

> SÃ¥ det forhold, at der findes mennesker med forskellige interesser i
> samfundet, er altså beviset på, at der eksisterer et klassesamfund?

Det følger vel naturligt nok af Egons ubændige had til alle der ikke
er som han, at alle andre er lige så hadske.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 09:00

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse news:m3abeyd74n.fsf@obelix.wegge.dk...

> Det følger vel naturligt nok af Egons ubændige had til alle der ikke
> er som han, at alle andre er lige så hadske.

Jeg vil anholde udtrykket: Ubændigt had.
Et sådant er der skam ikke tale om.

Næ du.
Det ubændige had kommer skam fra netop de personager, der mener sig tilknyttet en "højere klasse".
Og som med næb og klør forsøger at benægte existensen af en kamp, de selv af al kraft viderefører.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 08:57

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48b539ec$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Så det forhold, at der findes mennesker med forskellige interesser i
> samfundet, er altså beviset på, at der eksisterer et klassesamfund?

Jamen skrab lidt mere i møddingen.
Du er ved at finde et korn.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 09:04

>Jamen skrab lidt mere i møddingen.
>Du er ved at finde et korn.

Det er du så ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 11:58

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48b3dffa$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Klassesamfundet er gået ud af folkeskolen og danner nu helt andre
> grupperinger - hvis vi altså gider være i grupper!

Desværre har du jo ikke helt ret.
Klassekampen existerer sandelig i bedste velgående.
Det eneste der er sket, er at en flok akademikere har sat sig på partierne, og derfor har en personlig interesse i at dømme nævnte kamp død.

Alene for at fremme egen klasses interesser.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 12:03

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote in message
> Klassekampen existerer sandelig i bedste velgående.

Fint - hvordan defineres arbejderklassen? Jeg vil bare gerne vide, om jeg er
med i den eller ej.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 13:42

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Fint - hvordan defineres arbejderklassen? Jeg vil bare gerne vide, om jeg er
> med i den eller ej.

Det er du ikke; det er kun håndens arbejdere.

'Flipproletarer' som kontorister og butiksassistenter hører ikke engang
traditionelt til gruppen, selv om de er organiseret i HK under LO. Som
udgangspunkt skal du tage situationen i Danmark 1899, tiden for
storlockout og septemberforlig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 08:56

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imc613.1m6av131s7cnb5N%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> traditionelt til gruppen, selv om de er organiseret i HK under LO. Som
> udgangspunkt skal du tage situationen i Danmark 1899, tiden for

Herre jemini----
Er det, hvad du tror?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 10:45

Egon Stich <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

Politikens Store Ordbog:

arbejder subst. -en, -e, -ne
1. en faglært el. en ufaglært lønmodtager som er beskæftiget med manuelt
arbejde ...

arbejderklasse subst. -n
1. en samfundsklasse der består af ufaglærte arbejdere ≠ BORGERSKAB
==

Jeg tager så også de faglærte arbejdere med i »arbejderklassen« ... et
ord der dog i vores levetid især hørte hjemme i Land og Folk,
fabriksejerne altid gik i jaket og høj hat.

Som ganske almindelig fabrikantsøn, med en far der da fabrikken var
størst havde 57 ansatte, må jeg dog indrømme at jeg aldrig har set min
far i den mundering ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 19:20

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imdrmh.1fpfes61xngajlN%per@RQNNE.invalid...

> [...]
>
> Som ganske almindelig fabrikantsøn, med en far der da fabrikken var
> størst havde 57 ansatte, må jeg dog indrømme at jeg aldrig har set min

Ak ja.
For nogle klassers vedkommende er alt sandt.
Blot det er skrevet ned.
Ikke sandt?

Besynderlig verden skolebørn lever i.

Skolebørn?
Jo da.
Ret mange akademikere er jo tilsyneladende gået i stå på dette punkt i livet. Og aldrig blevet voksne.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 08:55

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:48b53468$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Fint - hvordan defineres arbejderklassen? Jeg vil bare gerne vide, om jeg er
> med i den eller ej.

Naturligvis er du det.
ALLE er med.

Spørgsmålet er alene:
På hvis side--

Egon

Fra : Ivannof

Dato : 26-08-08 11:57

> [...]
> ekstra ovre i Nationalbanken, vis vi virkelig mangler penge.
>
> Helt og lykke med finanslovsforhandlingerne, der lige nu nærmer sig
Og hvad så! DF er et af de 5 store socialdeokratier vi har: Sug alt hvad man
kan ud af folk og få dem så til at tro at de får det hele tilbage igen fra
staten. Og naturligvis - hvis du stemmer rigtigt, så får du lidt mere end
ellers.

