Arbejde gør fri, kan siges på mange måder.~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-08 20:17

Der er intet kritisabelt ved Kim Larsens variation over et gammelt mundheld,
som nazierne slet ikke har haft særlig tilknytning til

At beskylde sangerens bagmænd for nazisme er ufint.

Der er diktatur i rygeforbuddet

Without work, all life goes rotten.
Albert Camus

Ak< "Alt som gør os passive, gør os til kastebold mellem vore
følelser."Spinoza

Ak< Arbejde er godt, så længe man ikke glemmer at leve. (Ordsprog)

Ak< As a remedy against all ills - poverty, sickness, and
melancholy - only one thing is absolutely necessary: a liking for
workCharles Baudelaire.

ak< Den lykkelige fantaserer aldrig, det gør kun den
utilfredsstillede" Sigmund Freud.

Ak< Det er bedre at slides op end at fortærres af rust. (Ordsprog)

Ak< Det er den travleste mand, der har tid til overs. Cyril N.
Parkinson.

Ak< Det er lettere at udføre et arbejde end at forklare, hvorfor
man ikke har gjort det. Martin van Buren

Ak< Det er sjovere at arbejde end at have det sjovt. Curt Nicolin

ak< Det var ikke sejren, jeg ville, det var kampen. August
Strindberg

Ak< Det vi lærer, lærer vi ved at gøre det. Aristotles

Ak< Ét er et søkort at forstå, et andet skib at føre. (Ordsprog)

ak< Every one has time if he likes. Business runs after nobody:
people cling to it of their own free will and think that to be busy is a
proof of happiness. Lucillius Seneca (B.C.
3-65 A.D)

ak< Happiness is a ball after which we run, wherever it rolls,
and we push it with our feet when it stops Goethe "

ak< Hårdt arbejde bortjager de tre store onder, kedsomhed, last
og fattigdom. Francois de Voltaire

ak< Heldet gør ingenting, som ikke allerede er forberedt.
Alexis de Tocqueville

Ak< Hvor altid stræber frem og frem, ham kan vi frelse skænke.
Goethe

Ak< Hvor der er arbejde er der lykke. (Ordsprog)

Ak< Ideer er ikke sommerfugle, de er facit af hårdt arbejde.
Rudolf Rolfs

AK< In skating over thin ice, our safety is in our speed. Emerson

ak< Iøvrigt hader jeg alt det, der kun belærer mig uden at forøge
eller umiddelbart stimulere min virkelyst Goethe

Ak< It is necessary to work, if not from inclination, at least
from despair. Everything considered, work is less boring than amusing
oneself. Baudelaire

ak< Jeg holder aldrig et foredrag, ikke fordi jeg er genert eller
en dårlig taler, men simpelt hen fordi jeg hader den slags folk som går til
foredrag, og jeg ønsker ikke at træffe dem. Mencken

ak< Kraft gennem glæde. Tysk slogan i nazi-tiden, muligvis
inspireret af Nietzsche : "Er livet ikke tusind gange for kort til at kede
sig?" (Zarathustra)

ak< Kun de tamme fugle længes. De vilde flyver.
Elmer Diktonius

Ak< Laziness may appear attractive, but work gives satisfaction.
Anne Frank

Ak< Lediggang er roden til alt ondt. Biblen

ak< Man arbejder endnu, for arbejdet underholder. Men man sørger
for at underholdningen ikke tager overhånd.Nietzsche

Ak< Man kan ikke nyde lediggang, hvis der ikke er en masse arbejde
der skal gøres. Jerome K. Jerome (1859-1927)

ak< Man kan kun glemme tiden ved at bruge den. Charles
Baudelaire

ak< Måtte du leve alle dage af dit liv.
Jonathon Swift

ak< Mennesker kan indeles i to grupper: én, som går forrest og
udretter noget, og én, som kommer bagefter og kritiserer. Seneca

Ak< Mennesket er født til handling, ligesom ilden stræber opefter,
og stenen nedefter. Ikke at være beskæftiget og ikke at eksistere , er for
mennesket et og det samme. Francois M.A de Voltaire

AK< Nature knows no pause in progress and development, and attaches
her curse to all inaction. Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist,
Novelist, and Scientist

ak< Only work which is the product of inner compulsion can have
spiritual meaning. Walter Gropius

Ak< Passivitet er den virkelige synd mod helligånden. Nietzsche

ak< That's the secret to life... replace one worry with
another.... , Charlie Brown

Ak< The man who makes no mistakes, does not usually make anything.
E. J. Phelps 1822 - 1900

ak< Tildligt om morgenen, ved dagens begyndelse, i al friskhed, i
sin krafts morgenrøde - da at læse en bog: det kalder jeg
lastefuldt!-Nietzsche

ak< To be busy is a man's only happiness. .Mark Twain

ak< Træls arbejde fra morgen til aften er det bedste politi - det
hindrer udvikling af fornuft, livslyst og uafhængighed - er livet ikke 1000
gange for kort til at kede sig? Nietzsche

Ak< Tungt arbejde giver let søvn. (Ordsprog)

Ak< Uden arbejde fordærves alt liv. Men når arbejde er uden sjæl,
kvæles livet og dør. Albert Camus

Ak< Vælg en beskæftigelse, du elsker, og du vil ikke komme til at
arbejde én eneste dag i dit liv. Confucius

Ak< Vor handling skal bestemme, hvad vi undlader: idet vi handler,
undlader vi.Nietzsche

AK< Work is more fun than fun. Noel Coward

ak< You must either conquer and rule or serve and lose, suffer or
triumph, be the anvil or the hammer. Goethe