Koldkrigens afgørende propaganda i 1942-63
Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-08 17:18

Koldkrigens afgørende propaganda i 1942-63

1976-1997 tyrede jeg gennem alt som folkebibliotekerne kunne skaffe om
sovjet-magtens reelle fortjenester, og jeg fandt det overraskende, at kun én
bog nævnte den halve million lastbiler som USA leverede til USSR og som var
afgørende for at de kunne samle tropper til Stalingradsejren.

Normalt skrives at russernes egen stålindustri skabte tanks og flydesignere
gjorde den røde hær jævnbyrdig med Luftwaffe, men USSR har nok allerede ved
stålindusriens design i 1920erne været afhængig af USA-ekspertise. Og i 1917
var russerne afhængige af amerikanske jøders bankers lån.

Mine mange kommunistvenners tyrkertro på at USSR vandt over Hitler ved egen
kraft, var gal.

En anden overraskelse var en stribe søjlediagrammer om Marshalhjælp der
viste at,det lidet krigsskadede Danmark fik FEM GANGE MERE $ PR INDBYGGER
end det sønderbombede Tyskland, der var vigtigst , hvis USA frygtede russisk
invasion mod vest.

Som Glistrup sp¨åede i 1971 var der aldrig risiko for at Krutsjofs eller
Bresnevs russere havde overskud til en angrebskrig

At DK forkæledes var for at forske i et pionerland som os og skabe en
loyalitet som den vi havde vist Tyskland 1964-1943 og viste UK omkring 1945.

Vi fik komputere og anden højteknologi på forbrugerplan længe før andre
EUlande, for erfaringer med vort marked er en spydspids for væsentligere
markedsforskning vedr hele kontinentet.

Ingen i USA ønskede at det skulle gennemskues ved Cubakristen at USSR aldrig
var en reel trussel.

DK var loyal og levede op til dette.

Var interbalistiske missiler en reel 3.verdenskrig trussel - det mente
Glistrup - jeg tvivler

Den kolde krig var et stort fupnummer der skulle sikre USA-vælgeres
villighed til forkælelse af NASA og rustningsindustri.

Hvilket af de to firmaer , Rep og Dem der er ved magten i Washington er ikke
særlig vigtigt.

Som JR sagde i "Dallas" Det er ikke vigtigt at være politiker, for så er man
på valg dvs er svag. Det er vigtigt at eje politikere i begge partier.