Minder mig lidt om lotto. Betal, betal og så kommer den store gevinst - til
en anden.

Liberalisme: tjen dine penge og brug dem til noget fornuftigt.
Socialisme: tjen dine penge, aflever dem og få andre til at bruge dem til
noget de synes er fornuftigt. Altså efter at de har brugt en del penge på
sig selv!

Hilsen Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-08-08 12:12

> Og hvad så!

Du ser ingen problemer i at føre en uansvarlig økonomisk politik?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 15:12

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Du ser ingen problemer i at føre en uansvarlig økonomisk >politik?

Og du ser ikke et problem i at hvis man for 5 år siden spurgte en K eller V
politiker om grunden til væksten , ja så var det den førte politik og ikke
konjuktur der var årsag.
Nu er det så med et konjuktur der er årsag til den politik der skal føres !.

Har du med hånden på hjertet nogen sinde hørt andet fra politisk hold , end
at man beskylder modparten for at føre en

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:14

> [...]
> ikke konjuktur der var årsag.
> Nu er det så med et konjuktur der er årsag til den politik der skal føres

Alle ved, at det ikke er så enkelt. Et er, hvad politikerne siger. Noget
andet er, hvad de faktisk gør.

Fra : Ivannof

Dato : 26-08-08 19:33

Fra : Frank

Dato : 26-08-08 13:49

> [...]
> er råd til at have spenderbukserne på i 2009. Partiets "beregninger"
> viser, at der er et rigeligt råderum til, at partiets kernevælgere kan

Hvor er det så godt at vi har et ansvarligt parti som Enhedslisten, hvorfra
Frank Aaen støtter op om Dansk Folkeparti i og med, at også han vil give
kommunerne flere penge til at renovere skoler, plejehjem og idrætsanlæg.

Og Socialdemokraterne siger at "Der er både råd og arbejdskraft nok til at
investere i offentlige bygninger, og Socialdemokraterne håber, at DF holder
fast i kravet om flere milliarder. "

> [...]
> Espersen og den tidligere DSB-medarbejder Peter Skaarup har fremtryllet,

De har nok lånt beregningerne hos Enhedslisten eller hos Socialdemokraterne
der jo er enige med dem.

> [...]
> til fornavn, er der ikke noget nyt i. At partiet ikke lader generende
> objekter så som fakta komme i vejen for denne politik , er der heller ikke

Det gør Enhedslisten eller Socialdemokraterne, der jo er enige med dem, så
heller ikke.

> Helt og lykke med finanslovsforhandlingerne, der lige nu nærmer sig
> førstebehandling nr. 1.

Ja, en samlet blok af Enhedslisten, Socialdemokraterne og DF mod regeringen.

Så mangler vi bare et indlæg om Peak-Oil og om afførring så har de
sædvanlige været en tur rundt i manegen på deres kæpheste....

Mvh
Frank

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-08-08 14:14

"Frank" <frank@nosmap.dk> wrote in message
> [...]
> hvorfra Frank Aaen støtter op om Dansk Folkeparti i og med, at også han
> vil give kommunerne flere penge til at renovere skoler, plejehjem og

Den ene dumhed retfærdiggør ikke den anden.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 15:18

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Den ene dumhed retfærdiggør ikke den anden.

Nej fjotte , men det giver så dig særlig ro i sindet at fremhæve den ene og
fortie den anden .

flot

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:16

> Nej fjotte , men det giver så dig særlig ro i sindet at fremhæve den ene
> og fortie den anden .
>
> flot

Hvorfor tror du egentlig det?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:47

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> Hvorfor tror du egentlig det?

Det er vel ikke så svært at regne ud ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 11:17

> Det er vel ikke så svært at regne ud ...

Ja: DF er en del af regeringens parlamentariske grundlag - Enhedslisten har
ingen betydning.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 14:01

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ja: DF er en del af regeringens parlamentariske grundlag - Enhedslisten har
> ingen betydning.

Så glemmer vi lige at du hader DF som pesten ... Enhedslisten er 'kun'
en flok socialister, der med Aksel Larsen holder fanen så højt, at de
ikke kan nå jorden med fødderne..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 14:14

> Så glemmer vi lige at du hader DF som pesten ...

Der er en grund til, at jeg gider at spilde tid på dem, og dem grund er, at
de har indflydelse.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-08-08 14:39

> [...]

> hendes tro væbnere, erhvervsjuristen Kr. Thulesen-Dahl, >journalisten
> Søren Espersen og den tidligere DSB-medarbejder Peter Skaarup >har

Sikke meget du gør ud af at fortælle om de folks uddannelse !
Skal det her underforståes at disse personer er ukompetente ?.

Ja ja . CRL handler politik virkelig om uddannelse , men lad det nu ligge
for vi så jo din egen viden og udsyn , eller mangel på samme i sagen om
Roskilde bank , der komme vi alle nu til at betale for nogle rigmænds jagt
på endnu mere mammon , og du røg lige på røven i troen på deres
underdrivelser og udenoms snak i et indlæg for ikke så længe siden..

Men lad os nu ivrigt se hvad du ellers har på hjertet i dag om DF.

> At Dansk Folkeparti vil forgylde alle og enhver, der ikke >hedder Mustafa
> til fornavn, er der ikke noget nyt i.

Nå da da , vi starter med en lille løgnhistorie !
Mustafa har så ingen gavn af sociale ting som hjemmehjælp , mere politi ,
pension , skoler og børnehaver.
Det er flot CRL.

>At partiet ikke lader generende objekter så som fakta komme i vejen for
>denne politik , er der heller >ikke noget nyt i.

Hvilken fakta ? , din måske
Hvis det er det du ynder at kalde fakta , ja så er jeg slemt skuffet , du er
jo nærmest sononym med fordrejning af fakta.

> Det er lidt som med retspolitikken: I Dansk Folkeparti tror >man ikke på
> de undersøgelser der viser noget andet, end det man selv går og >mener.

Ja ja da , en praksis vi aldrig har set andre politiske partier praktiserer
vel da CRL , men sig mig hvad har det med de fremtidige finansforhandlinger
at gøre ??.

> Faktisk har man gjort det til sit speciale at tale på vegne af de >"mange
> danskere", der "ikke forstår", at man ikke bare kan ansætte >nogle flere
> hjemmehjælpere eller hæve folkepensionen til det dobbelte.

Her glemte du så at Mustafa og Muhammed så virkelig ikke høre med , gad vide
hvor langt ud dit vrøvl skal køres.

>For - som de plejer at sige i Dansk Folkeparti - der skal jo også være

Og et parti der varetager en bestemt befolknings gruppe's interesser er jo
uhørt i dansk politik , men her glemmer jeg at du selv stemmer der hvor
topskatten er en varm kartoffel.

> Dansk Folkeparti er simpelthen et parti, der holder med de >børn, der
> helst vil spise chokolademadder til morgenmad, de skiløbere, der
> et par >timer ekstra ovre i Nationalbanken, vis vi virkelig mangler penge.

Det er godt det der CRL , det er så tåbeligt at jeg trykt kan lade det stå
alene !

> Helt og lykke med finanslovsforhandlingerne, der lige nu >nærmer sig
> førstebehandling nr. 1.

Du er et fjols CRL , men et ærligt fjols .
Hvis du nu haved skrevet et indlæg om at Pia og co nok med garanti ville
springe i mål i sidste øjeblik i finansforhandlingerne, ja så havde jeg set
med helt andre øjne på dig .
Eller hvis du havde skrevet at DF er forudsigelig i deres oplæg til
forhandlinger , ja så havde du også haft ret .
Men ak du valgte ganske som du plejer at balancerer med en defamering af DF
og et naivt og enøjet politisk syn på en årlig begivendhed , så forudsigelig
som partiernes partiprogram.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:27

> Sikke meget du gør ud af at fortælle om de folks uddannelse !
> Skal det her underforståes at disse personer er ukompetente ?.

Ja!

> Ja ja . CRL handler politik virkelig om uddannelse ,

Ét spørgsmål:

Er det realistisk at forvente, at brain trust'et ovenfor kan frembringe
beregninger, der er mere troværdige end dem, Finansministeriet, Det økon
omiske råd og Nationalbanken har lavet?

> [...]
> nogle rigmænds jagt på endnu mere mammon , og du røg lige på røven i troen
> på deres underdrivelser og udenoms snak i et indlæg for ikke så længe

Jeg kan ikke helt se, at den historie sår tvivl om den pointe, jeg lige har
skåret ud i pap ovenfor.

> Nå da da , vi starter med en lille løgnhistorie !
> Mustafa har så ingen gavn af sociale ting som hjemmehjælp , mere politi ,
> pension , skoler og børnehaver.
> Det er flot CRL.

Michael, Michael, Michael...

Den slags pseudoargumenter er der ingen voksne mennesker, der hopper på.

Enhver idiot ved, at Dansk Folkepartis politik hviler på to ben: Det ene er
modstanden mod islam i Danmark. Den anden er ønsket om at forgylde de
befolkningsgrupper, som udgør hovedbestanddelen af partiets kernevælgere.

Så kommer du og mener, at det forhold at en syvendedel promille af Danmarks
folkepensionister er muslimer beviser, at Dansk Folkeparti i virkeligheden
slet ikke er imod muslimer her i landet.

Jamen herre gud! Vågn dog op mand!

> Hvilken fakta ?

Hr du nogensinde hørt om De økonomiske vismænd f.eks.?

> Ja ja da , en praksis vi aldrig har set andre politiske partier
> praktiserer vel da CRL , men sig mig hvad har det med de fremtidige
> finansforhandlinger at gøre ??.

Så det er altså i orden at benægte fakta efter forgodtbefindende, fordi
andre partier også gør det en gang imellem?

> Her glemte du så at Mustafa og Muhammed så virkelig ikke høre med , gad
> vide hvor langt ud dit vrøvl skal køres.

Det samme stærke argument igen.

> Og et parti der varetager en bestemt befolknings gruppe's interesser er jo
> uhørt i dansk politik ,

Nej, det er det bestemt ikke. Men det er uhørt for et politisk parti at
agere talerør for holdninger, som er baseret på uvidenhed, uvidenhed og
uvidenhed. En forkert holdning skal man imødegå med argumenter - man skal
ikke bringe den til torvs som om den er lige så god som alle mulige andre
holdninger.

Og forestillingen om, at alle holdninger er lige rigtige, er ganske enkelt
noget bull shit.

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-08 20:15

> [...]
> Espersen og den tidligere DSB-medarbejder Peter Skaarup har fremtryllet,

Så alle der ikke har en fin nok uddannelse må ikke have en mening?? Gad vide
hvordan vores samfund egentlig ville se ud uden hjemmehjælpere,
dsbmedarbejdere og journaliser? Morsomt nok mindes jeg ikke at nogle mente
Uffe Elleman var en idiot fordi han var uddannet journalist.

> [...]
> til fornavn, er der ikke noget nyt i. At partiet ikke lader generende
> objekter så som fakta komme i vejen for denne politik , er der heller ikke

Så du mener midt i en _afmatning_ så er det mest rigtigt at regeringen
trækker økonomien sammen, okay, det er en ny fortolkning af Keynes teori
skal jeg love for.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 26-08-08 20:21

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> writes:

> Så alle der ikke har en fin nok uddannelse må ikke have en mening??

Bestemt, men det ville være uendeligt meget nemmere at forholde sig
til den, hvis der kom en begrundelse.

> [...]
> hjemmehjælpere, dsbmedarbejdere og journaliser? Morsomt nok mindes
> jeg ikke at nogle mente Uffe Elleman var en idiot fordi han var

Nu kan man godt være god til at udføre en nødvendig opgave, uden at
det medfører en indsigt i hvordan helæe samfundet hænger sammen.

> Så du mener midt i en _afmatning_ så er det mest rigtigt at
> regeringen trækker økonomien sammen, okay, det er en ny fortolkning
> af Keynes teori skal jeg love for.

Truende inflation er ikke det samme som en afmatning. Den kommer
først et par år senere.

Fra : @

Dato : 27-08-08 16:37

On Tue, 26 Aug 2008 21:21:27 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
>
> Nu kan man godt være god til at udføre en nødvendig opgave, uden at
>det medfører en indsigt i hvordan helæe samfundet hænger sammen.

det er muligt at korttidsuddannede kan lave fejl og begå dumheder,

men de kæmpestore uhyre dyre brølere har det højtuddannede haft patent
på at begåe i mange år

det var ikke en ufaglært der opfandt DDT - og frejdigt påstod at DDT
var nærmest en guds gave til menneskeheden

ejheller var det en ufaglært der opfandt thalidomid og påstod at dette
middel var ganske uskadeligt

det var heller ikke en af nitte-folkene på værftet som påstod at
Titanic umuligt kunne synke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 17:04

@ <1.'@invalid.net> wrote:

> [...]
> middel var ganske uskadeligt
>
> det var heller ikke en af nitte-folkene på værftet som påstod at

Det er jo fordi korttidsuddannede aldrig tildeles et sådant ansvar, at
de kan komme til det.

Revolutionære har nu altid kunnet udnytte korttidsuddannede til horrible
ting. Tænk blot på 'personalet' i Auschwitz og Gulag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 09:20

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imceyx.ew15hh1h4h7pfN%per@RQNNE.invalid...

> [...]

De mennesker, der monterede de fejlbehæftede nitter i skibet, vidste skam godt, at det var galt.
Men som vanligt ville "de kloge" ikke lytte.

> Det er jo fordi korttidsuddannede aldrig tildeles et sådant ansvar, at
> de kan komme til det.

En ganske alvorlig fejlslutning, hr. teoretiker.
Den praktiske udførelse af ethvert arbejde indebærer et betydeligt ansvar.
Men du tror måske, at det er teoretikerens blyantstreger, der alene gør, at du trygt kan lører over en bro?
Eller tage med toget?
osv.

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

En ganske alvorlig fejlslutning, hr. teoretiker.
Manglende viden?
Fra bund til top i nævnte systemer var "bestyrerne" skam "veluddannede" mennesker.
Langt fra, som du postulerer, "korttidsuddannede" undermennesker.

Tvært imod havde tingene nok ikke kunne have praktiseres, om ikke netop en "uddannet" overklasse havde ønsket det.
Og aktivt arbejdet herfor.

Mon ikke du læser de forkerte bøger?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 10:45

Egon Stich <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

> Fra bund til top i nævnte systemer var "bestyrerne" skam "veluddannede"
> mennesker.

Bestyrerne, ja. Men de havde altså også underordnede, også i Auschwitz,
også i Gulag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 19:26

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imdrva.d7v3mziqya5aN%per@RQNNE.invalid...

> Bestyrerne, ja. Men de havde altså også underordnede, også i Auschwitz,
> også i Gulag.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Med "bestyrerne" mente jeg faktisk også vogtere og bødler.

Du kan næppe noget sted i de elskede bøger finde belæg for, at det overvejende er "udannede" mennesker, der har anlæg for, og vilie til, at optræde infamt.

Man kender jo faktisk, som almen viden, de forsøg, hvor man netop fik vordende akademikere til at sende dødelige elektriske ladninger gennem formodede ofre?

Havde man lavet et kontrolforsøg med havnearbejdere----
De var sgu ikke hoppet på sådant svineri.

Så foreløbig må vi nøjes med at fastslå, at din klasseloyalitet i spørgsmålet hviler på ønsketænkning.

Egon

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 31-08-08 19:55

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> writes:

> Man kender jo faktisk, som almen viden, de forsøg, hvor man netop
> fik vordende akademikere til at sende dødelige elektriske ladninger
> gennem formodede ofre?

Er skolelærere nu også akademikere?

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-08 17:32

Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Er skolelærere nu også akademikere?

Kun dem der underviser i gymnasieskolerne .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 03-09-08 17:54

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Kun dem der underviser i gymnasieskolerne .

Det var mest Egons akademikerhad jeg tænkte på. Han er givetvis ikke
klar over at DR i 1978 lavede en diokumentarudsendelse, hvor
studerende på danmarks lærerhøjskole på blændende vis viste at
Milgrams eksperiment kunne gentages udenfor USA.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-09-08 19:14

> [...]
> studerende på danmarks lærerhøjskole på blændende vis viste at
> Milgrams eksperiment kunne gentages udenfor USA.

Jeg tror at de færreste erindrer datoen for den tv-udsendelse fra Poul
Martinsen. Også Flemming Balvig har ikke overraskende været fascineret og
har spredt materiale på nettet og "undervisningsmateriale" i Norge (søg
Milgram Balvig).

Disse to rødsnoede überpropagandister får udnyttet propagandaaspektet til
fulde.
Gad vide om der kan koges psykoanalyse også på det

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 03-09-08 19:36

> Jeg tror at de færreste erindrer datoen for den tv-udsendelse fra
> Poul Martinsen.

Jeg måtte google tidspunktet, men jeg kan stadig huske den meget
tydeligt. Og når man, som Egon, tillader sig at propagandere over den,
må man også være i stand til at tage imod den slags.

> Også Flemming Balvig har ikke overraskende været fascineret og har
> spredt materiale på nettet og "undervisningsmateriale" i Norge (søg
> Milgram Balvig).

Jeg ved ikke rigtig om det er specielt snoet at påvise at folk er
autoritetstro i en grad der tillader dem at koble hjernen fra. Og især
når man tænker på hvor "progressive" det danske uddannelsesmiljø var
på det tidspunkt.

> Disse to rødsnoede überpropagandister får udnyttet
> propagandaaspektet til fulde. Gad vide om der kan koges
> psykoanalyse også på det

Der kan koges psykoanalyse på alt, hvis man ønsker det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-09-08 20:11

> [...]
>
> Jeg ved ikke rigtig om det er specielt snoet at påvise at folk er
> autoritetstro i en grad der tillader dem at koble hjernen fra.

Nu kommer snoetheden også først længere nede

> Og især
> når man tænker på hvor "progressive" det danske uddannelsesmiljø var
> på det tidspunkt.

"Progressivt" er jo ikke "autoritært"

> Der kan koges psykoanalyse på alt, hvis man ønsker det.

Tja - på med pilen Palle.

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 03-09-08 20:42

> "Progressivt" er jo ikke "autoritært"

Nu holder de mig vist for spøg, Hr. Larsen.

> Tja - på med pilen Palle.

Jeg kan ikke rigtigt se at der kommer noget nyt frem af det, så jeg
vil bruge min tid på noget mere fornuftigt.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-09-08 23:40

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Kun dem der underviser i gymnasieskolerne .

Der tænkes formodentlig på Milgram-eksperimentet. Men det var
dog ikke akademikere der sendte dødelig elektriske ladninger
gennem formodede ofre, men almindelige mennesker fra
forskellige erhverv der sendte strøm gennem en forsøgsperson -
en student i øvrigt. Men i virkeligheden blev der ikke sendt
noget strøm gennem nogen. Det var "fup".

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-08 17:32

Egon Stich <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

> Med "bestyrerne" mente jeg faktisk også vogtere og bødler.

De var på ingen måde 'bestyrere'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-08 10:44

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1impfan.1h5h6bp8jsb5gN%per@RQNNE.invalid...

> De var på ingen måde 'bestyrere'.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Læste du artiklen i Kristeligt om alle de "søde" akademikere, der tegnede KZ lejrene?
Og oven i købet deltog i forsøg med gaskamre og krematorier?
Men sandelig holdt en "akademisk afstand" til arbejdet, og derfor kunne leve videre med anstændigheden i behold---

Næ - du.
Selv akademikere kan inne med nogen ret påstå, at grusomheder er forbeholdt underklassen.
I hvert fald kun, om man taler om, hvem grusomheder som oftest går ud over.

De værdste svinerier i menneskehedens historie er altid konstrueret og udført af den elitære overklasse.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-08 12:03

Egon Stich <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

> Læste du artiklen i Kristeligt om alle de "søde" akademikere, der tegnede
> KZ lejrene?

Næh, men jeg har set udstillingen i Arbejdermuseets kælder.

> [...]
> grusomheder som oftest går ud over.
>
> De værdste svinerier i menneskehedens historie er altid konstrueret og

Jeg gør blot opmærksom på at vagterne i Auschwitz ikke var akademikere -
alligevel var mange af dem rigtigt bestialske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-08-08 17:15

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> [...]

> det er muligt at korttidsuddannede kan lave fejl og begå dumheder,

> men de kæmpestore uhyre dyre brølere har det højtuddannede haft

Det er da klart nok. Bortset fra politik vil man praktisk taget
aldrig anbringe en uuddannet person i en position hvor vedkommende har
mulighed for at vælge en katastrofal strategi.

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-08-08 17:21

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i meddelelsen

> det er muligt at korttidsuddannede kan lave fejl og begå dumheder,
> men de kæmpestore uhyre dyre brølere har det højtuddannede haft patent
> på at begåe i mange år

Ha, ha - dine eksempler er ikke helt gode.

> det var ikke en ufaglært der opfandt DDT - og frejdigt påstod at DDT
> var nærmest en guds gave til menneskeheden

Indien og Kina producerer stadig 1000 tons om året, og det bruges stadig i
visse lande selvom, hvor man vejer skadervirkninger mindre.

> ejheller var det en ufaglært der opfandt thalidomid og påstod at dette
> middel var ganske uskadeligt

Det har vist sig at kunne bruges i kræftbehandling. Men gravide skal nok
holde sig fra det.

> det var heller ikke en af nitte-folkene på værftet som påstod at
> Titanic umuligt kunne synke

Men burde de ikke have været opmærksomme på den dårlige nittekvalitet, som
videnskaben for nylig har fundet kunne være årsag til forliset.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 09:26

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:48b57eb7$0$90273>
> Men burde de ikke have været opmærksomme på den dårlige nittekvalitet, som
> videnskaben for nylig har fundet kunne være årsag til forliset.
>
> Mvh
> Martin

Hvilket litteraturen giver exempler på, skam var tilfældet.
Men Isambard var som vanligt i bekneb.
Investorerne krævede sit.
Og som altid fik pengene det sidste ord.

Kapitalister lader gladeligt mennesker løbe risiko, ja endog lade livet, blot kontoen trives.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 09:13

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse news:3usab4l0tn9rmicqs9ta0d11gjv37klaep@4ax.com...

> det er muligt at korttidsuddannede kan lave fejl og begå dumheder,

Den væsentligeste forskel er jo nok, at den kortuddannede indrømmer det, om han opdager, han har lavet en fejl.
Hvilket dele af akademikere går endog særdeles langt for at undgå.
Har tænkes på den ikke tekniske del af standen.
Der støttes i mulighederne for benægtelse, af den kendsgerning, at deres fag alene bygger på vedtagne dogmer, uden bund i naturens hårde love.
Djøffere er i nævnte henseende i særklasse.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 08:37

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> Så alle der ikke har en fin nok uddannelse må ikke have en mening??

Smuk retorik, Kim. Men er den ikke lovlig tynd?

Det, der er omdrejningspunktet for mit argument, er, at Dansk Folkepartis
lille brain trust mener at vide bedre end samtlige økonomer i Det økonomiske
råd, FIinansministeriet og Nationalbanken til sammen.

Det kan vist både du og jeg se, ikke er så sandsynligt endda. Og så hjælper
det jo altså ikke noget at stå og hyle op om, at hjemmehjælpere også gerne
må have en holdning.

> Gad vide hvordan vores samfund egentlig ville se ud uden hjemmehjælpere,
> dsbmedarbejdere og journaliser?

Ja, du har ret: Hvorfor pokker er det, at vi ikke sætter hjemmehjælpere til
at bygge rumraketter? De er jo gode til snart sagt alt - og de er oven i
købet billigere end de røv-dyre ingeniører, vi plejer at sætte til det.

Dette kan muligvis komme som et chok for dig, men det faktum, at en
kloakarbejder gør nytte, når han suger lort, gør ham rent faktisk ikke lige
så kvalaificeret til at udtale sig om samfundsøkonomi som en cand. polit.

> Morsomt nok mindes jeg ikke at nogle mente Uffe Elleman var en idiot fordi
> han var uddannet journalist.

Ja, det er sjovt - kan du grine længe over det?

> Så du mener midt i en _afmatning_ så er det mest rigtigt at regeringen
> trækker økonomien sammen, okay, det er en ny fortolkning af Keynes teori
> skal jeg love for.

Nu er dette jo ikke et spørgsmål om enten-eller men om, i hvor høj grad man
har plads til at skrue op for forbruget.

Som du muligvis har observeret, så er ledigheden i Danmark rekordlav, og det
vil nok ikke ændre sig dramatisk inden for det næste finansår. Tager man en
anden samfundsøkonomisk indikator med en vis betydning, så er inflationen
omvendt rekordhøj. De to ting følges jo som regel ad.

Så ud fra en helt overfladisk betragtning virker det da yderst fornuftigt at
være tilbageholdende med udgifterne i den situation, vi står i nu. Alt andet
virker decideret som om, at man er en hjemmehjælper, der udtaler sig om
økonomi.

Man skal i øvrigt ikke have læst meget om Keynesianisme for at være klar
over, at der ikke er skyggen af rygdækning i de teoriværk for at føre
ekspansiv finanspolitik i en situation som den, vi står i i Danmark anno
2009. Nærmere tværtimod.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:47

> [...]

> lille brain trust mener at vide bedre end samtlige økonomer i Det økonomiske
> råd, FIinansministeriet og Nationalbanken til sammen.

Eller også mener de at en sådan udmelding vil stille dem stærkere i de
kommende finanslovsforhandlinger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 08:42

> [...]

> Espersen og den tidligere DSB-medarbejder Peter Skaarup har fremtryllet,

Hvorfor glemmer du i din opremsning cand.polit. Mogens Camre, tidligere
politisk ordfører for Socialdemokratiet?

At Peter Skaarup trods alt har læst økonomi på Århus Universitet [men i
modsætning til os uden at bestå embedseksamen; det må have været før
bachelorgraden indførtes].

<http://www.fyens.dk/article/689815:Navne--Han-udfordrer-Grundloven?imag
e=1>

I øvrigt er Pia Kjærsgaard efter mellemskolen blevet handelsuddannet; da
hun blev gift blev hun så hjemmegående husmor, for derefter at tage et
deltidsjob som hjemmehjælper. Der er ingen grund til at gøre hende
'mindre' end hun er.

> [...]
> forstår, hvorfor vi ikke bare lader seddelpresserne rulle et par timer
> ekstra ovre i Nationalbanken, vis vi virkelig mangler penge.

Ja, det er sikkert derfor partiet har stået bag finanslovene i nu syv år
i træk, mens Det radikale Venstre har holdt sig uden for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 09:08

> Hvorfor glemmer du i din opremsning cand.polit. Mogens Camre, tidligere
> politisk ordfører for Socialdemokratiet?

Fordi han med garanti ikke deltager i udarbejdelsen af partiets
finanslovsforslag. Og årsagen kender vi vist begge.

> At Peter Skaarup trods alt har læst økonomi på Århus Universitet [men i
> modsætning til os uden at bestå embedseksamen; det må have været før
> bachelorgraden indførtes].

Hvad skulle det hjælpe?

> [...]
> hun blev gift blev hun så hjemmegående husmor, for derefter at tage et
> deltidsjob som hjemmehjælper. Der er ingen grund til at gøre hende

Det synes jeg så heller ikke, jeg gør - derimod synes jeg, du forsøger at
puste hende gevaldigt op nu.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:42

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Fordi han med garanti ikke deltager i udarbejdelsen af partiets
> finanslovsforslag. Og årsagen kender vi vist begge.

Jeg kender intet til hvordan tingene fungerer internt i det parti.

> Hvad skulle det hjælpe?

Helt uden økonomisk sans er han altså ikke. Og så er Kristian Thulesen
Dahl cand.merc.jur., en økonomisk-juridisk uddannelse.

> Det synes jeg så heller ikke, jeg gør - derimod synes jeg, du forsøger at
> puste hende gevaldigt op nu.

Pudse hende op? Hun var HKer, på kontor, og det er altså temmelig langt
fra de akademikere, der også arbejder på kontor.

Men det er at nedgøre hende for meget blot at kalde hende for
'hjemmehjælper'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 10:28

> Jeg kender intet til hvordan tingene fungerer internt i det parti.

Han sidder ikke i Folketinget. Det fravalgte han som bekendt til fordel for
EP ved sidste valg.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 14:01

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Han sidder ikke i Folketinget.

Nu eksisterer der jo så såvel telefon som e-mail. Derudover må han
formodes jævnligt at være i København. Man kan sagtens holde ham
orienteret, og bede om hans faglige kommentarer. Vi befinder os trods
alt ikke på Frederik IVs tid.

> Det fravalgte han som bekendt til fordel for EP ved sidste valg.

Sandsynligvis for at kunne sidde to fulde perioder som MEP, hvilket
giver maksimal parlamentariker-pension.

Det gør at han når han næste år som vel 72-årig og småbørnsfar går på
pension vil få såvel tjenestemands-, folketings- og parlamentspension.
Folkepensionen bliver vist modregnet af folketingspensionen, men mon
ikke det giver en pension på den 'rigtige' side af 100.000 - om måneden?
For parlamentspensionens vedkommende sikkert skattefrit.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-08 14:15

> Nu eksisterer der jo så såvel telefon som e-mail.

Det ændrer ikke på, at han ikke spiller nogen rolle ift. DF's øverste
ledelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 15:54

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Det ændrer ikke på, at han ikke spiller nogen rolle ift. DF's øverste
> ledelse.

Indflydelse beror på argumentationens styrke. Blot det at lade ham
kommentere på tingene, i al fortrolighed, vil give en cand.polit. som
ham indflydelse.

Det er naturligvis ikke det samme som at et parti som DF vil melde ud
med hvad det reelt mener; men de vil kunne finde ud af at indgå
kompromis med et indhold som svarer til det - samtidig med at de får
noget andet ud af det.

Jeg har selv siddet i baggrundsgruppe til en folketingsgruppe. Det var
også et 'folkeparti', dog siddende noget længere til venstre i salen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 08:07

> Indflydelse beror på argumentationens styrke.

Blandt meget andet.